Skocz do zawartości
pepsi001

Co powinno się odebrać od sprzedającego?

Recommended Posts

Jeżeli jest aktualny to tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak w wydziale komplikacji urzedas zobaczy ze moto z UK to Cie odeśle od razu na przeglad, jezeli pojazd byłby np z rzeszy to powinien przepisac badanie techniczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Weź zadzwoń i dowiedz się jak oni to widzą:

Wydział Komunikacji

Referat Rejestracji Pojazdów

pokój nr 47

telefon - 032 647 88 31

pokój nr 48

telefon - 032 647 88 61

pokój nr 43 (odbiór stałych dowodów rejestracyjnych)

telefon - 032 643 04 62

e'mail: spkomunikacja@sp.olkusz.pl

Policja:

Sekretariat Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego:

tel. 32 6478 221, fax 32 6478 220

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czasami mam wrażenie, że Alik ma na wszystko odpowiedzi, a Paweł wszystkie możliwe wzory tortów na zdjęciach ;) Alik, jakie numery totka Przewidujesz na czwartek? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie " mają wtyki" tylko na forum są ludzie niezwykłej kultury, wielkiej życzliwości - wspaniali jednym słowem ;) - ale uciekam bo mnie ktoś pogoni do nowego wątku :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie rozmawiałem z policjantem z drogówki i .....D.U.P.A. Wielka!

Powiedział że nie można jeździć na angielskich blachach z polskim ubezpieczeniem. (tzn. można - 500zł na mandat trzeba przygotować). Mówił mi że zna sprawe i że tak często ubezpieczalnie łapią klientów.

Już sam nie wiem :shock:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak władzia mówi to trzeba się stosować, ale...

A podał jakąś podstawę prawną? Jeżeli motocykl ma 1. ważne ubezpieczenie i zieloną kartę 2. ważny przegląd techniczny to dlaczego nie można się nim poruszać po drogach publicznych na terenie RP?

PS. Z tymi nr-ami po prostu umiem czytać i dodać 1+1 - to chyba ze 3 będzie? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podstawa prawna, jasne..... powiedział że jak mnie złapie to wpierdzieli mandat i że zawsze tak robią w takiej sytuacji bo tak nie wolno jeździć i nie ma gadania. I pogadaj tu z nimi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Grzecznie poproś o wykładnie prawną Pana Rzecznika Prasowego ;)

Wg mnie - Misia o Bardzo Mały Rozumku - ale umiejącego szukać w internecie (ze stron gorzowskiej "Drogówki"):

Jakie dokumenty są mi niezbędne, abym mógł "swobodnie" poruszać się po polskich drogach pojazdem zarejestrowanym w Anglii?

Zgodnie z art. 38 Ustawy Prawo o ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organy wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:

- dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

- dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

- dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdząjący opłacenie składki tego ubezpieczenia;

- inne dokumenty, jezeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

Jeżeli chodzi o "inne dokumenty" reguluje to art.71 ust.5 i 5a Ustawy:

5. Pojazd zarejestrowany za granicą dopuszcza się do ruchu, jeżeli odpowiada wymaganym warunkom technicznym i jest zaopatrzony w tablice rejestracyjne z numerem rejestracyjnym składającym się z liter alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich, z zastrzeżeniem art. 59 ust.2 i 3, a kierujący pojazdem ma przy sobie dokument stwierdzający dokonanie rejestracji.

5a. W przypadku gdy z dokumentu stwierdzającego dokonanie rejestracji pojazdu, o którym mowa w ust.5, nie wynika prawo do uzywania pojazdu przez kierującego, osoba ta obowiązana jest posiadać przy sobie i okazywać na żądanie organu kontroli ruchu drogowego dokument potwierdzający to prawo. (oświadczenie właściciela pojazdu zezwalające na używanie pojazdu)

(art. 59 ust.2. Pojazd zarejestrowany za granicą uczestniczący w ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej powinien być oznaczony znakiem określającym państwo, w którym jest zarejestrowany.

3. Obowiązek uważa się za spełniony, jezeli na tablicy rejestracyjnej jest umieszczony znak okreslający państwo, w którym pojazd został zarejestrowany )

Mogą co najwyżej przyczepić się o spełnienie warunków technicznych tj. prawidłowego oświetlenia czyli lampy. A co do samego ubezpieczenia to może Leff Ci podpowie. IMO można.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Według mnie może chodzić tylko o jeden przypadek i tego co wiem to nie bardzo jest możliwość ubezpieczenia w naszym kraju sprzętu zarejestrowanego "tam gdzieś" - jeżeli go nie ubezpiecza właściciel (wpisany w dowód).

Czyli to jest taki przypadek kiedy papiery są na na właściciela z zagranicy, brak jest oryginalnego i ważnego ubezpieczenia i trzeba to zrobić u nas na nowego właściciela. Jeżeli są dokumenty ważne i oryginalne, ważny przegląd i ważne ubezpieczenie to można sobie używać tak samo jakby do Polski przyjechał na wycieczkę właściciel, a sprzęt był pożyczony lub tylko kierowany przez nas. Inaczej chyba wygląda możliwość ubezpieczania przez firmy zajmujące się handlem, ale to już inny temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak swojego rejestrowałem zanim poszedłem do Wydziału Komplikacji (lewa, Paweł!) udałem się oczywiście do mojego ubezpieczyciela po polisę OC. Papiery zostały wypisane na stary nr rejestracyjny i potem po rejestracji (2 dni później w moim przypadku) udałem się po przepisanie polisy a w zasadzie dopisanie nowego nru i ostemplowanie polisy. Zaznaczę, że ze sobą woziłem w tym czasie umowę kupna/sprzedaży oraz oryginalny austriacki dowód rejestracyjny, wynik polskiego przeglądu technicznego zerowego oraz właśnie ową polisę OC.

Myślę, że policjant nie mógłby się przyczepić, bo do czego? Myślę, że mógłby poruszać się na tych papierach owe 30 dni, które mam na przerejestrowanie pojazdu.

Ale może wypowiedzą się nasze forumowe "źródła zbliżone do służb" zasięgnąwszy wcześniej języka? Oczywiście to byłoby stanowisko nieoficjalne. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Należę do źródeł "dalekich od służb" - ja pisałem o trochę innym przypadku kiedy mamy papiery zagraniczne i nic więcej.

Jeżeli chodzi o praktykę w mojej okolicy to potwierdzam to co Alik napisał wyżej - miałem podobnie - podobna kolejność i ujawnione te same papiery z tym, że nie był to sprzęt z UK - ale czemu miało by być inaczej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna opcja bardziej legalna - rejestracja na siebie za granica, ale oczywiscie musimy tam posiadac zapewne status mieszkanca, adres etc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zadzwoniłem do ubezpieczyciela i:

Jeżeli jest oryginalny dowód rejestracyjny, umowa kupna sprzedaży (taka z której można wyczytać wszystkie ważne informacje), aktualny przegląd ( krajowy lub zagraniczny- ważny na dzień ubezpieczenia ) to można ubezpieczyć na max 30 dni ( to jest termin w którym musimy dokonać rejestracji ) Kraj pochodzenie jest bez znaczenia w ramach EU

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

30 dni od daty zakupu jak mniemam?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie będę się wymądrzał, a też się nie dopytałem o szczegóły. Pewne jest: że na przerejestrowanie jest 30 dni od daty zakupu i polisa może być ważna max 30 dni. Czy po przerejestrowaniu np po 2 dniach traci ważność i czy po upływie więcej niż 30 dni od zakupu też traci ważność tego niestety nie wiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna opcja bardziej legalna - rejestracja na siebie za granica, ale oczywiscie musimy tam posiadac zapewne status mieszkanca, adres etc.

Jedno to status mieszkańca, i jeszcze numer NIP wydany w danym państwie ;)

Jeżeli miałbyś zarejestrowany na siebie, to nie musisz mieć żadnego ubezpieczenia poza tym w którym jest zarejestrowany pojazd, oczywiście mówimy o UE :lol: , wiem, bo tak jeżdżę już dłuższy czas na greckich blachach :D

A z ciekawostek to Wam powiem, że w Grecji nie ma przeglądów technicznych na motocykle do pojemności 1300ccm.

Wiec miałem niezłą zabawę przy zerowym przeglądzie w Polsce 2 tygodnie temu :mrgreen: , a na dodatek w Grecji jest przyjęte data pierwszej rejestracji w tym kraju jest równa dacie produkcji, jako ze moje moto zostało sprowadzone z Włoch do Grecji w 2008 roku, więc mam datę produkcji 2008 :D :) :lol: i wychodzi na to, że mam prawie nówka sztuka moto :twisted: tak też mi wpisali na zerowym przeglądzie w Polsce, data produkcji - 2008. :lol: :lol: :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeden absurd goni drugi absurd… ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeden absurd goni drugi absurd… :D

dokładnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopacy, ja zawierałem zawsze polise na rok nawet na obcych rejestracjach i nikt mi głowy nie urwał. Tak jak pisałem wcześniej po zarejestrowaniu pojazdu trzeba się udac do ubezpieczyciela celem dokoniania aneksu do polisy ktory to aneks wprawadza zmianą numerów rejestracyjnych. Tyle w temacie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Chłopacy,

Czesio!... :lol:

Fakt jest taki, że u mnie w Urzędzie ubezpiecza się pojazd (samochód /motocykl) konkretnie po jego nr VIN, a nie po jego nr rejestracyjnym - z tego wniosek ze u mnie (zaznaczam - u mnie) w wydziale "Komplikacji" uznają ubezpieczenie na nr nadwozia/ramy/VIN, a nie nr rejestracyjne... :roll: Ale jak zwykle w Polsce - -przepisy nie mają jadnoznacznej wyjkładni, więc traktowane są niejednoznacznie, czyli dobrowolnie względem uznania urzędnika, stąd problemy przy rejestracji/bądź z policją :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja myśle że problem nie tkwi w ubezpieczeniu tylko w przeglądzie pojazdu.

Gdyby chodzilo u ubezpieczenie to nie ma mandatu 500zł tylko opłata na Fundusz Ubezpieczeniowy ok. 3500zł.

Być może chodzi o okres kiedy moto jest już wyrejestrowane w poprzednim kraju a jeszcze nie ma numerów w Polsce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Angielskie blachy bedziesz mial, wyspiarze nie zabierają tablic

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×