bartek1313 0 Zgłoś ten post Napisano 18 Marzec 2010 Mam problem z kontrolką rezerwy, nawet przy połnym baku świeci cały czas. Po włączeniu stacyjki po około 1 sek sie zapala i ŚWIECI !!! Czy miał ktoś podobny problem? Motor z 2005r Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2010 jeszcze nie rozbierałem baku, stawiam że to czujnik w baku czyli jakiś pływak się zawiesił: - zgadłem? ktoś to rozbierał? pojutrze bede składał motor do kupy to z ciekawości wykręce tą pokrywkę z baku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2010 Albo zawieszony pływak albo zwarcie do masy w instalacji. Trzeba spróbować odłączyć czujnik w zbiorniku. Jeżeli wciąż będzie świecić rezerwa to znaczy, że jest zwarcie w instalacji, jak zgaśnie to winowajcą jest czujnik. Pod uszczelką masz dwie kostki, czarną i białą. Czarna to zasilanie pompy, Ciebie interesuje biała. Wg schematu powinien tam być kabelek brązowy i biało-niebieski. Brąz jest z jednej strony na stałe przykręcony do masy. Gdy paliwa jest mało obwód się zamyka- czujnik zwiera brąz z biało-niebieskim i zaświeca kontrolkę. Odepnij białą kostkę, rezerwa powinna zgasnąć. Jeżeli wciąż świeci to prześledź czy biało-niebieski nie jest zwarty do masy. Jak zgaśnie to zawieszony czujnik i musisz wyciągnąć całą pompę bo to jest razem zabudowane, może czyszczenie wystarczy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
bartek1313 0 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2010 Właśnie wróciłem z garażu i... po wyjęciu białej wtyczki ze zbiornika rezerwa nadal świeci więc wydawało się jasne że biało-niebieski ma przebicie do masy. Jednak po zmierzeniu napięcia na końcówkach wtyczki okazało się że jest tam napięcie 12V (skoro jest napięcie pomiędzy brązowym - i białoniebieskim + to raczej przebicia do masy nie ma) NIE MAM POJĘCIA SKĄD TO NAPIĘCIE I CZY POWINNO TAM BYĆ??? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
bartek1313 0 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2010 Czy ktoś może sprawdzić czy pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na białej kostce (po uszczeklką obok zasilania pompy paliwa) Chodzi o białą wtyczke z brązowym i biało niebieskim przewodem. Z góry dziękuje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2010 Sprawdzałem i też mam tam jakieś napięcie, około 11,3V gdy w instalacji jest około 12,8V. Tym się nie sugeruj, to jakieś prądy szczątkowe wracają się z licznika ;) Na biało-niebieski jest podawana masa na 100%. Bawiłem się i zwierałem biało-niebieski do ramy (trzeba za każdym razem wł i wył zapłon). Wszystko działa jak powinno. Patrzyłem na końcówki wystające z baku ,mam pół zbiornika paliwa, obwód otwarty więc ok. Czytałem jeszcze na brytyjskim forum, że u nas te zegary lubią się popsuć. Tak samo częstą przyczyną dziwnych zachowań we wskaźnikach jest korozja i syf w kostkach wpinanych do licznika, rozbierz owiewkę, wyciąg budziki i czyść, WD40 itd Za chwilę zeskanuję schemat z Haynesa to Ci wkleję dla podglądu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
bartek1313 0 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2010 Wielkie dzieki PITEK bo już w czarnym śnie widziałem spięcie w baku i .....bum. Jutro biore sie za zegary. Dziwi mnie to bo moto to 2005 rok nie widać by ktoś coś kombinował a i motor stał w ogrzewanym pomieszczeniu i 7000 przebiegu jest książka serwisowa więc chyba jest tyle. Za ten schemat to stawiam piwo. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2010 Heineken jakby co ;) Schemat Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
bartek1313 0 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2010 No z TAKIM SCHEMATEM to tym bmw moge wybrać sie na podróż dookoła świata. DZIĘKI!!! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sledziuj 1 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2010 Pitek dzieki bardzo za schemat, na prawde swietny! ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
bartek1313 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2010 A więc tak, uszkodzony był licznik tylko nie jest to łatwe do naprawy. Mam znajomego elektronika który dopatrzył sie zwarcia i kilka ścieżek zregenerował (dziwne bo takie rzeczy nie dzieją sie w chińskich zabawkach za 10 zł). Rezerwa po włączeniu zapłonu sie oświeca i po chwili gaśnie. Mam 2 krótkie pytania. PITEK zmostkowałem czujnik i rezerwa sie zaświeca ale po wył i ponownym wł stacyjki czy jadąc kiedy osiągnie rezerwe zaświeci się to podczas jazdy? I czy po wł zapłonu kontrolka z temperatury wam miga czy świeci jednostajnie przez kilka sekund? Pytam dlatego bo to tez sam układ podobno tym steruje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach