Skocz do zawartości
pkYaro

Pytania nowicjusza - szarpanie i strzały

Recommended Posts

Witam ponownie:)

Znalazłem trochę czasu ostatnio, aby trochę zapoznać się w praktyce z moją Beemką i mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników, a mianowicie:

1. Motor lekko szarpie tak do ok 3000 obr/min. Generalnie na szarpanie pomaga... redukcja biegu, ale nie chce mi się wierzyć, że taka jest charakterystyka silnika, że ciągnie poprawnie dopiero od ok 2,5 - 3 tyś obrotów. W efekcie dojeżdżając do każdego skrzyżowania i zwalniając, muszę każdorazowo redukować praktycznie do pierwszego biegu!

Dotychczas wyznawałem teorię, że jedynka służy tylko do ruszania, ale może czas zmienić wyznawane teorie?!?

2. Strzał po odjęciu gazu na czwartym biegu (tylko!) Ponieważ dzieje się to po dłuższej jeździe na czwórce i przy większych prędkościach, to z powodu hałasu nie jestem w stanie zlokalizować źródła strzałów, wydaje mi się jednak, że to chodzi o tłumik. Czyżby potrzebna była regulacja gaźnika?

3. Mały, okrągły wskaźnik temperatury tuż przed zbiornikiem paliwa, czyżby to była kontrolka temperatury oleju?

Dzięki z góry za odpowiedzi:)

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jeszcze jedno, jak rozpoznać którą ma się wersję motoru? W sumie w dowodzie mam wpisane tylko F650, ale jak jest naprawdę? Motorek mam z 1994r i tylko to (zdaje się) jest pewne :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej

To jesli ja moge jako pierwszy to ja powiem co mi sie wydaje :lol:

Jak dobrze kojarze ta lampka temperatury to powinien być znak, że chłodnica Ci sie grzeje.. :/ może wentylatorek nawala, lub masz braki płynu do chłodnicy. sprawdzałes poziom? wymieniałes?

Co do tego jakie to BMW to wystarczy podac nr WIN (ostatnie 7 znaków)i wpisać je tutaj ---> http://www.realoem.com/bmw/select.do

Powinno Ci pokazać wyraźnie co i jak :lol:

Mam nadzieje, że pomogłem :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pietroAT: Generalnie to nie jest lampka, tylko okrągły wskaźnik temperatury (zamontowany osobno, nie na desce roździelczej).

Po nagrzaniu motocykla wskazuje temp 60-80 stC).

A motorek mam zwykły F650 z marca 1994r:) , dzięki za link.

Pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chodzi o wskaźnik temp. to jeśli jest on wkręcony w miejscu korka oleju (na górze przy samej główce ramy ) przypuszczalnie wskaźnik temp. oleju, dostępny w wielu sklepach i na aukcjach int. taki bajer

co do szarpania to zdrowy objaw w końcu jest to jeden cylinder i zasadniczo jazda poniżej 3tys. będzie mało komfortowa,

strzały po odjęciu gazu na 4 biegu to pewnie strzały w tłumik, jest to efekt za ubogiej mieszanki ,

powodów może być kilka : gaźnik przelewa, lub ma za wysoki poziom paliwa , zła regulacja gaźników itp.

zwróć uwagę czy nie zalewa się podczas odpalania na zimnym silniku po nocce kiedy to nie zakręcisz kranika,

dodam że mój ma delikatne strzały i nic z tym nie robię, niedawno czyściłem i regulowałem gaźniki i może mam nieco za wysoki poziom paliwa nie mniej jednak zbiera się idealnie od samego dołu i to mnie cieszy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Agrest:)

No to już mi szarpanie nie przeszkadza, skoro ten typ tak ma:) , a motorek po jednym, czy też po kilku dniach przy nie zakręconym kraniku odpala idealnie, więc zastanowię się nad regulacją gaźnika.

Pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam!

Widze ze jestes urzytkownikiem dokladnie tego samego modelu co ja (ten sam rocznik)! W dodatku mieszkasz niedaleko :(

Pozwol ze troche Ci opowiem o tym moto. Szarpanie ponizej 3000 to normalka, musisz sie przyzwyczaic... wkoncu to singiel :D lubi obroty powyrzej 3 tys. Generalnie jezdzac oszczednie zawsze utrzymuje go na 3 tysiach. Co do strzelania... sprawdz kruciec ssacy gumowy. Ja mialem podobny problem (wlasnie ta czesc byla mocno zgremniala przez co dostawalo sie falszywe powietrze i motor czasami byl w stanie tak mocno wystrzelic ze sgasl :lol:). Polecam Ci zrobic czyszczenie i regulacje gaznika. Mysle ze to powinno rozwiazac ten problem ale nie zaszkodzi sprawdzic tego krućca. Co do mojej kontrolki temperatury (temeratura plynu chlodniczego) podczas normalnej jazdy utrzymuje sie w dolnych granicach. W korku potrafi podskoczyc ponad polowe, wtedy wlancza sie wentylator.

Jesli czegos potrzebujesz... pytaj :( mozemy nawet sie umowic na jakas wspolna trase :D

pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przydatny wątek ;-)

Pierwszy raz mam 1-cylindrowca i też martwiłem się tym szarpaniem poniżej 3 tys obr... teraz się uspokoiłem

Dzięki chłopaki, macie u mnie :beer:

PS. mam jeszcze takie nurtujące mnie pytanie, mianowicie zegarek po lewej stronie od obrotomierza.... czy go można w jakiś cudowny sposób nastawiać ? nie widzę ani przycisku, ani pokrętła ani nic......

Edytowane przez Pawel_Ryki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pod spodem jest blaszka, którą się naciska przy włączonym zapłonie. Jakoś tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie. Trzeba włączyć zapłon i jest tam taki mały styk z blaszką.

Mniej więcej coś takiego:

78721.jpg

Trzeba wyczuć ręką i klikać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I takie druciarstwo daje ta szacowna germańska firma z fabryki???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I takie druciarstwo daje ta szacowna germańska firma z fabryki???

No DL to nie jest ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×