Skocz do zawartości
csik650

wężowanie przodu przy większych prędkościach w F650cs

Recommended Posts

Witam

Dziasiaj pojechałem pierwszy raz, bo miałem okazję tzn. pustą i szeroką i gładką drogę, szybko swoim moto F650cs. Szybko tzn. 140 i dalej padł na mnie blady starch. Mianowicie przy tej prędkości przód zaczął mi falować ale na kierownicy był absolutny spokój. Wężowanie to jest absolutnie nie do opanowania trzeba albo przyspieszyć i czasmi troszkę ustąpi ale w każdej chwili może się pojawić i czuć je prawie cały czas ale najskuteczniej zwolnić do 120 i nie ma problemu. Nie mam pojęcia cóż za ustrojstwo za to odpowiada. Zdecydowanie to przerażające. Nie ma jakiś luzów i wszystko ładnie się sprawuje do 120 km/h. Na kierownicy nic nie czuć po prostu przy 140 moto zaczyna pełzać. Moim zdaniem to coś związane z przednim kołęm. Natomiast z pasażerką jest już lepiej aczkolwiek to muszę jeszcze wyprbować kilka razy żeby się upewnić. Czy miał może ktoś z Was taki problem w swoim motocyklu? Jeżeli nie to może jakieś pomysły jak to zdiagnozować? A może jakiś warsztat w okolicy Bydgoszczy - Torunia - Poznania by mógł na to zerknąć swoim fachowym okiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem identycznie samemu przy 130-140 wężowanie , z plecaczkiem było ok , zjawisko nieco mniej zachodziło po dokładnym spe ciśnienia w oponach , a ustąpiło po wymianie łożysk główki , generalnie to nie wydaję mi się żeby CS była stworzona do śmigania powyżej 120

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko spokój może Cię uratować :D

Sprawdziłeś stan opon? Czy są wyważone? Jakieś luzy w łożyskowaniu kół, wahaczy czy główki? A masz wszystko poskręcane? Ile lat mają opony? Z tymi informacjami wróć do nas - może jeszcze ktoś coś doda. Znajdziemy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

również mam takie zdanie, że powyżej 120 to raczej nie powinno się tym modelem latać. Natomiast wyczytałem, że prędkość maksymalna to powyżej 170 km/h i się zastanawiam obecnie jak to się ma do rzeczywistości i czy przypadkiem mój moto jest niesprawny. Skoro przy 140 ma dość ze względu na wężowanie. Z tego co piszesz to wymiana łożysk główki powinna pomóc. Poczytałem poprzednie posty i nikt takiego problemu nie miał natomiast dużo wymian łożysk główki pomga na większość problemów z tego typu urokami. Od tego zacznę tylko zastanawiało mnie dlaczego obciążenie pasażerką tak pomaga.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tylko spokój może Cię uratować :D

Sprawdziłeś stan opon? Czy są wyważone? Jakieś luzy w łożyskowaniu kół, wahaczy czy główki? A masz wszystko poskręcane? Ile lat mają opony? Z tymi informacjami wróć do nas - może jeszcze ktoś coś doda. Znajdziemy ;)

Masz rację wpierwej trza skontrolować i zawżdy wątki rozpisywać :D

Z tym, że ja tego sam nie jestem w stanie zrobić, laickie ze mnie stworzenie. jeździć to take ale robić już średnio. Znacie może jakiś warsztacik w okolicach wcześniej wymienianych?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście zrobisz co uważasz, ale łożyska główki ramy to nie" Alpa francovka na wszystko pomocna" - postaraj się pierwsze zdiagnozować problem i później wchodzić w robotę i koszty, Radzę Ci abyś zaczął od najprostszych rzeczy, które nic nie kosztują ( co nie wyklucza łożysk główki ramy , jak są zużyte to trzeba je wymienić )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poszukaj nicka: Vengosh10 - on był ostatnio u mądrego mechanika co nie lubi BMW :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

właśnie do niego pisałem i nie wiem dlaczego mam cały czas to wiadomość w zakładce "do wysłania" nie wiem jak ją wysłać. Czy tak ma być czy coś źle uczyniłem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
...tylko zastanawiało mnie dlaczego obciążenie pasażerką tak pomaga.

Rozrysuj sobie wektorowy rozkład sił działające ma motocykl przy jednej i dwóch osobach oraz przy prędkości "V " :beer: - wnioski wyjdą Ci w formie graficznej :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Problem może być z oponą, niekoniecznie zaraz uożysko i główki i ramy :D. Kiedyś moja Giselle miała dokładnie takie same objawy (a piszę o zupełnie nowym wówczas f650 gs twin). Przy 140 km/h łajza wężykowała. Niewiele zrobiłem: dopompowałem koło i problem zniknął. Po zmianie gum na nowe, wyważyłem koło i problem nieistnieje w ogóle. Zrób jak sugeruje Jarek. Sprawdź ciśnienie, wyważ koło, a później myśl o poważniejszych sprawach. Powodzenia. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli z pasażerką jest lepiej to na 99,9% stawiam na zbyt niskie ciśnienie, oczywiście należy sprawdzić ciśnienie w tylnym kole, w przednim też, ale obstawiam tylne i tyle w temacie. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok. dzięki za podpowiedzi. jestem ukierunkowany na działanie i bogatszy o równeiż Wasze doświadczenia i nie zawacham się ich użyć przy namierzniu usterki. Jeszcze raz dzięki a o wynikach poinformuje chociaż teraz to nie szybko, bo widzenie z moją 650 ma dopierow weekend. Wektorowo to mi wyszło, że po broewarek muszę podążyć :D co bezzwłocznie czynię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak jak jest napisane w "motocykliście doskonałym" przednie koło nie toczy się idealnie prosto, przy wiekszych predkościach może pojawić sie taki efekt. Mam tak samo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na moim cielątku zdarzyło mi się 170km/h wg gps (i to zdecydowanie nie było max ;-)) i żadnego wężykowania nie odczułem. (z przodu mam Michelin Pilot Power Sport 2)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mi sie to zdarza czesto z reguły w niedziele choc i w poniedziałki czasem tez :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mi sie to zdarza czesto z reguły w niedziele choc i w poniedziałki czasem tez :roll:

No tak Jarek u Ciebie jednak to nie jestw ina sprzętu a kierownika ;) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mi sie to zdarza czesto z reguły w niedziele choc i w poniedziałki czasem tez :roll:

No tak Jarek u Ciebie jednak to nie jestw ina sprzętu a kierownika ;) :beer:

nie przecze nie przecze ale objawy podobne ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeśli z pasażerką jest lepiej to na 99,9% stawiam na zbyt niskie ciśnienie, oczywiście należy sprawdzić ciśnienie w tylnym kole, w przednim też, ale obstawiam tylne i tyle w temacie. ;)

Witam już po testach i szczęśliwym zakończeniu. Cytowana wyżej diagnoza okazała się jak najbardziej słuszna. Nie wiem konkretnie, które koło ponieważ podpompowałem i przód i tył i od razu wyjazd na trasę szybkiego ruchu rozwiał moje wątpliwości. 180km/h na zegarku a motocykl zachowywał się ok. Jeszcze raz dzięki wszystkim za podpowiedzi na przyszłość już będę wiedział. Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×