Skocz do zawartości
rampus

[F650] Akcesoryjny filtr paliwa

Recommended Posts

Centrino czy skorzystałeś z tych rurek, które Ci dalem - jedna była 7 a druga 8 mm.

Skorzystałem z obu. 8 od filterka do gaźnika (6 nie chciała wejść) a 6 od kranika do filterka poszła (8 była za duża przy kraniku)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale jak go nawet naciągniesz na fi 8 to i tak konstrukcyjnie przepuści fi 6 ;) - chyba, że będziesz go obcinał .....,ale czy jest w tym sens ?

;)

Obcięcie było jednym z elementów zabawy w kotka i myszkę z filterkiem, ale okazało się, że nie tędy droga. Zobaczymy czy Marcin kiedyś spotka się z tym samym problemem, zapewne nic nie ucinał.

Skorzystałem z obu. 8 od filterka do gaźnika (6 nie chciała wejść) a 6 od kranika do filterka poszła (8 była za duża przy kraniku)

Dużo za duża ta 8mm na kraniku? Bo właśnie jest zamiar podmiany całości na 8mm.

Edytowane przez rampus

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jako wywołany do tablicy - mam filtr nałożony na oryginalny przewód bak - gaźnik. Obcięli w serwisie tylko tyle, ile potrzeba było, żeby w miejsce przewodu wrzucić filtr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zmierz kranik suwmiarką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marcin, jakbyś jeszcze przy okazji zmierzył średnicę przewodu, to byłoby miło ;)

Na tym tu zdjęciu poniżej to wygląda na grubszy, niż mój:

imag0090cn.jpg

Edytowane przez rampus

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marcin -.> suwmiarka -> Uda się ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ha ha ha, to nie ja mialem problemy z odczytem ;)

Wyszlo niecale 12mm srednicy zewnętrznej. Wewnętrznej nie jestem w stanie teraz zmierzyć, bo przewody są nasunięte do oporu przy filtrze i kraniku i nie wejdę tam z suwmiarką teraz. Ewentualnie jutro mogę zmierzyć, rano na spokojnie zsunę trochę gumy z nypla.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dużo za duża ta 8mm na kraniku? Bo właśnie jest zamiar podmiany całości na 8mm.

Aż tak duża nie była ale trzeba by opaskę zastosować

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jednak chyba nie wina węża, muszę schudnąć i się skurczyć ;)

Mój też ma 7mm (zewn. 11,5mm). Kranik w najszerszym miejscu ma 9mm, także przy zastosowaniu opaski z wężem 8mm nie powinno być problemów. Na razie motocykl ma jeździć, jak będzie czas na eksperymenty to wrzucę filterek na wąż 8mm i zobaczymy rezultat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rampus - dziś, jeżdząc dużo po mieście miałem sytuację taką, że nagle moto zaczęło zdychać, szarpać aż padło. Zjechałem na pobocze, kranik na RES (bo objawy jakby braku paliwa), odpaliłem na ssaniu, ruszyłem, przerzuciłem kranik na ON i dojechałem spokojnie do domu.

Ale wyglądało to jak chwilowy brak paliwa. Takie miales objawy u siebie? Jak przyjechalem do domu to filtr byl doslownie suchy (nie bylo widac w ogole paliwa w nim), dopiero po przerzuceniu kranika na RES napelnil sie paliwem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Objawy dokładnie takie i to właśnie w ruchu miejskim, w wysokiej temperaturze, z poziomem paliwa po przejechaniu jakichś 150km od pełnego baku.

Jaki masz poziom paliwa? Może po prostu to już moment, kiedy trzeba przełączyć na rezerwę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

150 km, weszlo 7 litrów. Więc mamy to samo. Kufa :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Proste rozwiązanie - usunąć badziew ;) Albo nie jeździć w mieście i tankować co 150km ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Usunąć badziew będzie najprościej. Muszę tylko poszukać, czy mam jakiś przewód paliwowy i/albo łączniki żeby ten przewód z powrotem w całość spiąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Włóż jakiegoś gwoździa i dziury porób . Po co łącznik ?

A dodatkowy filtr - kiedy jest jeden dość drobny przy kraniku i drugi b.drobny w przewodzie zasilającym przy gaźnikach - bez sensu .

Edytowane przez komir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To napiszę już we właściwym wątku.

Z filtrem paliwa między kranikiem a gaźnikiem mam podobny problem więc będzie do wyrzucenia.

No i muszę załatwić nowy wężyk elastyczny zamiast pociętego.

Wyjścia mam dwa albo Panowie (jak napisał Rampus) co pocięli bez mojej wiedzy za sponsorują mi nowy wężyk albo sam załatwię.

Sprawdziłem oryginalny i jest za 44zł, ale czas oczekiwania jest 10 dni, no i cena moim zdaniem trochę za wysoka.

Może ktoś wie gdzie wężyk o podobne średnicy można kupić? Jakieś sugestie?

I jeszcze pytanie o kranik. Kiedy mam włączony na ON nie pokazuję kiedy kończy się paliwo. Ostatnio jeździłem na ON i prawie do zera wyjeździłem i nie było żadnej oznaki do przełączenia. Chyba będą musiał rozebrać kranik i zobaczyć co jest we środku. Czy może ktoś miał podobny problem i wie w czym rzecz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przewód dostaniesz w każdym motoryzacyjnym, groszowe sprawy, 1m to kilka zł. Tyle, że 7mm to dość nietypowa średnica, ja zamontowałem u siebie 8mm i jest ok. Mechaniory maja pewnie takich węży całą rolkę także powinni Ci to zrobić w ramach rekompensaty. Doraźnie, jak napisał Komir, możesz przedziurawić filtr by zwiększyć drożność.

Co ma pokazywać kranik? ;) Oznaka do przełączenia jest taka, że Ci silnik zgaśnie, ew. zauważysz spadek obrotów czy przerywanie i szybko przekręcisz na RES. Tu nie ma żadnej sygnalizacji.

Rozbierałem kranik, ale tylko po to, żeby wyczyścić filtr. Nic tam nie ma :) A na pewno małego chińczyka, który macha chorągiewką, że paliwo się kończy ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co ma pokazywać kranik? ;) Oznaka do przełączenia jest taka, że Ci silnik zgaśnie, ew. zauważysz spadek obrotów czy przerywanie i szybko przekręcisz na RES. Tu nie ma żadnej sygnalizacji.

Rozbierałem kranik, ale tylko po to, żeby wyczyścić filtr. Nic tam nie ma :) A na pewno małego chińczyka, który macha chorągiewką, że paliwo się kończy ;)

aż takim laikiem, to nie jestem :) Wiem, że jak paliwo się kończy, to gaśnie i wtedy przełączam na rezerwę.

Ja mam taki problem, że jak jest na ON, to mogę jeździć do zera i nie mam objawów gaśnięcia, żeby przełączyć na RES. Dlatego spytałem, ponieważ nie wiem do końca jak działa kranik i dlaczego może nie "widzieć", że mnie paliwo się kończy i mam przełączyć na rezerwę? Pewnie są tam jakieś rurki na ON i RES i pierwsza rurka jest wyżej albo inaczej umieszczona dlatego jak jest na ON i poziom paliwa jest niżej niż rurka, to "wie" (silnik przestaje pracować), że mi paliwo się kończy wtedy przełączam na RES, który ma inną rurkę (umieszczoną niżej) i jeszcze mam tych kilka litrów paliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teraz jaśniej :)

To wygląda tak:

DSCF0408.JPG

Samego mechanizmu kranika nie rozbierałem. Zanim zaczniesz "psuć" kranik upewnij się, czy na pewno ON puszcza na RES, bo rezerwa to tylko z 2 litry.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to ten filterek nie jest fabryczny??

mam go odkąd posiadłem swoją "efcię" - czyli od miesiąca ;P i podobał mi się :P wiecie bezpieczeństwo i takie takie... :)

jednak ostatnio w niezabudowanym grzeję sobie ok 100 (jestem hardkorem) ... widzę w lusterku jakiś inny motek za mną płynie, jest fajnie... nagle zmuła i brak mocy i zgasło... zjazd na pobocze... gorycz, wstyd i rozpacz! :P (pierwsza myśl: "a trzebabyło odwiedzić bankomat - co ja zrobię na tej wiosce z piątakiem w portfelu" :P )

Po przełączeniu na RES - filtr się zapełnił (220 km od tankowania do pełna to za wczesnie na rezerwę - jak dla mnie!) ... gonię dalej, już ostrożniej! Później testowałem pozycję ON i dalej da się jeździć - czyli to nie była końcówka bryny - ale kapryśny filtr!! do usunięcia!!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zgadza się z tym dodatkowym filtrem potem tylko same kłopoty. :twisted:

Założyłem go do jednego z motocykli na trasie po tym jak musiałem czyścić zbiornik z syfu. Ale już po niecałych 100 km wywaliłem go, bo moto nie ciągnęło. Co kilka kilometrów gasło (duży wiatr w Patagonii). PO odłączeniu dodatkowego filterka wszystko wróciło do normy i następne 11000 km było już bez problemu. :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

makabra... dzisiaj znów przetestowałem, przejechałem może z 20 km i oczywiście raz zgasł... muszę poświęcić czas i wymienić cały przewód na jedną część!

a czy ktoś dziurawił gwoździem filter?? skutkuje taki zabieg?? chciałem jutro pyknąć 200 km i nie wiem, czy się wypuszczać...

Co będzie jeśli wypierdzielę filtr i dam na jego miejsce złączkę?? (króciec)

Edytowane przez abwehry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie wszystko wróciło do normy jak zamiast filtra jeździłem z kawałkiem rurki w przewodzie paliwowym. Jak dasz tam kruciec z cienkosciennej rurki, to powinno byc dobrze. A na pewno lepiej niż z takim dodatkowym filterkiem, który nie "nadąża" podawać paliwa. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×