Skocz do zawartości
luckylucjan

Uszkodzony regulator napięcia, alternator lub spadki w instalacji elektrycznej?

Recommended Posts

wiesz Jarek, ja jestem prosty chłopak i cyferki do mnie lepiej przemówią niż diodka ;-)

ten 3w1 też myślałem, ale nie wiem czy to nie przerost formy nad treścią no i jest wielki

gdzieś kiedyś widziałem na allegro GS ze sprytnie wmontowanym woltomierzem, ale nawet nie pamiętam gdzie miał to ustrojstwo

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

panowie

napisałem przeca że:

Zaznaczam że nawet jeśli woltomierz ma domyslnie wtyczkę do zapalniczki to i tak zamierzam podłączyć bezpośrednio toto do aku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to co innego ;)

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

Nawiązując do tematu "walnięty regler". Koszt urządzenia + wentylator ok 173 PLN . Robocizny nie liczę bo postanowiłem wymienić go sobie bezpłatnie ! :) Jestem ciekaw jaki będzie efekt. Na regler dają 2 lata gwarancji nie warunkując wymiany w autoryzowanym serisie BMW.

post-2970-0-86129800-1362920014_thumb.jpg

Ciekaw jestem Waszych opinii. :blink: !!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakbyś dał większe foto to było by łatwiej o opinię ;)

Sam planowałem wentylator, ale zrezygnowałem po próbnym montażu. Zbyt duże prawdopodobieństwo jego przypadkowego zblokowania i spalenia. Wychodzę z założenia, że jeśli instalacja jest sprawna i na bieżąco serwisowana to regler będzie banglał bez pomocy wiatraczka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Regler w eFce jest w niezbyt dobrym miejscu aby dołożyć mu jeszcze śmigiełko.

Wg mnie lepiej przenieść regler w inne lepiej wentylowane miejsce niż montować dodatkowy wentylator.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK dzięki za opinie !

dołączam większe zdjęcie

post-2970-0-22677100-1363028887_thumb.jpg

Dam znać jak to działa i czy sie fajczy :-o !!!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK dzięki za opinie !

dołączam większe zdjęcie

post-2970-0-22677100-1363028887_thumb.jpg

Dam znać jak to działa i czy sie fajczy :-o !!!

Jak posadzisz pasażera i przejedziesz się po "dziurach" to z dużym prawdopodobieństwem kanapa zablokuje wiatrak i w konsekwencji wysadzisz sobie bezpieczniki... jeśli takie są.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pomysl z wentylatorkiem jest co najmniej dziwny... :shock:

Ja proponuje "pomeczyc" znajomego elektronika i zrobic regler z podanego nizej schematu. Jest to rozwiazanie o polowe tansze od uniwersalnej "chinszczyzny". Przy prawidlowym montazu dodatkowym plusem jest "niesmiertelnosc" ukladu.

Schemat sciagnalem z jakiegos czeskiego forum, dodalem tylko polskie tlumaczenie :-)

regulator napięcia.pdf

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trzeba było zostawić po czesku byłoby weselej ;-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czas się wpisać... ;)

Czytam już 2h o problemach z ładowaniem i zaczyna mi się to wszystko mieszać (nie wspomnę o zaburzeniach wzroku, głupawce i odrętwieniu dolnej partii pleców i tego tuż pod nią!)...

Zaczęło się od tego, że chcąc wrócić z pracy (po nocnej zmianie) ledwo udało się uruchomić efkę. Jadąc do pracy napotkałem deszcz, trochę zmokła... później przykryłem ją pokrowcem, pod dachem i tak czekała całą noc. Rano po kilku sekundach kręcenia osłabła i z ostatnim tchnieniem rozrusznika, rotax załapał. Nieco później, kręcąc się po mieście efka zgasła niespodzianie. Uciekłem zatem, bez świateł, do garażu i zaczałem pomiary... Przy wyłączonym zapłonie 11,9V na zaciskach aku.

Wymontowałem biedaka i ładowałem całą noc. Przy demontażu zauważyłem że styk + jest zasiarczony. Po naładowaniu, uzupełnienie wody i czyszczenie, następnie montaż i ponowne pomiary:

Stan jałowy akumulatora przed testami: 13,6V

Po podpięciu do układu (stacyjka wyłączona) 13,6V i powoli spada... 0,1V / minutę

Po włączeniu stacyjki dalej 13,6V spadek podobny

Po odpaleniu silnika stan po krótkiej chwili wzrasta z wspomnianych 13,6V do 14,2V i utrzymuje się (odbiorniki wyłaczone)

Po włączeniu świateł mijania - przy pracującym silniku - od razu spada na 13,5V i spada 0,1V co 20 sec ... doszedłem z tym spadkiem do 12,4V i dalej nie próbowałem...

Pomieżyłem już upływ. PRzy wyłączonej stacyjce - pokazuje prąd 0 (zakres 200mA)

Zmierzyłem fazy alternatora (trzy żółte idące do reglera) - na wolnych obrotach wszystkie mają ~21,6V - przy 5000 obr/min 80V. Rezystancja między fazami alternatowa i masą za każdym razem wychodzi "1" - czyli zachowana jak rozumiem...

Ma ktoś jakiś pomysł... na początku byłem pewien, że to aku lub regler teraz myślę, że oba...

Akumulator nie jest nowy, mógł się sypnąć... Ale czy napewno i czy tylko on? Ładowanie wszak definitywnie za niskie. Ten spadek też mnie zastanawia.

Nie czyściłem wszystkich styków. Muszę to chyba jeszcze przed wymianami ewentualnymi porobić. Czego używacie do czyszczenia? Nafta będzie oki? Czy dajecie smar na klemy i styki? Jesli tak to jaki?

Dzięki z góry za zainteresowanie...

Edytowane przez abwehry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymieniłem regulatro na chiński zamiennik (~120PLN) i napięcie ładowania wróciło do normy, a nawet ponad... na wolnych obrotach 14,6 V po włączeniu świateł mijania 14,9V Pytanie czy to nie za dużo??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba powinno sięgac 14.4V. Pytanie jeszcze czy akumulator jest w pełni naładowany?? Do pomiarów powinen być naładowany wówczas wyniki są poprawne. No i jeszcze kwestia błędu pomiaru przez miernik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U Mnie ostatnio jak śmigałem z ARG jazda zakończyła się doś nietypowo...;)

20140620_080911.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a w Pegaso z odprowadzeniem ciepła jest kicha, inaczej w ogóle jej nie ma...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U Mnie ostatnio jak śmigałem z ARG jazda zakończyła się doś nietypowo... ;)

20140620_080911.jpg

Ja u siebie już dawno wymieniłem te złączki tylko u Ciebie bardziej się przytopiły :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×