KaeS 10 463 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 O ten za około 1250 zł? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, KaeS napisał: O ten za około 1250 zł? Dokładnie ten, taki sam produkowany jest pod plakietką Touratecha, podobno z lepszych materiałów (szczerze watpię - choc moge sie mylic) być może do tamtego jeszcze cos produkują, bo kosztował on cos koło 2200 zł Edytowane 31 Październik 2017 przez dakarowy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 Co tam kask, ale że jeszcze możesz polatać, to zazdroszczę. U nas moż koło weekendu będą jakieś warunki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 2 godziny temu, KaeS napisał: O ten za około 1250 zł? To są ostatnie sztuki - XL - brak - S, XS,XXL - 1,2 szt - jest po kilka sztuk ( około 5-10 ) na stanie L i M Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin_Krk 2 169 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 Artur z Moniką używają tego kasku, może będą chcieli coś napisać Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
looksgoodinblack 1 509 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 Kiedyś cos takiego napisałem wszystko byłoby w miare ok, gdyby nie brak dostepnych cześci zamiennych, bo producent podobno zrezygnował z produkcji tego kasku i jego podzespołów - więc trochę słabo Wady: 1. Ogólnie słaba wentylacja przyzamknietej szybie, mimo 4 wywietrzników z tyłu i 3 z przodu (nie jeździłem jeszcze z goglami i wyminonym przednim panelem - pewnie będzie dużo lepiej) 2. Szyba ma 2 stopnie uchylenia - pierwszy jest za wysoko, przez co minimalne otwarcie szybki dla lepszej wentylacji jest niemozliwe, otwarcie na pierwszy stopień jest zbyt mocne, do tego krzywizna szyby w tym momencie strasznie zniekształca teren przed oczami :roll: pisze tu o jeździe w terenie No i t o jest konkretna odpowiedź. Wielki dzięki. Te dwie wady niestety dyskwalifikują zakup.Mogę kupić kask za połowę tej kwoty i jakoś poradzić sobie z brakiem wentylacji czy hałasem, ale ten kask z pinlockiem nadal kosztuje $370. Odpuszczę. Sent from my SM-G950U using Tapatalk Co tam kask, ale że jeszcze możesz polatać, to zazdroszczę. U nas moż koło weekendu będą jakieś warunki. Oj polatac u nas można zazwyczaj do końca listopada. Tak bylo w ostatni weekend.Piątek i sobota około 20 stopni. W niedzielę 18 i mocno padało, ale i tak było zajebiascie Sent from my SM-G950U using Tapatalk 7 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kiziol23 107 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 użytkuję nexxa xd.1 od półtora roku (ok. 17 kkm, głównie w terenie) i zgadzam się co do tych stopni otwarcia szyby, ale nie zgadzam się z tą kiepską wentylacją z zamkniętą szybą. tzn. w terenie, jak masz co robić, walczysz w jakimś piachu czy błocie, trzeba co jakiś czas podnieść sprzęta swojego czy komuś pomóc, to z zamkniętą szybą się udusisz, ale to chyba w każdym kasku z zamkniętą szybą tak będzie. w takiej sytuacji (jeśli nie masz ze sobą gogli) to konieczne jest otwarcie szyby, albo minimalne uchylenie jeśli jest zagrożenie gałęziami, błotem spod kół poprzedzającego jeźdźca itp. Za to w trasie czy po mieście jest dla mnie bardzo spoko, ale ja prawie cały rok jeżdżę z tą kratką na brodzie, a nie pełną zaślepką; ją wrzucam dopiero jesienią. Fajne jest to w tym kasku, że możesz jeździć z goglami bez zdejmowania szyby. wystarczy, że ją podniesiesz do góry i już się gogle spokojnie mieszczą. Więc bierzesz gogle do plecaka, czy chowasz do kurtki jeśli masz taką możliwość i w razie potrzeby chwila moment i już masz odpowiedni przewiew. Być może otwór w nexxie nie jest tak duży jak w typowych kaskach crossowych, no ale to w żadnym ''dualowym'' kasku tak nie będzie, bo jednak szyba musi ten otwór pokryć. Daszek też jest spoko i ma opcję małej przedłużki, która to ma opcję jeszcze dodatkowego niewielkiego wysunięcia. Ja jestem z niego zadowolony, jedynie szyba się porysowała w górnej części, ale jakoś wielce mi to nie przeszkadza, pewnie się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam już na to uwagi. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 2 godziny temu, martab99 napisał: Artur z Moniką używają tego kasku, może będą chcieli coś napisać Ano mają, używają, są zadowoleni. A pisać już tu pisałem o nim Potwierdzam rysujaca się górna część pinlocka (nie samej szyby) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 (edytowane) 15 minut temu, kiziol23 napisał: użytkuję nexxa xd.1 od półtora roku (ok. 17 kkm, głównie w terenie) i zgadzam się co do tych stopni otwarcia szyby, ale nie zgadzam się z tą kiepską wentylacją z zamkniętą szybą. tzn. w terenie, jak masz co robić, walczysz w jakimś piachu czy błocie, trzeba co jakiś czas podnieść sprzęta swojego czy komuś pomóc, to z zamkniętą szybą się udusisz, ale to chyba w każdym kasku z zamkniętą szybą tak będzie. w takiej sytuacji (jeśli nie masz ze sobą gogli) to konieczne jest otwarcie szyby, albo minimalne uchylenie jeśli jest zagrożenie gałęziami, błotem spod kół poprzedzającego jeźdźca itp. Za to w trasie czy po mieście jest dla mnie bardzo spoko, ale ja prawie cały rok jeżdżę z tą kratką na brodzie, a nie pełną zaślepką; ją wrzucam dopiero jesienią. Fajne jest to w tym kasku, że możesz jeździć z goglami bez zdejmowania szyby. wystarczy, że ją podniesiesz do góry i już się gogle spokojnie mieszczą. Więc bierzesz gogle do plecaka, czy chowasz do kurtki jeśli masz taką możliwość i w razie potrzeby chwila moment i już masz odpowiedni przewiew. Być może otwór w nexxie nie jest tak duży jak w typowych kaskach crossowych, no ale to w żadnym ''dualowym'' kasku tak nie będzie, bo jednak szyba musi ten otwór pokryć. Daszek też jest spoko i ma opcję małej przedłużki, która to ma opcję jeszcze dodatkowego niewielkiego wysunięcia. Ja jestem z niego zadowolony, jedynie szyba się porysowała w górnej części, ale jakoś wielce mi to nie przeszkadza, pewnie się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam już na to uwagi. Masz rację, ja zacytowałem to co na samym początku zauważyłem, wtedy nie miałem też zdjetej "siatki" pod brodą i faktycznie nie wymieniłem panelu na ten "dziurawy", dzisiaj nie jeźdżę z siatką bo najnormalniej w świecie zerwały się zaczepy ją mocujące, które oczywiście sa gówniane, ale w zasadzie nie ona była mi najbardziej potrzebna, a pinlock, którego w zasadzie nie idzie dostać. Ogólnie z tego kasku tez jestem zadowolony, jednak używam go tylko i wyłącznie w terenie, na szosę mam inne. W mojej ocenie wielkim błędem producenta jest wycofanie go z produkcji, a raczej przede wszystkim wycofanie się z produkcji podzespołów które się zużywają i które można byłoby wymienić, bo kask sam sobie jest całkiem dobrze przemyślany. Edytowane 31 Październik 2017 przez dakarowy 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kiziol23 107 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 z tą siatką pod brodą to chyba ani razu nie jechałem może dlatego czasem w trasie mam wrażenie że mam aż za duży przeciąg i mi oczy wysusza 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
looksgoodinblack 1 509 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 z tą siatką pod brodą to chyba ani razu nie jechałem może dlatego czasem w trasie mam wrażenie że mam aż za duży przeciąg i mi oczy wysusza Tego lata jeździłem w kasku BMW GS czy jak go tam nazywają i niestety poprzeczka jest wysoko. Był lekki, bardzo wygodny, w miarę cichy i świetnie wentylowal. Nawet w Offie. Niestety cena zwala z nóg. W tym Nexxie zastanawia mnie jeszcze sprawa blendy. Niby przydaje się, ale czy jeżdżąc w terenie mechanizm nie ucierpi od kurzu. No i dodatkowa masa. Jeżdżąc w kasku z szyba w terenie zamiast gogli używam okularów ochronnych. Mam jedne jasne, drugie ciemne. Dla mnie sprawdzają się lepiej niż gogle które paruja w deszczu.Sent from my SM-G950U using Tapatalk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 Mnie tam się nic z mechanizmem blendy do tej pory nie stało oprócz tego że sam suwak się... odkręcił. Na szczęście znalazłem 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kiziol23 107 Zgłoś ten post Napisano 31 Październik 2017 u mnie też blenda działa bez zarzutu, a już nie jeden piach, kurz i błoto widziała 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 19 Styczeń 2018 Taki klops z Nexx Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 19 Styczeń 2018 a to Ci ficzer. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bodek 3 629 Zgłoś ten post Napisano 19 Styczeń 2018 Gość sam mówi, aby rozważyć zmianę tej plastikowej śruby na coś konkretniejszego. Myślę, że solidna nierdzewka powinna załatwić sprawę, a w razie wypadku może okazać się wręcz pomocna w utrzymaniu kasku na głowie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 20 Styczeń 2018 Co za peszek... moja jeszcze się trzymie mimo kilkukrotnego odkrecania,no ale ja nie kupilem tego wyprzwdazowego z luisa za polowe ceny, wiec moze dlatego Po co wogole jechal pod wiatr Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 10 Kwiecień 2019 Airoh Commander, ktoś korzystał? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 subiektywna moja opinia porównania dwóch kasków, po prawie 10 latach BMW Evo 6 poszło na emeryturę, no i zainwestowałem w Schubertha C4: kask BMW system Evo 6 Schuberth C4 waga 1680g 1660g blenda Tak, wewnętrzna, sterowana suwakiem z boku kasku Tak, wewnętrzna, sterowana suwakiem z boku kasku pinlock Tak, możliwość wymiany Tak, możliwość wymiany zapięcie mikrolock mikrolock Zatrzask szczęki Jedną ręką oburącz wizjer Dostateczna widoczność, regulacja bardzo komfortowa (duże wypustki do regulacji) Dostateczna widoczność, trochę większy niż w BMW zakres widoczności „w dół”. Mniejsze wypustki do regulacji (przy grubszych rękawicach słabo) „objętość” Większa odległość twarzy do „szczęki”, mieści się swobodnie pałąk z mikrofonem Mniejsza odległość twarzy od „szczęki”. Ponieważ nie ma konieczności montażu pałąka mikrofonu nie jest to kłopot wentylacja Jednostopniowa na szczycie kasku Dwustopniowa na szczycie kasku Wentylacja szczęki Jest. Skuteczność niewielka Jest. Skuteczność bardzo duża Skuteczność wentylacji Dobra. Niestety, przy wyższych temperaturach niewystarczająca Bardzo dobra, skuteczna zarówno przy wyższych i niższych temperaturach. Zestaw słuchawkowy Wydrążone kanały dla słuchawek, brak dedykowanego zestawu. Tylko możliwość przytwierdzenia elementu sterującego „na zewnątrz”. Brak kanału dla pałąka mikrofonu. Trochę kombinowania z wyściółką przy zakładaniu. Ja używałem Scala Rider Q2 Fabryczne słuchawki i mikrofon, zestaw dedykowany tylko pod jeden model Sena SC1. Montaż 15 sekund. Każde przesunięcie przewodu słuchawkowego poza kanał od razu „odczuwalne” na głowie. „słyszalność” zestawu Dobra, nawet przy prędkościach „ponadautostradowych”, oczywiście z zamkniętą szczęką. Bardzo dobra, głośność na max niewskazana…możliwość uszkodzenia słuchu wyściółka Miękka, możliwość czyszczenia Miękka, możliwość czyszczenia Subiektywny komfort podczas jazdy Bardzo „cichy”, lepsze niż Schuberth wytłumienie dźwięków z zewnątrz; w wysokich temperaturach wentylacja słabo wydajna, za to przy niższych temperaturach ciepło w głowę. „Głośniejszy” od kasku BMW, zdecydowanie więcej informacji akustycznych z zewnątrz; bardzo wydajna wentylacja, za to denerwujący szum kanałów wentylacyjnych przy „wyprostowanej” pozycji podczas szybszej jazdy. Subiektywny komfort użytkowania zestawu słuchawkowego Dobra słyszalność, konieczność odpowiedniego ustawienia pałąka mikrofonu Bardzo dobra słyszalność, mikrofon wbudowany w kask. W zasadzie brak możliwości montażu innego zestawu poza dedykowanym, za odpowiednią cenę… Komfort obsługi zestawu słuchawkowego komfort obsługi zewnętrznego sterowania zależny od modelu zestawu Sterowanie klawiszami przy kołnierzu kasku trochę mało komfortowe ale zadowalające, duża ilość kombinacji kliknięć klawiszy; pewnie przy dedykowanym pilocie na kierownicę o wiele sprawniejsza obsługa Ogólna ocena Dobry. Minusem brak możliwości montażu wewnętrznego zestawu głośnomówiącego. Plusem rewelacyjne wyciszenie. Słabsza niż w Schuberth wentylacja. Mniej klaustrofobiczny ze względu na odległość twarzy od szczęki kasku. Zatrzaskiwanie szczęki jedną ręką Dobry. Minusem denerwujący szum wentylacji, mniejsza odległość twarzy od szczęki kasku. Plusem system głośnomówiący wbudowany w kask. Zatrzaskiwanie szczęki oburącz cena Jak to w BMW Jak za Schubertha 2 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 Warto dodać jakim kosztem jest wyciszenie w BMW&Schuberth, najwięcej hałasu idzie od spodu, więc najprościej napchać tam wyściółki, jest ciszej ale duszno i gorąco. Ja wolę tam więcej przewiewu i uniwersalności a likwidację hałasu zostawić zatyczkom do uszu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 10 minut temu, artex napisał: Warto dodać jakim kosztem jest wyciszenie w BMW&Schuberth, najwięcej hałasu idzie od spodu, więc najprościej napchać tam wyściółki, jest ciszej ale duszno i gorąco. Ja wolę tam więcej przewiewu i uniwersalności a likwidację hałasu zostawić zatyczkom do uszu. no nie zgadzam się w BMW faktycznie najwięcej hałasu od spodu, ale w Schuberth od wlotu wentylacji na szczycie kasku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 29 minut temu, cykli napisał: no nie zgadzam się w BMW faktycznie najwięcej hałasu od spodu, ale w Schuberth od wlotu wentylacji na szczycie kasku Źle się wyraziłem, to że najwięcej hałasu z którym musi sobie kask poradzić idzie od spodu jest problemem do rozwiązania dla producenta, a nie cechą konkretnego modelu i BWM&Schuberth "radzi" sobie z tym pakując tam wyściółkę, co powoduje duchotę w kasku. Wloty na górze, są ważne, są OK ale to nie o tym. Schuberth w tym przewodzi, dlatego miałeś wrażenie, że w BMW jest "gorzej". W jakich innych kaskach miałeś okazję porządnie pojeździć? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BrunoJ 978 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 Wygląda na to że na norweskie warunki i na singla BMW byłby lepszy, bo tutaj jednak dużo częściej jest zimno niż ciepło, więc wentylacja nie byłaby wadą. A reszta wygląda że same zalety. Byłoby właśnie jeszcze fajnie porównać to do czegokolwiek innego. Plus jeszcze versus konkretny motocykl. Gdy w swoim HJC jechałem na Tigerze 1200 z wielką szybą, to okazało się, że kask wcale nie musi huczeć. W singlu niby wysoka, ale wąska na boki i d..pa zbita. Przy czym mam wrażenie, że pogorszyło się to wraz z zamocowaniem zestawu słuchawkowego, tak jakby kable czy wsuwane pod kopułę elementy zasilania/sterowania powodowały, że gdzieś tam hula teraz dodatkowy wiatr. Ćwiczył ktoś coś takiego? Czym najlepiej? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 5 godzin temu, artex napisał: Źle się wyraziłem, to że najwięcej hałasu z którym musi sobie kask poradzić idzie od spodu jest problemem do rozwiązania dla producenta, a nie cechą konkretnego modelu i BWM&Schuberth "radzi" sobie z tym pakując tam wyściółkę, co powoduje duchotę w kasku. Wloty na górze, są ważne, są OK ale to nie o tym. Schuberth w tym przewodzi, dlatego miałeś wrażenie, że w BMW jest "gorzej". W jakich innych kaskach miałeś okazję porządnie pojeździć? W BMW miałem/mam dwa różne podbródki, czyli wersja letnia i zimowa (cieńszy/grubszy). W Schuberthcie mam jedną, ale mam wrażenie że ściślej opina podbródek. BMW mniej "opina" podbródek. Stąd moje wrażenie że może być lekki "przeciąg" od spodu. Natomiast jest (dla mnie ) bardzo duża różnica w wentylacji od otworów wentylacyjnych na plus Schubertha, nie licząc tego świstu przy wyprostowanej pozycji. @artex, w BMW jeździłem chyba coś 9-10 lat. Tak się jakoś złożyło. Jeździłem na Dakarze, R1200GS, K1300GT i R1250GS. Podobno kask powinno wymieniać się co około 5 lat, nie wiem. Zmieniłem cztery motocykle jeżdżąc w tym samym kasku... Innych kasków i motocykli nie używałem Właściwie to był jakiś szczękowiec przed BMW ale nawet jego nazwy nie pamiętam. Na motorynce kasku nie miałem, na Simsonie był jakiś cross, ale to prehistoria. Oczywiście żartuję. Zaskoczyło mnie to, że stary BMW Evo 6 mimo tzw. zużycia w mojej ocenie nadal uważam za cholernie cichy i komfortowy. Może za długo w nim jeździłem? Ale coś mi się zdaje, że szyba R1250GS ma profil od góry "nie ten teges" w porównaniu do poprzednich osłon (w Dakarze dodatkowo miałem deflektor, w R1200GS też, w K1300GT raczej potrzebna by była wycieraczka niż deflektor...). Dyskutowałem przy zakupie o wymianie w R1250GS szyby na "adventurową", ale mi odradzili, ze względu na jej upierdliwe drgania które po takiej zamianie występują, co "podobno" powoduje turbulencje i dyskomfort akustyczny. No to mam taką jaką mam - standard. Może tu jest odpowiedź na "świsty". Dzisiaj jadąc do pracy sprawdziłem, że jak pochylę głowę w przód świsty prawie znikają. Może to też jakiś sposób. W zeszłym roku jeździłem w BMW Evo 6 i...nie było świstów No i to jest tylko moja subiektywna ocena. 4 godziny temu, BrunoJ napisał: Wygląda na to że na norweskie warunki i na singla BMW byłby lepszy, bo tutaj jednak dużo częściej jest zimno niż ciepło, więc wentylacja nie byłaby wadą. A reszta wygląda że same zalety. Byłoby właśnie jeszcze fajnie porównać to do czegokolwiek innego. Plus jeszcze versus konkretny motocykl. Gdy w swoim HJC jechałem na Tigerze 1200 z wielką szybą, to okazało się, że kask wcale nie musi huczeć. W singlu niby wysoka, ale wąska na boki i d..pa zbita. Przy czym mam wrażenie, że pogorszyło się to wraz z zamocowaniem zestawu słuchawkowego, tak jakby kable czy wsuwane pod kopułę elementy zasilania/sterowania powodowały, że gdzieś tam hula teraz dodatkowy wiatr. Ćwiczył ktoś coś takiego? Czym najlepiej? No tak, na Norwegię to zdecydowanie BMW ;-). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 20 Kwiecień 2021 A ja wymieniłem szybę na ADV, żadnych turbulencji czy innych opowieści które ci serwowali nie zauważam, główna różnica to całkowite zdjęcie wiatru z górnej części ramion, jest mega. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach