Skocz do zawartości
grzech25

migająca kontrolka oleju

Recommended Posts

Witam. Co może być przyczyną migania tej kontrolki na wolnych obrotach, po uzyskaniu temperatury pracy silnika?

Miganie jest takie nieregularne i mam wrażenie, że silnik zaczyna nierówno pracować w tym czasie. Nieregularności nie słychać, bardziej czuć i widać po zmianie drgań na lusterkach. Olej w normie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czujnik, zły olej, zużycie silnika, przetarcie kabla sterującego, za niskie wolne obroty . Jeden cylinder na wolnych tak właśnie będzie się zachowywał

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

raczej zła informacja :evil: - wygląda na to że kończą się łożyska na wale - jakie masz te wolne obroty - powinny być 1,3-1,5 tys/ min - jak ustawisz w górnej tolerancji to pompa "zapoda" więcej oleju i trochę przedłuży agonię Te drgania to wygląda już na "stuki" na łożyskach jak jest za mało oleju - a oleju jest za mało bo łożyska "wyjechane"- obym sę mylił i oby to był tylko czujnik - może też być zużyty olej Powodzenia Pzdr :beer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mam z dolnej tolerancji, troszkę podniosę i zobaczę. Jak sprawdzić czujnik? Obawiam się, że macie rację z łożyskami bo moto ma przelatane ponad 70tys :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To co napisał Ci Wojtek to tylko potencjalna możliwość. Zacznij od najprostszych rzeczy. Możesz spokojnie ustawić obroty na 1500-1600. Jak problem nie ustąpi poprowadzimy Cię dalej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jeżeli czujnik działa - tzn. kontrolka gaśnie - - i mruga tylko w sytuacji którą opisałeś - tzn, ze działa i jest dobry - problem z jego instalacją elektryczną lub nim samym byłby wtedy gdyby kontrolka mrugała przy róźnych obrotach i sytuacjach(drgania) ale piszesz o konkretnej sytuacji - nagrzany olej i wolne obroty - to raczej wskazuje na zużycie silnika, pompy - ewentualnie olej(nieodpowiedni lub zużyty) Czujnika w tym sensie - pod jakim ciśnieniem działa raczej nie sprawdzisz w warunkach domowych - najprościej kupić nowy - pasuje od chyba ciągnika (poszukaj dokładnie od jakiego jest w którymś wątku i kosztuje niewiele) - i jak masz watpliwości to zmień Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarku,

nie znam dokładnie konstrukcji tego silnika a nie mam czasu szukać: czy tam jest zawór upustowy za pompą oleju? Uszkodzenie/zużycie też mogło by być przyczyną takiego zachowania. Chociaż ja zaczą bym od najprostrzego: wymiany oleju tylko niedaj Boże nie syntetyk :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na schemacie smarowania jest zawór 6. Otwiera on magistralę olejową w kierunku skrzyni biegów po osiągnięciu ok 3,5 bar. Ma to zapobiegać problemom ze smarowaniem oddalonych części jak np. rozrząd. Jeżeli ten zawór nie domyka kanału, wówczas przy wolnych obrotach silnika może być problem w utrzymaniu ciśnienia w układzie podstawowym.

Nie zmienia to faktu, że przyczyn może być kilka i zacząbym od wykluczenia najmniej kosztownych: właściwe wolne obroty, właściwy olej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj zrobione ok 50 km po mieście i kontrolka nie zamrugała. Obrotów zatem nie ruszałem. Obawiam się jednak, że tematu nie zamykamy;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak sobie życzysz :)

To raczej wskazuje na drobniejszą usterkę : kabel, czujnik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może warto wydać 7 zł na czujnik i zobaczyć co będzie się działo :).Symbole były podawane w "Olejowy problem nie do olania''.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no w coś trzeba wierzyć:) ino uwalony czujnik nie telepał by mi tak całym motongiem:( na razie przesiadłem się do kolejki - muszę szczęściu dać odsapnąć;) - jeden fotopstryczek a dnia kolejnego ustrzelony ale nie zatrzymany 85 w mieście.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego co piszesz wynika, że problemy z ciśnieniem oleju spowodowane są nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. I tu należy szukać. Sprawdź czy nie spadła jakaś rurka w układzie dolotowym (albo nie jest uszkodzona). Codzi o to, żeby "lewe" powietrze nie dostawało się do układu dolotowego (jedyna droga powietrza to przez filtr, kanał dolotowy wraz z przepustnicą i nodułem wtryskiwacza do cylindra). Każda dziura w tym układzie będzie powodowała zaburzenia pracy wtrysku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oj zbiera się pegazince - zbiera:) Już bak do czyszczenia czeka w kolejce i teraz jeszcze doloty. A powiedz jeszcze, czy zatykając wlot powietrza w filtrze powinna zgasnąć i czy jakiekolwiek świsty są dopuszczalne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Witam. Co może być przyczyną migania tej kontrolki na wolnych obrotach, po uzyskaniu temperatury pracy silnika?

Miganie jest takie nieregularne i mam wrażenie, że silnik zaczyna nierówno pracować w tym czasie. Nieregularności nie słychać, bardziej czuć i widać po zmianie drgań na lusterkach. Olej w normie.

Grzech napisał że zaczyna mrugać i wtedy są drgania a nie że drga i dlatego miga kontrolka stad moja sugestia o panewkach, oleju i obrotach Ja na pewno na początku podniósbym obroty - najmniej roboty i zalecane jako właściwe dla silnika i obserwował bym Nie mozna wyluczyć też tego co piszesz ale wtedy powinien byś spadek obrotów ich "wachlowanie" i ewentualnie miganie kontrolki oleju - tym nie mniej miganie z tego powodu jeżeli czujnik jest dobry świadczy nadal o tym co napisałem - zużyciu Jak zatkasz szczelnie doloty to powinien zgasnąc - zresztą wyloty(tłumik) tez jak ktoś ogladał 4 pancernych :) Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy szczelnym dolocie po chwili powinna zgasnąć. Na pewno zatkanie samego filtra - nie rury dolotowej do airboxa, powinno udusic po chwili konia :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaki jest gwint na czujniku oleju ? Można małym nakładem zrobić miernik z manometrem ciśnienia oleju i po pomiarze ( 5 min roboty ) jedną przyczynę można potwierdzić albo wykluczyć .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie, Komir masz rację.

Grzech25 masz możliwość zmierzenia gwintu na czujniku (średnica i skok)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1/8 cala. Pomijając słaby dostęp, jak pisałem - póki co ustąpiło więc nie wiem czy jest sens kombinować z obrotami, czujnikiem czy też ciśnieniem. Polatam i poobserwuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dokładnie, Komir masz rację.

Grzech25 masz możliwość zmierzenia gwintu na czujniku (średnica i skok)?

M10x1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

popytam po znajomych. Może ktos ma taką końcówkę do manometru. Jak nie, dorobimy. Będzie na przyszłość. Może się jeszcze przydać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piter - widzę że jesteś z wawy, może jak by Ci się udało gdzieś znaleźć końcówkę to mógłbym do Ciebie podjechać? U mnie leżą jakieś manometry w garażu, też dziś wieczorkiem luknę co to.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×