Skocz do zawartości
Ritchie

Zmiana kierownicy w GSie

Recommended Posts

Patrze na tę moją wyobdzieraną kierownicę rocznik 2002 i pomyślałem o zmianie. Na allegro znalazłem dwa modele:

Uniwersalną:

http://allegro.pl/kierownica-aluminium-bmw-650-f-dakar-r13-od-2001r-i2236072191.html

Dedykowaną do GSa (chyba):

http://allegro.pl/kierownica-trw-lucas-bmw-650-f-dakar-r13-od-2001r-i2245166835.html

Moze ktoś przerabiał już ten temat, czyli:

- ogolnie, czy skomplikowana to operacja z przełożeniem manetek, dzwigni,linek, przelacznikow? z czym jest najwiekszy problem?

- a konkretnie: czy kierownica uniwersalna, jest na tyle uniwersalna, ze da rade zalozyc tam np. podgrzewane manetki, czy handbary, w szczegolnosci chodzi mi tu o wewnetrzny gwint po bokach?

Czy moze ta dedykowana jest lepszym rozwiazaniem i eliminuje problemy uniwersalnej? Dzieki za pomoc. Pozdroovka. Ritchie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

uniwersalnej nie polecam, bo się zarobisz :-D

jeżeli chcesz typową od GS-a, to musisz pamiętać, że jak masz oryginalne manetki grzane, to musi być kiera dostosowana do tego, a jak masz manetki grzane jakiejś firmy zewnętrznej, to może być zwykła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymiana jest w miarę prosta, tylko zrób zdjecia jak Tobie szły kable przed demontażem, zwłaszcza linka gazu, bo jak źle ją puścisz, to się za bardzo naciągnie. Wiem, bo tak mi się zrobiło :-D

to jest końcówka kiery z oryginalnymi grzanymi manetkami:

2011-11-02%25252017.48.43.jpg

2011-11-02%25252017.48.07.jpg

a tu cały temat: http://f650gs.pl/top...manetki__st__40

Edytowane przez bajer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli wychodzi na to, ze w przypadku oryginalnych manetek wystarczy nawiercic kierownice, zeby puscic kabel srodkiem. Gorzej wyglada sprawa z handbarami i ciezarkami na koncu, czyli pozostaje kupno jakiegos zestawu montazowego-uniwersalnego lub zalozenie uniwersalnych handbarow ;)

Edytowane przez Ritchie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no nie do końca nawiercić, jak zobaczysz na fotce, to tam jest jeszcze taki płaski frez, dzięki któremu oryginalne manetki z kablem mogą się obracać (gaz) i kabel się nie utnie :-D Oryginalna kiera bez przystosowania do grzanych manetek nie ma tego frezu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to moto idzie pod mlotek ;)

to podaj jakąś cenę wywoławczą :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A że tak się spytam co się dzieje z twoją kierą, że chcesz ja zmieniać??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A że tak się spytam co się dzieje z twoją kierą, że chcesz ja zmieniać??

już nieaktualne, wystawił moto na "Nowości z Oto-Moto :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poobdzierana, jak to na dziesięcioletnim moto - wystawiłem Dakara na sprzedaz, jesli pojdzie, to nieaktualne ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No przecie pomalować można

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzedajesz bo kierownica jest obdrapana? Oj Ritchie, Ritchie ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odświeżam temat bo po ostatnich wydarzeniach kierownicę mam jeszcze bardziej krzywą niż miałem i lewa manetka nie grzeje więc nadaje się tylko do Jarkowego serwisu ;-) Czy ktoś wie czy pojawiły się jakieś ciekawe zamienniki które maja możliwość założenia grzanych manetek czy będę musiał prostować to co zostało, no i gdzie ew, mogę to zrobić żeby było dobrze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pamiętaj że oryginalna kiera ma wewnątrz dziurę na kable grzanych manet akcesoryjne ich nie mają :)

wydakarowane z błota...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No właśnie myślałem, że może ktoś mądry wpadł przez ten czas od ostatniego postu w tym temacie i wymyślił taką z dziurą na kabelki :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odświeżam temat bo po ostatnich wydarzeniach kierownicę mam jeszcze bardziej krzywą niż miałem i lewa manetka nie grzeje więc nadaje się tylko do Jarkowego serwisu ;-) Czy ktoś wie czy pojawiły się jakieś ciekawe zamienniki które maja możliwość założenia grzanych manetek czy będę musiał prostować to co zostało, no i gdzie ew, mogę to zrobić żeby było dobrze?

Ja prostowałem w tym roku parę razy i jest w miarę ok, ale po którymś razie trzeba było dać nakładkę w miejscu zgięcia (do spawania demontaż kiery), bo się przełamała. Estetyka średnia, ale działa. A prostowanie, to rura na koniec kierownicy i tyle. Oczywiście bez manetek i przy pomocy drugiej osoby.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja prostowałem w tym roku parę razy i jest w miarę ok, ale po którymś razie trzeba było dać nakładkę w miejscu zgięcia (do spawania demontaż kiery), bo się przełamała. Estetyka średnia, ale działa. A prostowanie, to rura na koniec kierownicy i tyle. Oczywiście bez manetek i przy pomocy drugiej osoby.

I jak Ci się jezdzi ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×