krzyzak 308 Zgłoś ten post Napisano 8 Kwiecień 2010 Mojego GSa kupilem miesiac temu. Bylem przekonany ze nie ma w nim ABSu. bo pstryczek-elektryczek od wyłączania nie działa, nie ma tez czujnika ABSu w przednim kole ani tego kółeczka ze szparkami na kole. Jednak, ku mojemu zdziwieniu, zobaczyłem wczoraj ze w tylnim kole mam czujnik ABSu i małe kółeczko ze szparkami na tylnim kole. Mało tego mam też kabelek pociągniety do tego czujnika w tylnym kole. Oczywisćie kontrolke ABSu mam na kokpicie (ale sie nie swieci-nigdy). I teraz moje pytania: :?: :?: - czy ktos ma tez taką kombinację? - czy to oznacza ze mam ABS czy nie? Jak to sprawdzić. Moze jest jakis dodatkowy osprzet po ktorym poznam. - czy moge miec tylko ABS na tylnim kole? - jak moge sprawdzic czy on działa? - czy moge założyc ABS na przednie kolo i ile to moze kosztowac? Co bym potrzebowal oprocz czujnika i tej tarczki? - czy mozliwe by motorek mial ABS, ale zostal zdemontowany z przodu - moze miał blizsze spotkania z glebą i ktos nie zainstalowal juz ABS z przodu np. po wymianie kola/goleni itp??? :evil: Za wszelkie info z gory thx. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 8 Kwiecień 2010 Witam Ja niestety mam też popsuty włącznik ABS-u i jest tak ustawione, że po prostu cały czas działa (co w terenie jest trochę upierdliwe :-() z tym, że na dwa koła. Myślę, że nie ma problemu żeby do motocykla, który miał kiedyś ABS włożyć koło i zaciski z klockami, od modelu bez ABS. Jak Chcesz to mogę zapytać się Radka z Sid garaż jaki byłby koszt takiej przeróbki. pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Kwiecień 2010 Muszę Cię zmartwić ;) Po pierwsze nie istnieje coś takiego jak ABS na jedno koło. W każdym pojeździe w układzie działają wszystkie koła, np jeżdżę teraz cysterną dwunastokołową i w każdym kole jest czujnik i zębatka. Po drugie każdy GS po bodajże 2000r ma przy tylnym kole czujnik z zębatką bo z tego się biorą impulsy do licznika - przebieg i prędkość. Każdy GS ma kontrolkę ABSu, wiadomo nieaktywna przy braku systemu ABS. Jak chcesz się upewnić czy miałeś kiedyś ww układ to szukaj pompy ło tak wygląda http://cgi.ebay.co.uk/BMW-F650GS-F650-F-650-GS-ABS-Pump_W0QQitemZ400050674089QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item5d24e0d9a9 Przełącznik - wyłącznik też może być gdy np masz światła awaryjne, widziałem już takie wersje. Po trzecie, ja bym się cieszył na Twoim miejscu gdyby się okazało, że nie było absu fabrycznie bo to lipa jak ktoś cały przód zmienił na zwykły. Oznaczałoby to naprawę metodą oszczędnościową po poważnym dzwonie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krzyzak 308 Zgłoś ten post Napisano 8 Kwiecień 2010 a gdzie w motorku (albo jak mowia Slowacy - w motorce, bo u nich motor jest kobietą ;) ) powinna sie znajdowac ta pompka do ABSu o ktorej pisal Pitek? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Kwiecień 2010 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=15 Nie mam ABSu więc nie widziałem na własne oczy mocowania ale z rysunku widać, że gdzieś pod zbiornikiem paliwa, trochę z przodu mam dużo wolnego miejsca u siebie :D Duże to jest więc nie przeoczysz. Możesz lecieć po przewodzie hamulcowym od tylnego koła, jak dotrzesz bezpośrednio do pompy hamulcowej przy podnóżku to ABSu nima ;) Powinieneś mieć po drodze właśnie pompę ABS. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
stoner 358 Zgłoś ten post Napisano 26 Październik 2010 Mam identyczną sytuację u siebie i jestem pewien, że motek tak wyszedł z fabryki. Sprzęt nie ma żadnego ABS. A po kiego montowali to ustrojstwo z tyłu, pojęcia nie mam, ale mnie to nie martwi. Pozdrawiam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2010 To jest do mierzenia predkosci ... juz to przerabialismy... :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
milobass 1 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2010 jak popatrzysz sobie pod zbiornik i tylny amor i zobaczysz takie kwadratowe urządzonko z dużą ilości metalowych przewodów hamulcowych to masz pompę ABS, jeśli jest tam pusto i możesz schować drugie śniadanie :lol: to masz praktyczny schowek ;) pozdr Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach