Skocz do zawartości
tejk

Ocena stanu technicznego F650GS

Recommended Posts

Panie i Panowie,

trochę od dupy strony ale trudno.

Zaryzykowałem zakup bo tak naprawdę kompletnie nie znam się na motocyklach i mechanice.

Po motocykl pojechałem sam, bez wsparcia w postaci dobrego kumpla motocyklisty.

Nie chciałem znowu robić zamieszania na forum w sprawie oceny przed zakupem.

Zdecydowałem, że po prostu kupię a potem będę się martwił.

Z racji tego iż za moto zapłaciłem wydaje mi się nie dużo bo 8 tyś PLN.

Pomyślałem że jak trzeba będzie coś wymienić to powinienem zmieścić się do 10 tyś zł, bo po tyle chodzą w dobrym stanie te roczniki.

W komplecie dostałem jeszcze centralny kufer BMW i nową oponę kostkę na przód.

Oczywiście nie jest on doskonały.

Moto pochodzi z Niemiec tam nie znam historii ilu miało właścicieli, w Polsce miało dwóch właścicieli, babeczka i mój poprzednik.

Właściciel przez około 3 sezony zrobił jakieś 3 tyś km.

Więcej jeździł szutrowo niż alfaltowo.

Płyny i filtry nie były wymieniane,

Moto stało od września 2011 roku.

Przy mnie został po raz pierwszy odpalony po tej przerwie.

Zapalił bez większego problemu .tzn rozrusznikiem było kręcone może tak z 1,5 sekundy.

Przy zakupię nie miał ważnego przeglądu technicznego (10.2011)

Uparłem się że bez przeglądu go nie kupię. Przegląd przeszedł bez większych problemów.

Do oceny zapodaję fotki.Podejrzewam że napęd jest również do wymiany.Tak samo klocki przód i tył

Moto ma przebieg 50400 km oczywiście nie potwierdzony, brak książki serwisowej w ogóle brak teczki z instrukcjami.

Otrzymałem jeden kluczyk w plastiku i jeden bez.

Ile powinno był kluczyków ?

1. Silnik

87e39542fdb4.jpg

2. Chłodnica ma uszkodzenie, wgniotkę tak jakby dostała zdrowo kamieniem.

2a2a478a00fb.jpg

3.Lagi nie były zapocone, uszczelniacze trzymają ale zastanawiam się czy nie są już zbyt stare znaczy sparciałe i też do wymiany.

584e1261956a.jpg

4. Napęd wygląda do wymiany prawda ?

bff594dfcd9e.jpg

5. Płyny, filtry poprzednik nie wymieniał, płyn jest w kolorze herbaty

8d5fa0754562.jpg

6. cd silnik

f905ae6d0e38.jpg

7. znowu silnik

ace9815eb2e5.jpg

8. Klocki tył ale z przodu tak samo są cienkie.

63bc589628b5.jpg

9. Napęd

8940830b3a2b.jpg

10. znowu silnik

e69e29c3a521.jpg

11. nowa opona nie została założona może właściciel chciał przyoszczędzić na wymianie tego nie wiem bo nie zapytałem

Moto stoi na przód asfalt a na tył kostka

54360f994255.jpg[/url

12. opona tył kostka

af20c53c894a.jpg

13.opona przód asfalt

af80fa9b6808.jpg

14. manetka

92e260125bb5.jpg

15. ogólnie kierownica

94022869bf63.jpg

Edytowane przez tejk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"5. Płyny, filtry poprzednik nie wymieniał, płyn jest w kolorze cherbaty"

Pliss Herbaty tejku HHHerbaty!! Twoja polonistka w grobie się przewraca! :)

A co do motka to co, BMW, zawsze jest super i będzie najlepszy, oraz Będziesz Miał Wrażenia! :)

I pamiętaj ważne jak jeździ, a nie jak wygląda!

Powodzenia!

Edytowane przez MistrzZen

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"5. Płyny, filtry poprzednik nie wymieniał, płyn jest w kolorze cherbaty"

Pliss Herbaty tejku HHHerbaty!! Twoja polonistka w grobie się przewraca! :)

A co do motka to co, BMW, zawsze jest super i będzie najlepszy, oraz Będziesz Miał Wrażenia! :)

I pamiętaj ważne jak jeździ, a nie jak wygląda!

Powodzenia!

haha, Mistrzu Mistrzu....toś chłopakowi pomógł, nie ma co ;)) +10pkt za poradę techniczną :]

tejku - na pewno odezwie się niebawem ktoś, kto napisze odnośnie moto, a nie Ciebie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

okey ortografia już poprawiona to przez gorączkę, mam jakieś 38. :)

W szkole nie miałem problemów z ortografią.

Ortografia sprawia kłopot także najlepszym.

Może jest tak, że w okolicy 40-stki wraca ze zmasowanym atakiem. :)

Ale dziękuję ci Mistrzu, Mentorze ?

Edytowane przez tejk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To wrzucę swoje trzy grosze, Chłodnica była naprawiana, lutowana jak trzyma ok nie martwiłbym się tym, napęd jeśli dysponujesz kasą wymień, jeśli się wypstrykałeś to posmaruj i jeszcze trochę polata, płyny hamulcowe i klocki koniecznie wymień bezpieczeństwo najważniejsze, lagi jak się pocą są do roboty czyli wymiana oleju uszczelniaczy przegląd ślizgów choć przy tym przebiegu warto byłoby ślizgi wymienić, poza tym wymień olej i filtr oleju, świecę, filtr powietrza, możesz płyn chłodzący też dla spokoju wymienić, no i dobrze byłoby zrobić porządek z oponami, załóż na przód tą kostkę choć i tak będą one każda z innej parafii ale przynajmniej z dobrym bieżnikiem. A tak fajne moto, porób te najważniejsze rzeczy i ciesz się motkiem i sezonem.

Pozdrawiam Jacek

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hejka! Też uważam, że trafiłeś na fajną okazję, sama miałam na niego wieeeelką ochotę, spóźniłam się o niecałą dobę:( miło, że trafił na forum. Dziś oglądałam następny...na otarcie łez...Gratuluję! Pozdro:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To wrzucę swoje trzy grosze, Chłodnica była naprawiana, lutowana jak trzyma ok nie martwiłbym się tym, napęd jeśli dysponujesz kasą wymień, jeśli się wypstrykałeś to posmaruj i jeszcze trochę polata, płyny hamulcowe i klocki koniecznie wymień bezpieczeństwo najważniejsze, lagi jak się pocą są do roboty czyli wymiana oleju uszczelniaczy przegląd ślizgów choć przy tym przebiegu warto byłoby ślizgi wymienić, poza tym wymień olej i filtr oleju, świecę, filtr powietrza, możesz płyn chłodzący też dla spokoju wymienić, no i dobrze byłoby zrobić porządek z oponami, załóż na przód tą kostkę choć i tak będą one każda z innej parafii ale przynajmniej z dobrym bieżnikiem. A tak fajne moto, porób te najważniejsze rzeczy i ciesz się motkiem i sezonem.

Pozdrawiam Jacek

Popieram - obejrzyj jeszcze stan elektryki, bo patrzac na to co widać pewnie co nieco może tam już wymagać jakiejś małej poprawki (izolacja etc.). Czy fajne jeszcze będzie widać, ale potencjał jest.

PS. Czy nie ma takiego przepisu, że opony muszą być "z tej samej bajki”? No niby na każdej osi jest równo ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napęd do wymiany? Ej, gdzie, jak? Jest jeszcze mase miejsca do cofnięcia koła !!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napęd do wymiany? Ej, gdzie, jak? Jest jeszcze mase miejsca do cofnięcia koła !!!

może sam łańcuch ma luzy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie zęby na zębatce robią się już ostre ale wydolą jeszcze dlatego napisałem jak nie ma kasy to luz a jak ma kasę to niech sobie wymieni i będzie wiedział co ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie zęby na zębatce robią się już ostre ale wydolą jeszcze dlatego napisałem jak nie ma kasy to luz a jak ma kasę to niech sobie wymieni i będzie wiedział co ma.

Chciałbym zobaczyć zębatkę zdawczą, ale na podstawie tego co widzę nawet jak bym miał kasę to bym nie zmieniał - chyba, że szykuje się daaallleka wyprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym zaczął od porzadnego mycia i czyszczenia a dopiero wtedy weryfkacja tego co trzeba i tego co można :

- bez tych czynności to na pewno fitry i olej

- po umyciu napędu weryfikacja przedniej zębatki i łancucha - ale jest on na początku "naciągu" więc wstępnie w mojej ocenie spokojnie pochodzi przez sezon

- klocki, tarcze po czyszczeniu pomierzyć i zweryfikować

Pozostałe diagnostyka w czasie eksploatacji - na początek najlepiej koło "komina". Powodzenia Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wymiana oleju uszczelniaczy przegląd ślizgów choć przy tym przebiegu warto byłoby ślizgi wymienić

Pozdrawiam Jacek

Znaczy mowa o ślizgu łańcucha znaczy napinacza łańcucha czy coś innego ?

Edytowane przez tejk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W zwykłym GS nie ma napinacza łańcucha, Elektryczny miał na myśli ślizgacz który jest zamontowany na wachaczu.

Element nr 7

276.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tejk, to co napisał Elektrician, Alik, Wojbm, Jarek wystarczy, sam nie dodałbym nic więcej. Przede wszystkim jak masz czas to go porządnie wyczyść, zobaczysz co ewentualnie boli pod warstwą brudu. Jeżeli po odkręceniu pokrywy przednia zębatka jest jeszcze sprawna, to wyczyść obie zębatki, porządnie łańcuch i go nasmaruj. Na moje zezowate oko napęd (nie wiem jak przednia zębatka) na kilka miesięcy (czyli kilka tys km) powinien jeszcze wystarczyć. Klocki, płyny, opony (ten zestaw terenowo-szosowy trochę jest szokujący) to twoje bezpieczeństwo więc zrób z tym porządek. Powodzenia!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK wielkie dzięki, resztę doczytam z działu mechanika,

Niezła lektura mnie czeka :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do zobaczenia jesienią :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znaczy mowa o ślizgu łańcucha znaczy napinacza łańcucha czy coś innego ?

Chodzi mi o ślizgi w przednich lagach, górna laga pracuje w dolnej i tam są 2 tuleje ślizgowe na stronę, jeden na górnej rurze a drugi w dolnej i po nich rura się ślizga.

B0003058.png?v=03252011

B0003074.png?v=03252011

Pierwszy rysunek pozycja 13 a drugi rysunek pozycja 2.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli mu nic nie cieknie to niech się nie bawi w wymianę tych ślizgów w lagach( bo jaki się rozbiera to się wymienia wszystko)

Jedynie co możesz zrobic to bez zbednego tracenia czasu jesteś w stanie wymienic pozycje nr 6 tzw. uszczelniacz przeciw pyłowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motek jest jaki jest, każdy widzi. Troszkę zanidbany ale mam nadzieję, że nie będzie z nim problemów.

Jeżeli chodzi o łańcuch to jest strasznie zasyfiony. Na początek nafta, szczoteczka i jechane z czyszczeniem a później można ocenić jego stan. Tylna zębatka została już wizualnie oceniona, zostaje przednia. No i po umyciu sprawdź łańcuch czy gdzieś się nie "zacina"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli mu nic nie cieknie to niech się nie bawi w wymianę tych ślizgów w lagach( bo jaki się rozbiera to się wymienia wszystko)

Jedynie co możesz zrobic to bez zbednego tracenia czasu jesteś w stanie wymienic pozycje nr 6 tzw. uszczelniacz przeciw pyłowy.

Lagi mu się pocą dlatego proponuję wymianę uszczelniaczy nr.4.2 i ewentualnie ślizgów nr.13.1i 2.2, mozna i osłony 6.2 (druga liczba oznacza numer rysunku).

P.S. Tejk a Ty nie jesteś z Gdańska czasem albo okolic? Jeśli tak to podaj info możemy się umówić podjadę i rzucę okiem w realu na Twoje moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a tak wygląda mała zębatka po czyszczeniu do oceny

f150b5662769.jpg

tak wygląda duża zębatka po czyszczeniu

8db031231de7.jpg

tutaj luz łańcucha

Edytowane przez tejk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dopiero na filmiku można się dopatrzeć stanu zębatek.

Moim zdaniem nie wzbudzają żadnych podejrzeń

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

luzem się nie martw - po prostu go wyreguluj - nafilmiku widać że masz tam jescze MAAAASSSSĘ miejsca do regulacji..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tutaj luz łańcucha

A gdzie, gdzie .....

Luz łańcucha sprawdza się metrem, albo linijką, a nie gwoździem ;) Na wahaczu masz nalepkę i wartości ;)

No to jaki masz ten luz?

Napęd używany, ale w całkiem przyzwoitym stanie.

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×