Skocz do zawartości
lolo9113

Problwm wydechem! i poziomem oleju!!!

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie w sprawie wydechu w GS!

Gdy przez nie całą minute gazuję mojego Gs-a na 3tyś obrotów to kolanko robi się tak czerwone jakby go ktoś palnikiem podgrzał!! Czy ktoś już się spotkał z takim przypadkiem?? i czy jest to normalne??

I jeszcze mam problem z poziomem oleju.Najpierw miałem poziom oleju w normie czyli w połowie okienka. Teraz mam pod sam korek a oleju nie dolewałem. Gdy moto jest na wolnych obrotach i jest zagrzane to olej cały czas wyciska do góry a gdy mam lekki gaz to powoli spada na dół. . czy jest to normalne?? miał ktoś taki przypadek??

Proszę o pomoc!! z góry dzięki!!

Proszę o szybką odpowiedź!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mi się do czerwoności nie grzeje, chyba przy tej pojemności nie powinno, nie wiem co może być powodem :?

olej sprawdza się przy zagrzanym silniku (do pierwszego wiatraka) i w pionie nie na nóżce - wtedy powinien zajmować całe okienko (na zimnym to czasem ledwo pół okienka), ale po odkręceniu korka znowu nie pod sam dekiel :shock:

kto Ci zmieniał olej ostatnio? spuszczony był korkiem od dołu silnika ale również też z suchej miski (to z korkiem do wlewania), tej pod atrapą baku? i wlane nowego góra 2,3L ? może masz za dużo oleju, ale to chyba by nie grzało wydechu...hmmm :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie że oleju jeszcze nie zmieniałem po kupnie bo przedtem był robiony przegląd w BMW!! w niemcach!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oleju się nie sprawdza na pracującym silniku tylko na dobrze zagrzanym zgaszonym.

Kolanko się grzeje ale nie do czerwoności. Jaką temperaturę łapie silnik? wentylator się włącza?

Wydech masz cały fabryczny? Może ktoś założył jakąś cienką podróbę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Wydech

A sprawdzałeś wydech w nocy czy w dzień? :lol: Bo jeżeli w nocy albo jak jest szaro/ciemne pomieszczenie to po rozgrzaniu kolanko robi się czerwone (gdy np. moto stoi odpalone dłuższy czas). Też się przestraszyłem jak to pierwszy raz zobaczyłem, ale z tego co wyczytałem to nic alarmującego :P

2. Olej

Sucha miska olejowa ma to do siebie że ten poziom skacze (pompa działa na bieżąco i pompuje olej do zbiorniczka). Jeżeli nic nie wycieka z powodu zbyt dużej ilości w zbiorniku to wszystko jest ok, szczególnie że tak miałeś przywiezione. Polecam wymianę oleju po sprowadzeniu, bo nie wiadomo ile tam na tym było jeżdżone :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chodzi o rosnący poziom oleju to też jest to normalne w tej konstrukcji. Bierze się to stąd, że jedna z pomp oleju o (dość dużej wydajności ) siorbie smokiem wszystko co sie znajdzie na dnie suchej miski olejowej i oprócz ściekającego oleju są to również gazy ze skrzyni korbowej. Taki zagazowany olej pieni się i np w momencie otwarcia korka w zbiorniku daje efekt otwartego szampana tylko w nieco zwolnionym tempie.

Co ciekawe, w moim przypadku zjawisko było bardzo gwałtowne przy starym oleju po przebiegu >5kkm a po wymianie prawie ustąpiło. Wcześniej, po małej przegazówce ledwo zdążałem korek wkręcić żeby moto nie zalać :lol: a teraz sobie mogę popatrzeć jak się lekko poziom podnosi o 1-2 cm. Może jednak czas wymienić ten olej, szczególnie że nie wiesz naprawdę co i kiedy było wlane.

Oczywiście zgodnie z procedurą opisaną w odpowiednim wątku na forum;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×