Skocz do zawartości
paroff

Przypadek beznadziejny gośnie szaleje zobrotami

Recommended Posts

Witam .Wiem że taki wątek odnośnie gośnięcia na wolnych obrotach i ogólne dziwne okcje ze skokami obrotów był poruszane na tym forum ale ja sprawdziłem już wszystko a moto dolej zachowyje sie jak na chaju.Ogólenie bez zadnej poprawy więc postanowiłem napisać. Motor był w autoryzowanym serwisie BMW sikora b-b:) Pisze to w dziale zagadnienia elektryczne bo mechanicznie moto jeest sprawdzony tak mówią chłopaki z serwisu oleeeee:|

-podobno sprawdzona wiązka

-ustawione zawory

-wymieniony filtr powierza

-sprawdzony filtr paliwa

-sprawdzony silniczek krokowy

-moto podpięty do komputera króry podobno :lol: nie pokazuje błędów co wyklucza uszkodzenia wade czujników i wszelkich innych rzeczy sprawdzanych w ten sposób :\

- sprawdzali wiele innych wątków o których nie będą mnie łaskawie informować by nie zdradzać tajnych informacji ewentualnej konkurencji hehe:) -> (słowa kierownika serwisu , wspominał coś jeszcze o żywotności tych motorów coś ok 4 lata! nie jest źle 2 lata więcej nuż chinskie skutery ;) , coś tam jeszcze se opowiadał o tym ze ten motor jest już stary u nich to tak 5 latki to szał na serwisie , ze naprawa może być nieopłacalna ale do .....a jak można mówić o naprawie jak nie ma diognozy , operacja sie udała pacjent nieżyje ot co :D No ale cóż to tylko ludzie ... bez komentarza reszta bo mam mieszane uczucia musiał bym zastosowac wiele wulgaryzmów:)

Odnośnie objawów: moto gaśnie na wolnych obraotach mam wrażenie że jak jest zimny to działa lepiej ale może mi sie zdaje. Ma dziwne skoki obrotów . Moc uwarzam że jest dobra jak przyśpieszam na pełnej manetce moto ciągnie fajnie ale jak chce jechać powoli :D powiedzmy na 3000 obratów ok50km\h i dodaje lekko gazu to motor zachowuje sie jakby mu ktoś odciał zapłon albo zabrakło mu benzyny co jest szalenie niebezpieczne ,efekt podobny do nieoczekiwanego owaryjenego chamowania taka cofka , już bym przez to ze 2 razy glebe zaliczył na zakęcie. Na luzie praktucznie musze cały czas gaz podciągać bo jak chce sie już podrapać prawą reką po nosie to motor poczodzi tak jakoś dziwnie i po 3 sek zgaśnie. Do objawów ktróre występują dochodzą dziwne okcje z licznikiem , prędkosciomierzem , grogomierzem i zegarem które poprostu raz działają raz nie ,może to wszystko jest w jakimś stopniu powiązane tylko ze te objawy z wskaxnikami wystąpiły dopiero poo wyjściu motoru z serwisu ot co .... nie komentuje może przypadek:) Ma ktoś pomysła lub miał podobne objawy i udało mu sie z tym uporać .Model z roku 2000 wtrysk f650gs.Miałem podobne objawy kiedyś w samochodzie problem z przepustnicą czy GS ma coś takiego?A co sądzicie o sterownikach czy module sterującym czy może to mieć wpływ ? Może da sie to jakoś pomierzyć bo przecierz komputer wszystkiego nie pokazuje ???????.Ktoś wie jakie wadliwe elementy wyklucza komputer w 100% a co jest omijane przy sprawdzeniu?? Dziwna sprawa ??? Ps. sory za pisownie nie jestem dobrym pisarzem :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po mojemu

1- Wtryskiwacz

2- Przepływomierz

3- Wiązka elekryczna

Ad 1 Zużyty mechanicznie lub zanieczyszczony ale z tych 3 ww raczej najmniej prawdopodobne ( tak 10 %). Bo silnik by dymił , nie uzyskiwał pełnej mocy , żle palił i zimny i ciepły, zawaloł świece.

Ad 2 wg mnie najbardziej prawdopodone ( 65 % ) i możliwe że też ma związek z wiązką elektryczna ( wypinaj wszystkie wtyczki czyść, osuszaj, psikaj środkami do prądu )A może jest po prostu uszkodzony ( znajdź kogoś kto by się zgodził i dał na chwilę do podmiany.)

AD 3 Oprócz wiązki przepływomierza szukałbym na zasilaniu cewki. Tak na 10 % ( rozpędzanie od 3000 rpm generuje spore drgania które mogą odcinać chwilowo prąd na niskim albo wysokim napięciu cewki.)

Pozostało 5 % ale to po wyeliminowaniu ww ( przepustnica, króciec , sonda )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po słowach kierownika, że te motki chodzą góra 4 lata, to mój jest już klasowany do zabytkowych ;)

W jakimś wątku było poruszone, żeby w takich sytuacjach sprawdzić SAMEMU wszystkie styki, złączki i inne kablowe wynalazki, przeczyśącić i w miarę możliwości nasmarować, ja do tego biorę pastę miedziowaną (Castorama około 10PLN-ów). Jeżeli był sprawdzony filtr paliwa, to może jeszcze przewody i filtr w baku :?:

ScreenShot096.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wow, to mój singiel z 95 i 70k przebiegu, to już z zaświatów mnie napędza ;)

To się dzieje tylko na ciepłym silniku, czy bez znaczenia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Rzucamy monetą? ;)

Nie trzeba - to się ( najczęściej) stosunkowo łatwo sprawdza, ale bez doświadczenia ani rusz - dlatego nie pisze jak :|

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
.... żeby w takich sytuacjach sprawdzić SAMEMU wszystkie styki, złączki i inne kablowe wynalazki, przeczyśącić i w miarę możliwości nasmarować, ja do tego biorę pastę miedziowaną ...

Nie idź ta drogą!

To nie to samo co KONTAKT, a jeszcze istnieje możliwość zrobienia zwarcia w złączce ( smar miedziowy! ) Komputer może Ci tego nie wybaczyć!

Smar miedziowy nadaje się do pojedynczych połączeń takich jak:klemy, połączenia masowe i inne, ale w złączkach z wieloma pinami trochę ryzykowne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wg mnie: sprawdź dokładnie klemy na akumulatorze i wszystkie masy, szczególnie te od silnika i sterowania silnika. Miałem podobny objaw, u mnie nie łączyła klema "-" na aku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
.... żeby w takich sytuacjach sprawdzić SAMEMU wszystkie styki, złączki i inne kablowe wynalazki, przeczyśącić i w miarę możliwości nasmarować, ja do tego biorę pastę miedziowaną ...

Nie idź ta drogą!

To nie to samo co KONTAKT, a jeszcze istnieje możliwość zrobienia zwarcia w złączce ( smar miedziowy! ) Komputer może Ci tego nie wybaczyć!

Smar miedziowy nadaje się do pojedynczych połączeń takich jak:klemy, połączenia masowe i inne, ale w złączkach z wieloma pinami trochę ryzykowne.

Ojj Jarku, ja zakładam, że nasz kolega nie jest kompletnym laikiem i wie jak się posługiwać smarem miedziowanym i na przykład patyczkiem do uszu, albo zapałką i watą ;)

Ja nie pisałem, żeby to zatopić w smarze i czekać na efekty :D :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeczytaj watek "DODKA" o problemie z obrotami. O ile dobrze pamiętam powodem usterki była ... nie pamiętam. Poszperaj w wątkach Dodka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Paweł, impulsator (podobno).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nigdy nie wiem czy sobie jaj nie robisz ;)

:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Nigdy nie wiem czy sobie jaj nie robisz :D

:beer:

No jak "gośnie i szlaeje zobrotami" ;) :D :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli jak narazie z waszych wpisów wnioskuje ze najbardziej prawdopodobne będzie :

1-przepłwomierz

2-impulsator

puki co poza klemami i wiązką ?

Czy dwa te urządzenia da sie jakoś sprawdzić czy jedyną obcją jest poprostu podmiana z innego Gs-a lub ewentualnie kupno w ciemno :/

Co sądzidzie o czujnikach z początku myslałem ze to właśnie tam jest jakiś problem . Ale na serwisie mówią ze są git:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej, zacznij od tego co już Ci forumowicze doradzili. A serwis ... ech ech ech.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A najlepiej zamiast szukac po ciemku wez skontaktuj sie z Jarkiem. Przeciez jestes z BB ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kurczę...

mój z racji urlopu stał 2 tygodnie w garażu w komfortowych warunkach i odpalił po tym od strzała tyle żeby się doturlać pod dom...

3 godziny później jak ruszaliśmy nad morze znowu zaczął świrować na wolnych obrotach i po prostu gasnąć

zaryzykowałem i ruszyliśmy nad morze... na nasze szczęście w Pniewach już "przepłukał" wszystkie przewody i do dziś działa znów bez zarzutu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może wrócić - życzę Ci żeby nie wróciło :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ależ mam tego świadomość i zacznę chyba odkładać na nowy filtr paliwa

chłopaki z RP moto obiecali że jak sprawy sie powtórzą zaczna dusić o aktualizację softu do swojego komputera żeby obsłużyc gieesa

zastanawiam się również nad dolaniem do jednego tankowania jakiegoś "super" środka do czyszczenia układów wtryskowcyh itp. może przepłucze też filtr paliwa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
...

3 godziny później jak ruszaliĹmy nad morze znowu zaczÄĹ ĹwirowaÄ na wolnych obrotach i po prostu gasnÄÄ

...

Mówią, że 1-garkowce nie lubią wolnych obrotów :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zwłaszcza jak podjezdzasz do skrzyżowania albo manewrujesz między samochodami :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zastanawiam się również nad dolaniem do jednego tankowania jakiegoś "super" środka do czyszczenia układów wtryskowcyh itp. może przepłucze też filtr paliwa

a co dodajesz :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Filtr paliwa to się wymienia a nie przepłukuje jakimiś "cudownymi środkami" :lol: - często takimi środkami można więcej popsuc niż polepszyć - no chyba że przy wymianie przepłukać co innego co nie co :lol: Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×