Skocz do zawartości
DYROTON

Gumka popychacza pękła i cieknie!!!!

Recommended Posts

gumeczkaaa.jpg

Szukam tej zas ....ej gumeczki już od dawna i nic ....może Wy mi pomożecie!??? :beer: Gdzie ją kupić???

Płyn cieknie mi z niej jak szalony już niedługo zeżre mi maszynę :cry: Moje moto F650 GS prod.: 10/2000

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdemontuj gumkę i udaj się do sklepu z gumkami. Na pewno coś dobiorą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gumeczkę trzeba kupić, ale ta gumeczka nie uszczelni tego układu bo cieknie ze środka na gumeczkę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prawdopodobnie cieknie z gumki nr 5

Zrzut%252520ekranu%2525202011-06-16%252520%252528godz.%25252008.05.03%252529.png

Wg serwisówki powinno się ją wymieniać co 40 tys. km, ale z reguły robi się to jak zacznie cieknąć.

Uwaga! płyn hamulcowy jest żrący, nie należy dopuścić do kontaktu z lakierowanymi cześciami, skórą oraz okładzinami klocków hamulcowych. Zabrudzone miejsca przemyć dużą ilością wody lub środka czyszczącego do tarczy hamulcowych.

Płynu nie należy mieszać ze starym olejem, ani go wylewać do ziemi. Najlepiej w słoiczku lub butelce oznaczonej oddać go np. w jakimś dużym warsztacie, gdzie mogą go odpowiednio zutylizować.

1. Trzeba spuścić płyn z układu wypompowując go przez odpowietrzenie przy przednim hamulcu. Nałożyć rurkę o odpowiednim fi, spuścić do rzeczonego pojemnika szklanego.

2. Zdemontować klamkę hamulcową.

3. Następnie:

Zrzut%252520ekranu%2525202011-06-16%252520%252528godz.%25252008.14.52%252529.png

zdemontować popychacz (2) wraz z osłoną przeciwpyłową (1).

4. Delikatnie wypchnąć tłoczek, tak aby można było zdemontować pierścień zabezpieczający (3).

(Przydadzą się specjalne szczypce do pierścieni wewnętrznych, porządne Wiha ca. 45 PLN w Castoramie/Praktikerze, gówniane ok. 12-14).

Zrzut%252520ekranu%2525202011-06-16%252520%252528godz.%25252008.15.05%252529.png

5. Wyjąć wąskimi kombinerkami tłoczek i uważając, aby nie zgubić podkładki pomiędzy tłoczkiem a uszczelniaczem zdjąć sprężynkę wraz z wkładką.

6. Zdemontować uszczelniacz (7).

Zrzut%252520ekranu%2525202011-06-16%252520%252528godz.%25252008.05.03%252529.png

W boxer-parts i u dilerów BMW dostępny jest zestaw naprawczy pompy hamulca przedniego nr części 32727676648.

Zrzut%252520ekranu%2525202011-06-16%252520%252528godz.%25252008.42.41%252529.png

Cena ok. 80 PLN. Zawiera sprężynkę, uszczelniacz i tłoczek a także smar montażowy.

Zrzut%252520ekranu%2525202011-06-16%252520%252528godz.%25252008.46.01%252529.png

7. Montaż w odwrotnej kolejności. Uwaga! Montując uszczelniacz jego wargi należy skierować do wewnątrz układu. Na tłoczek i uszczelniacz nanieść cienką warstwę dołączonego smaru montażowego. Na bolec popychacza (2) nanieść cienką warstwę smaru Shell Retinax A.

To wszystko - dziękuję za uwagę. :lol:

A teraz mnie poważnie…

Ten zestaw, jak ćwierkają ptaszki, nie jest raczej dostępny u dilerów.

Shell Retinax A to kolejny egzotyczny lubrykant, który podaje BMW w serwisówce. Raczej ciężko go będzie dostać. Nie wiem specjalnie czym go zastąpić - nie znalazłem składu, żeby sobie porównać.

W USA znalazłem także bardziej kompletny zestaw naprawczy:

http://www.yoyodyneti.com/ProductInfo.a ... 10.4362.50

br_110_4362_50.jpg

ca. 19 dolcy + wysyłka.

EOT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jestem w szoku - tu jest wszystko ( opis, zdjęcia, linki)

Może to dobre miejsce aby dodać że układy hydrauliczne wymagają super "higieny" czyli czystość. Jedno ziarenko piasku ( nawet b.małe ) jak się dostanie pomiędzy uszczelniacz a gładź to potrafi zrobić ruinę. Tak więc dobrze jest rozpocząć od oczyszczenia czy "odmuchania" kompresorem wszystkiego co będziemy rozbierać. Tak samo przy uzupełnianiu płynu trzeba zwrócić uwagę na to aby przy podnoszeniu dekielka ( szczególnie przód ) nie dostał się do płynu jakiś brud. Montaż elementów układów hydraulicznych powinien się odbywać w "sterylnych" warunkach - na każdym etapie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik! Jesteś prze......no wiesz! :lol: :beer: Dziękuje :!: Walczę więc :drinkbeer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stara się człowiek jak może - jak temat podejdzie to jest fajnie. :lol:

A co do sterylności, Jarku - czasem trudno o nią w warunkach warsztatowych, ale warto mieć pod ręką spray z Brake Cleanerem i ręczniki papierowe. Jestem właśnie w trakcie serwisu hamulcy w Vespie… W ciągu roku "wyparował" z układu płyn i jeszcze nie wiem gdzie. Muszę poszukać takiego samego zestawu i zestawu uszczelnień do zacisku, rozebrać, wyczyścić, przesmarować, złożyć…

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powiem tak: nie jestem chirurgiem, ani nie naprawiam na sali operacyjnej :lol: Chodzi mi o zwrócenie uwagi na ogólną potrzebną czystość przy układach hydraulicznych, ale to chyba oczywiste i każdy to wie :lol: Co do Brake Cleanerem - mam, ale jakoś wolę aceton - z tym że odtłuszczanie to druga ważna rzecz obok ogólnej czystości. No to jeszcze dodam że do smarowania używam oleju silikonowego ( rzadziej wazeliny ) - oczywiście elementów "gumianych"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Troszke odkopie :)

Czy cylinder pompy w f650 gs ma srednice 13 mm i czy producentem pompy jest brembo.

Czy w zestawie naprawczym znajduje sie tloczek z zalozonym uszczelniaczem ktory jest na fotce w drugim poscie Alika ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli tylnej to 11. Powinieneś mieć wybite cyfry przy jednym z mocowań śruby.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi mi o przednia pompe.
Zapada mi sie klamka hamulca w yamahu ttr 600.
Wczoraj pompe rozebralem i uszkodzona jest pierwsza gumka na tloczku.
Wczesniej juz po sklepach pytalem i wszystkie twierdza ze zestawow naprawczych nie ma.
Ale wszystko na to wskazuje ze te same pompy sa w f650 gs a do nich zestawy naprawcze sa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie pomogę. A widzisz ja mam podobny dylemat z tyłem. Do GS zestawów naprawczych nie ma za to jest pełno do KTMa ale nie mogę doszukać sie wymiarów, a jednak troche tych pomp było i mogą sie różnić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@BrunoJpogadaj z Kaesem. 

On ostatnio reaktywował hamulce u siebie - może Ci podpowie co i jak. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mozna dorobic i ja tak zrobilem bo w aso nie wiedza dokladnie co wchodzi w sklad zestawu naprawczego (wedlug google brak tloczka i pierwszej uszczelki na nim)

Dorabiaja tutaj http://v-tech.pl/  i tutaj http://www.promasz.pl/

W Krakowie na Wodnej za dorobienie dwoch uszczelek tloczka policzyli 23 zl,do trzech dni maja byc gotowe.

W Wroclawiu kilka osob z forum wiekszych bmw dorabialo i podobno jest ok.

Z dorobieniem uszczelnien np zacisku tez podobno nie ma problemu.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×