Skocz do zawartości
ania3

poradźcie czy warto...

Recommended Posts

Hej, szukam BMW f650gs i napatoczył się taki oto, powiedzcie co sądzicie: 2005r., 38 tys.przebieg, niestety po stłuczce, do wymiany: lewy kierunkowskaz, lewa owiewka, szyba, klamka, lusterko. Poza tym lekko otarta laga w dolnej części. Motocykl trochę przyrdzewiał, stoi bez przykrycia od dwóch miesięcy. Człowiek chce za niego 9 tys.

I mam jeszcze jedno pytanie: czy jest jakaś różnica pomiędzy rocznikami 2003 a 2005, dwa lata, to wiem, ale chodzi mi o to, że wiecie, czasem jakiś rocznik jest bardziej "udany" od innego. Młodszy nie koniecznie lepszy itp.

Z góry dziękuję za odzewy.pozdro wszystkim:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety nie mam, widziałam go na własne oczy. Nie jest nigdzie wystawiany, idzie drogą znajomy znajomego...Koleś kupił go od dziewczyny, która wjechała w samochód. Mówi, że niby nic poważnego się nie stało, oprócz tych powierzchownych spraw. Twierdzi, że w tysiacu można zamknąć naprawy. Motocykl jeździ.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopaki z Wawy - pomóżcie Ani - chyba bez dokładniejszych oględzin się nie obejdzie. Te lagi mnie martwią, resztę jakoś pewnie można przeżyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Otarta laga moze byc do wymiany. Trzeba by jeszcze sprawdzic jak polki, czy nie sa krzywe/pekniete.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Warsiawiaki fajne chłopaki są, na pewno pomogą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dzięki chłopaki:) jutro drugie starcie z tą maszyną, może da się osobiście przejechać, zobaczymy jak się prowadzi. siemka;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tja...

tak się zastanawiam na wypadek czarnego (sic!) scenariusza jeśli mój okaze się krzywy, ile czasu zajmie znalezienie go u handlarza na allegro jako motocykl w dobrym stanie po malej parkingówce

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy lagach półkach ogólnie przy główce ramy wskazana jak największa ostrożność.Nikomu nie trzeba tłumaczyć że te miejsca są ważne.Sugerowałbym coby napuścić na maszynę dobrego mechanika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Przy lagach półkach ogólnie przy główce ramy wskazana jak największa ostrożność.Nikomu nie trzeba tłumaczyć że te miejsca są ważne.Sugerowałbym coby napuścić na maszynę dobrego mechanika.

Tutaj niestety mechanik nic nie pomoże bez rozkręcenia półek. Miałem taki sam przypadek, opisywałem już na tym forum, jak "kolega" wjechał mi w druciany płot z prędkością około 20km/h, niby nic a jednak :lol:

Wymiana lag i wymiana dolnej półki tej ze sworzniem + łożyska główki ramy.

Więc uważaj na te stłuczki, bo mnie to sporo wyniosło... Niestety skrzywienie sworznia na dolnej półce i skrzywienie lag jest dość trudne do oceny "na oko".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dzięki... jeszcze wczoraj byłam w stanie mega entuzjazmu, żeby brać, że to mega okazja, a dziś coraz więcej wątpliwości...gonitwa myśli...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wcale nie musi być źle. Jak motek był położony bokiem i nie uderzył ( zahaczył ) kołem albo lagą to prawdopodobnie wszystko będzie ok ( po za obtarciami ) - tylko my tego nie wiemy więc zalecamy ostrożność. Pytanie jest też takie: ile razy był dynamicznie kładziony ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokladnie tak jak Jarek napisal. My tylko wskazujemy na co zwrocic szczególną uwagę aby nie wpakować się w minę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i zastanawiające jest wg mnie jedno, skoro koszt naprawy miałby wynieśc tylko 1 tyś zł, a na roczniku spokojnie wg cen allegro/otomoto możnaby jeszcze na nim trochę więcej zarobić (w końcu to rocznik 2005), to dlaczego ten sprzedający nie podjął się naprawy tych "drobnych" uszkodzeń??? :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Przy lagach półkach ogólnie przy główce ramy wskazana jak największa ostrożność.Nikomu nie trzeba tłumaczyć że te miejsca są ważne.Sugerowałbym coby napuścić na maszynę dobrego mechanika.

Tutaj niestety mechanik nic nie pomoże bez rozkręcenia półek. Miałem taki sam przypadek, opisywałem już na tym forum, jak "kolega" wjechał mi w druciany płot z prędkością około 20km/h, niby nic a jednak :lol:

Wymiana lag i wymiana dolnej półki tej ze sworzniem + łożyska główki ramy.

Więc uważaj na te stłuczki, bo mnie to sporo wyniosło... Niestety skrzywienie sworznia na dolnej półce i skrzywienie lag jest dość trudne do oceny "na oko".

Jak nie będzie wyjścia to trzeba porozkręcać (a potem poskręcać) Lepiej wywalić parę złotych niż wleźć na minę i utopić parę tysięcy.To może być okazja ale ostrożność wskazana.Jazda próbna w wykonaniu kogoś doświadczonego też może rzucić nieco światła.

Wcale nie musi być źle. Jak motek był położony bokiem i nie uderzył ( zahaczył ) kołem albo lagą to prawdopodobnie wszystko będzie ok ( po za obtarciami ) - tylko my tego nie wiemy więc zalecamy ostrożność. Pytanie jest też takie: ile razy był dynamicznie kładziony ?
I jak bardzo dynamicznie ?
No i zastanawiające jest wg mnie jedno' date=' skoro koszt naprawy miałby wynieśc tylko 1 tyś zł, a na roczniku spokojnie wg cen allegro/otomoto możnaby jeszcze na nim trochę więcej zarobić (w końcu to rocznik 2005), to dlaczego ten sprzedający nie podjął się naprawy tych "drobnych" uszkodzeń??? :roll:[/quote'] To też jest ciekawe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no wszystkie ogłoszenia samochodowo/motocyklowe w których występują słowa "igła, jak nowy, nie bity" itp reaguję tak samo, czyli wzruszeniem ramion i lekkim uśmiechem i odpuszczam takie ogłoszenia.

650 z 2005 roku za 9.000 + 1.000 (optymistyczna wersja naprawy według sprzedającego) to raptem 10.000. tanizna. nic tylko brać. tylko po pierwsze w 1.000 to napraawa na pewno się nie zamknie, a po drugie coś musi być nie tak z motkie skoro kto go puszcza za 9.000.

to co ja bym zrobił - poszukał motka za te 10.000 (lub nieco więcej) z udokumentowaną przeszłością i w miarę przyzwoitym przebiegiem. tyle ode mnie. osobiście nie pchałbym się w żadne bite motocykle/samochody bo to śmierdzi mi zawsze na kilometr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i atmosfera wokół "okazji" się zagęściła po próbnej jeździe. Po puszczeniu kierownicy znosi go delikatnie na jedną stronę a gdy się go ustawi w prostej lini, widać, że tylnie koło "schodzi" na jedną stronę. Chyba wystarczy, żeby dać sobie spokój...zawracanie głowy. No i znowu jestem w punkcie wyjścia. Smutek i nostalgia:(

W każdym razie dzięki za cenne uwagi i gdyby ktoś, coś, o czymś, to dawajcie znać. hejka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

luźna uwaga a propos znoszenia na prawo czy lewo...

tak z własnego doświadczenia wiem że motocykl może "znosić" nawet jak jest prosty

należy mieć na uwadze fakt, że jezdnie są nachylone na zewnątrz, aby woda z nich spływała i to czasem daje efekt "znoszenia"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
...No i znowu jestem w punkcie wyjścia. Smutek i nostalgia:(

W każdym razie dzięki za cenne uwagi i gdyby ktoś, coś, o czymś, to dawajcie znać. hejka

To wyobraź sobie Twoją nostalgię za pieniędzmi, które za tego GS-ka byś dała i smutek ile jeszcze byś musiała w niego włożyć :lol:

Tak miało być...

Cierpliwości, a na pewno coś Tobie pomożemy wybrać z lepszą "okazją" niż ta - tutaj racja dla Dakarowego :beer: :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
luźna uwaga a propos znoszenia na prawo czy lewo...

tak z własnego doświadczenia wiem że motocykl może "znosić" nawet jak jest prosty

należy mieć na uwadze fakt, że jezdnie są nachylone na zewnątrz, aby woda z nich spływała i to czasem daje efekt "znoszenia"

Wystarczy źle ustawione tylne koło przy regulacji łańcucha i moto idzie bokem. Przyczyn może być kilka, łącznie z pogiętym moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
No i znowu jestem w punkcie wyjścia. Smutek i nostalgia:(

To tak jak ja :lol:

Ale wychodzę z założenia - motocykle są jak faceci - jak nie ten, to inny 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie...albo z drugiej strony, czekać na tego jedynego, wyśnionego...a'propos, mam takie motocyklowe sny, że proszę cię...mój maciek też tak śnił, dokąd nie kupił...pozdro:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A tak z innej beczki. Czy jest możliwość do nowego f650gs-a założyć szprychowe felgi? bo fabrycznie jest opcja tylko z aluminiowymi... trochę szkoda

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A tak z innej beczki. Czy jest moĹźliwoĹÄ do nowego f650gs-a zaĹoĹźyÄ szprychowe felgi? bo fabrycznie jest opcja tylko z aluminiowymi... trochÄ szkoda

Wszystko można :lol:

Jak się uprzesz to i wał kardana zamontujesz w dakarze :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
No i znowu jestem w punkcie wyjścia. Smutek i nostalgia:(

To tak jak ja :lol:

Ale wychodzę z założenia - motocykle są jak faceci - jak nie ten, to inny 8-)

Mygosia! Co za szowinizm i seksizm z twojej strony!!! :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×