Skocz do zawartości
sid

filtr powietrza

Recommended Posts

pomyślałem, że może warto wymienić filtr powietrza. koszty nie są wielkie. w larssonie znalazłem rózne filtry, ale nie mogę znaleźć nic na ich temat, czy któreś są llepsze/gorsze itp. mają mocno przeceniony filtr UFI http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzEzMzIxNg==&bid=101083, czy jest on w czymś lepszy, że miał taką cenę wyjściową, w porównaniu do HifloFiltro http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzEzMDU4NQ==&bid=101083? w tym momencie ceny są niemal identyczne, więc zastanawiam się co kupić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja jeździłem na oryginalnym, Hiflo i teraz na Champion-ie. Nie widzę, żadnej znaczącej różnicy zależnie od producenta. Może na gąbkowym byłoby co innego :?: Z tego co wiem to przepływ powietrza przez filtr musi być na jakimś określonym poziomie i wszyscy producenci filtrów papierowych się do tego równo stosują.

Z moich obserwacji montażowych ważne jest żeby filtr dobrze założyć, aby silikonowa uszczelka dobrze dociskała, bo zdarzyło mi się z tym namęczyć. I oczywiście filtr wymieniać, im więcej w terenie tym częściej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja właśnie tez jestem w trakcie poszukiwań filtra :D

Może widziałeś na zlocie co z mojego obecnego pozostało... :|

Ten co znalazłeś w larssonie jest tylko jeden, więc dla mnie już nie starczy :cry:

Znalazłam też coś takiego:

http://www.sklep.moto-akces.pl/bmw-f650 ... 38382.html

Pewnie się zdecyduję, chyba, że ktoś mi odradzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jolu a co zostało? Smętne resztki jak rozumiem... Machnij jakąś fotkę dla potomności.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy rozkręcaniu Joli motcykla było tylu na bani że mi ręce podeptali :D Nie wiem czy ktoś był w stanie robić foty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przestańcie filozofować z tym filtrem toż to zwykły papierowy filtr i marka nie ma tu żadnego znaczenia :roll:

Ważne aby był dedykowany do f650gs :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak już kupię nowy filtr, to zrobię zdjęcia przy wymianie :D

Generalnie jest w połowie nasiąknięty olejem i wpadł mi do airboxa :roll:

Na szczęście zostałam przeszkolona przez Jackxa, że przy wymianie na nowy filtr trzeba dobrze uważać, by się ta ramka nigdzie nie zawinęła i przylegała swoimi czterema ściankami. Nasz dług wdzięczności rośnie :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:D Niedługo Jackx zostanie i Waszym Jolu(i)Karolu forumowo-fachowym guru :mrgreen: , bo naszym juz od dawna jest.. :) Niebawem stworzymy dział .. "a Jacek powiedział.." :lol:

P.S. Ja też tam filt Twój widziałem i faktycznie kwalifikował się do wymiany :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dakarowy... raz!

:D Zaraz Ci jakiś kącik wymyślę - "loża szyderców" albo coś :) Będziecie sobie z cox'em polemizować :lol:

a Pawel, w jakim byleś stanie, że Ci ręce podeptali w tym tłumie gapiów kiedy Jola rozbierała motocykl? :lol: no chyba, że stałeś jak makak? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Przestańcie filozofować z tym filtrem toż to zwykły papierowy filtr i marka nie ma tu żadnego znaczenia

... no chyba że macie zamiar zakładać K&N :D opinie są podzielone, powielają się co do niestosowania w teren

prawde mówiąc wole papiera wymienić trzy razy w sezonie :)

BM-6501.jpg

Filtr powietrza K&N do BMW F650GS 01-08

K&N jest niewątpliwie światowym liderem w produkcji sportowych filtrów powietrza i oleju. Już trzydzieści lat temu amerykanie rozpoczęli produkcję pierwszych bawełnianych filtrów powietrza ! Na pierwszy rzut oka widać kolosalną różnicę pomiędzy seryjnym filtrem powietrza (wykonanym z papieru) a wyczynowym filtrem K&N, duże otwory w powierzchni filtrującej są przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż o 40%. Filtr K&N składa się z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siatkami.

Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra – nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje.

W momencie, gdy na powierzchni filtra odłoży się około trzech milimetrów warstwy brudu, filtr należy umyć i nasączyć specjalnym preparatem K&N. O najwyższej jakości filtrów K&N świadczy 1.600.000 km gwarancji.

Ich konstrukcja (bawełna) umożliwia wielorazowe mycie i ponowne wykorzystanie. Według danych producenta w normalnych miejskich warunkach pierwsze mycie powinno nastąpić po ok. 50.000km.

Cechy produktu:

Filtr posiada gwarancję producenta na 1600000 km

Produkcja - K&N ENGINEERING , INC. U.S.A.

Poprawia dynamikę motocykla i przyrost mocy do około 5%

Bardzo dobre właściwości filtracyjne - ochrania silnika przed różnego rodzaju zanieczyszczeniami

Możliwość wielokrotnego czyszczenia bez utraty właściwości filtracyjnych

Oryginalnie zafoliowany

Filtr nasączony olejkiem

Gotowy do bezpośredniego montażu

W zestawie instrukcja użytkowania i montaży filtra motocyklowego

Zalecane czyszczenie i nasączenie co 15000-25000km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

i koniecznie trzeba założyć stożek - tylko stożek dodaje 15% do mocy i 10 pkt do charyzmy.

ten na zdjęciu jest prostokątny - to pewnie stary model :D :) :lol:

jak czytam te liczby.. te miliony kilometrów i myślę, że przekażę synowi ten filtr i powiem żeby natłuszczał tylko olejem K&N za 500 PLN /litr bo pod tym warunkiem będzie mógł go przekazać swojemu synowi, kiedy już ostatnie dakary będą zdobiły wystawy muzeum a potem się dowiaduję, że to z bawełny - to wyobrażam sobie minę marketingowca który to wymyślał ;) No co za dupek! Przyrost mocy o 5% ? :lol: bez filtra to może tak..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jacku, nasze sprzęty już nie mają prestiżowej ceny rynkowej, godnej BMW - taki filtr dodaje 15pkt prestiżu na BMWCzelendź :D

ps. przypomniało mi się jak to w pewnym filmie ojciec przekazywał synowi zegarek który trzymał w czasie wojny w ... taka wolna konkluzja do tego filtra dla pokoleń :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jacku musisz jednak pamietac, ze bez nalepek mocy na Twoim wehikule wszystkie Twe wysilki spelzna na niczym. Dopiero one aktywuja dodatkowa charyzme i te 5% mocy silnika. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jak już kupię nowy filtr, to zrobię zdjęcia przy wymianie :)

Generalnie jest w połowie nasiąknięty olejem i wpadł mi do airboxa :roll:

Na szczęście zostałam przeszkolona przez Jackxa, że przy wymianie na nowy filtr trzeba dobrze uważać, by się ta ramka nigdzie nie zawinęła i przylegała swoimi czterema ściankami. Nasz dług wdzięczności rośnie :beer:

No Jolka, a gdzie zdjęcia z serwisowania Twego GS-ka? Przecież były robione i miałaś tylu kibiców, że może na zdjęciu wyjdzie gdzie ten Paweł leżał :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra, to jak w końcu wygląda sprawa z filtrami wielorazowego użytku. Wystarczy na 50 tys. km (min. 5 czyszczeń)?

Czy może zaszkodzić silnikowi w tym sensie, że wpuści do środka więcej syfów niż papierowy?

Nie byłoby tego pytania, ale BMW ostatnio zmieniło ceny na filtry i papierowe kosztują ponad 100 zł (przynajmniej u Smorawińskiego). Najtańsze widziałem za ok. 40 zł, a to i tak kupa kasy za kawałek papieru i pasek z gumy. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pospamuje sobie a co. Leff to tyle kosztuje bo to egipski papirus specjalnie importowany przez BMW ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaje mi się, że nie ma większego znaczenia chyba, że wielorazowego użytku zainstalujesz made in china - tu też zależy bo i tak większość rzeczy tam właśnie jest produkowana rozwalając ogólnoświatową gospodarkę.

Należy tylko pamiętać aby papierowy wymienić a ten drugi wyczyścić i popsikać specjalnym preparatem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff,

Gąbka owszem, sporo motocykli crossowych takie ma i jest OK.

K&N moim zdaniem niekoniecznie. Jego mniejszy opór jest dzięki "luźniejszemu" ułożeniu materiału filtrującego. Można mówić różne rzeczy, marketing robi cuda. Sam widziałem w rallycrossowym autku z filtrem K&N, prawidłowo konserwowanym, ze dwie łychy piasku za filtrem. Chyba wolę papier...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Należy tylko pamiętać aby papierowy wymienić a ten drugi wyczyścić i popsikać specjalnym preparatem

Który tez oczywiście nie jest tani, dwa środki jeden od umycia, drugi do naoliwienia... mam w DR-ce i jak skończą mi się te magiczne środki to chyba kupie normalny papierowy, no.. ale to nie BMW :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×