Skocz do zawartości
MiKo

Kierownica akcesoryjna uniwersalna

Recommended Posts

parę razy pojawiały się pytania, więć zamieszczam taki sobie wątek :lol:

po mojej pierwszej przewrotce przy której zgiąłem (w sumie wyprostowałem jedną stronę) oryginalna kiere, za namową Tomka z Holana nawet nie szukałem oryginalnej tylko nabyłem aluminiową, z poprzeczką, kierownice WRP zdaje się jakieś 300zł z groszem a może pod 400 zapomniałem :?

(w linku jakaś tragiczna cena)

http://www.inter-cross.pl/385-kierownica-aluminiowa-286-mm-wrp-gp-pro-taper-x.html

kierownica-aluminiowa-286-mm-wrp-gp-pro-taper-x.jpg

naked_dakar.JPG

porównując z oryginalną BMW:

- stop aluminiowo nie wiem jaki, nie stalowa

- bardziej wytrzymała na zginanie

- ze 3-4x lżejsza !!

- średnice te same, pasuje pod manetki jak i pod główkę ramy

- poprzeczka mocowana obejmami (możliwa do zdjęcia) nie wadzi montażowi osprzętu

- jest krótsza jakieś 2cm po każdej stronie (nie licząc ciężarków, czyli po rezygnacji z nich mamy motor węższy o (dł.ciężarka + 2cm)x2 )

kształt

... odbiega nieco od oryginału tak więc problem pojawił się z ustawieniem jej przód-tył tak by była wygodna i jednocześnie przy maksymalnych skrętach nie uderzała w szybe i również w atrapę baku.

Udało się to osiągnąć, ale kierownica była w pozycji "bardzo na bak" czyli manetki nisko, co sie potem okazało było to niewygodne nawet przy normalnym skręcaniu w czasie jazdy.

Problem cudownie się rozwiązał po zamontowaniu podwyższenia kierownicy Touratecha, zakres regulacji niepowodującej styku z szybą i bakiem się powiększył, mogłem ustawić sobie jak mi wygodnie, wygoda jazdy wzrosła niesamowicie :D

podw_kier01.JPG

końcówki (ciężarki) kierownicy i oryginalne handbary

uniwersalne kierownice nie posiadają oczywiście specyficznego patentu jaki jest w kierownicy BMW, czyli końcówki pełnej nagwintowanej na śrube, tak jak to się przykręca te nasze ciężarki.

Kierownice są standardowo puste i do zamocowania handbarów służą adaptery (specjalne do motocykli za odpowiednie pieniądze) które są po prostu śrubą + tulejką o śr. wew. kierownicy, przeciętej na ukos i nagwintowanej tylko w końcowej części. Wsadzenie tego zestawu w kierownice i dokręcanie powoduje rozjeżdżanie się dwóch części tulejek i zakołkowywanie się w rurce czyli w kierownicy :o

w przypadku naszych oryginalnych handbarów, problem jest taki, że rezygnując z ciężarków, odległość mocowania skraca się o te jakieś około 6-8cm (poprawię te dane jak zmierzę :D) co powoduje zcieśnienie handbara i nieco inny kształt - przy ustawieniu go optymalnym nie skutkuje to niewłaściwą ochroną klamek przy glebach, ale skutkuje za to gorszą ochroną dłoni przed wiatrem, no i również gałązkami itp w lesie

zrezygnowałem z ciężarków głównie z powodu niemożliwości mocowania:

- musiałyby być bardzo długie śruby adapterów, musiałbym rozwiercić ciężarki i najważniejsze że kształt kierownicy nie pozwala wsunąć manetek na tyle głęboko by uzyskać 1cm wystającej kierownicy na zewnątrz manetki potrzebne na osadzenie się ciężarka - byłyby one bardzo krucho zainstalowane i na pewno łamałyby się śruby adapterów przy każdym małym upadku

- dzięki temu jestem węższy w korkach :) no i lżejszy o wage ciężarków :lol:

manetki01.JPG

Zdj%2525C4%252599cie0034.jpg

DSC00178.JPG

oryginalne grzane manetki BMW

tu niestety również jest problem z montażem. Kable w manetkach wychodzą do wewnątrz ale w strone krańców kierownicy - w kierze bmw są specjalne frezy/sciącia dzieki którym kabel dostaje się do środka rurki kierownicy nie wadząc ze śrubą od ciężarków. W uniwersalnych kierownicach nie wpuścisz kabla "dzięki" adapterom handbarów, a wiercić sobie dziury i osłabiać aluminium to mało humanitarne. Wymyśliłem że wypuszcze kable na zewnątrz manetki do skraju kierownicy po czym poprowadze je wewnątrz handbara (np na klej na gorąco) i tak doprowadze do wiązki kabli od manetek. Niestety nie chciało mi się do tej pory tego zrobić (2 sezon :D ) problemem są stalowe plecione kable które obciąłem przy manetkach na czas montażu, kłopotliwe jest ich lutowanie

to w sumie tyle - piszcie co kogo jeszcze zastanawia :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę rzeźba za te pieniądze kupiłbym oryginalną kierę i wszystko byłoby gites. A te kilka cm szerokości i parę gramów wagi naprawdę niewarte zachodu. No i brak grzanych manetek dla mnie to nie dopuszczalne zwłaszcza że zdarza mi się latać przy temperaturach poniżej zera. Moja kirea ucierpiała po kradzieży motocykla też rozważałem aluminiowy zamiennik ale jak zobaczyłem że musiałbym rzeźbić jak ty wolałem wyprostować moją i wspawać nową poprzeczkę, oddałem do proszkowego malowania i mam kiere oryginalną beż rzeźby i jak nową kosztowało mnie to trochę pracy i 50 pln. Ale gratuluje determinacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaja powinni uciąć projektantowi tego motoru za wymyślenie takich patentów z tą kierownicą i manetkami. A jedyny znany zamiennik pasujący do oryginału to Magura za równie chore pieniądze co oryginał.

Znacie kogoś od prostowania kierownic? Najchętniej w warszawie, albo wysyłkowo.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam taki sam problem. Zgła mi się kiera przy wywrotce...i to na trawie...nie wiem jakim cudem to się stało, ale efekt jest. Prostowanie kiery mi odradzono, raz, że nie wyprostuje się idealnie, a dwa, że trzebaby ją rozgrzać, bo inaczeć, może pęknąć...

Szukam więc jakiejś prostej używki...

Jest jeszcze jedna opcja, ale to równie trudne jak szukanie używki, a mianowicie, znaleźć zamiennik tylko metalowy, odciąć od oryginału końcówki i dospawać do zamiennika...

Ja narazie pozostaje przy zakupie oryginalnej używki. :evil:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sorry że nie w temat... Szyman! Ty żyjesz??? :shock: :beer:

EDIT: Jak to? Aż tak się wygięła? moja też lekko dostałą podczas wywrotki w zeszłym roku, ale sam ją podprostowałem i nie pękła, co prawda było to lekkie podgięcie, ale bardzo wyczuwalne :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A wrzuć zdjęcie (a) tej kiery - nie takie rzeczy się prostowało :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żyje, tylko jakoś czasu na nic nie mam... zapominam, że spać trzeba... :D

...a zdjęć nie mam bo moto w serwisie stoi... bardzo nie jest wygięta, ale czuć różnicę, jedna ręka tak bliżej ciała jedzie :lol:

Jak nie kupię nowej, to dam do prostowania...a poza tym i tak się przymierzam niedługo do sprzedaży Dakara... takie czasy nadeszły...

A taki mały offtop, to przejechałem trasę Żywiecką z przewodnika Skody :P ...polecam widokowo zajebiasza... co do trudności jazdy, to więcej asfaltu, ale polnych dróg kamienistych po górach też trochę jest :lol:

Wrzucę później foty w odpowiednim dziale ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wrzucę później foty w odpowiednim dziale

Dawaj dawaj, co prawda daleko do tych górzystych terenów, ale kto wie.. kto wie :lol: :beer:

A Dakara zamienisz na coś innego, czy wogóle sie pozbędziesz? :oops:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam nadzieję, że uda mi się zmienić na coś innego, ale jak będzie czas pokaże... życie :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raczej nie, jeśi masz grzane manetki i nadal chcesz je mieć, to zwykła kierownica odpada... ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj pogialem kierownice i mysle o zamontowaniu czegos na 28mm. Co sadzicie o ponizszym zestawie?

http://shop.touratechpolska.pl/clamps-60-mm-for-28mm-handlebars-for-bmw-f650gs-f650gs-dakar.html

+ Renthal Twinwall http://4bikes.pl/92101bk-921-kierownica-renthal-twinwall-black-yamaha-p-10107.html?manufacturers_id=190

+ Manetki grzane oxford

Oczywiscie musze jeszcze wymienic przewod hamulcowy przod ze wzgledu na podwyzszenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj pogialem kierownice i mysle o zamontowaniu czegos na 28mm. Co sadzicie o ponizszym zestawie?

http://shop.touratec...50gs-dakar.html

+ Renthal Twinwall http://4bikes.pl/921...acturers_id=190

+ Manetki grzane oxford

Oczywiscie musze jeszcze wymienic przewod hamulcowy przod ze wzgledu na podwyzszenie.

Ja bym się nie upierał przy 28mm. Ta kierownica co wrzuciłeś przeżyje naprawdę wiele ale co ze słabszymi półkami? Jeśli tak to poszedł bym dalej i wymienił przód z półką. Inaczej ma to mały sens ale co kto lubi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odkop tematu sprzed pięciu lat:

Czy w twinie też są takie przeboje z kierownicą?

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×