Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy ktos z Was zrobil / kupil / widzial, jakas gumowa nakladke na boczną stopkę, ewentualnie na centralkę. Powod dość prozaiczny - stawianie moto na plytkach brukowych bardzo je rysuje od metalowych stopek. Wycialem sobie z kawalka gumy i przykleilem na boczną stopkę maly prostokąt, ale odpadł ;) Dlatego myslalem, czy ktos widzial jakies nakladki, coby nie rysowalo mi pięknych plytek pod domem ;P

I NIE SMIAC SIE ;D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alescie pojechali. ;)

Ja to bym chcial cos, zeby mi sie stopka nie zapadala na miekkim. A drugu, zeby miescila sie pod kufer i go nie rozwalala przy skladaniu. Cos gumowo- metalowego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pantent z krążkiem hokejowym jest OK, polecam. mehow go przyciął, ja śmigam z całym. trzeba tylko przy montażu sprawdzić, czy kostki opony nie będą ocierały. raz mi go wyrwało na jakimś korzeniu, ale generalnie działa super. i w końcu pozycja stojącego motocykla jest poprawna. Ja kupowałem krążki po 9 zeta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fotka z neta, dopiero przymierzam się do montażu ;). Krążek kupowałeś w zwykłym sklepie sportowym, czy jakiś specjalistyczny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

IMO za gruby. Podnosi motek w szczególności, gdy ten jest obładowany, gdy „dupa” siedzi. I moim zdaniem moto (moje) będzie zbyt spionowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kupowałem w sklepie hokejowym w Wawie na Zamienieckiej, tak się składa, że mam bardzo blisko.

Mam tak samo zamontowane, na 3 śruby, włożone od dołu. Skręcone tak, że od dołu nie wystają. Na górze nakrętki, takie z plastikiem, żeby się nie odkręciły od wibracji. A że urwało mi kiedyś to metalowe ucho na stopce, to zostawiłem jedną śrubę długą i za nią otwieram stopkę.

Ktoś uciął ten krążek, bo faktycznie po złożeniu mocno wystaje z dołu i można zahaczyć o korzeń/konar i urwać krążek. Widać to nawet na zdjęciu głównym w stopce strony f650gs.pl - to mój motur i widać jak nisko zwisa ten krążek.

Krążek jest dosyć wysoki, a przez dużą powierzchnię doskonale działa na piachu.

Przy załadowanym moto wcześniej zawsze się obawiałem, że zaraz się przewróci, a teraz jest git.

Widzicie krążek?

DSC_0157.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

GS ma chyba stopke z wiekszym kątem. Moj na bocznej stoi prościej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Użycie krążka hokejowego to dobry pomysł. Jest odpowiednio twardy i ma dość dużą powierzchnię - na miękkim gruncie może spisywać się całkiem dobrze. Można zastosować także kilka innych elementów jako końcówki stopki. Jest naprawdę dużo elementów metalowo-gumowych, które po niewielkiej przeróbce mogą spełnić oczekiwania właściciela.

Jednym z takich może być baranek ( ogranicznik ) tylnego zawieszenia np. z fiata 126p. Nawet ma mocowanie śrubowe i można go obciąć na potrzebną długość. Można użyć gumy z przenośników taśmowych mocując technikami wulkanizacyjnymi. Można użyć krążków teflonowych. Można jeszcze podać więcej przykładów jak to zrobić i czego użyć, ale pewnie każdy, kto potrzebuje takiego patentu jest w stanie znaleźć własne rozwiązanie na bazie dostępnych elementów w domu czy pobliskim sklepie z częściami do samochodów i nie tylko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A patent z krążkiem hokejowym?

Rozumiem ze to jest wersja dla hokeistów... A gdzie włożyć kij hokejowy na motor?

Ten wątek mi przypomnial pewien incydent. Kilkanascie lat temu policjant zatrzymal mojego kumpla na Jawie350. Dał mu mandat za brak gumy błotnej czyli chlapacza.

Jesli wiec stopka boczna rysuje kostke przed domem, to mozna tez założyc kawal gumowej wycieraczki na tylny błotnik by nie zachlapac tej kostki, albo po prostu stopke składac jak sie rusza :twisted: :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zamiast szerszej stópki zapakowałem centralną podstawkę. Ale długo zastanawiałem się nad poprawą stopy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
(…)

Jednym z takich może być baranek ( ogranicznik ) tylnego zawieszenia np. z fiata 126p. Nawet ma mocowanie śrubowe i można go obciąć na potrzebną długość. (…)

Zdje%2525CC%2525A8cie0131.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jednym z takich może być baranek ( ogranicznik ) tylnego zawieszenia np. z fiata 126p. Nawet ma mocowanie śrubowe i można go obciąć na potrzebną długość.

Zdje%2525CC%2525A8cie0131.jpg

To już bardziej obcas, niżeli bucik :lol: Będę musiał na szybko również wymyślić taką modyfikację, bo coś mi się zdaje, że po przywróceniu standardowej wysokości zawieszenia moto nie będzie "sięgało nóżkami do ziemi".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie prościej kupić zwykły kawałek gumy, byle był odpowiednio twardy i gruby, czyścimy :!: dokładnie :!: spód stopki na przykład acetonem i przyklejamy butaprenem, bądź innym klejem do guma-metal. Ja na przykład proponuję klej firmy Kema: Klej szybkoschnący CE-96

http://kema.dk/kemapl.asp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Baranek - ten ze zdjęcia kosztuje 5,50.- PLN - i jest gotowy - wystarczy dziurka fi 8, nakrętka i trzeba obciąć na wymaganą grubość. nawet jak kiedyś odpadnie to dziurka już zostaje, nakrętka też - i wystarczy 5,50.- + obcięcie. Ten baranek jest pusty w środku więc można w niego wpakować białą gumę, aby nie niszczyła parkietu, lub teflon, aby nie zostawiała śladów na nieskazitelnej kostce brukowej :lol: :lol: :lol:

Co nie znaczy że inaczej się nie da czy nie można :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×