Skocz do zawartości
Centrino

Po wymianie lozysk sciaga w lewo - rozwiazanie :)

Recommended Posts

Niedawno mechanik (dobry kolega) wymienial mi lozyska glowki ramy.

Po robocie stwierdzilem, ze motor po puszczeniu kierownicy (okolo 100km/h) sciaga w lewa strone. Gdy predkosc spadnie do okolo 50-60km/h zaczyna myszkowac raz w lewo raz w prawo. Podjechalem do niego i przekrecal lagi w rozne strony. Nic to nie dalo.

Co moze byc przyczyna takiego zachowania motoru?? Zaznaczam, ze przed robocizna motor jechal jak po sznurku czyli prosciutko.

Dzisiaj domowymi sposobami ogladalem lagi i wygladaja na proste. Jutro jak zdaze (dluga trasa mnie czeka) to je wyciagne i sprawdze czy na 100% sa proste.

Podpowiedzcie co mozna jeszcze sprawdzic. Dodam jeszcze, ze tylne kolo jest ustawione dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak lagi były proste to są nadal, szukaj problemu gdzie indziej. Moze mechanik (dobry kolega) za mocno dokręcił nakrętkę dociskającą łożyska główki.

Kto ma serwisówkę do F650? Tam powinien być podany moment.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A i to jest bardzo prawdopodobne. Bo nawet mi mowil ze przykrecil troszeczke mocniej abym nie musial przyjezdzac dokrecac.

Jak ktos ma ten moment to niech poda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Counter-tube to steering head bearing ........ 65 Nm

Hexagon nut to counter-tube ....................... 65 Nm :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bajer, mówisz o F czy o GS ? A może jest tak samo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

oj, sorka, mówię o GS

Niestety mam tylko taki Repair Manual :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to jest odpowiedz. Jezeli mechanik (dobry kolega) nie ma odpowiedniego klucza to podjedz do dobrego wulkanizatora, powinien mieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

NIe, no mechanik (dobry kolega) klucz na pewno ma bo zajmuje sie naprawami motorkow :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja sprawdzilbym jeszcze osiowosc nabicia biezni lozysk. Czy os kola w stosunku do osi lag jest polozona idealnie rowno? Zarowno prostopadla jak i wzdluzna?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mysle, ze tak. Aczkolweik sprawdze to po powrocie czyli jak dam rade to dzisiaj poznym popoludniem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Weź ze 2 :drinkbeer: :drinkbeer: i osiowość się Tobie sama wyrówna, a ile jeszcze będziesz miał przy tym frajdy :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po dwoch browarkach to mi nawet w jedna noge nie pojdzie :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z milczenia wnioskuję, że browarków padło więcej w poszukiwaniu istoty problemu :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...i teraz będę miał wyrzuty, że go namówiłem :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie, nie browarkow nie bylo :lol:

A, ze wczoraj mialem taki maly maratonik bo wstalem o 4 rano, pozniej traska 700km i od razu do roboty:)

Po robocie oczywiste jest, ze wziolem sie za poprawianie kumpla.

I teraz takie troche zdziwienie gdyz po poluzowaniu lozyska pojechalem sie przejechac i moto nie sciagalo. Jechalo prosciutenko. Zniklo myszkowanie przy 50-60km. Jednak jak wracalem (a pojechalem tylko kilka km) motorek zaczol znowu sciagac. Wprawdzie nie myszkuje po drodze.

I teraz nie wiem czy jestem juz przeczulony czy moze znowu sie cos stalo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może on ściąga na drogi krajowe, albo do lasu :lol: Wypocznij i podejdź do tematu na spokojnie może przewrażliwienie minie, a może łożyska nie były równolegle osadzone i się układają - czasem jakiś farfocel się zapląta przy montażu, czasem wiór od nabijania ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź jeszcze ciśnienie w oponach. A nóż a widelec...:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cisnienie sprawdzam bardzo regularnie tj co wyjazd z garazu. Powodem jest delikatne uchodzenie powietrza z tylnego kola. Aczkolwiek jest na tyle delikatne, ze tak naprawde wystarczyloby sprawdzic je raz w tygodniu. Wiec to nie powinno byc problemem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Obstawiam w takim razie nie osiowe osadzenie łożyk w główce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tylko jak to sprawdzic??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozłożyć i obejrzeć jak nabite są bieżnie na ramie i na trójkącie. Poprawić lub obsobaczyć kolegę. A w zasadzie nie mogłeś pojechać "na reklamację"??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W zasadzie moglem.

A w zasadzie to zaluje, ze sam sie za to nie wziolem. Myslelem, ze to bardziej skomplikowane

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na serwisowych DVD jest krok po kroku co i jak. Mądry Polak po szkodzie... Dasz radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
obsobaczyć kolegę

Czy to wielkopolskie narzecze? :lol:

Jak już kiedyś pisałem. Proponuje wyjąc łożyska, wyczyścić miejsce gdzie spoczywają, schłodzić je powietrzem w spraju a miejsce gdzie trzeba je wcisnąc nagrzać palnikiem, nie za bardzo oczywiście. Po takim zabiegu łożysko wpada na swoje miejsce bez walenia młotkiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×