Skocz do zawartości
tabulatix

Witam z Łomianek

Recommended Posts

Witam wszystkich użytkowników forum i szczęśliwych posiadaczy f650gs.

Ja co prawda jeszcze nie mam swojego własnego motocykla, ale już przynajmniej wiem, że właśnie taki model stanie w moim garażu.

:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby nie zakładać nowych tematów w działach, które są precyzyjnie określone zapytam tutaj o kilka spraw, które mnie nurtują.

-Chciałem zapytać, czy są różnice w modelach z np 2004,2005,2007 roku? Z tego co się zorientowałem to raczej nie ma różnicy mechanicznej. Ale czy jakiś lifting nadwozia był? Dodam, że interesuje mnie taka wersja BMW%20F650GS%20Dakar%2004.jpg

-Czy wyposażenie ABS,podgrzewane manetki,regulacja wys.kanapy,regulacja amortyzatorów to standard?

-Jaka jest różnica między GS a GS Dakar?

-Gdzieś tutaj na forum widziałem, że był temat o problemie z dostaniem się do klapki przy założonym kufrze. Jakiej klapki?

-I ostatnie pytanie. Jak z żywotnością silników w tych motorkach? Pytam w takim kontekście, że w sprzedaży najczęściej można spotkać 17tyskm-23tys km. Czy przy takim przebiegu motor jeszcze długo będzie jeździł bez konieczności np.: remontu silnika. (wiem, że wszystko zależy jak był używany itpitd, ale tak ogólnie) :lol:

Pozdrowiono i dzięki jeśli ktoś rozwieje moje wątpliwości:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Roznica jest. 2000-2004 to silinki z jedną świecą zapłonową, 2005 - 2007 to juz twin spark czyli dwie świece. Jaki to mam wpływ znajdziesz w postach. Po roku 2008 i wyżej to dwu cylindrowe jednostki. Wersja która Cie interesuje to DAKAR po roku 2004.

http://f650gs.pl/viewtopic.php?f=13&t=689

2.ABS to opcja, grzane manetki chyba są zawsze,

3. DAKAR to ta lepsza wersja (to sie chyba nie wszystkim spodoba) różnica to przede wszystkim zawieszenie, jest wyższe, szeczegóły znajdziesz w postach.

4. O kufrze pisałem, ale to nie jest problem gdy kupisz dedykowany kufer, ja walczyłem z uniwersalnym. Klapka jest na tyle, za kanapą. Jest zabezpieczona zamkim na kluczyk, pod nią jest zatrzask kanapy.

5. Słyszałem ze ktoś dojechał 7o ooo km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam jeszcze takie pytanie nawiązując do tego artykułu/testu:

http://www.motocyklmania.com/testy.php?id=35&strona=2

"dynamicznie przyspiesza nawet ponad 150 kmh. Co z tego jednak, gdy powyżej 140 kmh owiewka nie wyrabia, a motocykl zaczyna pływać i zachowywać sie niestabilnie."

Czy faktycznie tak jest?

I czemu czepiają się zegarów? Na szczęście w starszej wersji są inne, które mi się bardziej podobają.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W tym artykule opisany jest całkiem nowy model, inny silnik 71KM więc te spostrzeżenia nie dotyczą motocykla który Ciebie interesuje. Te ''nasze'' mają 50KM i Vmax to ok 160km/h ale zapomnij o podróżowaniu z prędkościami powyżej 140 bo przyjemność z jazdy się kończy.

Na tym forum z tego co wiem nikt nie ujeżdża wersji po 2008r tzw Twin 650/800.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no panowie ja w sprzyjających warunkach swojm żółtym szerszeniem prawie zamknołem licznik 190 poszło wprawiając w zdziwienie kolegów i samego siebie lecz tu sie zgodze komfort przy 140 prysl i dalej byla walka

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego co piszesz interesuje cie taki model

bmw-f-650-gs-dakar-1.jpg

Ma takie zegary, brakuje wskaznika pozomu paliwa ale za to jest kontrolka rezerwy

Po_590.jpg

Poczytaj tu, co prawda testowany jest starszy ale cos tam sie dowiesz. Jak sie nie dowiesz to pytaj

http://www.motocykl-online.pl/testy/BMW_F_650_GS_Dakar_2002

A tu znajdziesz porowanie z Yamaha XT

http://www.motocykl-online.pl/testy/BMW_F_650_GS_Dakar_i_Yamaha_XT_660_R

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy są jakieś wady tego modelu?

Piszecie, ze powyzej 149km/h jazda jest niekomfortowa. Czemu? Duzw wibracje? Czy może silnik wyje i nie daje rady?

Czy uważacie, że on się nadaje na dłuższą wyprawę Warszawa-Gdańsk(prom)-Sztokholm-Gdańsk-Warszawa? Bo gdzieś czytałem, ze to definitywnie motor miejski i odradzają wręcz dalsze wypady. :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

do tabulatix

ale kto odradza dalsze wyprawy

ja w ostatni weekend zrobiłem 900km( mimo ciągłego doskonalenia techniki jazdy nie byłem padnięty) oczywiście nie jest to moto do ciągłej jazdy np. niemieckimi autostradami lecz na nasze drogi jest ok

pozdrwaiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na prawdę trzeba uważać co się czyta... GS miejski? miejski to jest skuter ! owszem po mieście bardzo przyjemnie, ale GS to maszyna do turystyki na kiepski asfalt i na okolice asfaltu, jeśli chcesz tylko i wyłącznie autostradą to zmień przednią zębatkę na większą jeden ząbek, będziesz miał 120km/h przy 4tyś.obr. a nie 100km/h a najlepiej kup Bandita... z Warszawy do Gdańska można wieloma drogami, ja z Wrocławia do Szczecina jechałem link:TAK i tam GS błyszczał tylko zaletami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki, fajna relacja. Nie mogę się doczekać kiedy ja będę mógł już tak pojeździć.

Bandit odpada. Mi się podobają turystyki.

Nie napisaliście w jakim sensie przyjemność z jazdy znika powyżej 140kmh.

Czy na forum jest jakiś posiadacz GSa z Warszawy?

No i czy motor ma jakieś wady? Słabe strony? Np jakiś element ma tendencje do psucia się i zauważyli to wszyscy użytkownicy, albo np światła słabo świecą? Oczywiście każdy ma subiektywne odczucia, a dlatego pytam użytkowników, żeby nie zawsze sugerować się takimi artykułami jak wcześniej pisałem, a Wy się z nimi nie zgadzacie. To po 1 a po 2 będzie to mój pierwszy motocykl(teraz jeżdżę skuterem), więc chciałbym poznać go na razie wirtualnie jak najdokładniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
(...) zmień przednią zębatkę na większą jeden ząbek, będziesz miał 120km/h przy 4tyś.obr. a nie 100km/h(...)

to ja tak mam :lol: ale uwierz mi, że nie nadaje się tylko na autostradę. sporą część czasu, a już na pewno gdy tylko moge to jeżdżę poza asfaltem i świetnie daje radę.

Nie napisaliście w jakim sensie przyjemność z jazdy znika powyżej 140kmh.

zaczyna trochę telepać i takie tam :mrgreen: potwierdzam fakt, że optymalny parametr prędkość maksymalna/komfort jazdy to 120 km/h

Czy na forum jest jakiś posiadacz GSa z Warszawy?

jest :twisted:

btw wczoraj kręciłem się w okolicach łomianek po róznych wertepach, żużlach, piachach i niewielkich błotach. :ugeek:

będzie to mój pierwszy motocykl(teraz jeżdżę skuterem), więc chciałbym poznać go na razie wirtualnie jak najdokładniej.

mój też jest pierwszy i też po skuterze i naprawdę uważam, po miesiącu jeżdżenia że na razie mi wszystko pasuje i wiem, że podjąłem słuszną decyzją wybierając gs-a. :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
btw wczoraj kręciłem się w okolicach łomianek po róznych wertepach, żużlach, piachach i niewielkich błotach. :ugeek:

Może po crossowisku? :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam takie pytanko, czy orientuje się ktoś z Was jaki to jest model (rok itd) http://www.freedesktopwallpapers4u.com/ ... 0GS-04.jpg ???

Bo jakoś nie mogę się odnaleźć :D Tu na forum jest napisane, że są w sumie 3 modele a jak przeglądałem sieć to mam wrażenie, że widziałem więcej. Np jakiś model ma chyba regulowaną wysokość siedziska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

F650GS tak jak jest to napisane w poście o modelach zmieniany był 3 razy: 1.2000-pierwsza wersja 2.2004-druga, zmiany opisane dokładnie w wątku (konstrukcja i rama wciąż ta sama) 3.2008 zupełnie inny motocykl

Ten model jest powyżej 2004 bo ma silnik 2 sparks, starsze posiadały jedną świecę (były bez napisu na pokrywie sprzęgła). W GS-ie było pełno różnorakich opcji i dodatków, regulowane siedzenie z tego co wiem nie było nigdzie normą (nie mylić z regulowaną wysokością zawieszenia). Widziałem nawet 650 z podgrzewaną kanapą. :D Rocznik łatwo rozpoznać po wersji dakar, bo tam zmieniało się malowanie. F650GS powyżej 2004 na pierwszy rzut oka różni się też innym kształtem błotnika przedniego i zadupka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×