Skocz do zawartości
zylakpan

jak założyc uszczelke kolektora wydechowego

Recommended Posts

A TO SKĄD TUTAJ _ ta cytata ?

Jednocześnie Alik i Jarek zakładają żę luzy były dobre przed demontażem a wcale nie musiało tak być i potraktował bym tutaj zawory standardową procedurą ustawiania luzów bez wnikania co było poprzrednio bo to chyba zbyt komplikuje sytuację

:beer: :beer: :drinkbeer: Howg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komir, w swoim rozumowaniu dążyłem do tego, że najlepsze byłoby przywrócenie pierwotnego położenia szklanek na podstawie wartości luzów zaworowych. Drugie założenie jest takie, że każda szklanka jest nieco inna i że wcześniej luzy były jednolite i prawidłowe. Wtedy jest tylko jedno właściwe położenie szklanek i płytek.

Jeżeli jednak wcześniej luzy nie były prawidłowe to ponieważ szklanki i tak zostały pomieszane. Wtedy nie ma sobie co gitary zawracać ich położeniem należy - tak jak zalecasz Ty - sprawdzić luz i wyregulować go.

Jarek, lubię sobie tak „pofilozować” ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to teraz tak: po pierwsze :beer: - Komir ma rację przy założeniu, że nie były luzy regulowane, ale ja i chyba Alik zakładamy, że były na podstawie wcześniejszej informacji o takim fakcie :beer: Jak wpadnie tu autor postu to pewnie wyprostuje te informacje. Mam nadzieję, że wszyscy się zgadzamy, że luzy trzeba sprawdzić i ewentualnie wyregulować - jaką ścieżkę przyjmie właściciel to już inna sprawa - informacji i kombinacji, aż za dużo - panowie niedziela :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

hehe, ja tu sobie uciąłem poobiednią drzemkę w widze ze Koledzy sie rozgawedzili. Jarek masz racje, niedziela a tu przypływ danych nie do ogranięcia, ja to prosty chłop, o istnieniu plytek dowiedziałem sie dzisiaj, a mimo to uważnie czytam i podejmuje sie roboty.

Panowie, płytki w szklankach nie uległy przestawieniu, wiec mamy tylko 4 tak naprawde kombinacje.

a jakbym wyciagnoł szklanke pomierzył sówmiarką głebokosc to pomogło by mi to coś? czy jedyna opcja to prób i błedów, wkładac w zawór , zaciskac sróbkami klawiature, krecic wałem i mierzyć w pozycji 0

alik, musisz napisać ten tutorial ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę to Alika - wytłumaczy ;)

Edit - gdzie jest Twoja surowa relacja ze zdjęciami - może linka?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do pomiaru suwmiarka nie na wiele nam się zda. Potrzebny jest szczelinomierz. Przede wszystkim pomiar przeprowadzamy w takiej pozycji zaworów:

P1090264.JPG

i takiej pozycji znaczników — na kołach:

P1090265.JPG

Przy czym pomiaru dokonujemy wsuwając szczelinomierz tutaj:

Zrzut%252520ekranu%2525202011-08-07%252520%252528godz.%25252016.41.52%252529.png

te wewnętrzne szczeliny są nieco trudno dostępne. Jeśli mamy zakrzywiony szczelinomierz to jest to odrobinę łatwiejsze, bo można go wsunąć od góry, koło krzywki.

1716345382

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie! nadejszla wielkopomna chwiła!!!! moge powiedziec ze moto smiga jak marzenie!

kolega alik z tutorialem_ serdeczne dzieki za pomoc, bez tego ani rusz! Tobie Jarek także, bardzo dziekuje za podpowiedzie, oraz za wiadomość na PW, napewno skorzystam kiedys jak mi sie cos spiepszy na trasie:)

okazało sie ze majster nieprawidłowo ocenił położenie cechy na wale w stosunku do lancuszka rozrzadu i cechy na tych kolkach/ wspólnie z kolegą nurasem dzisiaj naprawilismy usterke,

dokonalismy także pomiarów szczelinomierzem zaworów, na 3 jest wiecej niz 0,10 a mniej niz 0,15

na jednym nie da sie wsunąć 0,05 ale jest zauwazalna przerwa, widocznie musze kupić płytke mniejsza jakąś, ale puki co motocykl chodzi, moc ma taka sama jak przed naprawą,

jeszcze raz serdecznie dzieki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to w tym całym nieszczęściu mieliście szczęście że zawory nie spotkały się z tłokiem ;) Wymień płytkę jak najszybciej. Zbyt duży luz jest dożo, dużo lepszy niż minimalnie za mały !!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Płytki możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych z katalogu Larssona. Chodzi o płytkę 29mm. Niestety do ustalenia jaka jest Ci potrzebna musisz mieć mikrometr. Jeśli nie masz popytaj w warsztatach - powinni mieć i pomierzyć bez problemu. Koszt na Allegro ok. 40 PLN.

Bo inaczej Twój cylinder może skończyć tak:

valve_failure.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może być nawet linijka ;) - byle nowa płytka była cieńsza od starej o 0,05 lub 0,10 - ile tam potrzeba ;) Może uda Ci się zamienić w jakimś warsztacie płytkę na właściwą? jeżeli będziesz kupował to raczej trzeba to zmierzyć tak aby mieć pewność że nie ma błędu - narzędzie pomiarowe dowolne, byle odpowiednio dokładne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×