Skocz do zawartości
luckylucjan

Uszkodzony regulator napięcia, alternator lub spadki w instalacji elektrycznej?

Recommended Posts

jonnyix ma mój motor a chodziło mi o ten z allegro odesłałem jeden a następny to samo się grzał.

a przez starego motor mi się zapalił

Napisano 29 wrzesień 2011 - 23:47

motorek byłw warsztacie naprawiającym motocykle w głogowie elektryk znalazł zwarcie przewodów przy główce ramy i powiedział że mam za słaby regulator napięcia więc zadzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem regulator gosciu powiedział że 10 % regulatorów jest wadliwych odesłałem mój a oni mają przysłać następny

Edytowane przez hans1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A powiedzcie mi jakie parametry powinien mieć regulator?? Tzn czy może być zamontowany jakikolwiek inny byle by miał taką samą ilość kabelków??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Studiowałem temat na CG, jest kilka informacji o możliwych swapach, ale żadne rozwiązanie nie jest idealne, tak jak konstrukcja motocyklowych regulatorów ;)

Ten z allegro to jakiś chińczyk, ale 2 lata gwarancji daje spokojny sen, ten mój jest robiony przez elektronika z Rzeszowa. Rozmawiałem z nim i mówił, że dokładnie dobiera podzespoły i ręczy za swój wyrób, choć gwarancja formalnie jest na rok. Mój się na razie nie grzeje nadzwyczaj, ale już go przeniosłem w inne miejsce (pod bagażnik w okolice modułu), o czym wkrótce napiszę więcej i zainstalowałem wiatraczek, żeby zwiększyć przepływ powietrza.

Wracając do alternatyw, regulator musi być przystosowany do pracy z alternatorem przynajmniej 280W (taki mamy w eFkach), ale wiadomo, lepiej z mocniejszym. Dobry rozwiązaniem jest ponoć regler z GS-a.

Ilość kabelków nie musi być taka sama, byle by miał 3 żółte - od alternatora, plus i masę. Zielony kabelek w eFkach to dodatek, pisałem o tym wcześniej. Zakup japońskiego takiego jak oryginał to jakieś 400-500zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale GS ma 7 kabelków podobno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli wtedy zielony do masy czy zielony do zielonego w instalacji?

Pytam bo może uda się taki zanabyć i wtedy dobrze wiedzieć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zielony do masy, czerwony do czerwonego w instalacji. Na CG podłączali bezpośrednio pod aku, ale myślę, że można wykorzystać istniejącą instalację oba czerwone w jeden konektor i połączyć z czerowno-białym, który jest w kostce z zielonym (zielony zostawiasz luzem, zabezpieczasz, ja sobie pod niego podpiąłem przekaźnik do gniazdka zapalniczki, bo daje prąd po przekręceniu stacyjki), natomiast oba zielone w kontektor "oczko" i do masy na ramie tam gdzie masz obecnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poszedłem za ciosem i udałem się do Zielonej Góry aby nabyć regulator od kolegi Zakora.

Kupiłem więc regulator (fachowo chyba regler) od GS`a więc kilka przeróbek wg opisu powyżej i sprzęt ożył.

Ładowanie na poziomie 13.8V bez obciążenia i 13.5V z obciążeniem wydają mi się być poprawnymi wartościami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli na zimnym silniku to tak, zrób kilka kilometrów i sprawdź na dobrze rozgrzanym, powinno być powyżej 13,8V.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na zimnym, na zimnym. Wieczorkiem się przejadę i sprawdzę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyżby mi uszkodzony regler jednak zabił aku?

W sobotę, po dłuższym kręceniu się po mieście straciłem prąd, do tego stopnia, że nie chciał odpalić

Po "pożyczeniu" prądu zagadał, dojechałem do domu. Po doładowaniu do pełna sprawdziłem ładowanie, ale tutaj wszystko ok.

Podczas pomiaru zauważyłem dziwną rzecz - skoki i zaniki napięcia na aku. Dosłownie sekundowe, najpierw do 10V, a potem 4V i 0V, wszystko wracało do normy 13,9V i raz na mniej więcej 10s taki skok. Myślałem już, że miernik kaput, ale sprawdziłem drugim - to samo. W spoczynku napięcia stabilne.

W aku się coś zwiera? Padł? Od jakiegoś tygodnia zauważyłem też, że poranne rozruchy przychodzą mu z większym trudem.

Tydzień temu zgasł mi w czasie jazdy, ot tak, zaraz po zatrzymaniu odpalił, myślałem, że może coś nie styka, ale wygląda, że winowajca się znalazł.

Edytowane przez rampus

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No niefajnie, ale lepiej, że teraz, a nie w trasie. Wierząc zapewnieniom poprzedniego właściciela, to aku nie pożył więcej, niż 2 sezony. W sumie to Exide, czyli nie jakiś total badziew, no ale łaskotanie ponad 17V raczej mu się nie przysłużyło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może cela się oberwała??

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nowy akumulator i wszystko pięknie. Na starym miałem wrażenie "wypadania zapłonów", co potwierdziły potem te milisekundowe skoki napięcia. Teraz silnik trzyma obroty równiutko jak trzeba i wkręca się jak dziki. Przy okazji - ubóstwiam przełożenie napędu 15/47z, jak miło się teraz jeździ w mieście. No i woltomierz wreszcie zagościł na desce, także mogę spokojnie obserwować ładowanie :)

Ale co z tego... jak na razie pozostaje kręcenie się wokół komina.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli co? Nie jedziesz? :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No tak, jak pisałem w bieszczadzkim ringu, zostałem konkretnie wrobiony przez współpracowniczkę i cały wakacyjny plan szlag trafił :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

Odgrzebie trochę temat...

Mam kłopoty z ładowaniem tzn. po ok 2 tygodniach ledwie zaświeciły kontrolki o " kręceniu " nie było mowy... Nigdy wcześniej tego nie było nawet po 3 miesiącach stania moto odpalało bez problemu...

Po doładowaniu aku ma 12.4V po odpaleniu silnika na wolnych obrotach ( i włączonych światłach ) ładowanie na poziomie 13.8V

przy 4000 tys. spada do 12.6V- 12,8V i teraz co najdziwniejsze; do tego wszystkiego włączam grzane manetki i halogeny i ładowanie podnosi się na 13.9 V ...

O co w tym wszystkich chodzi padł regulator i " kradnie " prąd czy pada aku... ?? Dlaczego im większe obciążenie tym ładowanie wzrasta ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Proponuje pomierzyć prąd międzyfazowy na wyjściu alternatora, jeśli wszystkie będą jednakowe to moim zdaniem regulator. Mniejwięcej podobne objawy miałem u siebie niedawno. Można jeszcze pomierzyć regulator w celu sprawdzenia czy diody trzymają.

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za info czy ma ktoś " rozpiskę " do regulatora napięcia ??? tzn. jak i w którym kierunku ustawione są diody ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prąd powinien przechodzić od fazy do czerwonego kabelka. Jeśli płynie w drugą stronę znaczy dioda nie działa. Niemniej takie sprawdzanie może wykryć uszkodzenie jednej z trzech diód. A jest ich podobno dziewięć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ponieważ ostatnie przygody z akumulatorem sprawiły że zasadnym staje się zamontowanie woltomierza w motocyklu mam pytanie do tych co się znają żeby ocenili czy jest sens nabyć któreś z poniższych ustrojstw. Zaznaczam że nawet jeśli woltomierz ma domyslnie wtyczkę do zapalniczki to i tak zamierzam podłączyć bezpośrednio toto do aku

1. http://allegro.pl/woltomierz-do-sprawdzania-stanu-akumulatora-nowy-i2787188128.html

2. http://allegro.pl/voltomierz-led-woltomierz-panelowy-4-5v-do-30v-i2787272131.html

3. http://allegro.pl/woltomierz-cyfrowy-lcd-100v-dc-zielony-woltomierz-i2763060542.html

a najchętniej bym wziął to gdyby nie był taki duży

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ważne aby był wodoodporny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×