pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 Witam, dziś szukam (zatyczek do lag / lagów) do BMW f650GS rocznik 2000 Niestety zamówiłem nowe lagi i przesłali mi do Dakkar'a i zatyczki są w nich gwintowane, a potrzebuje mieć wciskane. Ktoś jest pomóc w potrzebie? Pozdrawiam! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 Zatyczki? Sklep gumowy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Klod 71 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 Poznań ul. Kościelna 50 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 634 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 wejdz do OEM http://www.realoem.com/bmw/select.do znajdz co potrzebujesz i napisz jeszcze raz, nie bardzo wiem o co chodzi. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 Poznań ul. Kościelna 50 Dzięki Klod, ale nie chyba o to mi chodzi, prawda jest taka, że zamówiłem lagi nowiutkie super cymuś, i otrzymałem lagi do dakara O czym się z mechanikiem dowiedzielismy po ich założeniu, bo ich mocowanie przy mostku widełek w lagach dedykowanych do GS'a jest wciskane, a do Dakara jest gwintowane. I teraz mam problem, bo albo trzebaby moje nagwintować, albo poszukać zamiennika... PS. BMW Serwis woła 200zł za sztukę ;] Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 Chodzi o pozycję nr 3 - do Dakar'a. 00-04 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 634 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 mysle ze to nie koniec problemow. Poczytaj posty jackxa o zmianie zawieszenia. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 znalazłem jego post o zmianie tylnego zawieszenia, (trzeba powiedzieć, że ma tych postów na liczniku) szukam dalej, może czegoś nowego się dowiem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 634 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 albo napisz do niego na PW. wydaje mi sie że zawieszenie od dakar różni sie nie tylko lagami i gwintem ale mogę sie mylić. Jackx powienien więcej wiedzieć na ten tamat. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 19 Kwiecień 2011 Spoko, póki co plan mamy taki, ze jutro spróbujemy dorobić gwint żeby pasowało. O efektach opowiem... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2011 pelek, nic nie gwintuj, wstrzymaj konie!!! lagi od dakara są dłuższe - musisz mieć inne sprężyny i połowę bebechów zmienione. Tylko dolne slidery są takie same. Upewnij się, czy w ogóle te lagi się nadają. są 2 rodzaje górnych korków: 1- korki wkręcane na gwint - mam teraz takie w lagach dakarowych 2. korki wciskane i zabezpieczane pierścieniem segera (rozprężającym się i wchodzącym w kryzę wewnątrz lagi) - na to potem idzie plajstikowy zatyczek - takie rozwiązanie miałem w lagach obniżanych 4 cm wzgl. standardu (wersja lejdis) masz tam jakieś numery OEM na tych rurach? jaka jest długość? zdjęcie kiepskie ale nie znalazłem innego - widać na nim korki w opcji 2 - są wpuszczone i zabezpieczone pierścieniem: plastikowe zatyczki są zdjęte. Rysunki w realoem w tym przypadku są nieprawidłowe - nie ma rozróżnienia na te 2 rodzaje korków. Jest tylko opcja z pierścieniem, ale korek wygląda jak od wersji gwintowanej, więc ogólnie nie sugerował bym się w tym przypadku rysunkami. Szkoda że w tutorialu ZWIERZ'a z rozbiórki przednich lag powcinało większość zdjęć :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 323 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2011 Parę zdjęć bez opisu jeszcze mam, może coś pomoże: https://picasaweb.google.com/1040532574 ... 1286782946 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2011 Takie oto lagi zakupiłem, podobno pasują do R13 F650GS http://allegro.pl/sm-amortyzatory-rury-lagi-bmw-f-650-gs-dakar-00-03-i1567132486.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2011 pelek, jeśli te lagi są dłuższe niż te które miałeś wcześniej, to nie ma sensu. Oddaj je. Opis na aukcji świadczy, że sprzedawca nie wie co sprzedaje. Inne są lagi do Dakara, inne do GS a inne do GSL (lejdis) Powinien podać nr OEM i wszystko byłoby jasne. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2011 OK, pogrzebałem trochę po forach UK i historii ebaja i nasuwają się następujące wnioski: - trochę się pospieszyłem z informacja, że dakarowe lagi są dłuższe - posypuję głowę popiołem - faktycznie wszystko wskazuje, że i zwykłe i dakarowe mają po 720 mm. Ogólnie ma to sens - 4 cm wyższe zawieszenie i 4 cm większy skok, więc lagi powinny być takiej samej długości na chłopski rozum. Nie mam pojęcia skąd jest inny nr OEM - może ze względu na górne kurki? - jeśli to o te kurki chodzi, to powinni je sprzedawać w komplecie jeśli piszą, że lagi pasują też do zwykłego GSa. Skoro ich jednak nie ma, to myślę, że tokarz będzie w stanie pomóc i dorobi odpowiednie koreczki - tylko trzeba zebrać wymiary i zrobić rysunek - nie mam suwmiarki na chacie. Może ktoś chętny pomóc? mam nadzieję, że się jakoś zrehabilitowałem :mrgreen: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pelek 5 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2011 No i właśnie wróciłem z garażu, korki dorobione na tokarce, mosiężne - więc trochę lepsze niż aluminiowe. Zrobię zdjęcie to podrzucę. Niemniej sprzedawca nabrał wody w usta i nie wie co odpisać na moją reklamację, niestety , chyba trzeba będzie go oficjalnie zbojkotować. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach