Skocz do zawartości
MARIUSZTWOREK

Szersza obręcz tył- f650gs

Recommended Posts

Odpuść sobie takie zabawy. To nie jest samochód! W motocyklu zmiana opon na szersze niż projektowane zmienia drastycznie prowadzenie w zakręcie! Możesz mieć bardzo nieprzyjemne niespodzianki w najmniej oczekiwanym momencie. Zwiększają się siły podnoszące w złożeniu gdyż punkt styku opony odsuwa się od osi motocykla. Od tego tylko krok do wyjechania z zakrętu zwłaszcza w sytuacji awaryjnej. Chyba, że jesteś samobójcą...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Potwierdzam Rpiotrka, wszelkie ingerencje w szerokość, wysokość opony, inne niż zalecane nie są zalecane, no chyba że jesteś kamikadze, to proszę bardzo. Ale tak jak pisał Rpiotrek punkt styku opony w skręcie, siła odśrodkowa i inne czynniki na pewno nie wpływają na polepszenie jazdy.

Takie kombinacje możesz sobie robić na puszce :lol:

Proponuję przedział opon zalecany przez BMW :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
.Takie kombinacje możesz sobie robić na puszce :) Proponuję przedział opon zalecany przez BMW :beer:

Albo kup sobie choppera - tam pasuje szeroka guma, a tu nie bardzo. GS z założenia nie jest motocyklem typowo szosowym, a w terenie szeroka guma to tak jak w puszcze letnie opony zimową porą :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na tym forum nie znajdziesz chętnych, którzy pomogą Ci zrobić sobie kuku. Tak jak pisał Jarek: kup czopka, crusera albo customa. Wtedy przekonasz się jaka przyjemna jest walka z maszyną w zakręcie :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak chcesz kombinować z oponami, to załóż sobie takie, a na pewno będziesz indywidualnością, Paweł je ma i kopie rowy melioracyjne przed powodzią :lol: :) :)

bga-pa_2011_24.jpg?r=563011

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie opony mają przynajmniej taką zaletę, że kobieta nie jest potrzebna, a motocyklista zadowolony - na dłuższej trasie kilka razy zadowolony :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wszystko prawda co piszecie koledzy ale

jest pewne ale zmieniając oponę z tyłu na szersza trzeba tez przód poszerzyć i bedzie ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

My piszemy, że jak się użytkuje eFkę, GS-a czy Dakara zgodnie z przeznaczeniem do którego został przeznaczony to poszerzenie opony czy opon nie ma sensu - po co??? - nie wspomnę o wyglądzie - po co robić moto dziwo nie wspominając o aspekcie prawnym czyli homologacji producenta i potencjalnymi kłopotami przy przeglądzie czy w przypadku jakiegoś nieszczęścia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
po co robić moto dziwo.

A dlaczego nie robić :?: To co dla jednego jest moto dziwo dla drugiego jest moto piękno ;) Ma kolega kaprycho to niech zmienia, nie nam krytykować - nam fachowo radzić :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
wszystko prawda co piszecie koledzy ale

jest pewne ale zmieniając oponę z tyłu na szersza trzeba tez przód poszerzyć i bedzie ok

No tak za OKI to nie będzie, bo kolega Mariusztworek chce wrzucić szersze obręcze, a z przodu, to za dużo miejsca nie ma ;) z tyłu zresztą też, może być problem z tarczą hamulcową :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
po co robić moto dziwo.

A dlaczego nie robić :?: To co dla jednego jest moto dziwo dla drugiego jest moto piękno :lol: Ma kolega kaprycho to niech zmienia, nie nam krytykować - nam fachowo radzić :beer:

W pełni się zgadzam - z gustami się nie dyskutuje, ale myślałem, że swoje zdanie można wyrazić, a tu wychodzi, że nie ;) :beer: - więc "fachowo" radzę zrezygnować - choćby ze względu na homologację, ale wybór i decyzja zawsze należy do właściciela. Dodam, że chętnie zobaczę foty po przeróbce i może pochwalę jak mi się spodoba - krowa to ja nie jestem :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
... nam fachowo radzić

Swoje zdanie na temat zasadności przeróbki napisałem wcześniej, ale słowa ZWIERZA mnie zainspirowały - więc:

... bo kolega Mariusztworek chce wrzucić szersze obręcze, a z przodu, to za dużo miejsca nie ma :lol: z tyłu zresztą też, może być problem z tarczą hamulcową :lol:

Mogę sobie wyobrazić, że piasta i cała wewnętrzna część koła ( przód i tył ) pozostaje oryginalna, a jedynie wymieniona jest sama rafka, ale oczywiście w miarę miejsca które pozostaje w wahaczu czy lagach. Można oczywiście wymieniać półki, przerabiać wahacze ... ( nie takie przeróbki ludzie robią, a nawet całe motocykle składają ), ale nie jestem pewny czy kolega Mariusztworek chce iść tak daleko. Pomocne by było zdanie zainteresowanego i klika zdań więcej na ten temat bo my tu piszemy, a zainteresowany milczy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytanie do Mariusza: a na kiego grzyba Ci ta szersza opona? Scigacza z gs-a nie zrobisz...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pytanie do Mariusza: a na kiego grzyba Ci ta szersza opona? Scigacza z gs-a nie zrobisz...

;) :lol: :lol:

:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie bardzo jest możliwe wsadzić coś szerszego, z powodu braku miejsca w wahaczu i lagach... poza tym bmw ma swoje patenty i koła musiałyby być z identyczną piastą itp (chyba że chcesz przeszprychowywać ale to chore :shock: ) - wymiana łączyła by się z koniecznością wymiany jeszcze paru, albo wielu elementów... właściwie w sumie najlepiej z obręczami wymienić już cały motor na "szerszy" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuje,za podjęcie tematu ,mam dwa gs-y ,jeden tylko w teren drugiego na szose i przyszło mi do głowy supermoto ale po waszych sugestiach i opinach poważnie rozważe temat.Pozdrawiam Maniek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

2 GSy?? Burżuj. Nienasycony. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja teraz lepiej rozumie Mańka - Jak ma GS-y to burżuj - nie burżuj, ale z klasą :beer:

Oj Alik - to Ty byś mnie nie polubił ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, że masz 3 GSy? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie, nie ma sie co smiac z kolegi. Niech probuje a pozniej dzieli sie wiedza.... Moze cos wykombinuje.

Prawda jest taka ze juz ladnych pare lat temu TOURATECH mial w ofercie dedykowane kola EXCEL'a do przerobki GSa na super moto.

A teraz konkrety:

310-0212 Super moto kolo przod - 3,50x17" (120/70/17)

310-0213 Super moto kolo tyl - 4,24x17" (160/60/17)

W katalogu jest rowniez informacja "Ohne TUV-Gutachen" ale gdyby nie wiedzieli co robia to chyba by tego nie sprzedawali....

Moze to nie 170-190 ale mimo wszystko powinno grac. Osobiscie jednak uwazam, ze Gs to nie jest dobra baza na Super-moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakis czas temu byl na allegro dakar na kolach supermoto. Wygldal bombowo. Zeby to zrobic proponuje zostawic orginalalną piaste i dokupic obrecz i szprychy np excel.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dziękuje,za podjęcie tematu ,mam dwa gs-y ,jeden tylko w teren drugiego na szose i przyszło mi do głowy supermoto ale po waszych sugestiach i opinach poważnie rozważe temat.Pozdrawiam Maniek.

jest zestaw kół do GS super moto - cena połowy GSa czyli burżujska :mrgreen:

01-310-0213-01_bike.jpg?size=original

$961.40 + $881.30 ~= 5 327 PLN ;)

http://www.touratech-usa.com/Store/392/PN-310-0212/Front-Wheel-Excel-SuperMoto-F650GS-17-inch

01-310-0212-01.jpg?size=original

http://www.touratech-usa.com/Store/392/PN-310-0213/Rear-Wheel-Excel-SuperMoto-F650GS-17-inch

01-310-0213-01.jpg?size=original

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×