Skocz do zawartości
ryslaw

Problem z oleje zbierającym się w filtrze powietrza

Recommended Posts

Witam mam problem po wymianie oleju w F650 z 97r i przejechaniu 20km zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju, a z motocykla zaczął cieknąć olej po schorowani do domu okazało się ze cały olej został wpompowany do obudowy filtra powietrza dlaczego?

Czy miała by na to wpływ zmiana gęstości oleju?

Zalałem 10w-40 Valvoline wcześniej był motul nie pamiętam już jaki

To była pierwsza przejaszczka w tym sezonie ale stary filtr powietrza nosił już ślady oleju skład? Proszę o pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taką pierwszą myślą jest przedmuch do karteru i poprzez odmę do airboxa. Odłącz wężyk z odmy, odpal silnik i napisz co się dzieje ( ciśnienie, dym, olej, nic..... )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skąd ciekł olej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozebrałem maszynę i okazuje się ze olej jest wydmuchiwany przez odmę znajdującą się w deklu od strony prądnicy po ściągnięciu odmy i odpaleniu silnika olej wydostaje się w postaci kropel na zewnącz no i po przyłożeniu ręku czuć podmuch powietrza, no ale mam pytanie ponieważ silnik musi „oddychać” przez odmę a rozpędzone koło zamachowe roztrzaskuje olej po całym deklu między innymi na to odpowietrzenie to czy w deklu ta dziurka niema być czymś osłonięta?

a i zastanawiałem sie jak można sprawdzić ciśniene sprężania bo przeciesz jest odprężnik no i jakie powino być ciśnienei?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Cały olej?

2. Są 2 możliwości a. lajtowa - zalałeś za dużo oleju, wywaliło nadmiar do airboxa, b. nadmierne ciśnienie w głowicy może byc spowodowane zużytymi pierścieniami, wypalonymi gniazdami zaworowymi.

3. ad a. sprawdź poziom oleju, skoryguj do właściwego poziomu b. czy przy motocyklu wykonywałeś ostatnio jakieś prace? wymiany? naprawy? jest taka możliwe, że zaciąga powietrze w jakiś inny sposób (nieszczelność którejś z uszczelek sprzęgła lub alternatora i zasysanie lewego powietrza tą drogą)

4. Nie można sprawdzić ciśnienia konwencjonalnym sposobem właśnie z powodu automatycznego odprężnika. Innym sposobem jest zmajstrowanie przyrządu do tzw. "leak down test" albo "blow-by test".

Sposobem na drucik czyli wykorzystanie konwencjonalnego testera jest taka procedura - zdemontuj bak, zdjemij pokrywę zaworów, możesz wtedy owinąć taśmą izolacyjną mechanizm dekompresji:

CompressionReleaser.jpg

następnie zdemontuj jedną świecę a z drugiej zdejmij przewód WN (inaczej może być "wesoło" ;) ) następnie zamontuj tester ciśnienia, w trakcie pomiaru odkręć manetkę do oporu symulując największe obciążenie silnika, kręcimy rozrusznikiem. Notujemy wynik pomiaru, następnie powtarzamy go z po wlaniu odrobiny oleju silnikowego do otworu świecy (łyżeczka od herbaty wystarczy :D ). Jeżeli wyniki są podobne to nie musimy się martwić pierścieniami i szukamy dalej przyczyn.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodam: najlepiej odłączyć niskie napięcie i uniemożliwić cewce produkowanie WN - po co komu przypadkowe przebicia - gdzieś to WN musi "uciec"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Potrafi cały olej wyrzucić do airboxa ale przez odme znajdująca się w deklu od strony alternatora bo innej odmy nie znalazłem która by szła do airboxa

A no właśnie rozsypał mi się Bendix miałem opiłki chyba w całym silniku ale go płukałem kilka krotnie olejem asz niebyło opiłków

No a jakie ciśnienie sprężania powinien mieć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wielce prawdopodobne, że dostała w d... któraś z pomp oleju i silnik dostał po tyłku. ;)

Obym jednak był złym prorokiem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdzałem ciśnienie

12,5

13,0

13,0

12,5

Przyrząd był prymitywny i stary nie wkręcany lecz na gumowym stożku wciskany mam obawy co do szczelność

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A cóż to na każdym suwie było mierzone czy masz 4 eFki? ;) - prawie jak w dieselu :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moze po prostu 4 x sprawdzal

okolice 13 wydaja mi sie byc ok, ale zastrzegam, ze na motorach sie nie znam ;)

W samochodzie byloby super

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wartości dość wysokie - NOWY silnik powinien mieć pom. 10 a 12 bar - sprawdzałeś na zimnym czy ciepłym silniku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×