Skocz do zawartości
Jagna

Kierownica w lewo ciągnie linkę gazu

Recommended Posts

Chyba ślepa jestem, bo nie mogę znaleźć tego tematu, a wiem, że ktoś już ten problem opisywał. Kiedy w czasie zawracania mam na maxa skręconą kierownicę w lewo (w prawo czasem też) to ciągnie mi samoczynnie linkę gazu i podkręca obroty. Denerwujące to jest. Nic nie zmieniałam pod owiewkami, nie pamiętam, czy tak jest "od zawsze" dopiero niedawno zwróciłam uwagę. Jak tą linkę przełożyć? Wygląda na całkiem luźną...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdź luz na lince. Może trzeba trochę odpuścić linkę. Regulując luz sprawdź w obydwu, skrajnych, położeniach i ustaw tak żeby nie zmieniało obrotów. Naakrętkę regulacyjną masz na pancerzu przy manetce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jagienka, ja też tak miewam, ale tylko czasem - linka haczy się o inne pierdoły przy główce ramy. Linki powinny być powpinane w takie prowadniczki, no i bywa nie są.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie przy maksymalnym skręcie w jedną obroty rosną, a w drugą się dławi, mimo, że linka w przy puszczonej manetce jest zupełnie luźna :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie jak podkręcę linkę by mieć mniejszy luz na manetce przy odkręcaniu gazu jest ten sam objaw.

Moje rozwiązanie to poluzować linkę regulacją przy manetce u mnie to rozwiązuje problem.

Może w moto było coś robione i jest źle ułożona linka wtedy trzeba odszukać jam i ułożyć porządnie linkę.

pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jagienka, a masz zamontowane podwyższenie kiery :?:

Może to to, bo powyżej (chyba 40mm)trzeba zmienić przewód hamulcowy i linkę gaza na dłuższe :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

moj dakar tez rwał się do biegu przy maksymalnym skrecie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jagienka, a masz zamontowane podwyĹźszenie kiery :?:

MoĹźe to to, bo powyĹźej (chyba 40mm)trzeba zmieniÄ przewĂłd hamulcowy i linkÄ gaza na dĹuĹźsze :)

Bajerku, Jagienka ma raczej obniżenie kiery :) zainstalowane jako, że jest słusznego wzrostu :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z podwyzszeniem wygladałaby jak Peter Fonda w Easy Rider :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

easy-rider-captain-america.jpg

aby nie być gołosłownym...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
27.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szanowne towarzystwo jaja sobie uprawia, a problem poważny... :)

W czwartek rozbieram owiewki i zobaczymy.

Moto jest wpuszczone 1 cm w lagi. Kiera NIE jest podwyższona :x

W piątek lecę do Rumunii. Co tu jeszcze wziąć do moto? Zestaw torxów oryginalny pod kanapą, dętki mam, świece mam, może ciut oleju, ale generalnie nie bierze to po co, łatki biorą inni... Jakieś pomysły?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Faktycznie chłopcy sobie trochę podworowali zamiast pomóc potrzebującej :) . Ale bez rozbiórki i zajrzenia pod plastiki się nie obędzie skoro to co na widoku nie daje możliwości wystawienia diagnozy. Do piątku jeszcze trochę czasu. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wybaczcie, że odkopię temat, ale mam dokładnie ten sam problem. Czy ktoś ma może fotki pokazujące, którędy fabrycznie biegnie linka gazu? Bo zakładam, że przy fabrycznym montażu taki efekt nie występuje.

U mnie ewidentnie problemem jest to, że przy skręconej kierownicy lewa laga zagina linkę (linka idzie pomiędzy lewą lagą a ramą).

Ewentualnie zastanawiam się, czy jest sens skoczyć do salonu BMW i przyjrzeć się nowemu G 650 GS - wie ktoś może, czy to będzie dobry wzór - tzn czy w G 650 osprzęt jest rozwiązany tak samo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po pierwsze primo: są 3 długości linek. Którą masz? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

(...)

Ewentualnie zastanawiam się, czy jest sens skoczyć do salonu BMW i przyjrzeć się nowemu G 650 GS - wie ktoś może, czy to będzie dobry wzór - tzn czy w G 650 osprzęt jest rozwiązany tak samo?

Wersja G ma inną linkę gazu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po pierwsze primo: są 3 długości linek. Którą masz? ;)

Dobre pytanie... One są jakoś oznaczone, czy muszę ją wyjąć i zmierzyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A u mnie niezależnie czy w lewo czy w prawo kierownica był ten sam efekt jak chciałam zmniejszyć luz na manetce ( w sumie nie ja ale mi pomocni, co mało nie zakończyło sie szlifem). Myślałam ze ten model tak ma..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wybaczcie, że odkopię temat, ale mam dokładnie ten sam problem. Czy ktoś ma może fotki pokazujące, którędy fabrycznie biegnie linka gazu? Bo zakładam, że przy fabrycznym montażu taki efekt nie występuje.

U mnie ewidentnie problemem jest to, że przy skręconej kierownicy lewa laga zagina linkę (linka idzie pomiędzy lewą lagą a ramą).

Ewentualnie zastanawiam się, czy jest sens skoczyć do salonu BMW i przyjrzeć się nowemu G 650 GS - wie ktoś może, czy to będzie dobry wzór - tzn czy w G 650 osprzęt jest rozwiązany tak samo?

ostatnio przygladalem sie linkom w nielicznych gsach jakie przyjechaly na zlot i kazdy ma deko inaczej...

Linka leci nad kierownica lub pod, przy stacyjce i miedzy lage a rame i tak ma wiekszosc.

U mnie jest dluga linka i leciala za laga i gazu nie dodawalo ale zaczepiala o kable od zarowki co mnie wnerwialo.

Teraz leci miedzy laga a rama i jest spieta do stacyjki i nie zaczepia ale zagina sie przy ladze. Przy przepustnicy poluzowana na max do tego podkladka pod zawleczke aby sie tam nie ruszalo wszystko i efekt zniwelowany do ok 300obr ale przy skrecie kiedy kiera opiera sie o szybe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Udało mi się to naprawić. Poprowadziłem linkę pod kierownicą, dookoła główki ramy, potem tuż przyprzewodach hamulcowych i dalej normalnie. Przy okazji wyszło, że motek był zdławiony - linka była zaczepiona na przepustnicy o zaczep używany gdy moto ma ograniczoną moc (tak, jak opisano tutaj: http://f650gs.pl/topic/5077-odblokowanie-zdlawionego-motka-czyli-w-poszukiwaniu-dodatkowych-19-kucy/page__hl__%2Blinka+%2Bgazu__fromsearch__1).

Delikatnie haczy o przewód do świateł, ale wystarczy nie wpinać jej w drugie mocowanie i zostawić luzem i problem w zasadzie jest rozwiązany. Zobaczymy, co dalej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×