Skocz do zawartości
PawelF

G650 Xchallenge - pył za filtrem powietrza

Recommended Posts

Witam

Za filtrem powietrza, w komorze mam pył. Jeżdzę głównie po szutrach, czyli w warunkach dość pylących i chyba muszę zmienić filtr na "olejowy".... ale mam problem ze znalezieniem nieszczelności w układzie dolotowym. O ile pył za filtrem jest możliwy, to nie wiem skąd się wzięła osa (tak, owad)!!!... Przez małą szczelinę się(?) ani przez filtr nie dostała się do środka, więc któredy...?

Będę próbował dmuchnąć sprężonym powietrzem i zobaczyć czy gdzieś są jakieś wydmuchy. Czy ktoś miał podobne doświadczenie?... albo pomysł gdzie znaleźć ten otwór.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A wszystkie króćce mają swoje wężyki i czy ten od odwadniania ma zakręcony zaworek (jeżeli u Ciebie taki zaworek jest) ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Witam

Za filtrem powietrza, w komorze mam pył. Jeżdzę głównie po szutrach, czyli w warunkach dość pylących i chyba muszę zmienić filtr na "olejowy".... ale mam problem ze znalezieniem nieszczelności w układzie dolotowym. O ile pył za filtrem jest możliwy, to nie wiem skąd się wzięła osa (tak, owad)!!!... Przez małą szczelinę się(?) ani przez filtr nie dostała się do środka, więc któredy...?

Będę próbował dmuchnąć sprężonym powietrzem i zobaczyć czy gdzieś są jakieś wydmuchy. Czy ktoś miał podobne doświadczenie?... albo pomysł gdzie znaleźć ten otwór.

A jeździsz nim od nowego, czy kupowałeś z 2 ręki? Jeśli to drugie, to mogło być różnie z filtrem za poprzednich użytkowników. Kiedyś w chlebie znalazłem gwoździa, a w bułce sznurek. Może z tąosą to fabryka tak dała.

Napisz ciut więcej, a przede wszystkim posłuchaj dobrej rady Jarka. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mogło być i tak: filtr wyjęty, osa wleciała, filtr założony - tylko osa z tym pyłem już tak razem nie wpadła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jaki tam jest ten filtr?? Gabka czy papier??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Był filtr papierowy, króćce są zaślepione, żadnego pękniecia/dziury nie widzę... dlatego pytam, bo tak na szybko nie przychodzi mi nic sensownego do głowy...

osa na 100% nie wpadla w trakcie wymiany filtra ;) ...ale jakos sie tam dostala!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy wymianie może nie, ale np. podczas serwisu gdzie trzeba zdemontować airbox...

Jeśli wszystko jest szczelne nie ma opcji żeby osa przedostała się za filtr. Chyba, że od strony tłumika :mrgreen:

Jeśli zastanawiasz się nad zmianą filtra na akcesoryjny to raczej wybieraj gąbkę. Łatwiejsza do czyszczenia od KN i bardziej odporna na uszkodzenia. Zresztą KN wcale tak dokładnie nie filtruje jak to wynika z reklam...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wydaje mi sie ze do airboxa przy prawidlowo zalozonych elementach nie ma szansy zeby sie osa dostala ....

w samym airboxie jest kilka otoworow:

1. przod prawa dol - rurka olejowa z silnika - w airboxie jest w miejscu w ktorym wchodzi ostra pianka/rzadka twarda gabka - uwaga na jej mocowanie przy zakladaniu zdemontowanego

2. przod lewa dol - rurka do spuszczania kondensatu/wody zakonczona korkiem

3. srodek lewa dol - czujnik temperatury powietrza - szczelny

4. srodek tyl dol - pierscien/kolnierz uszczelniajacy airbox do korpusu przepustnicy - jesli jest wszystko dokladnie zmontowane i tylnie mocowanie airboxa nie sa polamane (2 srubki do plastokowego pajaka) to nie ma szansy - szczelny

5. srodek gora przod - najwieksza dziura czyli miejsce na filt powietrza - papierowy uklada sie bezproblemowo, przy gabkowym nalezy dokladnie sprawdzic ulozenie krawedzi pod ramkna dociskajaca, a nawet widzialem zalecenie zeby posmarowac dookola i doszczelnic smarem. W ciagu 30 tys km mam juz drugi Uni-Foam (sprzedawany m.in. przed touratecha). Dosc regularnie go myje i nasaczam olejem - w sumie kilkanascie minut zabawy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wg mnie osa dostala sie podczas jakiegos serwisu. Nie ma mozliwosci aby nawet przy nieszczelnym ukladzie sie tam znalazla. Musialaby byc dosc spora dziura aby tak sie stalo a to bys zlokalizowal szybciutko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Może była wtedy mała i urosła w środku? ;)

Zacznijmy od początku: na początku nie było nic, ale z czasem drobiny pyłu zaczęły się gromadzić. Mieszały się z tlenem zawartym w powietrzu. Na początku jakieś drobnoustroje, a później człowiek i zwierzęta. Człowiek wyszedł. a osa została - ja już długo masz ten motor ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ewentualnie osa mogła wpaść przez wlot powietrza. Następnie wlazła w filter i go przegryzła. Stąd jej obecnosć w airboxie. Stąd teżmogły dostać się paproszki czy też kurz. :lol:

A skoro filter papierowy, to taka oska mogła go bez problemu potraktować żuwaczkami na wylot. :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...tak przypuszczałem, że pobudzę wyobraźnię "forumowych wymiataczy" ...na początku powinien być jeszcze "wielki wybuch", ale nic nie slyszałem, a tłumik mam seryjny :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
...na początku powinien być jeszcze "wielki wybuch", ale nic nie slyszałem, a tłumik mam seryjny

Czyli wlazła jednak przez tłumik :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Był filtr papierowy....

No tak. Osy siedzą w drzewach. Z drzewa zrobiono papier. Papier użyto do filtra. A osa jak się obudziła to poszła z wiatrem, a że ciemno to się zgubiła. Ratunek przyszedł za późno :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bardzo podoba mi się wątek osy ;) Ja pokusiłabym się o stwierdzenie, że Twoja maszyna ma po prostu duszę włoskiej Vespy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...tak przypuszczałem, że pobudzę wyobraźnię "forumowych wymiataczy" ...na początku powinien być jeszcze "wielki wybuch", ale nic nie slyszałem, a tłumik mam seryjny wink.png

A przed wybuchem była owa ciemność

Czyli wlazła jednak przez tłumik laugh.png :beer:

No przez tłumik ale w nocy

Obstawiam na jakis servis innej opcji nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bardzo podoba mi się wątek osy ;) Ja pokusiłabym się o stwierdzenie, że Twoja maszyna ma po prostu duszę włoskiej Vespy...

wilk, a ty Przywitalnię odwiedzał?

Edytowane przez leff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety w tym airboxie jest taka licha uszczelka na połączeniu jego dwóch połówek ( jest skręcony z górnej i dolnej części)

Na 99% to przez nią kurz się przeciska.... można silikonem uszczelnić bo i tak nie ma żadnej potrzeby rozbierać tego airboxa ... a z drugą oryginalną pewnie po czasie znów będzie to samo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.... można silikonem uszczelnić bo i tak nie ma żadnej potrzeby rozbierać tego airboxa ..

A co ma uszczelnienie silikonem do "nierozbieralności" ???

Silikon to nie klej - chyba, że źle użyty ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×