komir 842 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2012 Często kupujemy tzw. normatywy - czyli coś co jest produkowane ogólnie przez przemysł bez zamysłu wykorzystania przez konkretną firmę produkującą pojazdy w szerokim tego słowa rozumieniu. Jest asortyment materiałów na uszczelki , Oringów róznego rodzaju i odporności , uszczelniaczy hydraulicznych , pneumatycznych , łożysk , simerngów , podkładek , zabezpieczeń , śrub , nakrętek . Podam przykłady - parę , bo jest ich setki , jeśli nie tysiące , Przykładowe łożysko dajmy nato b. popularne 6304 ma zastosowanie w kombajnie , rozrzutniku do obornika , mercedesie , odkurzaczu czy np w kawasaki . Fakt - są róznego rodzaju łożyska tego rozmiaru a różnym spasowaniu kulek do bieżni , o różnej ilości kulek , wielorzędowe i wahliwe , Ale ROZMIAROWO odpowiadają temu przykładowemu 6304 , Należy je dobierać wg. obrotów ( wysokoobrotowe NOWE sprawiają wrażenie zużytych bo kulki są dużo luźniej spasowane żeby miały luz na wypadek rozgrzania , do wysokich obciążeń mają więcej kulek , albo są wielorzędowe ) Ale ogólnie mówiąc szukając zamienników musimy znaleść łożysko przeznaczone do danego typu pracy . Podobnie jest z np oringami . które są olejoodporne , benzynoodporne , odporne na podwyższoną temperaturę . Także simeringi są np do pracy na wałku tylko obracającym się , ale też są do pracy na wałkach obrotowo przesuwnyvh , są wysokociśnieniowe , Są też uszczelniacze tłoczysk ( zastosowane w lagach ale i też w hydraulice siłowej czy pneumatyce ) W branżowych , obsługujących jakieś dziedziny produkcji dystrybutorach cząści jesteśmy znaleźć wiele interesujących rzeczy . Autoryzowani sprzedawcy danej marki nie sprzedają nic lepszego . Szukają producentów solidnych i jakościowo dobrych i oni robią dla nich te firmowe łożyska , simeringi , oringi itp , tylko nie pakuje w swoje opakowania , tylko używa krtonów z logo firmy motoryzacyjnej . Przykładowy SKF - producent łożysk robi dla forda , opla , mercedesa a może nawet ferrari . Łożysko SKF o potrzebnych prametrach kosztuje załóżmy 10 zł , ale już kupione w serwisie BMW albo Ferrari wyjdzie koło 200 zł . ( a jest to to samo ) . Wszystko co jest robione jako produkt normatywny na potrzeby ogólne , W sklepach autoryzowanych zamienia się w lśniące , drogie złoto ( ale to złoto dla sprzedawców ) Ludzie się nie znają i kupują ( gdzieś tam był przykład Jagienki która kupiła łańcuch BMW .( Ten łańcuch widział fabrykę BMW jak świnia siodło ) Ale kupowanie na żywioł to też błąd . Nie każde łożysko , nie każdy oring , nie każda śruba , nie każdy simering spełnia wymagania potrzebne np silniku . Tu potrzeba trochę wiedzy . Myślę że w tym wątku będzie miejsce na podzielenie co czym można zastąpić , Podawać można linki do producentów , dystrybutorów, gdzie można zakupić zamiennik a zaoszczędzoną kasę spożytkować bardziej racjonalnie . 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2012 Zaispirowany dorabianiem uszczelki do Bajerowej DL ( myślę że co najmniej za 60 zł ) PODAJĘ LINKA PRODUCENTA KLINGERYTU gdzie za 130 zł netto mamy arkusz 150cm x 150 cm http://www.pphkamil.com.pl/klingeryt.php Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 407 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Komirku, więcej takich wiadomości prosimy. I tych teoretycznych i praktycznych. :) :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Komir - świetnie, że napisałeś to w nowym wątku +1 ;) Tak w uproszczeniu wychodzi, że to samo łożysko ( w BMW najczęściej SKF ) czy simering czy oring kosztuje 3 razy i więcej - drożej w serwisie niż w sklepie branżowym - tam też najczęściej można zasięgnąć fachowej rady / informacji (co i do czego ........) Ja kupuję najczęściej ( w realu oczywiście ) - łożyska: http://www.stozek.pl/ - uszczelniacze ( simeringi ) czy oringi: http://www.passerotti.com.pl/ Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 434 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 łożyska do DL kupowałem w PREMA http://www.prema.com.pl/ simeringi we WIAK http://www.wiak-trade.pl/ Róznica: W Suzuki 570zł W sklepach j/w 90zł Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 W wawie: Swiece NGK - hurtownia Akwimat - Lopuszanska 32 Oringi GG Trading Lopuszanska 36 (do motocykli i nurkowania ;) ) Simmeringi i Lozyska (kol, wachacza, glowki ramy etc) - Prema i Kool - ul. Jaktorowska (na przeciw siebie - jak nie ma w jednym to moze bedzie w drugim) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Oczywiście te standardowe łożyska bez problemu kupić można. Czasem także jak dobrze zaopatrzony sklep to i różne wynalazki też typu dziwne podkładki... Poznań: - Art. Gumowe ul. Kościelna - trochę mydło, powidło i różności z gumowo-metalowych elementów, rurek różńej maści, prze. siłowych i paliwowych - zawsze można od nich zacząć, - Stamar, Wojciechowskiego "za Polmozbytem" - uszczelniacze, podkładki miedziane, wycinanie uszczelek (tną ploterem na kształt starej, nawet skomplikowane kształty), materiał uszczelkowy na metry - - PIK Łożyska, Obornicka (na terenie Poznania dowożą bezpłatnie towar), Albeco (NTN), Plewiska, Prema (SKF), przy st. Poznań Wschód - łożyska, zabezpieczenia, pierścienie, opaski - Szarych Szeregów - kleje techniczne, chemia - sklep kleimy.pl - śruby, podkładki, narzędzia, chemia warsztatowa - Fabory, Lutycka - spawanie stali i aluminium - Ślusarnia, Lutycka, naprzeciwko Faborów - hurtownia stali - Lutycka, - hurtownia metali kolorowych - Węglowa, - tokarz - Floksowa, Plewiska Jednak czasem producenci stosują łożyska specjalne, których nie można kupic w normalnym handlu. Przykładem będzie np. łożysko rolkowe pod wałkiem sprzęgła (nie pod koszem) w KTM LC4. Ma nietypowy wymiar wewnętrznej tulejki. W KTMie kosztuje ponad 250 PLN. Bardzo pomagają różnego rodzaju fiszki - są tam wymiary (najczęściej) lub oznaczenie handlowe. No i dobrze mieć oryginalne łożysko na wzór. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Muszę to napisać pogrubioną literkami ;) Nie kupować najtańszych Chińskich łożysk !!! Czasem to różnica kilku złotych, a możemy uniknąć poważnych problemów ( o robocie nie wspomnę ;) ) - bo raczej inaczej nie będzie. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Przykład - łożyska do wahacza - HK2012 - chińskie za 10,20 PLN, SKF za 14,80. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 434 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Ja pisałem o SKF Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Ja pisałem o SKF Ty dobrze ! http://www.skf.com/portal/skf_pl/home Ale SKF to nie jedyna markowa firma - jest tego trochę ( bardziej i mniej znanych ) Jako, że w BMW nie rzadko można spotkać łożyska INA to proszę bardzo: http://www.pl.schaeffler.com/content.schaeffler.pl/pl/index.jsp Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 (edytowane) Oznaczenia łożysk: Łożyska igiełkowe: http://www.albeco.co...DELLAGER_pl.pdf Łożyska toczne - http://www.bamart.pl/index.php?go=1767 - muszę poszukać takiego fajnego przejrzystego materiału, a może mam go gdzieś zapisany ;) - dodam później. Inne: Ogólne oznaczenie i kolorowe obrazki ;) http://www.ime.pw.ed...me/kmeii_03.pdf Tabela doboru ;) http://bearings.webp...pl/help_25.html Edytowane 9 Maj 2012 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Prezesu 3 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 To ja trochę o simmeringach wtrącę :D . Podczas zimowego postoju zaobserwowałem kapanie oleju z wałka zdawczego. Nie było tego dużo ale taki uszczelniacz należy wymienić. W RealOEM część kosztowała ok. 30zł. Nie dużo i nie mało, ale że miałem wolniejszy dzień pojeździłem sobie po sklepach. W TechŁożu na ul. Przybyszewskiego pani powiedziała, że nie mają uszczelniaczy odpornych na olej, tylko przeciwkurzowe. Wysłany zostałem do sklepu Uszczelka na ul. Włókienniczej (nazwy i ulicę specjalnie zostawiam, może komuś się przydadzą w przyszłości). Po przedstawieniu części pan zaproponował simmering sylikonowy za 8zł, odporny na olej. Po przedstawieniu miejsca i charakteru pracy uszczelniacza dobrany został wzmocniony Corteco z 45zł, termin oczekiwania do 7 dni. Wybrałem w ostateczności oryginał na który czekałem dwa dni. Ale i tak nie czas i cena była wyznacznikiem mojego wyboru. W Uszczelce pan na pierwszy ogień podał ten sylikonowy ale po drążeniu tematu zaproponował dopiero ten droższy, w zasadzie właściwy. A i tak laik mógłby się pokusić o zakup przeciwkurzowego. Dlatego takie tematy są potrzebne, aby nie każdy był laikiem i mógł dobrze i świadomie serwisować swój motocykl. Dzięki komir :-D . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2012 Tu jest trochę wiedzy na temat oringów. Część o materiałach stosowanych do produkcji jest wspólna z simerringami. http://www.cog.de/fileadmin/downloads/ORing_polnisch.pdf Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 12 Lipiec 2012 Rodzaj materiału i odporność na temperatury - oringi http://www.e-lozyska.com/Molykote/oring/oring.php Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach