Skocz do zawartości
pnepost

GS650 zwykla vs. Dakar

Recommended Posts

Czesc,

Zamierzam kupic GS650, po wielomiesiecznych rozwazaniach na temat innych moto (Pegaso, XT, TransAlp itd.).

Dreczy mnie jedno - wersja Dakar, z tego co slyszalem jest duzo lepsza - ale tez i wyzsza.

Ja mam 175 cm wzrostu, no tak moze ze 173 cm - czy dla mnie nie bedzie lepiej decydowac sie na zwyklego GSa?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolego skieruj sie najpierw do przywitalni....dopełnij tam formalnosci a pozniej dawaj tu z pytaniami....byl juz chyba taki watek na forum...musisz poszukac.

ja mam 175 cm i dakara i nie zamienilbym na cywilnego GS-a. a czy jest lapszy:) no ba oczywiscie ,ze jest...ma mocniejszy silnik, jest lepiej wywazony, no i jest praktycznie bezobsługowy...wybor nalezy do Ciebie...wiecej info po przywitaniu sie :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hm no myslalem ze taki dzial jak "zamierzam kupic moto" jest niejako dzialem przywitalnym ;))

No ale formalnosci dopelnilem :D

Tak, wiele czytalem o Dakarze - ale czy jest praktycznie bezobslugowy w stosunku do zwyklaka - no chyba az tak dobrze nie jest :D

Swoja droga mam na oku dwa na angielskim ebayu z 2002 i 2004 roku. Zobaczymy.

Bo wciaz tez rozwazam zwyklaki...chyba, ze ktos mnie zdecydowanie przekona :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miedzy Dakarem a "zwykłym" oprócz zawieszenia nie ma chyba większych różnic. Jeśli masz 173 spokojnie dasz rade na Dakarze, ale zależy do czego będziesz go wykorzystywał i gdzie będziesz jeździł....Ja lubię wysokie motocykle, choć zdecydowana większość kilometrów przemierzam po asfaltach. Zawsze możesz kupić Dakara i zmienić kanapę na niższa i zaoszczędzisz kilka cm.....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A pisales ze mocniejszy silnik, lepiej wywazona - hmm a moze jakies bajerki jak przewody w oplocie stalowym czy inne tego typu sa w Dakarze, a nie ma w zwyklakach? Czy jest jakas lista konkretna roznic miedzy nimi, moze ktos ma gdzies w necie jest czy cus...?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

różnica w zawiechach i malowaniu

ja mam 178cm i jeżdżę "cywilnym" GS, na którym czuję się bardzo komfortowo chociażby z tego względu że mam podparcie prawie całą stopą, co przy manewrach na postoju ma kolosalne znaczenie

wprawdzie cały czas się zastanawiam jak bym się czuł na Dakarze, ale na razie było mi dane tego zweryfikować, pewnie podczas jazdy nie byłoby różnicy, ale własnie postój

no i wjeżdzam nim praktycznie wszędzie gdzie chcę, czasem nawet z pasażerką i bez jakiś hardcore'owych odjazdów spokojnie "cywil" wystarcza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A pisales ze mocniejszy silnik, lepiej wywazona - hmm a moze jakies bajerki jak przewody w oplocie stalowym czy inne tego typu sa w Dakarze, a nie ma w zwyklakach? Czy jest jakas lista konkretna roznic miedzy nimi, moze ktos ma gdzies w necie jest czy cus...?

Poza zawieszeniem nie ma żadnych różnic.

Polecam obejrzeć:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i zapomnieliście o kole, w zwykłym 19 a w dakarze 21

Tak jak koledzy pisali, poza większym skokiem zawieszenia, zbiornikiem kompensacyjnym (tak to się chyba nazywa :? ) tylnego amortyzatora i malowaniem do lansu i baunsu ;) nie ma różnic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra, w kwestii zawieszeniowej - cos wiecej na ten temat? Bo z tego co widze, to wlasciwie nie ma o co dymic i zwyklak tez by robil ;) Myslalem, ze sa jakies inne ulepszeniu, typu jakies sprawy wydechow, jakies inne elementy konstrukcyjne ramy, moze inne rozwiazania chlodzenia itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
tylnego amortyzatora i malowaniem do lansu i baunsu nie ma różnic.

Widzę Vengosh że coraz częściej pokazujesz, że masz kompleksy na punkcie Dakara ;)

Bo z tego co widze, to wlasciwie nie ma o co dymic i zwyklak tez by robil Myslalem, ze sa jakies inne ulepszeniu, typu jakies sprawy wydechow, jakies inne elementy konstrukcyjne ramy, moze inne rozwiazania chlodzenia itp.

Takie rzeczy to tylko w Erze.. a tak na poważnie to gdzie znajdziesz motocykl fabryczny z takimi bajeranckimi :D przeróbkami o których piszesz? :roll:

Dla mnie różnice pomiędzy Dakarem a zwykłym GS-em są na tyle poważne, ze przy zakupie chociaz brałem pod uwagę zwykłego, to dzisiaj jestem zadowolony że kupiłem Dakara. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Myslalem, ze sa jakies inne ulepszeniu, typu jakies sprawy wydechow, jakies inne elementy konstrukcyjne ramy, moze inne rozwiazania chlodzenia itp.

Silnikowo i konstrukcyjnie to ten sam model :!: Różni się zawieszeniem (a tym samym wysokością i jego budową - zbiorniczek kompresyjny w Dakarze), kołem 21 z przodu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK, a co konkretnie w kwestii zawieszeniowej - jaka roznica w skoku itd.? Co do kola z 19 na 21" to rzeczywiscie zadna roznica, tzn. zadna zauwazalna chyba...

...czyli innymi slowy Dakar wyglada na chwyt marketingowy?

Bo jesli rzeczywiscie zawiecha ma 10mm skoku wiecej (czy ile tam), kolo 21 zamiast 19 - to wlasciwie nie ma chyba takich warunkow (obiektywnie patrzac) w ktorych to jakos specjalnie "wyjdzie w pracy" - przeciez np. wystarczy, ze ktos ma +/- 10 l mniej/wiecej w baku lub wazy +/- 25kg wiecej/mniej lub jest bardziej/mniej doswiadczony czy co tam - i te roznice sie zzeruja...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewne sprawy równoważą się, jednak Dakar ma wyższe i inaczej zestrojone zawieszenie (lagi przód), co w połączeniu z większym 21" kołem z przodu i "obuciem" w terenowe opony daje większe możliwości w terenie.

Można też pokusić się o wymianę felgi z tyłu na 18", aby mieć dostęp do większej gamy terenowych opon, ale to już dla freaków.

Można tak powiedzieć - dobrej baletnicy nie przeszkadza rąbek u spódnicy - czyli GSem też można. Jednak dla ludzi wysokich Dakar w szczególności z ew. połączeniem z wysokim siedzeniem będzie dużo bardziej wygodny - pozycja za kierownicą i na postoju.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

temat już wałkowany... krótka piłka - zupełnie niczym się nie różnią oprócz:

1. koło 19" a 21" - w terenie duuuużo daje

2. zawieszenie przednie wyższe, na oko, stojace obok siebie 2 moto, to kwestia jakiś 2-2,5cm wysokości lagi jeśli dobrze pamietam - w terenie daje to dużo bardziej komfortową jazdę, na szosie gorzej nie jest, choc teoretycznie niby powinno byc gorzej ;)

3. tylny amor różni się (poza skokiem) tym że Dakarowy ma pojemnik kompensacyjny czyli większy zakres regulacji, stąd też kwesia skoku - zalety/wady jak pkt. wyżej

4. zupełnie nieistotne kwestie czyli malowanie plastików, design szyby itp.

osobiscie nie jestem zwolennikiem teorii o "staniu obiema stopami na ziemi" dlatego nie uważam że Dakar może być za wysoki dla kogoś o wzroście od 170 w góre - komfort tu reguluje się różnymi wersjami kanapy

może jestem stronniczy :D ale kiedyś wymysliłem taką sentencje: "Dakar bije GSa w terenie, ale GS niczym nie jest lepszy od Dakara na szosie"

tak na prawde kwestia w tym czy jesteś dzisiaj w stanie określić czy teren Cię interesuje/będzie interesować czy zupełnie nie - wtedy będziesz miał odpowiedź czy Dakar czy nieDakar :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.... tak na prawde kwestia w tym czy jesteś dzisiaj w stanie określić czy teren Cię interesuje/będzie interesować czy zupełnie nie - wtedy będziesz miał odpowiedź czy Dakar czy nieDakar ;)

:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ale jesli bije w terenie - to jak bije, oto jest pytanie ;) czy niedoswiadczony user moze to jakos ogarnac? Czy to nie tak, ze jak ktos jezdzil cale zycie na osle to czy dadza mu konia wyscigowego czy kobyle przewalona - roznicy zbytnio nie poczuje, bo i tak przez plotek skoczyc nie bedzie umial? Tak glosno mysle tylko...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale zaraz i tez tak glosno mysle ;)) Jak by mi tak ciezko i zle jezdzilo sie zwyklakiem - to zawsze moge se wstawic kolko 21" + laga i wymienic tylny amor? :D) I mam Dakara custom?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Można też kupić Rometa, jak by się źle jeździło wstawić silnik. Jak by się dalej źle jeździło zmienić koła, zawieszenia itd.

Penepson - zastanów się do czego Ci jest potrzebny motor.

Tak sobie głośno myślę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czesc,

Zamierzam kupic GS650, po wielomiesiecznych rozwazaniach na temat innych moto (Pegaso, XT, TransAlp itd.).

Dreczy mnie jedno - wersja Dakar, z tego co slyszalem jest duzo lepsza - ale tez i wyzsza.

Ja mam 175 cm wzrostu, no tak moze ze 173 cm - czy dla mnie nie bedzie lepiej decydowac sie na zwyklego GSa?

Moim zdaniem TAK - kup sobie zwykłego albo Dakara. Szkoda kilku miesięcy na rozważanie to/owo. Chyba że lubisz sobie tylko porozważać - wtedy to ma sens, ale nie wiem czy to temat na forum. Odnoszę wrażenie że co nie kupisz będzie obarczone jakimś felerem- bo ten inny może będzie lepszy, nawet z określeniem wzrostu widzę problem. Nikt z nas nie wie co Ci w duszy gra. Przy psach jest taka zasada: są cechy rasy, ale każda sztuka jest ( może być ) inna. Trzeba popatrzeć na psa i go pokochać - chyba że zakładasz oddanie psa do psiarni jak Ci się nie spodoba. W przypadku moto można go sprzedać i po sprawie. Nauka kosztuje.

Popatrz sobie na wybrane moto i go pokochaj - to będzie ten! No chyba że CS , a może x country :?:

Tak tylko myśli na słowa zamieniłem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
tylnego amortyzatora i malowaniem do lansu i baunsu nie ma różnic.

Widzę Vengosh że coraz częściej pokazujesz, że masz kompleksy na punkcie Dakara ;)

Nie, odstraszam potencjalnych nabywców Dakara żeby kupili zwykłego, Dakarowcy przejdą wtedy w zdecydowaną mniejszość i będę ich napiętnował :D. A tak naprawdę, to Ilu z tych co mówią: "Dakar i nic innego" mogło porównać jazdę w terenie na Dakarze vs zwykły GS?

Tutaj liczę na gorącą dyskusję :ugeek:

Moje stanowisko jest takie, że nie dlatego dobrze Radzisz sobie w terenie bo Masz Dakara Danielu tylko dlatego, że Umiesz jeździć i na zwykłym sunęło by Ci się równie dobrze jak na Dakarze :beer: . A teraz Przyznaj się, że kupiłeś Dakara dla bajeranckich nalepek :D

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie pytania jak i odpowiedzi w tym temacie stają się tendencyjne.. ;)

No ale jesli bije w terenie - to jak bije, oto jest pytanie

Kup sobie Transalpa i będziesz miał problem z głowy, po co marudzić..? :lol:

Można też kupić Rometa, jak by się źle jeździło wstawić silnik. Jak by się dalej źle jeździło zmienić koła, zawieszenia itd.

Penepson - zastanów się do czego Ci jest potrzebny motor.

Tak sobie głośno myślę

:D Święta racja... :D

A teraz Przyznaj się, że kupiłeś Dakara dla bajeranckich nalepek

Umawialiśmy się Vengosh ze nie będziesz o takich rzeczach rozpiswał się na forum :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Umawialiśmy się Vengosh ze nie będziesz o takich rzeczach rozpiswał się na forum :lol: :beer:

Myślałem, że nie mam tylko pisać o tych falbankowych stringach , które zakładasz dla większej swobody ruchów w jeździe offroad :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Umawialiśmy się Vengosh ze nie będziesz o takich rzeczach rozpiswał się na forum :lol: :beer:

Myślałem, że nie mam tylko pisać o tych falbankowych stringach , które zakładasz dla większej swobody ruchów w jeździe offroad :lol:

Tylko pamietaj.. skoro poszedłeś juz tak grubo po bandzie.. my to nadal jesteśmy tylko zwykłym pedałami, a nie gejami.. :lol: :D :D

Na status geja zasłużymy sobie jak będziemy mieli R1200GS :D :beer: (więc juz nedługo)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ale zaraz i tez tak glosno mysle :lol:) Jak by mi tak ciezko i zle jezdzilo sie zwyklakiem - to zawsze moge se wstawic kolko 21" + laga i wymienic tylny amor? :lol:) I mam Dakara custom?

ciężko o części żeby z GS na Dakar robić, to zupełnie nie proste - poszukaj na forum

Chłopie niema co filozofować - tracisz życie zamiast jeździć :lol: jak masz kase to kupuj na wszelki wypadek Dakara skoro nie jesteś w stanie określić swoich preferencji :D ... swoją drogą pamiętam też przez te rozterki przechodziłem :D wybrałem "w10" :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×