Skocz do zawartości
komir

Oringi ,uszczelki , simeringi, łożyska - gdzie kupić

Recommended Posts

Często kupujemy tzw. normatywy - czyli coś co jest produkowane ogólnie przez przemysł bez zamysłu wykorzystania przez konkretną firmę produkującą pojazdy w szerokim tego słowa rozumieniu.

Jest asortyment materiałów na uszczelki , Oringów róznego rodzaju i odporności , uszczelniaczy hydraulicznych , pneumatycznych , łożysk , simerngów , podkładek , zabezpieczeń , śrub , nakrętek .

Podam przykłady - parę , bo jest ich setki , jeśli nie tysiące ,

Przykładowe łożysko dajmy nato b. popularne 6304 ma zastosowanie w kombajnie , rozrzutniku do obornika , mercedesie , odkurzaczu czy np w kawasaki . Fakt - są róznego rodzaju łożyska tego rozmiaru a różnym spasowaniu kulek do bieżni , o różnej ilości kulek , wielorzędowe i wahliwe , Ale ROZMIAROWO odpowiadają temu przykładowemu 6304 , Należy je dobierać wg. obrotów ( wysokoobrotowe NOWE sprawiają wrażenie zużytych bo kulki są dużo luźniej spasowane żeby miały luz na wypadek rozgrzania , do wysokich obciążeń mają więcej kulek , albo są wielorzędowe ) Ale ogólnie mówiąc szukając zamienników musimy znaleść łożysko przeznaczone do danego typu pracy .

Podobnie jest z np oringami . które są olejoodporne , benzynoodporne , odporne na podwyższoną temperaturę .

Także simeringi są np do pracy na wałku tylko obracającym się , ale też są do pracy na wałkach obrotowo przesuwnyvh , są wysokociśnieniowe ,

Są też uszczelniacze tłoczysk ( zastosowane w lagach ale i też w hydraulice siłowej czy pneumatyce )

W branżowych , obsługujących jakieś dziedziny produkcji dystrybutorach cząści jesteśmy znaleźć wiele interesujących rzeczy .

Autoryzowani sprzedawcy danej marki nie sprzedają nic lepszego . Szukają producentów solidnych i jakościowo dobrych i oni robią dla nich te firmowe łożyska , simeringi , oringi itp , tylko nie pakuje w swoje opakowania , tylko używa krtonów z logo firmy motoryzacyjnej .

Przykładowy SKF - producent łożysk robi dla forda , opla , mercedesa a może nawet ferrari .

Łożysko SKF o potrzebnych prametrach kosztuje załóżmy 10 zł , ale już kupione w serwisie BMW albo Ferrari wyjdzie koło 200 zł . ( a jest to to samo ) .

Wszystko co jest robione jako produkt normatywny na potrzeby ogólne , W sklepach autoryzowanych zamienia się w lśniące , drogie złoto ( ale to złoto dla sprzedawców )

Ludzie się nie znają i kupują ( gdzieś tam był przykład Jagienki która kupiła łańcuch BMW .( Ten łańcuch widział fabrykę BMW jak świnia siodło )

Ale kupowanie na żywioł to też błąd . Nie każde łożysko , nie każdy oring , nie każda śruba , nie każdy simering spełnia wymagania potrzebne np silniku . Tu potrzeba trochę wiedzy .

Myślę że w tym wątku będzie miejsce na podzielenie co czym można zastąpić , Podawać można linki do producentów , dystrybutorów, gdzie można zakupić zamiennik a zaoszczędzoną kasę spożytkować bardziej racjonalnie .

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zaispirowany dorabianiem uszczelki do Bajerowej DL ( myślę że co najmniej za 60 zł )

PODAJĘ LINKA PRODUCENTA KLINGERYTU gdzie za 130 zł netto mamy arkusz 150cm x 150 cm

http://www.pphkamil.com.pl/klingeryt.php

uszczelka.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komirku, więcej takich wiadomości prosimy. I tych teoretycznych i praktycznych. :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komir - świetnie, że napisałeś to w nowym wątku +1 ;)

Tak w uproszczeniu wychodzi, że to samo łożysko ( w BMW najczęściej SKF ) czy simering czy oring kosztuje 3 razy i więcej - drożej w serwisie niż w sklepie branżowym - tam też najczęściej można zasięgnąć fachowej rady / informacji (co i do czego ........)

Ja kupuję najczęściej ( w realu oczywiście )

- łożyska: http://www.stozek.pl/

- uszczelniacze ( simeringi ) czy oringi: http://www.passerotti.com.pl/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W wawie:

Swiece NGK - hurtownia Akwimat - Lopuszanska 32

Oringi GG Trading Lopuszanska 36 (do motocykli i nurkowania ;) )

Simmeringi i Lozyska (kol, wachacza, glowki ramy etc) - Prema i Kool - ul. Jaktorowska (na przeciw siebie - jak nie ma w jednym to moze bedzie w drugim)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście te standardowe łożyska bez problemu kupić można. Czasem także jak dobrze zaopatrzony sklep to i różne wynalazki też typu dziwne podkładki...

Poznań:

- Art. Gumowe ul. Kościelna - trochę mydło, powidło i różności z gumowo-metalowych elementów, rurek różńej maści, prze. siłowych i paliwowych - zawsze można od nich zacząć,

- Stamar, Wojciechowskiego "za Polmozbytem" - uszczelniacze, podkładki miedziane, wycinanie uszczelek (tną ploterem na kształt starej, nawet skomplikowane kształty), materiał uszczelkowy na metry -

- PIK Łożyska, Obornicka (na terenie Poznania dowożą bezpłatnie towar), Albeco (NTN), Plewiska, Prema (SKF), przy st. Poznań Wschód - łożyska, zabezpieczenia, pierścienie, opaski

- Szarych Szeregów - kleje techniczne, chemia - sklep kleimy.pl

- śruby, podkładki, narzędzia, chemia warsztatowa - Fabory, Lutycka

- spawanie stali i aluminium - Ślusarnia, Lutycka, naprzeciwko Faborów

- hurtownia stali - Lutycka,

- hurtownia metali kolorowych - Węglowa,

- tokarz - Floksowa, Plewiska

Jednak czasem producenci stosują łożyska specjalne, których nie można kupic w normalnym handlu. Przykładem będzie np. łożysko rolkowe pod wałkiem sprzęgła (nie pod koszem) w KTM LC4. Ma nietypowy wymiar wewnętrznej tulejki. W KTMie kosztuje ponad 250 PLN. Bardzo pomagają różnego rodzaju fiszki - są tam wymiary (najczęściej) lub oznaczenie handlowe. No i dobrze mieć oryginalne łożysko na wzór.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Muszę to napisać pogrubioną literkami ;)

Nie kupować najtańszych Chińskich łożysk !!!

Czasem to różnica kilku złotych, a możemy uniknąć poważnych problemów ( o robocie nie wspomnę ;) ) - bo raczej inaczej nie będzie.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przykład - łożyska do wahacza - HK2012 - chińskie za 10,20 PLN, SKF za 14,80.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja pisałem o SKF

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja pisałem o SKF

Ty dobrze !

http://www.skf.com/portal/skf_pl/home

Ale SKF to nie jedyna markowa firma - jest tego trochę ( bardziej i mniej znanych )

Jako, że w BMW nie rzadko można spotkać łożyska INA to proszę bardzo:

http://www.pl.schaeffler.com/content.schaeffler.pl/pl/index.jsp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oznaczenia łożysk:

Łożyska igiełkowe: http://www.albeco.co...DELLAGER_pl.pdf

Łożyska toczne - http://www.bamart.pl/index.php?go=1767

- muszę poszukać takiego fajnego przejrzystego materiału, a może mam go gdzieś zapisany ;) - dodam później.

Inne:

Ogólne oznaczenie i kolorowe obrazki ;)

http://www.ime.pw.ed...me/kmeii_03.pdf

Tabela doboru ;)

http://bearings.webp...pl/help_25.html

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ja trochę o simmeringach wtrącę :D .

Podczas zimowego postoju zaobserwowałem kapanie oleju z wałka zdawczego. Nie było tego dużo ale taki uszczelniacz należy wymienić. W RealOEM część kosztowała ok. 30zł. Nie dużo i nie mało, ale że miałem wolniejszy dzień pojeździłem sobie po sklepach.

W TechŁożu na ul. Przybyszewskiego pani powiedziała, że nie mają uszczelniaczy odpornych na olej, tylko przeciwkurzowe. Wysłany zostałem do sklepu Uszczelka na ul. Włókienniczej (nazwy i ulicę specjalnie zostawiam, może komuś się przydadzą w przyszłości). Po przedstawieniu części pan zaproponował simmering sylikonowy za 8zł, odporny na olej. Po przedstawieniu miejsca i charakteru pracy uszczelniacza dobrany został wzmocniony Corteco z 45zł, termin oczekiwania do 7 dni.

Wybrałem w ostateczności oryginał na który czekałem dwa dni. Ale i tak nie czas i cena była wyznacznikiem mojego wyboru. W Uszczelce pan na pierwszy ogień podał ten sylikonowy ale po drążeniu tematu zaproponował dopiero ten droższy, w zasadzie właściwy. A i tak laik mógłby się pokusić o zakup przeciwkurzowego.

Dlatego takie tematy są potrzebne, aby nie każdy był laikiem i mógł dobrze i świadomie serwisować swój motocykl. Dzięki komir :-D .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×