Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam problem z kontrolką rezerwy, nawet przy połnym baku świeci cały czas. Po włączeniu stacyjki po około 1 sek sie zapala i ŚWIECI !!! Czy miał ktoś podobny problem? Motor z 2005r

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jeszcze nie rozbierałem baku, stawiam że to czujnik w baku czyli jakiś pływak się zawiesił:

- zgadłem? ktoś to rozbierał? pojutrze bede składał motor do kupy to z ciekawości wykręce tą pokrywkę z baku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Albo zawieszony pływak albo zwarcie do masy w instalacji. Trzeba spróbować odłączyć czujnik w zbiorniku. Jeżeli wciąż będzie świecić rezerwa to znaczy, że jest zwarcie w instalacji, jak zgaśnie to winowajcą jest czujnik.

Pod uszczelką masz dwie kostki, czarną i białą. Czarna to zasilanie pompy, Ciebie interesuje biała. Wg schematu powinien tam być kabelek brązowy i biało-niebieski. Brąz jest z jednej strony na stałe przykręcony do masy. Gdy paliwa jest mało obwód się zamyka- czujnik zwiera brąz z biało-niebieskim i zaświeca kontrolkę.

Odepnij białą kostkę, rezerwa powinna zgasnąć. Jeżeli wciąż świeci to prześledź czy biało-niebieski nie jest zwarty do masy.

Jak zgaśnie to zawieszony czujnik i musisz wyciągnąć całą pompę bo to jest razem zabudowane, może czyszczenie wystarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie wróciłem z garażu i... po wyjęciu białej wtyczki ze zbiornika rezerwa nadal świeci więc wydawało się jasne że biało-niebieski ma przebicie do masy. Jednak po zmierzeniu napięcia na końcówkach wtyczki okazało się że jest tam napięcie 12V (skoro jest napięcie pomiędzy brązowym - i białoniebieskim + to raczej przebicia do masy nie ma) NIE MAM POJĘCIA SKĄD TO NAPIĘCIE I CZY POWINNO TAM BYĆ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś może sprawdzić czy pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na białej kostce (po uszczeklką obok zasilania pompy paliwa) Chodzi o białą wtyczke z brązowym i biało niebieskim przewodem. Z góry dziękuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzałem i też mam tam jakieś napięcie, około 11,3V gdy w instalacji jest około 12,8V.

Tym się nie sugeruj, to jakieś prądy szczątkowe wracają się z licznika ;)

Na biało-niebieski jest podawana masa na 100%. Bawiłem się i zwierałem biało-niebieski do ramy (trzeba za każdym razem wł i wył zapłon). Wszystko działa jak powinno. Patrzyłem na końcówki wystające z baku ,mam pół zbiornika paliwa, obwód otwarty więc ok.

Czytałem jeszcze na brytyjskim forum, że u nas te zegary lubią się popsuć. Tak samo częstą przyczyną dziwnych zachowań we wskaźnikach jest korozja i syf w kostkach wpinanych do licznika, rozbierz owiewkę, wyciąg budziki i czyść, WD40 itd

Za chwilę zeskanuję schemat z Haynesa to Ci wkleję dla podglądu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wielkie dzieki PITEK bo już w czarnym śnie widziałem spięcie w baku i .....bum. Jutro biore sie za zegary. Dziwi mnie to bo moto to 2005 rok nie widać by ktoś coś kombinował a i motor stał w ogrzewanym pomieszczeniu i 7000 przebiegu jest książka serwisowa więc chyba jest tyle. Za ten schemat to stawiam piwo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A więc tak, uszkodzony był licznik tylko nie jest to łatwe do naprawy. Mam znajomego elektronika który dopatrzył sie zwarcia i kilka ścieżek zregenerował (dziwne bo takie rzeczy nie dzieją sie w chińskich zabawkach za 10 zł). Rezerwa po włączeniu zapłonu sie oświeca i po chwili gaśnie. Mam 2 krótkie pytania. PITEK zmostkowałem czujnik i rezerwa sie zaświeca ale po wył i ponownym wł stacyjki czy jadąc kiedy osiągnie rezerwe zaświeci się to podczas jazdy? I czy po wł zapłonu kontrolka z temperatury wam miga czy świeci jednostajnie przez kilka sekund? Pytam dlatego bo to tez sam układ podobno tym steruje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×