Skocz do zawartości
arkady

dziwny stukot

Recommended Posts

Siema mam mały problem ze stukaniem przy pokonywaniu niewielkich nierówności, jest to metaliczny odgłos. Czy ktoś z Was miał moze w swoim moto cos podobnego? Dodam, że wymieniłem łozysko główki ramy dalej stuka, wymieniłem łozyska i oske przedniego koła dalej stuka, wymieniełem olej w lagach dalej stuka, całe slagi rozebrałem i wszystko jest ok. Niech mi ktoś doradzi co to może być

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a z jakiego miejsca jest ten stukot :?:

To mi przypomina moje obawy i szykowanie się do wymiany wszystkich łożysk, ale coś mnie podkusiło i wpierw zdemontowałem podstawkę centralną i okazało się, że ta cholera miała już zmęczone sprężyny :lol:

Może i u Ciebie jest podobnie :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zanim cokolwiek z mojej strony:

Pojawił się kiedy? Nagle? Stopniowo narastał? Moto masz od jakiego czasu? Jakiego typu to jest stukot: metaliczny czy głuchy, głośny czy cichy - do czego podobny? Konkretnie w jakich okolicznościach: dziury małe duże, wzniesienia małe duże prędkości czy małe - jakie?. Jest cały czas czy zanika czasami? Temperatura ma / nie ma znaczenia.......... Opisz to proszę bardziej dokładnie ze szczegółami.

Czy jeszcze coś sprawdziłeś np. stopkę boczną, centralną, prowadzenia łańcucha, mocowanie airboxa......

Wtedy będzie łatwiej :lol:

Edit - widzę że z Bajerkiem pisane w tym samym czasie - :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stukot pojawił się na poczatku sezonu, usłyszałem go gdy wjechałem na bruk, jest to metaliczny odgłos tak jakby metal uderzał o metal, cięzko mi powiedzieć skąd dobiega wydawało mi się, że z przodu motocykla, ale wszystko w przednim zawieszeniu wymieniłem i dalej jest. Wystepuje przy jezdzie w terenie praktycznie cały czas, natomiast gdy jezdze po mieście pojawia się przy pokonywaniu bardzo małych nierówności np. łączenie aswaltu szczelina 5 cm, wtedy go słychać. Przy odchamowywaniu gdy wjadę w jakąś niedurzą dziurę, a hamuję przednim też go słychac, gdy używam tylnego hamulca nic się nie dzieje. Stukot pojawia się od prędkości jakieś 50 km/h, jak jadę wolno nawet po największych dziurach jest ok. MACIE JAKIEŚ POMYSŁY GDZIE SZUKAĆ ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek piszesz o np. stopkę boczną, centralną, prowadzenia łańcucha, mocowanie airboxa......czy opisywany stukot może dochodzić stamtąd ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może! - i są też inne miejsca, ale sprawdź te wymienione i daj znać co i jak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, dałeś koledze "100 pytań do..." :lol: :beer: :lol:

Arkady, możesz jeszcze sprawdzić wszystkie śruby na gmolach, stelażach pod kufry, osłonach silnika itp :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobry temat się pojawił. Miałem dziś to samo i zasiałem panikę, bo objawy dokładnie te same. Przyczyna okazała się absurdalnie śmieszna. Otóż kluczyk od stacyjki mam na jednym breloku z tym od disclocka i kompletu kufrów- w sumie 4 i jeszcze mała nakrętka na kółku. Czemu o tym piszę? Bo okazało się, że ten metaliczny stukot wywoływały te 3 kluczyki i nakręteczka obijając się o siebie wzajemnie i elementy przy stacyjce. Wiem- absurdalne, ale też się zdarzyło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
... Wiem- absurdalne, ale też się zdarzyło.

Nic nie jest absurdalne, może koledze to się przyda :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jarek, dałeś koledze "100 pytań do..." :lol: :beer: :lol:
wymieniłem łozysko główki ramy dalej stuka, wymieniłem łozyska i oske przedniego koła dalej stuka, wymieniełem olej w lagach dalej stuka, całe slagi rozebrałem i wszystko jest ok.

pozdrawiam

Tak swoją drogą nie mogę się nadziwić jak można tyle się narobić i wydać tyle kasy na usunięcie usterki co usterką nie jest ;)

Właśnie po to, aby uniknąć takiej roboty i kosztów lepiej usiąść wieczorową porą i zadać sobie dużo pytań, poszukać prawidłowości, sprawdzić podejrzane miejsca niż "wymienić" wszystko bez efektu. Czy nie lepiej pojechać na stację diagnostyczną - powiedzieć chłopu z czym problem -ustawić moto na "trzepaczkach" przednim kołem, tylnim kołem i poszukać "dzięcioła"

Z banalnych rzeczy to może jeszcze być: któryś z podnóżków, latająca lampa, klucze pod siedzeniem, obluzowany klakson ...... i wszystko inne, a w skrajnym wypadku rurka od rezerwy w baku -nawet w GS-ie :lol: ( zbyt dużo tego, aby wszystko wymieniać) - to i ja usiądę :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup stopery do uszu. I będzie dobrze. :lol: A serio to już wcześniej było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dla porownania przelec sie na LC4 :lol: jak ci Alik udostepni w Klodzku, po powrowcie na swoj pojazd stwierdzisz że nic nie puka, nic nie stuka :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byłem wczoraj u Łukasza, zostawić moto na wymianę napędu. Może to być jeszcze to, co w innej F650, która u niego stoi, a mianowicie zniszczone gniazdo w główce ramy. Wtedy wymiana łożyska nic nie da, trzeba rozebrać i odpowiednio ponapawać wnętrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"Tak swoją drogą nie mogę się nadziwić jak można tyle się narobić i wydać tyle kasy na usunięcie usterki co usterką nie jest " cyt. Jarek

Panowie faktycznie trochę kasy wydałem, ale podkreślam, że wczesniej pisałem o dziwnych stukach, prosiłem o rade co to może byc i usłuszałem że jest to łożysko główki ramy itd. właściwei wszystkie rzeczy które wymieniłem opisywaliście jako przyczynę więc ... W gdańsku nie ma żadnego dobrego mechanika motocykolowego same szmudaki, jedziesz do mechanika widzi BMW i mówi ci że zamień tego sprzęta na japończyka. Coż robić próbuję to wyeliminować dziwne stuki metodą prób i błędów, z tego co piszecie to motor chyba całkowicie musiałbym rozebrać żeby znależć przyczynę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
... W gdańsku nie ma żadnego dobrego mechanika motocykolowego same szmudaki, jedziesz do mechanika widzi BMW i mówi ci że zamień tego sprzęta na japończyka. Coż robić próbuję to wyeliminować dziwne stuki metodą prób i błędów, z tego co piszecie to motor chyba całkowicie musiałbym rozebrać żeby znależć przyczynę.

Ja bym Ci proponował przy większych furiach oddać na serwis BMW, na diagnostykę, to zaledwie 100-200PLN, ale wiesz co jest. Oczywiście podkreślam: w ostateczności, żeby nie dawać "szmudakom" do rozwalenia. :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak otrzymujesz jakieś info na forum to pamiętaj, że nie jest to diagnoza tylko informacja o najbardziej prawdopodobnej przyczynie :oops: - na pdst. tego info trzeba najpierw zweryfikować a dopiero później ewentualnie wymieniać. Weryfikacja jest bardzo ważna, wymaga pewnego doświadczenia ale pozwala zaoszczędzić kasę. A w przypadku pytania tak postawionego - dziwne stuki - w zasadzie jest niemożliwe korespondencyjnie określić przyczynę - dla jednego "cus" jest dziwne dla drugiego normalne - ja cały czas mam wrażenie np że Rotax chodzi jak "sieczkarnia" :lol: - było zresztą na ten temat. A wracając do Twojego problemu to może rzeczywiście Bajer dobrze radzi "zdiagnozować" sprzęta w BMW jeżeli jesteś zaniepokojony o jego stanem - powinno to wykluczyć przynajmniej potencjalne niebezpieczeństwo jeżeli takie istnieje - albo jeszcze raz samemu przeanalizować problem w sposób jak to najczęściej radzi Jarek- odpowiadając sobie na pytania - od kiedy, w jakich warunkach, przy jakich prędkościach itd. i może znajdziesz odp. W sumie to co wymieniłeś jeżeli dobrze zrobione to na pewno nie zaszkodzi a masz pewność że na pewno wymienione Powodzenia :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zgłoś sie do Jerzego, on pracuje u Zdunka. Powołaj sie na forum, powinien ci pomóc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×