Skocz do zawartości
Jagna

Potrzebna diagnoza, moto gaśnie na niskich obrotach

Recommended Posts

Uprasza się o podanie konstruktywnych uwag i propozycji w co mam zajrzeć.

Pacjent: F650 GS 2Spark, przebieg 37 kkm

Objawy dzisiejsze: po przejechaniu kilkunastu km (teren) przy hamowaniu (w mieście już) moto gaśnie. Po odpaleniu gaśnie za każdym razem, gdy tylko obroty spadną do ok. 1800-2000. Po ok. pół godziny odpala i jedzie normalnie.

Objawy z końcówki zeszłego roku: jadę sobie na 5. biegu, obroty normalne, a tu nagle moto gaśnie. Zjeżdżam na pobocze, odpalam , jadę dalej.

Objawy czasem występujące: trudności z odpaleniem. Jak odpali to często jakby bez ssania, trzeba przygazowywać chwilę, żeby nie zgasł. A czasem odpala bez najmniejszego problemu, ze ssaniem, obroty koło 1800.

Co sprawdzić? Bo powoli boję się wyjeżdżać ;)

Edytowane przez jagienka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A skąd u CIebie twin, Jagna? :)

Jaki przebieg motka?

Edytowane przez leff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A skąd u CIebie twin, Jagna? :)

Jaki przebieg motka?

Coś Ty znowu za świństwo jarał :shock:

Edytowane przez tomaszI
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Objawy czasem występujące: trudności z odpaleniem. Jak odpali to często jakby bez ssania, trzeba przygazowywać chwilę, żeby nie zgasł. A czasem odpala bez najmniejszego problemu, ze ssaniem, obroty koło 1800.

Teraz zwariowałem, czy Ty w swoim GS-ie masz ssanie :!: :?: :twisted:

Może być świeca - kiedy wymieniona.

filter paliwa...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teraz zwariowałem, czy Ty w swoim GS-ie masz ssanie :!: :?: :twisted:

Filtr powietrza - nówka.

Filtra paliwa- nie wiem

Świece - nowe leżą w pudełku, mogę wymienić. Czy jakiś ekstra klucz jest do tego potrzebny?

ja się nie znam, ale chyba każdy pojazd ma ssanie? Automatyczne lub nie? Może niefachowo to nazywam, ale po odpaleniu moto powinno się wkręcić na ok 1800, a potem spada do 1600 na wolnych? I u mnie na to 1800 nie zawsze wchodzi...

Bardziej chodzi mi o podpowiedz, czy to nie może być coś elektrycznego/elektronicznego... jakiś czujnik? bo to wygląda tak , jakby czasem stykało, a czasem nie.

Gdyby filtr paliwa czy coś, co chyba nie byłoby tak, że w 50% przypadków odpala bez najmniejszego problemu?

Edytowane przez jagienka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to ja bym obstawiał na filter paliwa :-( ale to tylko moja sugestia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Silnik krokowy biegu jalowego

2. Czujnik polozenia przepsutnicy

3. Sonda lambda

4. Przewody - przebicie, zasniedizala wiazka, wtyczka powodujCa wzrost opornosci i przeklamania ktoregos z czujnikow.

5. Filtr paliwa.

6. Inne wyzej nie wymienione. ;)

Ssania GS nie ma. Motki na wtrysku obywaja sie bez takiego ustrojstwa - zadanie to przejmuje elektronika/elektryka i uklad wtryskowy.

Edytowane przez alik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś Ty znowu za świństwo jarał :shock:

Jagna się zapędziła. :) Napisała twin, a to twin spark. Niby iskierka, a jaka różnica! :)

Kiedy miałaś wymieniane świece? Kiedy regulowane zawory? :)

Edytowane przez leff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Silnik krokowy biegu jalowego

2. Czujnik polozenia przepsutnicy

3. Sonda lambda

4. Przewody - przebicie, zasniedizala wiazka, wtyczka powodujCa wzrost opornosci i przeklamania ktoregos z czujnikow.

5. Filtr paliwa.

6. Inne wyzej nie wymienione. ;)

Ssania GS nie ma. Motki na wtrysku obywaja sie bez takiego ustrojstwa - zadanie to przejmuje elektronika/elektryka i uklad wtryskowy.

Dzięki. O to chodziło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jagienka,

A odłączałaś aku na zimę?

Miałem tak kiedyś, obiawy takie same. ECU złapał jakiś błąd. Odpięcie akumulatora na pół godzinki pomogło i przez rok był spokój.

Może to był zbieg okoliczności ale pomogło.

A może moto ma focha, że nie zabrałaś go do Argentyny? :-D

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może być też problem z masą, może klemy luźne na akumulatorze... najtańsze rozwiązanie. :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy jakiś ekstra klucz jest do tego potrzebny?

Klucz do świec 18. można zastosować "długą" nasadkę 18, ale ona występuje raczej rzadko. najczęściej bez większych konsekwencji można użyć "długą" nasadkę 19

ja się nie znam, ale chyba każdy pojazd ma ssanie? Automatyczne lub nie? Może niefachowo to nazywam, ale po odpaleniu moto powinno się wkręcić na ok 1800, a potem spada do 1600 na wolnych? I u mnie na to 1800 nie zawsze wchodzi...

Nie ma ssania w takim klasycznym rozumieniu. Tam gdzie jest wtrysk następuje komputerowe wzbogacanie mieszanki i odpowiednie przygotowanie mieszanki na podstawie wielu czujników. Zimny silnik z GS'a powinien mieć ok 2000 obrotów.

Bardziej chodzi mi o podpowiedz, czy to nie może być coś elektrycznego/elektronicznego... jakiś czujnik? bo to wygląda tak , jakby czasem stykało, a czasem nie.

W zasadzie można powiedzieć, że tylko wchodzi coś elektrycznego ( czujniki, styki, jakość "prądu" czyli akumulator.

Przejrzę listę już wypisanych możliwych powodów i za chwilę postaram się coś "dorzucić"

Gdyby filtr paliwa czy coś, co chyba nie byłoby tak, że w 50% przypadków odpala bez najmniejszego problemu?

Problem z filtrem rodziłby problemy z mocą i wysokimi obrotami - szczególnie przy dłuższej jeżdżeniu i na przykład wyprzedzaniu. Jeżeli problem występuje tylko na wolnych obrotach to filtr ( na tym etapie ) bym pominął.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przyczyn takiego zjawiska może być naprawdę wiele, ale ja bym rozpoczął od wyczyszczenia zaworu wolnych obrotów - to jest pozycja 6 opisana jako regulator wolnych obrotów. Ten element to jest silnik krokowy ( Alik o nim pisał ) i z niego wychodzi rodzaj tłoczka który wchodzi do przepustnicy - należy odkręcić ten czujni ( 2 śrubki ) i wyczyścić osad na czujniku i w przepustnicy - ten układ jest odpowiedzialny za stabilność wolnych obrotów http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=0175&mospid=51603&btnr=13_0886&hg=13&fg=54

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Racja Jarku.

Wskazuje na to gaśnięcie po rozgrzaniu silnika czyli zejście ze składem mieszanki do uboższego składu i większy wpływ układu regulacji wolnych obrotów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK. Dzięki za porady. Jutro chwytam za mądrą książkę z obrazkami i zobaczę, czy jestem w stanie (czy mam czym) te świece wymienić oraz przeczyścić ten czujnik sama.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ajajajajaj.... Jagna... Tylko cii... przy "czarnuchach", szczególnie tych bardziej zażartych ;) I powodzenia! [Może to przesilenie wiosenne?]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety najbardziej zażarty czarnuch już wie ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobrze, że Najbardziej Zażarty Czarnuch boi się tutejszej dabljuekipy i nie ri-postuje... uf... przelewały by się tu bezsensowne potoki słów, wniosków i kontrwniosków. A tak można cieszyć się niezmąconym spokojem i cennymi radami... :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jutro chwytam za mądrą książkę z obrazkami i zobaczę, czy jestem w stanie (czy mam czym) te świece wymienić oraz przeczyścić ten czujnik sama.

Niektórzy twierdzą żem teoretyk, ale pozwolę sobie na radę praktyczną. W ojej ocenie świece podobnie jak filtr paliwa nie będą odpowiedzialne za zjawisko które opisujesz , co może nie zmieniać faktu, że stan czy przebieg jest wskazaniem do takiej czynności, ale nowe świece powinny po montażu być odpowiednio wygrzane, a to z kolei wymaga sprawnej pracy silnika. Proponuję zatem zajrzeć do świec i jeżeli oględziny "oczne" nie wykażą jakichś dziwnych uszkodzeń, przebarwień ..... to raczej bym je wrócił na czas poszukiwania właściwej usterki. Można też użyć jakichś świec wcześniej wymienionych, a nie sprawiających ( wcześniej) kłopotu.

Samo czyszczenie regulatora nie powinno stanowić żadnego problemu ( kawałek szmatki i benzyna ekstrakcyjna lub coś podobnego) - łatwy dostęp i łatwe czyszczenie. Nie wiem czy to piszą w mądrych książkach, ale jak już wykręcisz sam czujnik to trzymając go w ręce możesz włączyć sam zapłon i zobaczyć oraz posłuchać jak pracuje silnik krokowy. Powinno być płynnie i bez dziwnych odgłosów.

Po "gmyraniu" przy czujnikach, wtyczkach .... proponuję przed odpaleniem po włączeniu zapłonu odczekać dłużej niż zwykle - jakieś 15 sekund, aby dać czas jednostce sterującej na wpisanie wszystkich danych.

Powodzenia - spokojnie dasz radę - jak nie będzie to to - to będziemy szukać dalej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Natchnąłeś mnie otuchą ;)

Jak tylko będzie jutro czas i ciepełko, ruszam do boju.

Oczywiście pochwalę się wynikami. No chyba, że nie będzie się czym chwalić...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jako żywo przypomina mi to moje przypadki...

po przejechaniu kilkunastu km na biegu jałowym zaczął gasnąć... większość sugerowała filtr paliwa, zresztą parę tematów o tym już było

w sumie od tamtego czasu zdarzyła mi sie taka sytuacja jeszcze dwa razy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W razie czego służę zapasowym filtrem paliwa do testów co by wydatków niepotrzebnych nie ponosić (w końcu nie jest to tania rzecz).

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cośtak czuję przez skórę, że jak nam Jagna zapoda tutorial foto z podjętych działań, to kopary znów nam poopadają z wrażenia. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cośtak czuję przez skórę, że jak nam Jagna zapoda tutorial foto z podjętych działań, to kopary znów nam poopadają z wrażenia. :)

No i na to czekam :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×