Skocz do zawartości

Recommended Posts

bajer, Czarny Wacek to mój od samego początku jest nazywany... jeszcze z tym czerwonym siodłem! ;)

a tak swoja drogą, osłonę silnika lajsnąłeś sobie na czarno? jak tu z trwałością powłoki?

Jeszcze nie lajsnąłem, dopiero będzie lajśnięta :). Co do trwałości to będzie to test na moim motku ku dobru wszystkich forumowiczów (poświęcam się) :geek: :geek: :geek: :geek: :lol:

P.S. Jemu jeżeli chodzi o estetykę i tak już nic nie zaszkodzi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
P.S. Jemu jeżeli chodzi o estetykę i tak już nic nie zaszkodzi

Odważna wypowiedź ;) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
bajer, Czarny Wacek to mĂłj od samego poczÄtku jest nazywany... jeszcze z tym czerwonym siodĹem! ;)

a tak swoja drogÄ, osĹonÄ silnika lajsnÄĹeĹ sobie na czarno? jak tu z trwaĹoĹciÄ powĹoki?

Ta osłona już była malnięta jak go kupiłem, ale wiem, że będę musiał ją dopieścić, bo schodzi lakier.

Teraz (zimą) ją dam do piaskowania i proszkowego malowanka :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Silnik, rama, felgi to tylko na czarno :twisted:

Tylko trzeba dobrać dobrze odcień, miałem widziałem gdzieś fotki gs'a przemalowanego na czarno i nie wyglądało to za ciekawie.

BTW Jak jest trwałością takiej powłoki np. na felgach? Nie ma jakiś rys, odprysków od łyżek po zakładaniu opony?

Spytaj Dakarowego ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Silnik, rama, felgi to tylko na czarno :twisted:

Tylko trzeba dobrać dobrze odcień, miałem widziałem gdzieś fotki gs'a przemalowanego na czarno i nie wyglądało to za ciekawie.

BTW Jak jest trwałością takiej powłoki np. na felgach? Nie ma jakiś rys, odprysków od łyżek po zakładaniu opony?

Spytaj Dakarowego :)

To fakt :x powłoka jak malowana lakierem do paznokci, przynajmniej w oryginale Yamahy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Silnik, rama, felgi to tylko na czarno :twisted:

Tylko trzeba dobrać dobrze odcień, miałem widziałem gdzieś fotki gs'a przemalowanego na czarno i nie wyglądało to za ciekawie.

BTW Jak jest trwałością takiej powłoki np. na felgach? Nie ma jakiś rys, odprysków od łyżek po zakładaniu opony?

Spytaj Dakarowego ;)

To fakt :x powłoka jak malowana lakierem do paznokci, przynajmniej w oryginale Yamahy ;)

A MiKo mówił, że akwarelką :) :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
BTW możecie mi powiedzieć dlaczego w ogóle nie mogę otworzyć f650.com ??

U mnie działa normalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK, ad meritum.

Wczoraj pierwszy etap prac: czyszczenie i sprawdzenie zaworów. Vengosh nie był pewien, czy są dobrze wyregulowane. „Mechanicy” działali tam niby, ale...

Filmik nieco lepiej dokumentujący stan wyjściowy motocykla.

Po nakręceniu filmiku pojechałem do garażu. Motek po chwilce sobie stygł a ja w międzyczasie dokonałem małej rozbiórki.

Rozebrałem niby-bak, airbox, odłączyłem akumulator, wtyczki elektryczki, przepustnicę, dotarłem do pokrywy zaworów. Gdzieniegdzie jeszcze oryginalny, angielski kurz :)

P1100101.JPG

Mały wyciek oleju spod airboxa:

P1100089.JPG

Filtr powietrza też nieco umoczony, był założony tym zaolejonym do góry.

P1100097.JPG

(Vengosh lubi pojeździć w terenie, więc może po jakiejś glebie się wylało? Vengosh wiesz coś o tym filtrze?)

Nie liczę takich niespodzianek jak brak mocowań zbiornika z olejem - są to takie oto elementy:

LHSCClipOilTank.jpg

Sam zbiornik też nie miał śrubki, która mocuje go do ramy:

RHSOilResTankBolt.jpg

Zapewne to efekt jakiegoś niestarannego mechanika. Nic to uzupełnimy w trakcie składania. :)

Po odkręceniu pokrywki ukazał się moim oczom widok dość niecodzienny.

Oba GS i Classic pod kapą miały ładne lśniące czystością elementy a tu jakoś tak ciemno, straszno…

Wszystko pokryte jakąś ciemną, masą - starym olejem? Vengosh miał problem z uszczelką pompy wody, może się to wszystko przysadziło i nie spłynęło w trakcie wymiany? Kid diabeł?

Tak to wygląda:

P1100108.JPG

Część już wytarłem, ale dużo jeszcze widać. Strach pomyśleć, co w reszcie kanałów olejowych…

Eksperci powiedzcie, co o tym myślicie? Co dalej z tym fantem? Wypłucze się?

Idąc za ciosem, sprawdziłem zawory.

P1100111.JPG

O ile wylotowe, no mieszczą się jeszcze w normie, to wlotowe… są za luźne moim zdaniem.

Jestem w stanie wsunąć tam listek 0,15 - domierzony suwmiarkę ma 0,125 (Am I paranoid?). Wszędzie podają, że luz ma być pomiędzy 0,03 a 0,11mm. A wylotowe 0,25 do 0,33mm. Wszędzie tzn. w FAQ ChainGangu, które uważam, za naprawdę sprawdzone źródło informacji.

Myślę, że serwisant błędnie wyregulował motocykl pod dane z pierwotnej instrukcji lub z jakiegoś ogólnego podręcznika. Tam zapewne wyczytał: 0,10 do 0,15mm i 0,25 do 0,30mm. I tak podane byłoby prawidłowo wyregulowane. No cóż, chyba trzeba poprawić ;)

Sprawdzę te wartości jeszcze raz jutro jak silnik będzie całkiem zimny.

c.d.n.

Jeszcze kilka informacji. Ramę, wahacz, wszystkie elementy zdecydowaliśmy malować z Vengoshem na czarno proszkowo po wcześniejszym oczyszczeniu i wypiaskowaniu elementów. Felgi zostaną rozebrane i pomalowane również na czarno. Nyple szprych zapewne wyszkiełkujemy. Tu jeszcze waham się co do tego czy malować proszkowo, czy może anodować obręcze i piasty a potem polakierować klarem. Czy ktoś z bardziej doświadczonych może podzielić się swoimi wrażeniami? Elektrician, Komir, Wojbm6, Jarek… że wymienię z imienia ;)

Co do silnika, który wygląda jak wygląda ;) najlepiej byłoby go wyszkiełkować w całości. DOBRZE zabezpieczając wszystkie otwory wlotowe.

Silnik z AT wyszkiełkowany wygląda tak:

silnikz.jpg

Nieźle…

Edytowane przez alik
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Filtr jest jeszcze z czasów uszkodzonej uszczelki, jak wiadomo w airboxie zbierała się wtedy woda, stąd ta plama.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mocowanie zbiornika oleju a raczej jego brak był już zdiagnozowany jeszcze przed awarią pompy wody, jak to musieliśmy na cpn-ie uzupełniać płyny, wiosna to było 8-)

Czuwaj! :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niezly ten syf na gorze silnika ... :-|

na dzwigience automatycznego dekompresatora to jakis osad czy drobinki?

jakbys zdejmowal lancuszek i gore do regulacji to ciekaw jestem jak wygladaja kanaly olejowe smarujace walki

Filtr jest jeszcze z czasów uszkodzonej uszczelki, jak wiadomo w airboxie zbierała się wtedy woda, stąd ta plama.

:shock:

Alik - z niecierpliwoscia czekam na dalszy ciag programu !! :mrgreen:

Edytowane przez MTBiker

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to ja myślałem, że mój GS, też z Anglii, jest bardzo pordzewiały. Po obejrzeniu zdjęć motka Vengosha, zmieniłem zdanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mocowanie zbiornika oleju a raczej jego brak był już zdiagnozowany jeszcze przed awarią pompy wody, jak to musieliśmy na cpn-ie uzupełniać płyny, wiosna to było 8-) Czuwaj! :mrgreen:

O dzięki za info! :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Patrząc na instalację elektryczną to jeszcze trochę a vengosh miałby elektryczną kanapę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
to ja myślałem, że mój GS, też z Anglii, jest bardzo pordzewiały. Po obejrzeniu zdjęć motka Vengosha, zmieniłem zdanie

Poczekaj na film :)

Ja nie wiem czym oni ta w Anglii sypią na te drogi? A może ten klimat taki parszywy??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Patrząc na instalację elektryczną to jeszcze trochę a vengosh miałby elektryczną kanapę ;)

Grzane manetki już ma. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie nabijać się z mojego rat bike-a! :lol:. Jeszcze będzie piękny 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a swoją drogą, to ciekawe dlaczego motki sprowadzone od angoli są w takim ch...wym stanie

Bo jeżdżą po niewłaściwej stronie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podejrzewam, że jakby w Polsce jeździć okrągły rok, a Angole tak jeżdżą i trzymać cały czas moto pod chmurką to lepiej by nie wyglądało. Pamiętajmy, że dla wielu to po prostu tańszy i szybszy środek do codziennego wożenia tyłka, a nie hobby czy pasja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a swoją drogą, to ciekawe dlaczego motki sprowadzone od angoli są w takim ch...wym stanie

Mój nie jest :mrgreen:

Klimat klimatem, ale z tego co się orientuję to główną przyczyną jest brak miejsc garażowych, większość tych maszyn stoi pod chmurka cały rok, a w tych warunkach to wiele im nie trzeba, do tego przy ichnychnych zarobkach nie czarujmy się kto z nich dba o sprzęt, oni traktują te sprzęta jak my rowery, tzn. Wy, bo ja roweru nie mam, a jak Polak zapłaci mało kasy bo z Anglii sa tańsze to nie zwraca na o uwagi, tyle ode mnie

EDIT:Rampus uprzedziłeś mnie 8-)

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie nabijać się z mojego rat bike-a! :lol:. Jeszcze będzie piękny 8-)

:D

jaki rat bike...

TO jest ratbike:

y818junak.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Filmik obejrzany. Trochę ;-) roboty przy tym będzie. A tak poważnie to przede wszystkim charakterystyczne jest złażenie lakieru z silnika z jego "przedniej" strony. I o ile pamiętam to nasi na wyspach mówią, że tam przy byle obniżonej temperaturze solą ile wlezie, a że u nich sezon cały rok to chyba i jest tego przyczyna no i jak już pisali inni garaż pod chmurką i raczej fljetuchowaty charakter angoli. W każdym razie ciekaw jestem efektów renowacji. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×