Skocz do zawartości
alik

Jak kupować motocykl… (powieść w odcinkach)

Recommended Posts

Taka mała śrubka zaginiona zaginiona ?

Tak, wpadła tu i nie wiem która to:

nails-screws.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Odcinek I.

- stan optyczny: (...) zgubione śrubki

Zgubiłem w garażu śrubkę od prawego boczku przy wymienianiu filtra powietrza, nie zwracałem na to uwagi do czasu... aż ostatnio Dakara oglądał potencjalny kupiec ale po stwierdzeniu braku śrubki sobie odpuścił "bo chyba bity" :)

Chyba w ciemię i to Kupiec :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Odcinek I.

- stan optyczny: (...) zgubione śrubki

Zgubiłem w garażu śrubkę od prawego boczku przy wymienianiu filtra powietrza, nie zwracałem na to uwagi do czasu... aż ostatnio Dakara oglądał potencjalny kupiec ale po stwierdzeniu braku śrubki sobie odpuścił "bo chyba bity" :)

A mówiłeś że kierowca nie palący? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jazda zaczyna się od 2min.21sek polecam!

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oj, doktory, doktory ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik - ja chętnie pomogę w robieniu zdjęć ;) ale ten ilustrowany przewodnik to by się bardzo przydał :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba czas zacząć pisać dalej i aktualizować wątek :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik, zaje fajny watek! Na pewno przyda sie nie jeden raz i nie jednemu urzytkownikowi! Duzo doswiadczenia i czasu trzeba wrzucic w taki poradnik. Szacun!

Mam male "ale" :) Sytuacje z plynem chlodzacym opisales szczegolowo, tak jak z ojejem... ale brakuje troche wiecej szczegolow w innych obszarach... lista co trzeba sprawdzic jest dluga ale jak zdjagnozowac czy dana czesc jest sprawna i nie wymaga wymiany a ktora juz jest na smietnik :) wiesz kloski, tarcze, naped. Sadze ze nie wiele ludzi wie jak wyglada naped w dobrym stanie :) krotki opisik bedzie na prawde pomocny. Pozdro i dzieki wielkie!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kręcenie licznika - jak poznać w motocyklu? - ze Ścigacz.pl:

http://www.scigacz.p...yklu,17072.html

Cyt. za artykułem:

Co ile wytrzymuje?

- akumulator – od 5 do 7 lat (przy prawidłowym użytkowaniu)

- tarcze hamulcowe – 60 do 80 tyś km (średnio)

- uszczelniacze widelca – 25 do 30 tyś km (zakładając że widelec jest w dobrym stanie)

- łańcuch napędowy – od 20 do 30 tyś km (scottoiler wydłuża przebieg powyżej 40 tyś km)

- klocki hamulcowe – od 10 do 20 tyś km (zależnie od stylu jazdy)

- łożyska w kołach – od 50 tyś km do wieczności (zależnie od jakości dróg)

- łożyska główki ramy – od 15 do 30 tyś km (zależnie od jakości dróg i stylu jazdy)

- przeguby kulowe przy dźwigniach – około 30 tyś km

- tarcze sprzęgła – od 30 do 50 tyś km

- opony – od 5 do 20 tyś km (zależnie od typu opon i stylu jazdy)

- tylna jednostka resorująco amortyzująca – około 50 tyś km

- układ dźwigni w tylnym zawieszeniu – około 50 tyś km

- silnik czterocylindrowy – powyżej 150 tyś km

- silnik dwucylindrowy – 100-150 tyś km (zależnie od pojemności)

- silnik jednocylindrowy – do 100 tyś km (zależnie od pojemności i trybu użytkowania)

Edytowane przez Kastankas
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- silnik jednocylindrowy – do 100 tyś km (zależnie od pojemności i trybu użytkowania)

mocno bym z tym dyskutował silnik suzuki savage - typowy wolnoobrotowy chopperowy silnik

zrobienie na nim 100tys km wymaga ok 3 pełnych remontów silnika.. a produkowane sa do dzisiaj..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
- akumulator – od 5 do 7 lat (przy prawidłowym użytkowaniu)

MeJustine & Leff słyszeliście :!: :?:

No ja nie wiem co Wy w tym garażu robiliście i to z akumulatorem :?: :-D :P

Edytowane przez bajer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mocno bym z tym dyskutował silnik suzuki savage - typowy wolnoobrotowy chopperowy silnik

zrobienie na nim 100tys km wymaga ok 3 pełnych remontów silnika.. a produkowane sa do dzisiaj..

Znam takiego, co dojeździł prawie 60 tys do pierwszego i to niepełnego ;) rozwalił się w końcu napinacz łańcuszka i tylko dlatego znajomy zajrzał mu w bebechy, wymienił jeszcze ślizgi (czy jakoś tak) uszczelkę pod głowicę, poskładał i bez problemu śmigał dalej... Może to właśnie kwestia tego "zależy od sposobu użytkowania" ?

Ale nie o to cho.

W tym kontekście zastanawia mnie ten Dakar z przejechanymi 103 tys. z Allegro. Pewnie nie będzie łatwo sprzedać. Wiem, że te 20-30 tys 10-12 letnich maszyn to często ściema, a to może być świetna maszyna... - no właśnie, czy ktoś wie ile realnie jest w stanie wy3mać silnik małego GS'a ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

podpytam tylko czy doczekal sie "poradnik potencjalnego nabywcy" doczekal sie finalnej wersji z rysunkami ? przydalby mi sie na sobote :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeczytałem. Swietna sprawa. Niby oczywiste, a jednak wiele rzezcy wychodzi z głowy, jak po przejechaniu 500 km siadamy na pierwszym moto... i decyzja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś na forum ma doświadczenie z tą firmą?

bikemaster.pl

Wydają się profesjonalnie podchodzić do tematu... Jestem po 2 weekach przegladania ogłoszeń i mnóstwo shitu niestety.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś na forum ma doświadczenie z tą firmą?

bikemaster.pl

Wydają się profesjonalnie podchodzić do tematu... Jestem po 2 weekach przegladania ogłoszeń i mnóstwo shitu niestety.

Gdzies ktos wklejal zdjecie magazynu tej firmy z motkami. Daje niezly obraz calosci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś na forum ma doświadczenie z tą firmą?

bikemaster.pl

Wydają się profesjonalnie podchodzić do tematu... Jestem po 2 weekach przegladania ogłoszeń i mnóstwo shitu niestety.

Byłem w środę u nich i motocykli jest sporo. Praktyczne sama Anglia, bardziej warto jechać przymierzyć się do jakiegoś modelu niż kupować u nich. Pytałem lokalnie i nie najlepszą maja opinię, podejście do klienta też takie sobie, dopiero po około 20 min jak siedziałem już na 4 czy piątym motocyklu to ktoś się zainteresował. Stoi kilka GS-ów ale raczej nie warte, sporo rdzy i jakieś takie podejrzane.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×