Skocz do zawartości
Mutomb

Osłona czujnika przy tylnym kole - zrob se Pan sam

Recommended Posts

Odebrałem dziś trochę gratów z Touratecha. Jeden z nich to nowa osłona na łańcuch. Tak sobie wymyśliłem ze wezmę tą nowa m. in. dla G650GS. Raz że najładniejsza to chyba trochę też mocniejsza. Dla niezorientowanych fotka

01-300-5045-0_i_01.jpg

Mnie się osobiście podoba no ale rzecz gustu. Jest jednak jeden mankament. Jako że osłona ta z założenia przeznaczona jest dla G650Gs/sertao to nie posiada drugiej cześci jak inne osłony akcesoryjne:

01-300-0100-0_a.jpg

oslona%2520jebajowa.JPG

Chodzi o tą małą na czujnik.

Wymyśliłem sobie, że sam taka zmajstruje. Obejrzałem rożne gotowe ale nic mi nie przypasowało.

Zaczałem więc kombinować sam.

1. Poszperałem trochę w gratach i znalazłem fajny kawałek blachy aluminiowej 2mm. Powinna się nadać.

Wywierciłem otwór i pierwsze przymiarki.

DSCF7805%2520Oslona1%2520forum.JPG

2. Jak już pisałem inne podpatrzone wzorce jakoś mi "nie leżały" więc wymyśliłem że zrobie tak

DSCF7803%2520Oslona2%2520forum.JPG

Pierwsza linia gięcia występuje kawałek za czujnikiem. Zostawiłem trochę luźnego miejsca.

3. Teraz przydałoby się jakiś sensowny kształt opracować. Wstępne linie cięcia nasmarowałem flamastrem.

Wyszło tak

DSCF7804%2520Oslona3%2520forum.JPG

Póki co jestem zadowolony z efektu ale to jeszcze nie koniec. Zastanawiam się jednak jak to dalej przyciąć. Ażury też są w planie.

Może ktoś ma jakieś fajne wizje to będę wdzięczny za rysunki itp. Jutro kontynuuje.

Edytowane przez Mutomb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moje zdanie:

- dopasuj wyglądem do drugiej strony którą już masz

Ale to moje zdanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moje zdanie:

- dopasuj wyglądem do drugiej strony którą już masz

Ale to moje zdanie

Tak by było najlepiej. Nie jest to jednak takie proste... Ostatecznie ksztalt przybrał następującą formę:

DSCF7808%2520Oslona4%2520forum.JPG

Teraz przydałoby sie strzelić jakiś wzorek i zredukować przy okazji pare gram masy. Żeby było podobnie do osłony łańcucha optymalnie by było strzelić jakieś romby, trójkąty lub coś w tym stylu. Wycinanie tego ręcznie i wyrównanie tych krawędzi pilnikiem zajęłoby mi z tydzień a frezarką CNC nie dysponuje. Poszedłem więc trochę na łatwiznę.

Najpierw wyrysowałem sobie siatkę coby było w miarę równo:

DSCF7808%2520Oslona4_1%2520forum.JPG

Teraz na wiertarkę stołową, kilka wierteł, denaturat i naprzód...

DSCF7812%2520Oslona5%2520forum.JPG

Tak wygląda po wstępnej polerce. Otwory na tyle małe że nie powinno zbierać przypadkowych gałęzi i innych smieci.

Czas wykonania: 3 dni po kilka godzin. Większość czasu poświęciłem dumaniu nad projektem.

Masa: 50g

550g to nowe osłony. Oryginalny pampers waży 0,76kg. Jestem ponad 200g do przodu :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teraz wygląda OK :-D

PS. Czemu denaturat a nie olej :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłodziwo i smarowidło w jednym . Dla alu - etanol . Zapobiega klejeniu się alu do narzędzi , obniża teperaturę .

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I znów się nauczyłem nowego. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłodziwo i smarowidło w jednym . Dla alu - etanol . Zapobiega klejeniu się alu do narzędzi , obniża teperaturę .

O to to to wlasnie....... :) Ktos mądrzejszy powidział mi że nie będzie tak kleić przy wierceniu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak dobrze jest naostrzone wiertło i dobrze dobrane siła docisku wiertarki wraz z obrotami to nic sie kleić nie powinno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobrze czyli jak? Podaj konkretne kąty ostrza i parametry skrawania ;)

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak dobrze jest naostrzone wiertło i dobrze dobrane siła docisku wiertarki wraz z obrotami to nic sie kleić nie powinno

Wiertło ma jeszcze powierzchnię współpracującą ze ściankami bocznymi wierconego otworu i tu występuje ,,klejenie ''

Oczywiście ża wiertła do miękkich metali typu miedż czy aluminium inaczej ostrzymy . Niestety powierzchni bocznej nie jesteśmy w stanie zmienić i z tego powodu dalemy etanol . Metanol też spełnia swoje zadanie , ale opary są trujące .

Zresztą załoga na hali obróbki aluminium wychodzi do domu na lekkim ,, cyku ''

A co niektórzy jeżdżą własnymi pojazdami . Ale nie są to wielkości duże - przy szczegółowych badaniach wychodziło 0.02-0,05 promola

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×