Skocz do zawartości
megagame

Kontrolka ciśnienia oleju świeci się przed odpaleniem

Recommended Posts

Od wczoraj przed odpaleniem zapala mi się i świeci kontrolka ciśnienia oleju - nie ta od temperatury. Nic raczej się nie wydarzyło co może wskazywać na uszkodzenie czujnika, poziom oleju jest ok, po odpaleniu kontrolka gaśnie a silnik chodzi równo i bez stuków. Wnioskuję że problemu z ciśnieniem oleju nie ma, tylko czemu kontrolka się świeci przed odpaleniem:/. Wcześniej kontrolka się nie zapalała. Czy takie zachowanie jest w porządku?

Wiem że jest to oznaka mojego lenistwa, ale nie chce mi się szukać po instrukcjach jaki może być tego powód.

Może to jest normalne zachowanie i po prostu naprawiło się coś samo ;).

Z góry dzięki za pomoc w temacie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poszukałem, poczytałem i doszedłem do tego tematu: http://www.f650.co.uk/forums/showthread.php?t=2068

Czyli aktualny stan jest tym, który jest właściwy, a wcześniej coś pewnie było nie tak. Przypuszczam że naprawienie się kontrolki mogło być spowodowane ostatnim dokładnym myciem gs'a - pierwszym jakiego się doczekał ;).

Pozdrawiam i życzę jak najmniej konsternacji związanych ze świeceniem kontrolek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki ;)

Niestety tak jak wcześniej myślałem że świecenie kontrolki jest czymś odmiennym (złym), okazało się że jest to pożądane. Natomiast od wczoraj znowu kontrolka się nie świeci przed odpaleniem. Można od takiej pierdy hopla dostać.

Póki co, pompy działają, wycieku nie ma, więc temat kontrolki porzucam. Pewnie coś nie tak z czujnikiem albo stykami w elektryce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć.

Generalnie po włączeniu zapłonu powinieneś widzieć 'choinke' - wszystkie lampki powinny się zaświecić (któraś z nich w tym czasie powinna migać - w tej chwili nie pamiętam która) - to jest taki self-test. Po całej tej procedurze powinny zostać świecące kontrolka biegu jałowego (N - jeśli oczywiście odpalasz na luzie a nie z wciśniętą klamką) oraz o ile dobrze pamiętam to chyba kontrolka ładowania(później to jeszcze dokładnie sprawdzę jak podejdę do swojego motka) - pozostałe powinny zgasnąć ; oczywiście jest jeszcze opcja migającej kontrolki ABS'u - jeśli się go wyłączyło

Tak więc podsumowując - przed naciśnięciem startera masz świecące dwie kontrolki (bieg jałowy i ładowanie)

Pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to super, czyli wszystko nie tak jak powinno.

Na ten moment jeżeli przekręcę kluczyk świeci się zielona kontrolka jałowego i przez 3s kontrolka od temperatury. Reszta nawet nie mrugnie. Czyli nic nie zostało jak tylko po ludzku sprawdzić żaróweczki czy działają dobrze. Przypuszczam że zasyfiony jest panel i stąd te problemy - zobaczy się w weekend.

Dzięki i miłego dnia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Cześć.

Generalnie po włączeniu zapłonu powinieneś widzieć 'choinke' - wszystkie lampki powinny się zaświecić (któraś z nich w tym czasie powinna migać - w tej chwili nie pamiętam która) - to jest taki self-test. Po całej tej procedurze powinny zostać świecące kontrolka biegu jałowego (N - jeśli oczywiście odpalasz na luzie a nie z wciśniętą klamką) oraz o ile dobrze pamiętam to chyba kontrolka ładowania(później to jeszcze dokładnie sprawdzę jak podejdę do swojego motka) - pozostałe powinny zgasnąć ; oczywiście jest jeszcze opcja migającej kontrolki ABS'u - jeśli się go wyłączyło

Tak więc podsumowując - przed naciśnięciem startera masz świecące dwie kontrolki (bieg jałowy i ładowanie)

Pozdr.

UWAGA!!!

Właśnie sprawdziłem i się poprawiam:

druga kontrolka to nie jak myślałem/pisałem wcześniej kontrolka ładowania ale kontrolka ciśnienia oleju !!!

czyli finalnie:

Przed naciśnięciem startera masz świecące dwie kontrolki (bieg jałowy i ciśnienie oleju) - no :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki ;).

Czyli coś nie tak u mnie z kontrolką ciśnienia oleju albo czujnikiem z większym naciskiem na kontrolkę bo walnięty czujnik powodował by cały czas świecenie kontrolki (przynajmniej tak się objawia awaria czujnika u większości gs'owców).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

może po prostu problem z żaróweczką W5/1.2W do podświetlania kontrolki ? - błoto czy bród raczej nie są powodem gdyż wszystko dobrze w gumach na wcisk ulokowane - właśnie sobie zamówiłem zestaw białych diodowych zastępników tychże żaróweczek - zobacze jaki będzie design 8-) ostatnio u kolegi w afryczce widziałem to zimno-kostnicze podświetlenie - nakręciło mnie :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może i kwestia żaróweczki. Teraz niestety nie mam jak sprawdzić - gs w Kaliszu, ja w Poznaniu.

Jak ja nie lubię takich pierdółek. Z jednej strony to są drobnostki więc nie chce mi się kompletnie zabrać za to. Tym bardziej że z naprawy nie będę miał żadnej satysfakcji - a lubię czasami sobie pogrzebać ;). Jednocześnie te drobnostki tak mnie denerwują :D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie był problem z kontrolką ABS'u i temp. Skończyło się na rozebraniu kokpitu po czym się okazało, że nawet żaróweczki nie były przepalone tylko był problem z połączeniem - najprawdopodobniej przy glebie w terenie wtyki się poluzowały. Zostały mi żaróweczki, które kupiłem na na wymianę no i wiedza jak się dobrać do kokpitu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

licznik zdjąć może nawet (bardzo manewrując zgrabnymi dłońmi) bez żadnego rozkręcania czahy - dwa klipsy ;)

znalazłem, tak nawiase, jubileuszową fotę co do tematu "co się świeci, jak przekręcisz kluczyk"

DSC00207.jpg

ps. nie mam absa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli nie będzie to żarówka to sprawdź płytkę czy nie ma korozji, przerwy, zwarcia na złączu. Na mój gust ten licznik to im w bmw do końca sie nie udał. W moim moto 2005 r były przerwy na ścieżkach.....?!? (nie ma to jak mieć kumatego elektronika za kolege)a moto raczej nie jest popowodziowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
licznik zdjąć może nawet (bardzo manewrując zgrabnymi dłońmi) bez żadnego rozkręcania czahy - dwa klipsy ;)

to ja nie mam tak zręcznych dłoni bo musiałem, poza klipsami, kilka śrubek odkręcić :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×