Skocz do zawartości
jarnotp

stoper w tłumiku

Recommended Posts

Witam,

W lewym tłumiku w środku znalalzem jakis stoper - tuleja z wyraznie mniejszą średnicą. Domyslam sie ze to jakaś blokada czy tym podobne. Przez to tez ta częśc tłumika jest wyraźnie mniej przepalona niz sąsiednia.

Mam pytanie czy to jest standardowe zabezpieczenie - blokada - moto zeby mialo mniejszą moc czy tylko po to zeby dzwiek wydechu byl odpowiedni? Chce to wyciągnąć i zastanawiam sie jakie bedą konsekwencje.

pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zanim coś głupiego zrobisz przemyśl to dokładnie.

To jest katalizator-zniszczysz go.

Bez katalizatora w F650 Gs oczywiście możesz jeździć bo sondy w nim nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dokładnie nad tym samym się zastanawiałem, (coprawda do usuwania kata mnie nie ciagnie), a czy to niejest tak że prawy tłumik jest końcowy a lewy pośredni? - w samochodach też bardziej się przepala końcowy

zastanawiało mnie też czemu z prawego głośniej i bardziej "dmucha" niż z lewego ? i jesli by ten lewy był pośrednim tłumikiem to czemu w ogole z niego dmucha?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z mojego lewego na przykład wcale nie dmuchało, bo nie było wylotu. Tak więc był on typowo przelotowy. Ale kiedyś z kolegą przewierciłem wiertarką w nim dziurę na końcu, coby symetrycznie dmuchało na dwie rury i żeby trochę głośniej pierdziało. No i teraz tak właśnie jest! Nie wiem jak w innych modelach czy rocznikach, ale u mnie tak to właśnie było od nowości do niedawna. A katalizator też bym chyba wywalił. (może jeszcze to zrobię tej zimy).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Miko- jak Dakar? Widzę ,ze kask już kupiony. Jezdzi się?

...kupiony pełen zestaw :) - jest klasa - w związku z pogodą nawet dosc sporo sie jezdzi - jest duuużo łatwiej i przepiękniej niz myślałem :)

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odświeżam tamat. Zdemontowałem ten stoper z lewego tłumika.

Franz. To nie jest katalizator :). Tylko fabryczny stoperek zrobiony z dwoch tulejek o zmniejszonej średnicy połączonych rurką dl okolo 20-25cm z dziureczkami na obwodzie i owiniętą wato podobną otuliną chyba dla wytłumienia.

Widać BMW sobie wymyśliło taki patent żeby poprawić/zmienić głos wydechu.

Katalizator jest głębiej schowany, tam gdzie jest taki charakterystyczny stożkowy kształt na końcu rury wydechowej a przed tłumikiem końcowym.

Teraz dźwięk jest bardziej rasowy i 2 razy głośniejszy :). Co do wrażeń z jazdy to nie zdarzyłem zauważyć jakiejś różnicy. Byc może za mało jeździłem na takim zablokowanym wydechu a teraz jak juz wyciągnąłem to coś to nie mam porównania.

pzdr

Piotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Również wywaliłem tą fifeczkę :-) i dźwięk jest głośniejszy a co za tym idzie bardziej rasowy , jednak zamierzem dopasować jakiś markowy wydeszek z podobnymi wymiarami a drugi zrobić z podobną końcówką ale za to przerobić na schowek. Tak więc dźwięk i porzytkowny schowek powinien być ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Również wywaliłem tą fifeczkę :-) i dźwięk jest głośniejszy a co za tym idzie bardziej rasowy , jednak zamierzem dopasować jakiś markowy wydeszek z podobnymi wymiarami a drugi zrobić z podobną końcówką ale za to przerobić na schowek. Tak więc dźwięk i porzytkowny schowek powinien być ok.

Przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać...

"Porzytkowny schowek" w tłumiku??? Dla mnie to totalna bzdura!!! Co tam będziesz chował?

Głośniejszy motocykl??? Zdemontuj całkowicie wydech... będziesz wzbudzał duże zainteresowanie,

szczególnie tych co jeżdżą, a nie kombinują jak koń pod górę.

Rozumiem przyrost mocy, takie dyskusje, ale dźwięk bardziej rasowy???

Jednocylindrowiec, zawsze będzie tylko "poprykiwał" i nic więcej...

Rozumiem np. coś takiego

http://www.motostrano.com/leovibmwf6ex.html

a z drugiej strony zostawisz oryginalny tłumik, a w nim "porzytkowny schowek"???

Wchodzimy na wiejski tuning i to w BMW F650GS!!!

Pozdrawiam

RK

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę że źle mnie zrozumiałeś nie jestem fanem głośnej jazdy tylko zwolennikiem fajnego dźwięku a co do schowka to ma to być coś takiego

Nie krytykuj jak nie rozumiesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Usunięcie nie wymaga rozcięcia puszki ale jest dość ciężkie a to z powodu sprężynującej twardej stali jaka jest tam zastosowana . Wyrwać nie wyrwiesz :) ja rozwiercałem no i trzeba się troszkę pomęczyć co do dźwięku to jest głośniejszy o jakieć 20-30% na yuotube pod moim nickiem masz filmik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×