Skocz do zawartości
luckylucjan

Uszkodzony regulator napięcia, alternator lub spadki w instalacji elektrycznej?

Recommended Posts

Wymieniłem regulatro na chiński zamiennik (~120PLN) i napięcie ładowania wróciło do normy, a nawet ponad... na wolnych obrotach 14,6 V po włączeniu świateł mijania 14,9V Pytanie czy to nie za dużo??

Po jakiego grzyba kupujecie chńszczyznę za 120 skoro oryginały nie dają rady i ten już jest poza skalą, jak można mieć porządny regulator za 2 stówki z Rzeszowa. Jest droższy, ale jak badania upartych dowodzą po 3 chińskich za 120 i tak kupuje się za 200 - wtedy dopiero wszystko wraca do normy ;)

Napięcie ładowania 13,8 - 14,4 ( max 14,6 ) Ten zakres obowiązuje na niższych i wyższych obrotach - z obciążeniem i bez!

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znajomy mechanik zna producenta z Rzeszowa... trzykrotnie go zawiodły te regulatory i odradza stanowczo, więc spróbowałem tego co najbliżej i najprościej wymienić w razie "wu" - nastało "wu"!

ponadto kolega z forum ma ten sam i jest zadowolony, więc "po kiego grzyba" przepłacać JARKU??? (wspomniany kolega ma maksymalnie 14,6V - więc mój musi być felerny)

Edytowane przez abwehry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...

ponadto kolega z forum ma ten sam i jest zadowolony, więc "po kiego grzyba" przepłacać JARKU??? (wspomniany kolega ma maksymalnie 14,6V - więc mój musi być felerny)

Czasem taniej jest drożej ;)

Dobry regulator nie ma tak, że max ma 14,6 - dobry regulator trzyma stałe napięcie bez względu na obciążenie ;) - (oczywiście w ramach normalnej tolerancji) i przy założeniu, że inne elementy instalacji są sprawne.

A nie jest tak, że mechanik jest felerny ... ? Jak o kolegach z forum ... mamy tutaj trochę regulatorów "rzeszowskich" - nie słyszałem o felernych ;)

Może Twojemu mechanikowi trzeba powiedzieć, że to regulatory kompletnie się nie nadają do szlifierek i innych silników wysokoobrotowych ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fakt, że mam od niedawna wspomniany regulator z Rzeszowa ale po montażu trzyma nominalne wartości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja również mam z Rzeszowa. Działa bez problemu od trzech albo czterech sezonów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę że trzeba chyba zorganizować zlot tych "co mają z Rzeszowa" ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę że trzeba chyba zorganizować zlot tych "co mają z Rzeszowa" ;-)

w sumie trochę ludzi z forum by się uzbierało.

Rampus ma z Rzeszowa i sporo już na nim zrobił km. Wydaje mi się, że w byłej Fce Kasi również był zamontowany z Rzeszowa.

Generalnie nie słyszałem, żeby się psuły.

Więc jak ktoś piszę, że padają, to niech napisze konkrety - model, rocznik motka i jaki regler został zamontowany (słabszy czy mocniejszy, ponieważ są dwa dostępne u gościa z Rzeszowa).

Edytowane przez enlil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba byłem prekursorem "rzeszowszczyzny" ;) Trzeci sezon pracuje, nakręcone ma ponad 20kkm i działa, chociaż... ostatnio zdarzają mi się pojedyncze skoki napięcia do ok. 15V przez jakieś 15min od rozpoczęcia jazdy, potem się stabilizuje. Tyle, że to może być też wina felenernego woltomierza, który nie miał lekkiego życia gdy go traktowałem lutownicą ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To dorzucę i coś od siebie ;-) Ostatnio padł mi na mrozie aku, a przez jazdę na słabym żywota dokonał też chyba regulator. Przy okazji przerwy w jeździe i oczekiwaniu na nowe części postanowiłem przenieść regulator w przewiewne miejsce. Nie chciałem jednak tak jak większość ciąć plastików mocując go pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego i wykorzystałem otwory pod mocowanie stelaża do kufrów:

IMG_20150223_122125.jpg

Wydłubałem sobie taki oto uchwyt z blachy:

IMG_20150223_122550.jpg

Wstępna przymiarka starego regulatora:

IMG_20150223_122811.jpg

Zaletą jest to, że nie trzeba nic ciąć ani giąć, przewody przechodzą obok zbiornika, jest tam wystarczająca ilość miejsca. Długość kabli również jest wystarczająca:

IMG_20150223_122853.jpg

Teraz czekam na graty i zobaczymy jak się to spisuje, w razie czego w pięć minut można powrócić do oryginału :beer:

Niedługo dam znać czy było to dobre rozwiązanie :-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Obalam mit.

Rzeszowski regler wyzionął ducha po 3 sezonach (~30kkm). Naprawić sie nie da, rabatu dla stałych klientów nie ma... ;)

Zacząłem więc eksperymenty.

Co by pasowało? Znalazłem regulator od CB 400 (i CB 250 Nighthawk), które mają identyczne gabaryty i kable.

I co? Regulator za 40 PLN pracuje od ponad miesiąca, trzyma napięcie stabilniej, niż ten rodzimej produkcji (14,0-14,3V przy włączonych światłach).

Zobaczymy ile wytrzyma.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajna sprawa, na pewno pomoże wielu w kłopotach z elektryką. Czy rozwiązanie przeniesienia reglera pod zbiornik wyrównawczy to dobry pomysł? Wiem, że pod kanapą aż w dupę parzy, ale przynajmniej jest osłonięty od warunków atmosferycznych. Będąc na zewnątrz nie ma zmiłuj. Woda, błoto nie mogą go uszkodzić? Druga sprawa to zamiennik od CB 400.... o ile wygląda podobnie, to hmmm, nie ma kabla masowego. Pasuje zatem?

da31f05e1cdeae4cmed.jpg720d1555f16cf597med.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W 800 jest na zewnątrz i nic mu raczej nie szkodzi

1329411130-bmw-f800gs-6.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Pawel napisał:

W 800 jest na zewnątrz i nic mu raczej nie szkodzi

W GS'ie także ...

Generalnie - zamknięcie i brak chłodzenia bardzo szkodzi ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 minut temu, Pawel napisał:

W czasach kiedy jeździłem ciężarówką odziedziczyłem Volvo z lokatorką (mysz w kabinie). Zamówiłem takie ustrojstwo jeszcze przed wyjazdem, podłączyłem pod zapalniczkę i w drogę na daleką Szwecję. Maszynka cicho popiskiwała (ultra dźwięki jakieś czy coś) także luz po problemie. I się zaczęło! Pierwsza noc za morzem ,śniadanie, chleb a tam dziura wygryzione! Ale luz przecież to myszka mała nie to żebym się brzydził. Wieczorami słyszałem jak tłucze się w podsufitce ( a pudełko cały czas pracuje ) Ale po kilku dniach jak zrobiła sobie gniazdko w lampce oświetleniowej kabiny ściągając tam kawałki gąbki na wyściółkę zacząłem się naprawdę bać! A jak kable opierdzieli. a tam tyle wiązek idzie! Tłukłem się z nią 10 dni i kiedy wróciłem postawiłem zwykłą łapkę 20 min i ciach Jest! Potem to już nawet szkoda mi jej było bo już się w sumie trochę do niej przyzwyczaiłem :D

 

odstraszacz-kun-samochodowy-kemo-m180-wo

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Koyac napisał:

Fajna sprawa, na pewno pomoże wielu w kłopotach z elektryką. Czy rozwiązanie przeniesienia reglera pod zbiornik wyrównawczy to dobry pomysł? Wiem, że pod kanapą aż w dupę parzy, ale przynajmniej jest osłonięty od warunków atmosferycznych. Będąc na zewnątrz nie ma zmiłuj. Woda, błoto nie mogą go uszkodzić? Druga sprawa to zamiennik od CB 400.... o ile wygląda podobnie, to hmmm, nie ma kabla masowego. Pasuje zatem?

da31f05e1cdeae4cmed.jpg720d1555f16cf597med.jpg

 

Ja miałem regulator wyprowadzony pod zbiorniczek płynu chłodzącego. Przejechałem ponad 30 tysi i działał bez problemów. Później sprzedałem motek. Warunki atmosferyczne jak to w motku enduro - deszcz, kałuża, rzeczka. Można powiedzieć woda studziła jego zapędy do przegrzewania się.

Moim zdaniem na zewnątrz mu zdecydowanie lepiej.

Co do tego regulatora do CB, to Rampus kupił sobie i założył coś podobnego do tego. TO jest jakiś chiński do CB250

http://allegro.pl/show_item.php?item=5343493293

Przejechał chyba 18 tysi i działał. Później sprzedał motek.

Ja taki sam kupiłem na zapas i zabierałem na dłuższe wyjazdy.

Zresztą po sprzedaży motka mi został więc jeżeli będziesz zainteresowany to mogę sprzedać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podejrzewam, że regulatory z allegro dedykowane zarówno do F650 jak i do CB400 pochodzą  z tego samego rejonu świata. Co do ich jakości się nie wypowiem, ale jak widać, działają i o to chodzi. 18 kkm przejechanych na takim to wystarczający dowód, że warto. Zastanawia mnie tylko brak masy w hondowskim. 

http://allegro.pl/regulator-napiecia-honda-cb400-gb500-cb450-ft500-i6579873139.html

http://allegro.pl/nowy-regulator-napiecia-do-bmw-f650-enduro-st-i5457906469.html

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapytam zatem wprost, po zielonemu właśnie. Masuję ten piękny kolor z ramą, czerwonym plusuję do czerwonego a żółte do żółtych. I git?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znalazłem:). Jackmetal ujął mój problem w następujący sposób:

"W tej wersji przewodów jest faktycznie 6.

Ten jeden dodatkowy (zielony) to przewód napięcia odniesienia - regulator "czyta" z niego napięce które "przeszło" przez akcesoria i złącza elektryczne (=straty napięcia). To miało na celu dokładniejsze ustalanie napięcia regulowanego i podawanego na + akumulatora.

W nowszej wersji zrezygnowano z niego. Nie ma problemu w montażu 5 przewodowego (czytaj na 4 stronie wątku). Nie są wymagane żadne dodatkowe przeróbki. Sprawdzone przez mnie i działa. Zanim założysz nowy regulator warto z grubsza obadać alternator, objrzeć przewody od niego (żółte) i jakość połączeń w kostkach".

 

Edytowane przez Koyac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chiński regulator za 5 dych może paść od razu, a może działać. Nie ma reguły.

U mnie był założony od razu po zakupie regulator od gościa z Rzeszowa. Kosztował 250 zł ale i przejechał sporo. Oryginał chyba ponad 4 stówy kosztuje

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i padł.... 16,6V na wolnych obrotach. Ma ktoś z Wwy zbędny, niepotrzebny, do przytulenia? A od F800 albo małego Gs-a będzie pasował? 

17ce88f4c5272ffamed.jpg

Edytowane przez Koyac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 6.07.2017 o 10:12, Koyac napisał:

No i padł.... 16,6V na wolnych obrotach. Ma ktoś z Wwy zbędny, niepotrzebny, do przytulenia? A od F800 albo małego Gs-a będzie pasował? 

O

Pasujem. W f800, 650 i jednocylindrowym ten sam regulator.

Edytowane przez Vengosh10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×