Skocz do zawartości
logix

Wydech made by Edhaus

Recommended Posts

Witam, właśnie zastanawiam się nad zmianą wydechu w swoim Dakarze, oczywiście chce zachować symetrie sylwetki i w gre wchodzą wydechy typu 2w1, akcesoryjne puszki tego typu ( creptus, remus) kosztuja od 1800 do 2800 i Bóg wie ile jeszcze. W internecie napotkałem sie na gościa o pseudo EDHAUS oferuje on kompleksową przeróbke oryginalnych wydechów na takie aby grały jak wiodące marki typu akrap, ixil, blueflames itp. Rozmawiałem z nim przez telefon i dowiedziałem sie ze przerabia tłumiki juz od ponad 3 lat, daje 2 lata gwarancji i jest bardzo tani - w porównaniu do akcesoryjnych. Pytałem czy kiedyś robił do Dakara i powiedział że nie ale kiedys robil do BMW 1150 GS. Mniejsza o to facet ma renome , na youtubie jest duzo filmików z jego wydechami w przeróżnych typach maszyn , od chopperów po scigacze.

Ja dzis zdemontowałem swoje puchy i zamierzam jemu wysłac, poniżej filmik jak nasz GS gra bez wydechów hehe, powiem że 80% sąsiadów w poblizu siedziało w oknach i wymachiwało mi palcem

Aha facet powiedział że podejmie sie zadania za około 500 zł, gdybyście byli zainteresowani to robi inne wydechy ale za duzo mnie pieniedzy ceny wachaja się średnio od 250 zł po 350 -400, z uwagi na to że nasz wydech jest skąplikowany i wymaga dużo dłubania tez taka cena te około 500zł, moim zdaniem i tak warto bo jakby nie było nasze motongi na seryjnych wyglądaja pięknie no ale wogole nie graja, natomiast po przerobce bede miał dalej symetrie, ładny wyglad i do tego donosny bass

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładnie, ładnie. Mam nadzieję, że wrzucisz filmik z efektem końcowym. A tak btw, czy przerabiasz na naked'a? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładnie, ładnie. Mam nadzieję, że wrzucisz filmik z efektem końcowym. A tak btw, czy przerabiasz na naked'a? :D

jasne, ze wrzuce, tylko to moze troszke potrwac bo jeszcze nie wysłałem wydechów,

rozkręcam moto na części powoli, robie full servis - wymiany wszystkich płynów filtrów opon klocków line sprzegła wymieniam linki hamulcowe na oplot itd dlatego poł motocykla w częsciach :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja chciałem się wziąć za uzupełnianie ubytków na gmolach, bo zaczyna rdzą pachnieć, ale za cholere nie wiem jak się do tego zabrać. Trza będzie dalje googlować ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja chciałem się wziąć za uzupełnianie ubytków na gmolach, bo zaczyna rdzą pachnieć, ale za cholere nie wiem jak się do tego zabrać. Trza będzie dalje googlować ;)

Zdjąć i dać do piaskowania. Dalej malowanie proszkowe. Przykręcić. Gotowe. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przyznam, że chciałem uniknąc robienia po całości, bo jest tylko centymetrowa wżera. Dobra nie offtopuje już. Mea culpa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szmerglem przelecieć, podkład i czarny lakier albo nie przejmować się i jeździć dalej. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

PS. Słyszałem o Edziu - sporo osób go chwali.

IMO warto spróbować - choć z drugiej strony... Dobrze byłoby te wszystkie lambdy wziąć pod uwagę i inne katalizatory. Moim zdaniem GS nie brzmi jakoś tragicznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

PS. Słyszałem o Edziu - sporo osób go chwali.

IMO warto spróbować - choć z drugiej strony... Dobrze byłoby te wszystkie lambdy wziąć pod uwagę i inne katalizatory. Moim zdaniem GS nie brzmi jakoś tragicznie.

Widzisz,

jednym wystarczy jazda inni potrzebują przy tym zwracać na siebie uwagę.

Generalnie z wiekiem wyrasta się z tego. Ja etap ryczących wydechów mam za sobą. I nie chodzi o otoczenie (chociaż również) ale o własne uszy. Szum wiatru jest wystarczająco męczący w trasie :)

Ale to tylko moje zdanie. W miarę cichy motocykl jest tym co lubię.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Głośny wydech jest ok!

A czy przeszkadza? Spytajcie Zwierza :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam po przerwie, powiem tak: wydech robi duże wrażenie, co ja gadam ogromne :) wszystko ładnie wygląda prawie nie widać przeróbki, puszki były nacięte w trzech miejscach na końcu, na początku i tak gdzieś na 2/3 wysokości, spawy eleganckie, jeśli ktoś wcześniej nie dopatrywał się oryginału to nie zobaczy różnicy. Dźwięk prze kozacki, przyjemny bass, prze-gazówka zwłaszcza tak do 4 tys obr pięknie strzela, potem robi się głośnooo zejście z obrotów miodzio pięknie pierdzi, nie kręciłem do odcięcia jeszcze bo nasz silnik nie jest przystosowany do piłowania. Nagrałem filmik świeżo po montażu słabym aparatem - telefonem nokia 5800 XM więc jakość nie za dobra, niestety nic nie mam innego, powiem wam, że całkiem inaczej brzmi na postoju a inaczej przy obciążeniu silnika podczas jazdy, no jak z każdym wydechem. Po przejażdżce gdy już pucha się dogrzała było jeszcze lepiej, puki co nie żałuje wydania 400zł.

PS. Przechodnie instynktownie cofają się na pasach, puszki nerwowo wężykują gdy się do nich zbliżam, a stare babki machają laskami w moją strone :)

Edytowane przez logix

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

PS. Przechodnie instynktownie cofają się na pasach, puszki nerwowo wężykują gdy się do nich zbliżam, a stare babki machają laskami w moją strone :)

A młode laski ? ... babkami częstują ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pozostaje jeszcze kwestia przyczepienia się naszych funkcjonariuszy przy jakiejś rutynowej kontroli... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

LOUD-PIPES-SAVE-LIVES-9100.jpg

Podobno :)

Wcale nie podobno..

Głośne wydechy mają swoje plusy - puszki słyszą że nadjeżdżamy, piesi słyszą z daleka i nie wskakują nieprzytomnie wprost pod koła, zwierzyna z daleka słyszy nasze nadejście, więc rzadziej wpada pod koła - to sa plusy..

Minusy też są..

Przeglądy i ew wyrywkowe badania techniczne sprawności pojazdu - na decybelomierzu wychodzi zbyt wiele i zabierają dowód.

Jak zapewne kilka osób pamięta od kilku lat jeździłem cruiserami i chopperami - wolne (lub lekko uwolnione ;-) wydechy:-)

Nigdy nie miałem problemu z przeglądem, nigdy też nie miałem problemów z policją..

To w sumie tak jak większość puszkarzy - trzeba mieć pecha żeby trafić na Misia który się doczepi.

Wracając do wydechów: na mieście naprawdę widać różnicę w jeździe z cichymi i głośnymi wydechami..

Poza miastem - nie zaobserwowałem zbytnich różnic.

Nie wiem jak w tych silnikach rotaxa, ale w wolnoobrotowej jednocylindrowej Suzuki LS650 po uwolnieniu wydechów dawał się odczuć spadek mocy - związane to było ze zubożeniem mieszanki i wymagało zwiększenia ilości paliwa podawanego przez gaźnik.

Wszystko związane jest ze zmianą ciśnienia oporopowrotnego z wydechów do cylindra.

Stąd też uwolnienie wydechów wiąże się pośrednio ze zwiększonym zużyciem paliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wracając do wydechów: na mieście naprawdę widać różnicę w jeździe z cichymi i głośnymi wydechami..

Poza miastem - nie zaobserwowałem zbytnich różnic.

Zgadza się. Często przepycham się zakorkowaną dwupasmówką z pracy do domu (Hetmańska) i niestety, jak mnie ktoś nie zauważy w lusterku, to raczej nie usłyszy, dlatego lubię się przykleić i puścić przodem kogoś z głośniejszym wydechem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mi to wygląda raczej na rozwalenie/uszkodzenie tych tłumików niż na profesjonalną przeróbkę, ale być może się nie znam. :wacko:

P.S. Jest coś w nich włożone.. cokolwiek? czy tylko hamsko bebechy wycięte, co tłumaczyłoby ewentualnie cenę i jakość wykonania? :roll: może gość chciał zrobić, albo zrobił pseudoprzelotówkę? :huh: W tych wydechach wystarczy tylko rozwiercić lewy wydech tak żeby był przedmuch i motocykl brzmi o wiele lepiej ;) ale każdy orze jak może :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra, pierdzi na pewno głośniej, ale jak odczucia z jazdy? Większość osób po wymianie tłumika na akcesoryjny odczuwa poprawę momentu w dolnym zakresie obrotów. Jest widoczna jakaś zmiana? Spalania na pewno nie miałeś okazji zmierzyć, więc nie pytam. Szczerze mówiąc, to jak bym zmieniał tłumik kierował bym się właśnie poprawą osiągów, no i po zmianie całego wydechu tracimy parę kilogramów zbędnego balastu. A im jest cichszy, tym możemy wjechać w więcej fajnych miejsc pozostając niezauważonym ;p

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×