Skocz do zawartości
Vengosh10

dział damsko-męski czyli odzież w trasę

Recommended Posts

Wczoraj podjechałem do Inchcape przymierzyć czy kurtka Rallye 4 będzie odpowiednia w rozmiarze 48 czy 50. Wszak wyprzedaże tuż tuż. Sprzedawca mnie zaskoczył sugerując rozmiar 46, bo on w takiej jeździ. Prawie go wyśmiałem bo jednak trochę więcej mnie niż np. Xela default_icon_e_wink.gif no ale... patrząc na sprzedawcę, który ofiarnie własnej kurtki do przymiarki użyczył spŕobowałem i... ku memu zaskoczeniu kurtka była dobra. Teraz już wiem czemu Tigera na centralkę mogę wrzucić tylko po sutym obiedzie gdy sam ma pusty bak

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pomijając kwestie rozmiarów trochę mój zapał do 4 generacji się ostudził. Fakt odpinane plecy zajebista sprawa w upały. Ogólnie wentylacja wygląda zajebiście, ale poza tym...

Brak membrany bo dołączana podpinka to nie podpinka tylko kurtka przeciwdeszczowa. Nie da się tego wpiąć w kurtkę bo brak zamków. Pozostają jedynie 3 przelotki - rękawy i przy zawieszce na karku. Wpinanie pod kurtkę nie ma też większego sensu bo woda z rzeczonej "podpinki" będzię spływać w galoty. Jedyne sensowne użycie to na kurtce. Jednak jest to w kolorze szarym więc w sam raz do zlania się z asfaltem.

Kieszenie wodoodporne jedynie duże zewnętrzne dolne. Brakuje kieszenie wodoodpornej typu napoleońska na flepy czy portfel. No i rozmiarówka poszła w górę. 46?! Dla 178cm i 73kg wagi? No sorry... kryzys w Babilonie?

 

W sumie fajnie by było jakby np. Dakarowy coś skrobnął w temacie bo miał Rallye 2, 3 i chyba teraz 4

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
19 godzin temu, Marcin N napisał:

Pomijając kwestie rozmiarów trochę mój zapał do 4 generacji się ostudził. Fakt odpinane plecy zajebista sprawa w upały. Ogólnie wentylacja wygląda zajebiście, ale poza tym...

Brak membrany bo dołączana podpinka to nie podpinka tylko kurtka przeciwdeszczowa. Nie da się tego wpiąć w kurtkę bo brak zamków. Pozostają jedynie 3 przelotki - rękawy i przy zawieszce na karku. Wpinanie pod kurtkę nie ma też większego sensu bo woda z rzeczonej "podpinki" będzię spływać w galoty. Jedyne sensowne użycie to na kurtce. Jednak jest to w kolorze szarym więc w sam raz do zlania się z asfaltem.

Kieszenie wodoodporne jedynie duże zewnętrzne dolne. Brakuje kieszenie wodoodpornej typu napoleońska na flepy czy portfel. No i rozmiarówka poszła w górę. 46?! Dla 178cm i 73kg wagi? No sorry... kryzys w Babilonie?

 

W sumie fajnie by było jakby np. Dakarowy coś skrobnął w temacie bo miał Rallye 2, 3 i chyba teraz 4 emoji6.png

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

Kiedy pytają mnie... odpowiadam :default_laugh:

Generalnie założeniem w Rallye 4 generacji było to aby byłą mega przewiewna - i jest. Wodoodporna - i jest. Nie jest naomiast kurtką do wszystkiego. Membrana wg mnie w tym wykonaniu to najlepsze rozwiązanie jakie mogli poczynić, bo... bo nie przemaka, a kurtka nie nasiąka - i tu idea się sprawdziła. Natomiast co do ewentualnego dogrzania, stosując ją pod spodem, to już szału nie będzie, wiatr zatrzyma, ale zimna już nie. Jeździłem w tej kurtce mniej więcej od 18-20*C wzwyż i tu jest idealna.. no.. może mogłaby się mniej brudzić, ale mam kolorystykę biało niebiesko czerfwoną, więc coś za coś.

Komfortem dla mnie jest fakt, że mam też inne łachy.. na te niższe temperatury, więc nie załamałem się tym modelem Rallye, bo wg mnie zdaje swój egzamin, poza tym dałem za nią tylko 1500 zł więc nie ma co narzekać. Co do rozmiarówki, to nie zauważyłem, to znaczy wziąłem tym razem 50tkę, wcześniej 52, ale to głównie dlatego, że poza mocno rozbudowanym mięśniem piwnym, jednak schudłem :default_laugh:

Idąc nieco dalej w temacie, dzisiaj wyhaczyłem laminat goretex Scotta - model Priority GT, w sumie zupełnie przez przyadek, bo jak zwykle miałem kupić coś innego  :default_laugh: ale w sumie za komplet w pełnym Gore zapłaciłem 2500 zł, jest sztywny :default_icon_mrgreen: ale w następnym sezonie, jak tylko kupię sobie jakiś motór :default_icon_rolleyes: mam plan pojechać do Norwegii, być może będzie to dobra okazja na test. W sumie laminat już dawno mnie interesował i chciałem go spróbować, ale ceny zabijały :default_blink: oczywiście w zależności od producenta.

Niemniej, mój kolejny frak Alpinestars Durban będzie chyba na sprzedaż, tu co prawda też jest goretex, ale wpinany, jak zresztą wiesz Marcinie, bo przecież też ten model masz, jednak to rozwiązanie finalnie nie przypadło mi totalnie do gustu, a to głównie dlatego, że nie dało się w tym jeździć w wysokich temperaturach, z wpiętą podpinką.

No i raz kiedyś właśnie spotkała nas z Winem taka konkretna ulewa w Chorwacji, 30*C  i monsunowy deszcz :default_icon_mrgreen:  no i w ciągu dosłownie minuty byłem cały przemoczony, nie było nawet mowy o wpięciu podpinek :default_hammerpc: co generalnie jest chorym pomysłem wg mnie. W tym właśnie czasie Wino przystanął na chwilę, przyodział na górę tą właśnie membranę przeciwdeszczową z Rallye 4 BMW i po kłopocie... i to mnie przekonało do zakupu Rallye 4, no ale to jest kurtka na Bałkany :default_icon_mrgreen: a nie na północną Polskę, gdy sezon tu trwa przez 10 albo i 11 miesięcy , za to upału tu zbytnio nie uświadczysz :default_icon_mrgreen:

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mój Durban po 3 sezonach zaczął się sypać. Kilkunastoletni zestaw rallye 2 wyglądał lepiej niż 3 letni alpinestars. Membrana GTX daje wciąż dobrze radę ale zamki, panele wklejane to jest porażka

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 17.04.2020 o 14:52, Marcin N napisał:

No dobra. Ciągnę wątek.

 

Szukam propozycji lekkiego i zajmującego mało miejsca, 2 częściowego kompletu przeciwdeszczowego dla mnie i dla Anii.

Musi być 2 częściowy

Musi być w kolorze innym niż czarny i inne odcienie asfaltu.

Ze względów bezpieczeństwa odpadają też kurtki gtx z demobilu w kolorach maskujących. Jak już będę leżał w warunkach ograniczonej widoczności wolę się nie maskować.

 

Co polecicie?

 

taptarapta

 

 

 

 

Używamy SPIDI Compatto H2OUT i mogę polecić. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Piotr ale to jest tylko niebieskie więc w warunkach ograniczonej widoczności słabo.
Niemniej temat do rozwagi. Tyle żeśmy w tym roku pojeździli że przeciwdeszczowki się nie przydały.

Nowy temat...
alternatywa dla Rallye 3 lub 4

Do tej pory wykluczałem laminaty ale wczytawszy się w opisy Klim Badlands czy BMW Enduroguard może to jest właściwy kierunek skoro potrafią być wodoszczelne i przewiewne.
Ktoś ma doświadczenia z Enduroguard? Klim niestety zabija ceną. Co do BMW to pytanie o doświadczenia z ichnią membraną

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teoretycznie internety o Enduroguard piszą, że super, nawet w upały, dzięki ogromnej ilości wentylacji. Praktycznie, to na oczy nie widziałem :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No internety piszą też że dość sztywna, mało wygodna, różnie piszą o wodoszczelności.

Trochu mnie Dakarowy zainspirował do laminatów... ale czy to się na takich Bałkanach np. sprawdzi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na Suwalszczyźnie Rukka na pewno bardziej się przyda wszak to basz biegun zimna, default_icon_e_wink.gif

Nie wiem jak teraz ale wcześniej nie mieli zbytnio rozbudowanych wentylacji.

Kiedyś rozważałem coś jeszcze z Revit na gtx... chyba Defender... najbardziej zbliżony do Rallye.

 

Ale wlaśnie przypomniałem sobie dlaczego laminat nie. Taką kurtkę piorę kilka razy w roku, użytkuję kilka lat... wypinana membrana daje komfort wyprania jej osobno w środkach które ją zakonserwują dodatkowo i rzadziej jest prana

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, Marcin N napisał:

Na Suwalszczyźnie Rukka na pewno bardziej się przyda wszak to basz biegun zimna, default_icon_e_wink.gif

Nie wiem jak teraz ale wcześniej nie mieli zbytnio rozbudowanych wentylacji.

Kiedyś rozważałem coś jeszcze z Revit na gtx... chyba Defender... najbardziej zbliżony do Rallye.

 

Ale wlaśnie przypomniałem sobie dlaczego laminat nie. Taką kurtkę piorę kilka razy w roku, użytkuję kilka lat... wypinana membrana daje komfort wyprania jej osobno w środkach które ją zakonserwują dodatkowo i rzadziej jest prana

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

Trudno się nie zgodzić, ale mario napisał chyba jakiś czas temu, jak trzeba prać te membrany .. finalnie potrzebna jest suszarka :default_icon_mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 31.08.2020 o 17:19, dakarowy napisał:

Kiedy pytają mnie... odpowiadam :default_laugh:... tu idea się sprawdziła. Natomiast co do ewentualnego dogrzania, stosując ją pod spodem, to już szału nie będzie, wiatr zatrzyma, ale zimna już nie. Jeździłem w tej kurtce mniej więcej od 18-20*C wzwyż i tu jest idealna.. no....

Komfortem dla mnie jest fakt, że mam też inne łachy.. na te niższe temperatury, .... no ale to jest kurtka na Bałkany :default_icon_mrgreen: a nie na północną Polskę, gdy sezon tu trwa przez 10 albo i 11 miesięcy , za to upału tu zbytnio nie uświadczysz :default_icon_mrgreen:

Czy szanowny pan Dakarowy oprócz tego laminata nietprzetestowanego za 2500zl coś poleca na sezon zimowy? Dziś o 6.30 mialem 10st...a bedzie zimniej... a jezdzić trza.:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie jestem Panem Dalarowym, ale jak nie pada, to i na pięciu stopniach komfortowo sprawdzał się nawet biedahorn cubby z wpiętą membraną, z merynosem i polarem pod spodem.

Wytapatalkowane z magicznego pudełka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czy szanowny pan Dakarowy oprócz tego laminata nietprzetestowanego za 2500zl coś poleca na sezon zimowy? Dziś o 6.30 mialem 10st...a bedzie zimniej... a jezdzić trza.:)
Szanowny pan.. tego jeszcze tu nie grali
A poważniej, to wszystko jest dobre, czasami trzeba dodać tylko dodatkowy polar
Mam Alpinestars Durban z podpinką goretex "na watolinie" która nie nadaje się na wyższe temperatury jak 18*C.. w 10*C jest komfort termiczny, poniżej.. koło zera dokładam jeszcze pod spód cieńki polar i jest w miarę ok. Mogę sprzedać

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, dakarowy napisał:

Szanowny pan.. tego jeszcze tu nie grali emoji16.pngemoji28.png
A poważniej, to wszystko jest dobre, czasami trzeba dodać tylko dodatkowy polar emoji16.png
Mam Alpinestars Durban z podpinką goretex "na watolinie" emoji16.png która nie nadaje się na wyższe temperatury jak 18*C.. w 10*C jest komfort termiczny, poniżej.. koło zera dokładam jeszcze pod spód cieńki polar i jest w miarę ok. Mogę sprzedać emoji28.png

A na nocleg nad Zalewem Siemianówka też byłoby dobre? Do dziś mnie jeszcze trzęsie.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A na nocleg nad Zalewem Siemianówka też byłoby dobre? Do dziś mnie jeszcze trzęsie.

Żeby nie ta watolina, akurat tej nocki, do bym wyglądał tak jak Ty Slavku

P.s.[mention=5471]bom[/mention] Być może w sobotę będę testował w końcu ten laminat, to będę miał więcej do powiedzenia, na ile to warte

 

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam ciuchy Triumph Navigator, prawdopodobnie szyte przez Dainese.

Na chłodne dni nie miałem lepszych ciuchów,  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 godzin temu, dakarowy napisał:

...spód cieńki polar i jest w miarę ok. Mogę sprzedać emoji28.png

Boje sie, że sie w tym utopie, jestem cienszy od Xela. Dzieki narazie za info, musze spiąć poslady i jechac cos kupić, bo znow mnie poranek zaskoczy a grzane manety pod tyłek nie majo w motocyklowym :(

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do 8st. jezdzę w kurtce Durban z podpinka GTX jak Dakarowy. Moja nie jest ocieplana ma tylko od spodu microfleece,ale to ten starszy model świadomie wybrany. Wcześniej jezdzilem zimą w Halvarssons/ Jofama. Trójwarstwowe, wszystko wypinane. Na zimne dni zarąbiste. Ponizej 8st. mikropolar 100, lub jakaś grubsza bielizna termiczna np. Narciarska.

 

Ale durbana nie polecę o czym pisałem wyżej.

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 godzin temu, KaeS napisał:

A na nocleg nad Zalewem Siemianówka też byłoby dobre? Do dziś mnie jeszcze trzęsie.

Na nocleg nad Siemianówką to bierze się Ducha Białowieży, niekoniecznie pod poduszkę, widać kolega źle się wyposażył.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 godzin temu, dakarowy napisał:

Szanowny pan.. tego jeszcze tu nie grali emoji16.pngemoji28.png
A poważniej, to wszystko jest dobre, czasami trzeba dodać tylko dodatkowy polar emoji16.png
Mam Alpinestars Durban z podpinką goretex "na watolinie" emoji16.png która nie nadaje się na wyższe temperatury jak 18*C.. w 10*C jest komfort termiczny, poniżej.. koło zera dokładam jeszcze pod spód cieńki polar i jest w miarę ok. Mogę sprzedać emoji28.png

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
 

Szanowny Dakarowy :default_laugh:  To po ile ten "cieńki" polar puścisz??? :default_laugh:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Geoborek napisał:

Na nocleg nad Siemianówką to bierze się Ducha Białowieży, niekoniecznie pod poduszkę, widać kolega źle się wyposażył.

Wyposażył i w ducha i więcej ale co robić jak duch się skończył i wszystko inne a głową trzeźwieje? Ja pierdziu, do dziś mnie trzęsie.

17 minut temu, krzyzak napisał:

Szanowny Dakarowy :default_laugh:  To po ile ten "cieńki" polar puścisz??? :default_laugh:

panie Newton to po ile te komputerki
- pan mówisz ile ja mówie po ile.
- panie Newton, człowiek z polski przyjechał

- Isaak, ty kończ tę rozmowę, na ciebie sznycel oczekuje. - Honyszke Kojo! Ty powiedz mu niech oczekuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

trzeci rok piłuje szmatki ICON RAIDEN DKR, w malowaniu Glory...luźny krój, technologiczne zaawansowany i przemyślany produkt ( materiały, sposób uszycia )... sporo wentylacji, wodoodporność ( warstwa teflonu ) ...moim zdaniem bardzo wygodne ciuchy, uniwersalne jeśli chodzi o różne warunki pogodowe. Cenowo jest mniej ciekawie ale ja trafiłem wyprzedaż posezonową więc cały komplet kupiłem w cenie ...spodni :default_icon_razz:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj miałem okazję potestować w końcu tego Scota.. w temp. od 13 do 20*C, jeździłem z podpinka, było bardzo komfortowo. Jak narazie jestem bardzo zadowolony, w weekend dalsza część testu i być może będą inne spostrzeżenia.
Na plus, wielki plus, to zapinanie rękawów, naprawdę super rozwiązanie, u góry napy na rzep, u dołu zamek, ale rękaw wychodzi z goreteksem i "gumka" zakładana na kciuk, jak w naraciarskich kurtkach, rewelacyjne rozwiązanie, bo nic nie przewiewa. W upale pewnie nie będzie już tak super, no ale to łach na chłodniejsze dni

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Szanowny Dakarowy :default_laugh:  To po ile ten "cieńki" polar puścisz??? :default_laugh:
Polara nie przedom

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A korzystał ktoś z ciuchów robionych dla Triumpha?

Szukam drugiego kompletu na chłodniejsze dni bo Alpinestar się rozsypuje, przynajmniej kurtka.

Fajnie wyglada model Triumph exploration, podpinka sympatex tylko żadnych opinii, nie wiem jak rozmiarówka wypada. Kto im te ciuchy szyje... no wiem wiem... chińczyki albo hindusi

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×