Skocz do zawartości
artex

42k przegląd co zrobić?

Recommended Posts

Hej,

Kupiłem właśnie GS650 z 2004 o przebiegu 42000, ostatni przegląd przy 30k

Moto było bardzo mało jeżdzone w 2011 roku.

Mam parę pytań:

Jak je przygotować do sezonu, na co zwrócić uwagę przy przebiegu 42k..

Gdzie to polecacie zrobić w Wawie

pozdr. Artur

Edytowane przez artex

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oleje w lagach,

Sprawdzić łożysko w główce ramy,

olej w silniku + filtr

filtr powietrza (jeżeli trzeba)

płyn chłodzący

płyn hamulcowy

łańcuch z zębatkami (jeżeli trzeba)

łożyska w kołach (jeżeli trzeba)

linki nasmarować

zawory sprawdzić i ewentualnie regulacja

wrzucić na komputer i pokasować błędy

to chyba wsio :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wahacz ? ;)

Zawory

Ciśnienie w kołach

Prąd ładowania

Przegląd wiązki i połączeń oraz kabli przy główce ramy

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na początek podstawowe czynności obsługowe taki jak olej, filtry, płyn hamulcowy, kontrola stanu klocków i tarcz hamulcowych.

W dalszej kolejności sprawdzenie:

- stanu łańcucha

- łożysk głowki ramy

- łożysk w kołach

- łożysk w zawiasach.

- stan ogumienia

- luzy zaworowe

- ..............może coś dopisze jak przypomnę sobie

Chłopaki mnie uprzedzili :)

Edytowane przez Centrino
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopaki mnie uprzedzili :)

:mrgreen: to ja może dopiszę: PIERWSZY :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, są dla mne bardzo pomocne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, są dla mne bardzo pomocne.

A ile to powinno kosztować?

Myślę, że jak postawisz po piwie na zlocie to będzie OK! ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeglad przedsezOnowy w zaleznosci od miejsca to pom. 150 a 250 PLN. Z wymianami oleju, filtrami, olejem, odpowiwdnio wiecej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z olejami i innymi płynami to 300 - 550

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeglad przedsezOnowy w zaleznosci od miejsca to pom. 150 a 250 PLN. Z wymianami oleju, filtrami, olejem, odpowiwdnio wiecej.

z olejami i innymi płynami to 300 - 550

To chyba waga złota, a nie złotówki ;)

Przegląd przedsezonowy po kupnie motka musi i będzie kosztował, a ile to zależy ile trzeba z listy zrobić - wahacze, główka ramy , łożyska w kołach ... - gdzie Wy to tak tanio chcecie kupić/zrobić ?

Wymiana oleju, filtra i świec to oki, ale przedsezonowy przegląd ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie moto z przebiegiem 42k a wypisaliście listę możliwych usterek jak dla moto po 100k ! Wymienić płyny, sprawdzić opony i napęd i jeździć, jakoś nie chce mi się wierzyć że od ostatniego przeglądu (30k) wyleciały wszystkie łozyska, zepsuła się elektryka i wogóle moto nadaje się do generalnego remont (oczywiście jak nie jest poskładany z paru sztuk) :) Ale to moje przemyslenia, w końcu to GS650.

Edytowane przez martix35

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie moto z przebiegiem 42k a wypisaliście listę możliwych usterek jak dla moto po 100k ! Wymienić płyny, sprawdzić opony i napęd i jeździć, jakoś nie chce mi się wierzyć że od ostatniego przeglądu (30k) wyleciały wszystkie łozyska, zepsuła się elektryka i wogóle moto nadaje się do generalnego remont (oczywiście jak nie jest poskładany z paru sztuk) :) Ale to moje przemyslenia, w końcu to GS650.

Oki ;)

Nie można na podstawie informacji 42k określić co jest do wymiany. Samo słowo przegląd nie jest jednoznaczne.

Idąc Twoim tropem:

Płyny - ok 150 ( w zależności jaki olej )

Opony - jak przyzwoite to 800-900

Napęd - 450

A co z innymi rzeczami? - może będą dobre, a może nie - może te wypisane będą do wymiany, a może nie - podczas przeglądu wszystko wychodzi, ale żeby się tego wszystkiego dowiedzieć to trzeba przejrzeć, co najmniej elementy wypisane na liście ;)

I jeszcze jedno: przegląd/wymiana we własnym zakresie czy w serwisie ? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

i czy w serwisie czy Serwisie? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Artex zapytał:

Jak je przygotować do sezonu, na co zwrócić uwagę przy przebiegu 42k..

Panowie moto z przebiegiem 42k a wypisaliście listę możliwych usterek jak dla moto po 100k ! Wymienić płyny, sprawdzić opony i napęd i jeździć, jakoś nie chce mi się wierzyć że od ostatniego przeglądu (30k) wyleciały wszystkie łozyska, zepsuła się elektryka i wogóle moto nadaje się do generalnego remont (oczywiście jak nie jest poskładany z paru sztuk) :) Ale to moje przemyslenia, w końcu to GS650.

Martix35 - kolega pytał na co zwrócić uwagę a nie co należy wymienić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oki ;)

Nie można na podstawie informacji 42k określić co jest do wymiany. Samo słowo przegląd nie jest jednoznaczne.

Idąc Twoim tropem:

Płyny - ok 150 ( w zależności jaki olej )

Opony - jak przyzwoite to 800-900

Napęd - 450

A co z innymi rzeczami? - może będą dobre, a może nie - może te wypisane będą do wymiany, a może nie - podczas przeglądu wszystko wychodzi, ale żeby się tego wszystkiego dowiedzieć to trzeba przejrzeć, co najmniej elementy wypisane na liście ;)

I jeszcze jedno: przegląd/wymiana we własnym zakresie czy w serwisie ? ;)

motor kupiłem w serwisie BMW, pan przy okazji, zaproponował mi standardowy przegląd ASO po 40k w kwocie 1,9k PLN

będę go robił, ale nie w ASO!

cały napęd ma dopiero co wymieniany.

Może ktoś z Wawy ma ochotę rzucić na niego okiem, będę bardzo wdzięczny, no i lubię się odwdzięczać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

i czy w serwisie czy Serwisie? :)

Jeżeli możesz coś polecić w Wawie lub Puławach, pisz śmiało.

Planuję zrobić to w Serwisie, ale raczej nie ASO.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem - z tego co pamietam nie bylo tu jakichs entuzjastow warszawskih serwisow. Moze ktos ze smykalka do mechaniki i odrobina wolnego czasu by Ci pomogl? To nie sa trudne czynnosci. Najwazniejsze jest doswiadczene, aby moc ocenic ew zuzycie elementow, okreslic stan zastany, odpowiednio poskladac w calosc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli możesz coś polecić w Wawie lub Puławach, pisz śmiało.

Planuję zrobić to w Serwisie, ale raczej nie ASO.

Ja bym polecił w wawie serwis w Motogumach. Generalnie zajmują się głównie oponami, ale jest tam kilku znających robotę chłopaków, którzy w ramach wolnych motogodzin pomogą ze wszystkim i doradzą! (512-268-511, 501-540-781)

Druga wersja to serwis w Raszynie przy Krakowskiej koło kościoła. (605-931-338)

W obu miejscach coś tam od czasu do czasu robiłem (szczególnie na początku po zakupie gsa - jak sam nie wiedziałem co i z czym się je) i nie zostałem oszukany, ani wydymany na kasę - więc mogę śmiało polecić!

Natomiast wiadomo że najlepiej (czytaj najtaniej i najwięcej się nauczysz) jak znajdziesz kogoś z doświadczeniem i pojęciem kto pomoże Ci zrobić wszystko samemu - tak jak Alik z Jarkiem "nieco" pomogli Mygosi! ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×