Skocz do zawartości
Marcin

Stacyjka się sypie ? 'F650 95

Recommended Posts

No to mnie dziś nastraszyło. Na szczęście 2 ściągacze pomogły.

Podjechałem do sklepu po filtr oleju. WYchodząc robie standard - kluczyk z blokady na OFF, stawiam moto na koła, stacyjka na ON i .......... dupa blada. Nic, cisza. Zero reakcji. Prundu brak.

Szybko przejrzalem kable, poruszalem, czy gdzies nie ma przebicia. Nic. Potem bezpieczniki - wszystkie 3 ok, choc nie wiem czemu ten co ma 7.5A jest w miejscu tego co ma 25 i na odwrót ;-)

Juz mi się pojawiała perspektywa pchania 4km do domu gdy zauwazylem, ze stacyjka łapie i jest prund jak w pozycji ON minimalnie przekręcę ją w kierunku OFF.

Tak więc za pomocą 2 ściągaczy usztywniłem porządnie kluczyk i dojechałem do domu.

Ciekawe co padło. Będę ją otwierał i zerknę. Pewnie brak kontaktu da się jakoś naprawić.

Ale tak z ciekawości - ma ktoś schemat 4 kabli jak idą do stacyjki i jak je zewrzeć, żeby odpalić na krótko?

Pomyslalem, ze zamiast stacyjki zrobię sobie jakiś przełącznik w innym miejscu, a sama stacyjka będzie tylko do blokowania kierownicy smile.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hehe, dzieki.

Plan był taki, zeby ewentualnie dać drugą stacyjkę, nową, uniwersalną :lol:

Idę rozbierać stacyjkę i się zobaczy :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Weź krótki śrubokręt PH. Przyda się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raczej bardzo długi :lol:

Zresztą samą stacyjkę mam już opanowaną - przedłużałem przewody, zeby się nie przecierały.

Anyway - naprawione.

Po odkręceniu dołu, zdjęciu pokrywy, wszystko wyglądało ok. Ale ruszanie srubokrętem po tym gnieździe gdzie wchodzi bolec z zamka, dalej pokazywalo braki w stykach. No to wytargałem ten jasnobrązowy środek i ukazała mi się przyczyna (chyba :lol: ) kłopotów. Zaśniedziałe i brudne styki. Wystarczyło znajdujące się tam blaszki poczyścić, obdrapać nożykiem, potraktować preparatem w spray do styków i zaczęło śmigać.

Składając całość wcisnąłem jeszcze między pokrywę a kable kawałek gąbki zeby wszystko docisnąć i zniwelować luzy. Calosc złożylem z powrotem i działa.

Ciekawe jak długo :lol:

Ide po piwo :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:beer:

można też zasilikonować całość tak, żeby nie dochodziła tam woda i inne ustrojstwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam aktualnie taki sam problem - jakich narzędzi będę potrzebował do rozebrania stacyjki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dłuuuugi śrubokręt + i chyba to tyle (potem stacyjke trzeba podważyć czymś ostrym). Ale możesz mieć inne śruby więc przyjrzyj się samemu jak masz w swoim moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety nie udało mi się odkręcić stacyjki. U mnie jest jakaś patentowa śruba w kształcie zaokrąglonego stożka ze ściętym wierzchołkiem... ;/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie musisz odkręcać zamka - stacyjka składa się z części mechanicznej i elektrycznej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

alik, ale jeżeli chciałbym pogrzebać, przeczyścić elektrykę w stacyjce (styki) to nie muszę odkręcąć jej od tego uchwytu z "wąsami" do prowazdenia kabli? Którą część mam w takim razie odkręcić?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie musisz ruszać góry. Do zamka stacyjki od dołu dokręcona jest na dwóch śrubkach (6) wiązka z faktyczna stacyjką (5):

219.png

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×