Skocz do zawartości
klansman

Rekuse - co o tym sądzicie....?

Recommended Posts

To git. Jak jezdziec zadowolony z wynikow to jest OK. Szkoda tylko, ze sezon sie konczy :)

Choc ten podobno konczy sie 31.12 bo od 01.01 zaczna sie nowy :lol:

a tam się sezon kończy...dopiero wpiąłem membranę, później podpinka, a jak się zrobi naprawdę zimno to starymi gazetami się dociepli :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
a tam się sezon kończy...dopiero wpiąłem membranę, później podpinka, a jak się zrobi naprawdę zimno to starymi gazetami się dociepli :)

i o to chodzi, i o to chodzi :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzęgło firmy Rekluse do BMW F650 GS to kompletny zestaw, który po zamontowaniu praktycznie eliminuje konieczność używania dźwigni zmiany biegów…

Całe przedsięwzięcie zapoczątkował Alik, podpowiadając mi to rozwiązanie jako alternatywę, gdy uziemiony kontuzją myślałem o sprzedaży Dakara i przesiadce na coś z bezstopniowa skrzynią biegów…

A teraz do rzeczy…

Do wymiany sprzęgła będzie niezbędny pneumatyczny klucz udarowy, klucz dynamometryczny, klej do gwintów Loctite 243 i klika innych dupereli, między innymi zimne piwo i coś do jedzenia…

Na początek należy pozbyć się oleju z silnika i cieczy chłodzącej z układu chłodzenia. Czyli na odkręcamy aluminiową osłonę spodnią silnika(3torxy), podstawiamy jakieś naczynie i odkręcamy korek. Spuszczamy olej. Następnie spuszczamy olej ze zbiorniczka na górze(lewa strona). Aby spuścić płyn chłodzący odkręcamy dolną śrubę z obudowy pompy wody i odkręcamy korek w chłodnicy.

Gdy już pozbyliśmy się tłustego, brudnego oleju i płynu z chłodnicy, kładziemy motek na prawej stronie i demontujemy dalej.

P1120630.JPG

Teraz kolej na odkręcenie lewego podnóżka , zdjęcie dźwigni zmiany biegów, dźwigni sprzęgła i odczepienie linki.

Dalej niezbędne będzie odkręcenie rurki olejowej( tu problemem jest górne mocowanie z cholernie utrudnionym dostępem).

P1120636.JPG

Odkręcamy obudowę pompy wody, i zdejmujemy ją.

P1120632.JPG

Odkręcamy kilkanaście śrub mocujących obudowę sprzęgła i delikatnie podważamy dekiel tak aby nie uszkodzić uszczelki.

W tym momencie trzeba zupełnie zdemontować wspomniana wyżej rurkę olejową, ponieważ uniemożliwia zdjęcie dekla.

P1120634.JPG

Naszym oczom ukaże się sprzęgło. Odkręcamy rozmieszczone na obwodzie śruby z zamocowanymi na nich sprężynami i demontujemy sprzęgło.

367023835_f27rG-XL.jpg

foto zapożyczone, gdyż ponieważ sam zapomniałem zrobić :lol:

Tu sprawiająca najwięcej kłopotu czynność , czyli odkręcenie nakrętki mocującej kosz sprzęgła. Próbowałem różne patenty, drewniany kołek w szprychy, włączony 5 bieg i zaciśnięty tylny hamulec …nic…dopiero klucz pneumatyczny sobie z tym poradził.

Zakładamy reklusowy koszyk sprzęgłowy, zakładamy podkładkę zabezpieczającą, nakładamy na gwint Loctite 243 i dokręcamy całość momentem 140Nm.

P1120638.JPG

Teraz nakładamy stalowe przekładki i tarcze cierne.

P1120640.JPG

Pierwsza musi być stalowa przekładka o grubości 0,065(zapewne cala)

P1120641.JPG

i dalej tarcza cierna i tak dalej…

P1120643.JPG

W zestawie jest 6 przekładek o grubości 0,065 i dwie o grubości 0,048 – służące do późniejszej regulacji zestawu.

P1120646.JPG

Dalej montujemy takie coś:

P1120648.JPG

i zabezpieczamy pierścieniem zabezpieczającym (ważny kierunek montażu)

P1120649.JPG

P1120651.JPG

na to wkładamy sprężynę

P1120653.JPG

P1120652.JPG

Teraz kolej na płytę dociskową, na której poruszają się stalowe kulki.

P1120654.JPG

Ze starego sprzęgła trzeba zdemontować trzpień, który przenosi ruch dźwigienki sprzęgłowej na sprzęgło i zamontować go wraz z innymi elementami w takiej kolejności….

P1120629.JPG

Na tarczy dociskowej po potraktowaniu jej olejem nakładamy 18 kulek z węglika wolframu i 9 ze stali.

P1120654.JPG

P1120658.JPG

Całość nakładamy na zestaw sprzęgła i dociskamy pokrywą. Następnie dokręcamy, wcześniej smarując gwinty śrubek klejem do g wintów i zaklepujemy podkładkę zabezpieczającą.

P1120663.JPG

Po zmontowaniu kontrola odległości między płytą dociskową a górna tarczką cierną. Wzornik dostarczony przez rekluse ma grubość 0,050 cala. Druciki powinny przesuwać się z wyczuwalnym lekkim oporem.

P1120660.JPG

Jeśli jest ok, to przystępujemy do montażu całości, czyli to wszystko o czym pisałem wyżej tylko w odwrotnej kolejności….

P1120664.JPG

Ja korzystając z rady Alika zmodyfikowałem rurkę olejową, tak aby na przyszłość dostęp do sprzęgła był łatwiejszy…

Krótko mówiąc, wyciąłem z oryginalnej rurki 55mm fragment i zastąpiłem go specjalnym olejoodpornym gumowym wężem.

P1120665.JPG

P1120667.JPG

P1120668.JPG

Gdy już wszystko jest złożone zalewamy olej i płyn chłodzący. Tu bezcenne okazały się wskazówki forumowiczów dot. odpowietrzania układu chłodzenia. Ja najpierw odkręciłem odpowietrznik, wlewałem płyn do chłodnicy aż do momentu gdy nie zaczął się przelewać odpowietrznikiem(czasem zgniatałem rurki aby ułatwić przepływ cieczy). Później gdy moto odpaliłem i zagrzałem odpowietrznik co jakiś czas trzeba odkręcić aby uszły resztki powietrza z układu…

Regulacja i sprawdzenie sprzęgła polega na:

- odpaleniu i zagrzaniu motka,

- ustawieniu napięcia linki sprzęgła – przy obrotach 4500rpm luz na dźwigni powinien wynosić 1cm,

- wyłącznie motka. Wrzucenie dwójki i przepchnięcie motka do przodu i do tyłu tak aby między tarczki cierne sprzęgła a stalowe przekładki dostał się ciepły olej…,

- Odpalamy motek na luzie , wciskamy sprzęgło wrzucamy jedynkę i puszczamy powoli sprzęgło. Moto powinno stać lub nieznacznie ( bardzo lekko) ciągnąć do przodu. Jeśli tak jest to ok…

- na pierwszym biegu rozpędzamy się do 4000 rpm i powoli hamujemy i tak 10 razy. Ta samą czynność powtarzamy ale tym razem rozpędzamy motocykl do 6000rpm.

Jeśli wszystko jest dobrze na tym kończymy.

Instrukcja mówi, że po 20 minutach, należy rozebrać sprzęgło i sprawdzić luz między dociskiem a tarczkami. Ja tak zrobiłem i luz okazał się nieznacznie większy niż przy montażu ale nic z tym nie robiłem.

P1120672.JPG

P1120673.JPG

P1120674.JPG

P1120677.JPG

Całość zmontowałem ponownie, po wymianie filtra oleju -i zalałem świeżym olejem Motul 5100 10w40.

Do tej pory przejechałem niecałe 300 km. Wrażenia z jazdy…bezcenne

ps. Alik :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo się cieszę, że Ci się podoba i że Ty spełniasz po części moje sprzętowe marzenia .

Teraz muszę wybrać się w Twoje rejony, żeby przejechać się Twoim „skuterkiem” :lol:

I pozostało cieszyć się końcówką sezonu! :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo ciekawa historia Klansman. Fajnie, że możesz ganiać motkiem, ale i tak życzę ci powrotu do pełnego zdrowia. Wtedy będziesz miał i jedno i drugie... :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik, nie pozostaje nic innego jak spotkać się gdzieś w połowie drogi...:lol:

Ręka się znów odzywa... ale mam nadzieję, że dojadę do końca sezonu i czekam na rezonans.

Sprzęgło wydaje przy ruszaniu dziwny dźwięk czasem, tak jakby tarczki się z wielkim trudem ocierały o siebie...ustępuj eto gdy silnik się zagrzeje. Sprzęgło się nie ślizga, to sprawdziłem zgodnie z zaleceniami rekluse, czyli na trzecim biegu przy prędkości ok. 10-15 km/h odkręcam na max gaz i naciskam na tylny hamulec. silnik przyśpiesza do ok 2250-2500 rpm i zaczyna szarpać więc ma pewność, że sprzęgło się nie ślizga a prawidłowo i mocno zaprzęga. Będę obserwował

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może się dociera, może olej… dużo różnych może :lol:

A co do spotkania to najwcześniej październik…

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak dla mnie bomba!Może okolice Kalisza?? Poki co preferuje raczej równe asfalty , choć równy szuterek też jest oki:)

Olej mam ten sam co wcześniej, ale może i racja bo rekluse zalecał shell rotella... ale nie podali żadnej specyfikacji... Rekluse Europe czyli 2Wheel potwierdził, że motul5100 jest ok...

Może się dociera zobaczymy, zawsze mogę jeszcze zmniejszyć luz w koszyku sprzęgłowym zastępując którą z dwóch stalowych przekładek 0,048 na 0,065..ale z tym poczekam kilka - kilkanaście tyś km jak tarczki cierne się trochę zużyją...zobaczymy co czas przyniesie;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rotelle bardzo chwalą Hamerykanie - zapewne nie jest to ten sam olej, który jest dostępny w Polsce lub nawet Europie.

A zresztą nie wywołujmy wilka (tzn. JackaX) z lasu :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Rotelle bardzo chwalą Hamerykanie - zapewne nie jest to ten sam olej, który jest dostępny w Polsce lub nawet Europie.

A zresztą nie wywołujmy wilka (tzn. JackaX) z lasu :lol:

Nie było tematu...nie wpisałem słowa "olej"... :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Rotelle bardzo chwalą Hamerykanie - zapewne nie jest to ten sam olej, który jest dostępny w Polsce lub nawet Europie.

A propos Shell Rotella - oryginalny z "Hameryki" bywa na Allegro, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Allegro hasło "Shell Rotella". Nie jest niestety tani - galon kosztuje jakieś 190 zlotych. Sprzedawca (tylko jeden to oferuje) faktycznie sprowadza go z USA, choć reklamuje jako olej do Fordów z silnikiem Diesla :-)

Pozdrawiam, Pibyk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to ciekawostka, dobrze wiedzieć. Dzięki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i minął pierwszy 1000km na sprzęgle Rekluse.

Wrażenia nadal pozytywne. Wszystko działa. Dziwny dźwięk przy ruszaniu na zimnym moto nadal jest i ustępuje gdy olej się zagrzeje. Odgłos występuje przez chwilkę podczas ruszania. to zapewne efekt "łagodniej" i z mniejsza siłą włączającego się sprzęgła w początkowej fazie ruszania.

Ale aby nie było wątpliwości, przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu sprzęgło rekluse stawia na koło...

Przed letnim sezonem zajrzę do środka aby zmierzyć luzy na tarczkach i zobaczymy czy nastąpiło jakieś zużycie...teoretycznie powinno być mniejsze niż na tradycyjnym sprzęgle. Producent chwali się, że motocykl z rekluse może mieć dwukrotnie większy przebiegiem sprzęgła niż z oryginałem...okaże się....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wrzuć jakieś video tego swojego skuterka w akcji :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jak dla mnie bomba!Może okolice Kalisza?? Poki co preferuje raczej równe asfalty , choć równy szuterek też jest oki:)

Popieram :D

Oboje będziecie mieli po równo ;)

Dajcie znać, jak się dogadacie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Logan za podpowiedzi... kilka filmików z zreklusowanym Dakarem w roli głownej :roll:

PZThpBDWsCo

T-KCLqJjujs

cdn...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja chce zobaczyc jak to jezdzi! :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sorry klasman ale nie skleiłem co chciałeś pokazać. Że klamka sprzęgła lekko chodzi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ja chce zobaczyc jak to jezdzi! :)

Ja też.. ja też! ;)

Sorry klasman ale nie skleiłem co chciałeś pokazać. Że klamka sprzęgła lekko chodzi?

:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Płynnie się załącza :) Kawał dobrej roboty :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Płynnie się załącza :) Kawał dobrej roboty ;)

Acha, acha ;) Teraz wszystko jasne, płynnie się załącza :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kuźwa, uruchomcie nieco wyobraźnie:) :) kto jak kto, ale Wy.... nie odbieracie mojego przekazu, to co będzie gdy reszta forum sie obudzi :) ;) ;)

Wieczorem dorzucę coś bardziej obrazowego z komentarzem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×