dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 29 Styczeń 2014 Jesli kolega jest zainteresowany to lezy u mnie oryginal do x-challenge/x-moto. Chetnie sie pozbede. Szczegoly na PRV. Właśnie sobie przypomniałem, że też mam oryginalny... nawet dwa :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 29 Styczeń 2014 Właśnie sobie przypomniałem, że też mam oryginalny... nawet dwa :-) Bylem pierwszy :lol: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 29 Styczeń 2014 Jesli kolega jest zainteresowany to lezy u mnie oryginal do x-challenge/x-moto. Chetnie sie pozbede. Szczegoly na PRV. Właśnie sobie przypomniałem, że też mam oryginalny... nawet dwa :-) Bylem pierwszy :lol: ja byłem pierwszy :-D bo mój oryginalny tłumik jest już zarezerwowany na badania techniczne i był używany na czas reklamacji :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Łasica 437 Zgłoś ten post Napisano 14 Kwiecień 2014 A ja się zastanawiam jak tego rodzaju modyfikacje wpływają na trwałość silnika, kolektora i zaworów? Po wypruciu kominów mieszanka jest bogatsza/uboższa? jak się zmienia temperatura spalin, wypalenie zaworów itp...? Ktoś w ogóle to mierzył lub zauważył jakieś ciekawe objawy po długotrwałym użytkowaniu wyprutych kominów? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 436 Zgłoś ten post Napisano 14 Kwiecień 2014 Łasica, nie idź tym tropem, chcesz wydech to kup jakis firmowy 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sebeszczyn_18 58 Zgłoś ten post Napisano 14 Kwiecień 2014 (edytowane) Wczoraj spędziłem pół nocy na czytaniu każdego tematu na forum dotyczącego tłumików i ich tjuningu przez duże T! Od początku planowałem oddanie kominów do Edzia ale tak schodziło i schodziło... Pewnie kilkoro z was się ucieszy bo po przeczytaniu całego wątku, waszej argumentacji za i przeciw, zrezygnowałem z usług wyżej wymienionego i podszedłem do sprawy sam. Nie wiem kto wrzucił ten link: http://faq.f650.com/...ficationsGS.htm - ale jestem mu wdzięczny :beer: Krótko mówiąc, wyje... wyjąłem to cholerstwo które siedziało w lewym tłumiku (instrukcję znalazłem właśnie w powyższym linku) i jestem naprawdę usatysfakcjonowany dźwiękiem oraz zaoszczędzeniem minimum 400 zł. Poprawił się niski bass na wolnych obrotach, a jak się odkręci to też porządnie szczeknie :twisted: Jeśli ktoś chce wybebeszać tłumiki to niech zacznie od tego, a jak mu się nadal nie będzie podobało to niech wtedy brnie dalej :-P Edytowane 14 Kwiecień 2014 przez sebeszczyn_18 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 436 Zgłoś ten post Napisano 14 Kwiecień 2014 A w lewym to nie jest kat? wysłano z wodoszczelnego 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Łasica 437 Zgłoś ten post Napisano 14 Kwiecień 2014 (edytowane) A w lewym to nie jest kat? wysłano z wodoszczelnego tez tak myślałem, dobrze że w F800 jest jeden to nie ma z tym problemu :P Edytowane 14 Kwiecień 2014 przez Łasica 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sebeszczyn_18 58 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2014 A w lewym to nie jest kat? Siedzi, ale nie w tym miejscu: Katalizator to (2). Ja wypieprzyłem element oznaczony jako (1) czyli to: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 436 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2014 A Ty masz przed czy po lifta? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sebeszczyn_18 58 Zgłoś ten post Napisano 15 Kwiecień 2014 A Ty masz przed czy po lifta? Ja mam z 2000 roku, więc przed. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 16 Kwiecień 2014 Cieszę się że link się przydał :D 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 16 Kwiecień 2014 Tak profilaktycznie zapytam, w przedliftowym powinno kopcić tylko z jednej rury? ;) Cóż może oznaczać lekkie kopcenie z drugiej? ;> Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 Tak profilaktycznie zapytam, w przedliftowym powinno kopcić tylko z jednej rury? ;) Cóż może oznaczać lekkie kopcenie z drugiej? ;> W poliftowym z jednej - prawej - patrząc od tyłu, w przedliftowym z obydwu - z prawej mocniej z lewej słabiej - parząc również od tyłu oczywiście. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 W poliftowym z jednej - prawej - patrząc od tyłu, w przedliftowym z obydwu - z prawej mocniej z lewej słabiej - parząc również od tyłu oczywiście. To dobrze ;) A jaki jest powód tego pyrkania z lewej rury? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Łasica 437 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 ja się nie znam, to się wypowiem! :-D moim zdaniem powód wydostawania się spalin z lewej rury jest taki sam jak w przypadku rury(tłumika) prawej(/go) - czyli no dlatego że są w nich na końcu otwory przez które te spaliny sę mogą wydostać na zewnątrz ;-) nieźle to wydedukowałem co? :cool: a że z lewej mniej leci niż z prawej to pewnie przez to, że w lewym jest mniejsza zdolnosć do przepływu tych spalin, poniewaz jest tam katalizator, wytłumienia itp itp. :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 a że z lewej mniej leci niż z prawej to pewnie przez to, że w lewym jest mniejsza zdolnosć do przepływu tych spalin, poniewaz jest tam katalizator, wytłumienia itp itp. :beer: Albo dziura w tych przed liftem, ktorej byc nie powinno :). 90% motkow u nas to ma. Moj tez mial :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 Albo dziura w tych przed liftem, ktorej byc nie powinno :). 90% motkow u nas to ma. Moj tez mial :lol: No właśnie jak kupowałem, to dostałem (dzięki Doodek ;D) kilka ostrzeżeń tego typu właśnie, że leci też z tej rury, z której za bardzo nie powinno (jak się okazuje u 90% przedliftowców nie powinno...) ;] Jak rozumiem z opisu i rysunku na http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0407-czesci-ukladu-wydechowego-z-mocowaniem/i51601/r2000/m01 (rysunku nie mogę wkleić bo nie ma rozszerzenia) "wydech" lewy (od tyłu), czyli nr 1, zawiera katalizator + tłumik, a prawy, nr 5, sam tłumik. I teraz z objawów i rysunku zamieszczonego przez sebeszczyna_18, tj: wynikałoby, że część spalin idzie przez katalizator, a część nie, i tak nie powinno być, gdyż nie powinno być wspomnianej przez Dakarowego dziury? Czy ten kat. tak tylko dla picu jest? ;] Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 Spójrz w którym miejscu jest katalizator a w którym wylot.. dojdziesz do wniosku że wszystkie spaliny leca przez katalizator i tak ma być :-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 Spójrz w którym miejscu jest katalizator a w którym wylot.. dojdziesz do wniosku że wszystkie spaliny leca przez katalizator i tak ma być :-) Wylot jest z prawej strony rysunku, też się na to nabrałem ;D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sebeszczyn_18 58 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2014 (edytowane) Pytanie trzymające się tematu ale dotyczące spalania. Czy po wypierdzieleniu tego elementu o którym wcześniej pisałem ma prawo wzrosnąć spalanie? A jeśli tak to o ile procent mniej więcej? Pytam bo wczoraj wracałem do domu i ku mojemu zdziwieniu moto stanęło z braku paliwa... Po obliczeniu spalił mi 6.3 litra. SPORO... :shock: Biorąc pod uwagę że w tamte wakacje jak jechałem z plecakiem w Bieszczady + pełen zestaw kufrów i torba na bak, spalanie miał około 4,6 l/100km. Sprawdziłem samą sondę lambda - jest okej (jutro jeszcze sprawdzę jej obwód elektryczny do sterownika). W święta zamierzam pojeździć trybem oszczędnym (90 - 100 km/h max i nie pałować). Zobaczymy jakie będą rezultaty bo nie ukrywam ze tak wysokie spalanie może wynikać z mojego ostatniego stylu jazdy nastawionego na jaranie się dźwiękiem - czyli przyśpieszanie, zwalnianie, teren, miasto, 0 trasy itp... ;) Edytowane 17 Kwiecień 2014 przez sebeszczyn_18 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 18 Kwiecień 2014 Tyle powinien pić przy 15.... i wiecej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Łasica 437 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2014 sebeszczyn_18 - jak tam z tym spalaniem? ustaliłeś już przyczynę zwiększonego zużycia paliwa? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sebeszczyn_18 58 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2014 Właśnie jeszcze nie. To znaczy tak, wczoraj byłem na otwarciu w Bełchatowie to zalałem 9.4 litra i po przejechaniu 160 km nie zapaliła się rezerwa, także na pewno spalił mniej niż 6 l/100 :P Ale ile dokładnie to jeszcze nie wiem. Ponawiam pytanie! Czy zmiana tłumika, lub tak jak ja zrobiłem ze wywaliłem to badziewie ma wpływ na spalanie? A jeśli tak to jakie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2014 Ponawiam pytanie! Czy zmiana tłumika, lub tak jak ja zrobiłem ze wywaliłem to badziewie ma wpływ na spalanie? A jeśli tak to jakie? Mialem u siebie przez krotki czas akcesoryjny przelot i spalanie nie wzroslo jakos bardzo odczuwalnie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach