Skocz do zawartości
kris_pp

Trasy Ślady do GARMIN z Google Earth i Geoportal z wykorzystaniem MapSource i GPS Babel.

Recommended Posts

Każdy ma jakiegoś bzika :-)

A Ty widzę że próbujesz pobić leffa w śmieceniu... :-)

No ale chociaż po sobie posprzątasz :lol: więc możesz... ;-)

A co do map, to myślałem że będzie lepiej, po dzisiejszych testach jestem lekko rozczarowany, choć da się z tym żyć ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A Ty widzę że próbujesz pobić leffa

Leff'a to ja mogę pobić w Tetris albo sapera :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co do map, to myślałem że będzie lepiej, po dzisiejszych testach jestem lekko rozczarowany, choć da się z tym żyć ;)

Możesz to sprecyzować :?: Ja co prawda jeżdżę według mapy, słońca i fantazji ale ostatnio trochę myślę o nawigacji (podarła mi się mapa Beskidu ;)).

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Możesz to sprecyzować :?: Ja co prawda jeżdżę według mapy, słońca i fantazji ale ostatnio trochę myślę o nawigacji (podarła mi się mapa Beskidu ;)).

Tak.. ;-)

konkretnie myślałem, że na nowo wgranej mapie MapSource, która zawiera w większości wszystkie drogi leśne,

Garmin poprowadzi mnie dokładnie najkrótszą drogą ale po drogach nawet leśnych, a nie tylko na kreskę :roll:

Poprowadzi, ale tylko po drogach jak mniemam - dopuszczonych do ruchu, albo jakiś gminnych w małym stopniu nieutwardzonych, a w większości po asfaltach.. :cry:

Teraz już wiem, że na pewno mam zbyt wygórowane wymagania w tym względzie :-P

Zaznaczam, że jest możliwość ustalenia sobie trasy najpierw w domu i przetransportowania jej do Garmina, wtedy jest możliwe prowadzenie po drogach leśnych w 100%, ale tylko tych zaplanowanych. ;-)

W momencie wklepania punktu docelowego gdzieś w dziczy mamy dwie opcje - prowadzenie wg dróg (wtedy lecimy praktycznie po najbliższych asfaltach) albo wg bezdroży (wtedy jedziemy na "kreskę") są plusy i minusy tych rozwiązań, idzie jednak z tym żyć ;-) :beer:

Ogólnie do jazd po lasach i różnych dziwnych terenach o niebo lepsze (bardziej szczegółowe) są nawigacje Garmina w porównaniu do automapy. ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To chyba posklejam mapę ... :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakarowy...... zacznijmy od poczatku. To co sobie zaplanujesz w Mapsource nie zawsze musi identycznie wygladac w odbiorniku. Jesli zaprojektujesz trase w Mapsource a pozniej przeniesiesz ja do odbiornika to jako trasa uwzglednione zostanie pkt startowy, pkt koncowy i ewentualnie jakies posrednie. Samo wyznaczenie trasy odbywa sie wedlug preferencji ustawionych w odbiorniku. Na przyklad: w mapsource ustawiasz priorytet na drogi gruntowe, pojazd moto lub rower, pomijanie autostrad itp. i tu wyznaczy Ci jak chcesz na komputerze. W odbiorniku jesli bedziesz mial inaczej to odbiornik wyznaczy Ci zupelnie inna trase. Nie dziw sie jesli w odbiorniku masz ustawiony pojazd na motocykl albo unikanie drog gruntowych ze Cie nimi nie prowadzi. Niektore drogi, ktore maja np zakaz wjazdu lub nie sa przeznaczone dla pojazdow silnikowych z zalozenia beda tak skonfigurowane na mapie aby Cie tam GPS nie zawlokl lub zebys ten obszar ominal i to jest calkiem normalne.

Przyjrzyj sie dokladnie konfiguracji odbiornika. U mnie ustawienie motocykla i odptaszkowane drogi gruntowe dziala bez problemu z UMP.

Kolejna sprawa. Nawigowac na kreche da sie z poziomu odbiornika. Nie mozna jednak miksowac wyznaczenia trasy z nawigowaniem po drogach i bezdrozach. Albo korzystasz z drog albo nie.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć, jak do tej pory snobowałem się na kompas, papierową mapę i czynne używanie "musku", tenże przedwczoraj wpadł na pomysł "why not" i chwilę wieczorem poświęciłem na badanie o sso kaman w necie. Wczoraj rano poszedłem, obwąchałem i mam. Jest garmin gpsmap 62s bo tak, przyda się do kilku innych rzeczy a nie potrzebuję mieć pierdylion calowego ekranu żeby co 16 sekund omiatać i ogarniać całokształt. Moduł wyobraźni przestrzennej i orientacji (każdy wie, że w lesie anteny satelitarne patrzą na południe;)) mam zupełnie dobrze wykształcony.

Zatem do rzeczy - zanabyłem za jednym rzutem PL TOPO (zresztą zakup sprzętu w Azymucie na Corazziego - Wawa jakby coś) i temat topograficznej mapy PL jest z grubsza ogarnięty, szału nie ma, dramatu też nie ma. Cena idealnie pasuje do zawartości. Oczywiście już zdobyłem porządną Bieszczadź i Karpaty Wschodnie żeby w razie Alzheimera poruszać się ze sprzętem (dotyczy Biedy, za granicę dopiero planuję).

i tu się zacieram ze względu na natłok - mianowicie interesują mnie dobre źródła map topo, niekoniecznie"routowalnych" czy jakoś tak, następne nowosłowo ;) na tyle dokładnych, żeby móc zaufać przy wyborze ścieżki/dróżki/śladu w trawie.

Żeby nie było że siedzę i czekam na rybę, rozłożyłem wędkę i mam takie coś, ale może ktoś z Was już to przebrnął?

http://mapcenter.cgp...t=54&rgn=&cat=4

http://openmaps.eu/download

http://garmin.openstreetmap.nl/

http://bgmountains.org/en/maps

http://www.raumbezug...t/osmGarmin.htm

http://www.island-ol...arokko/gps.html

EDIT

Wiedzę już posiadłem, mapy też ;), więc zamykam pytanie.

Edytowane przez Arthur71
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koledzy ja mam mały problem. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale u mnie nie pokazuje tylu ścieżek co na dołączonym zdjęciu. Na terenie w którym się orientuje nakłada się jakaś jedna, dwie ścieżki a wiem że jest ich tam mnóstwo. Co mogę robić nie tak? Proszę o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koledzy ja mam mały problem. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale u mnie nie pokazuje tylu ścieżek co na dołączonym zdjęciu. Na terenie w którym się orientuje nakłada się jakaś jedna, dwie ścieżki a wiem że jest ich tam mnóstwo. Co mogę robić nie tak? Proszę o pomoc.

Na poczatku sprawdz ile map masz aktywnych w odbiorniku i czy sie na siebie nie nakladaja. Jesli tak jest to mozesz (ale nie musisz) miec problemy z wyznaczaniem trasy w odbiorniku i nawigowaniem. Pozniej sprawdz jaka masz ustawiona szczegolowosc/dokladnosc tej mapy. Moze sie okazac ze np sredni i dopiero przy duzym powiekszeniu - skali masz widoczne male sciezki. Czasami natlok szczegolow przyslania mape i po to wlasnie ustawia sie mape z mniejsza np iloscia szczegolow.

A tak na sam koniec smigaj do powitalni! (W koncu udalo mi sie po raz pierwszy kogos tam wyslac ) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

odkopuję trochy stary temat

ponieważ w kwestii jakiejkolwiek elektroniki jestem mniej niż zero proszę się nie śmiać :twisted: i łopatologiczne mi wyjaśnić , czytając cały wątek od początku zrozumiałem mniej niż 10% :oops:

mam nawigację tomtom (start25), fajna, ale potrzebuję czegoś innego. Mianowicie, chcę jechać drogą, którą dokładnie zaplanuję. Tomtom ma jedynie określone opcje typu najkrótsza, najszybsza etc., ale nie pozwala na wgranie trasy i jej zaplanowanie. Dużo osób używa garminów 60, 62. Garmin 60 już nie produkują, garmin 62 to drogie urządzenie. I teraz do meritum, potrzebuję garmina, który:

1. na motocyklu będzie używany kilka-kilkanaście razy w sezonie

2. będzie pozwalał na wgranie map i tras, które samodzielnie przygotuję (w 97% będą to drogi twarde)

3. będzie garminem "budżetowym"

4. będzie również przydatny w samochodzie

jakiekolwiek inne bajery garmina są dla mnie raczej zbędne. A jeśli się mylę i są jednak jakieś bajery, które są niezwykle (podkreślam niezwykle) ważne i przydatne to proszę o ich podanie. Bajer typu: ekran dotykowy czy przyciski jest dla mnie bez znaczenia.

UWAGA!!! nie chodzi to o urządzenie do profesjonalnego użytku dla offroad-owca, który cały dzień spędza jeżdżąc poza asfaltem. :-D

bardzo proszę o propozycje urządzeń nowych (czyli odpada "proponuję używany garmin 60 csx")

dziękuję za uwagę :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba nie ma takiego Garmina który spełni wszystkie Twoje życzenia :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

potrzebuję garmina, który:

1. na motocyklu będzie używany kilka-kilkanaście razy w sezonie

2. będzie pozwalał na wgranie map i tras, które samodzielnie przygotuję (w 97% będą to drogi twarde)

3. będzie garminem "budżetowym"

4. będzie również przydatny w samochodzie

UWAGA!!! nie chodzi to o urządzenie do profesjonalnego użytku dla offroad-owca, który cały dzień spędza jeżdżąc poza asfaltem. :-D

bardzo proszę o propozycje urządzeń nowych (czyli odpada "proponuję używany garmin 60 csx")

Jesli chodzi o własne mapy na Garmina to nie bedzie to takie proste. To jest wyzsza szkoła jazdy. Jest za to sporo gotowych map. Według mnie bardzo ciekawa pozycja to polska mapa UMP darmowa dla odbiornikow Garmin. Cały czas się rozwija. Od biedy daje też rade na zachodzie ale tu zdecydowanie lepsza bedzie CNE. CNE jest droga ale do wiekszosci nowych odbiornikow jest dodawana w pakiecie za darmo badz za niewielka dopłatą.

Jeśli ma to być nowy odbiornik, na drogę z gratisowym CNE badz bez to polecam najtansze ZUMO. Dlaczego? Bo to jednak nawigacja przygotowana z myslą o motocyklu. Przygotowana przede wszystkim na złe warunki pogodowe. Z możliwoscia dokupienia uchwytow na moto, kabli do podłączenia, ładowarek (z reguły te rzeczy są w zestawie). Nic lepszego na dzien dzisiejszy nie jest Ci potrzebne.

Jesli chcesz dokładnie planować przebieg trasy przed wyjazdem z domu na kompie to potrzebna navi obslugujaca trasy z wieloma punktami posrednimi. Nie wiem czy najtansze Zumo to ma.

EDIT:

Co to znaczy budzetowy? Prosta nawigacja turystyczna do biegania po gorach nie spełni idealnie oczekiwan względem poruszania się i nawigowania po drogach.

- mały ekran

- wolny procesor

- brak map oprocz bazowej w zestawie

- brak uchwytow w zestawie

- brak ładowarki w zestawie

To wszystko generuje koszty. Nowy garmin nie jest tania a na pewno nie budzetowa nawigacja.

Edytowane przez Mutomb
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mutomb dziękuję za obszerne info

- budżetowy, wydawało mi się, że może za połowę ceny garmina 62 jest urządzenie, które pozwoli na planowanie trasy (dakota ?)

Ta cena nie jest kryterium pierwszoplanowym. Zdecydowanie musi to być coś co pozwala na dokładne planowanie trasy. MUSI.

Własne trasy - rozumiałem przez to zabawę, którą opisał Kriss zakładając ten temat.

Garmin 62 jest urządzeniem o bardzo obszernych możliwościach, których nie wykorzystam nawet w ułamku.

A z ciekawości, jak to wygląda? Załóżmy , że mam wgraną trasę. Jadę nią ale mylę wjazd/zjazd i skręcam w niewłaściwą drogę. Czy taki garmin (np62) kieruje mnie jak typowa nawigacja, tzn. aktualizuje miejsce i znajduje dogodny powrót na zaplanowaną trasę?

sorry za te trudne pytania :-D , ale w życiu nie miałem w ręku tego urządzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- budżetowy, wydawało mi się, że może za połowę ceny garmina 62 jest urządzenie, które pozwoli na planowanie trasy (dakota ?)

Jeśli zamierzasz jezdzic tylko po czarnym bez obslugi sladow i off to po co Ci dakota? Mały ekran, akcesoria trzeba dokupic, brak CNE. Piszesz sporo o 62... Moim zdaniem jesli chcesz Garmina na asfalt to daruj sobie 62... Za ta cene zamiast gołego 62 wział bym Zumo z uchwytami (moto+auto), bluetooth z nawigacja głosową, asystentem pasa ruchu, CNE z wieczna aktualizacja i duzym 4,3" ekranem (prawie 4 razy wiekszym). Nie wiem jak u Ciebie ze wzrokiem ale duzy ekran robi swoje. Rzut oka i wszystko wiesz. W mały trzeba sie wpatrywac.

Ta cena nie jest kryterium pierwszoplanowym. Zdecydowanie musi to być coś co pozwala na dokładne planowanie trasy. MUSI.

Własne trasy - rozumiałem przez to zabawę, którą opisał Kriss zakładając ten temat.

Własne trasy.... Żeby wiedziec o co chodzi trzeba zrozumieć w jaki sposob urzadzenie rozumie trase. Trasa dla urzadzenia to zbior punktow (mniej lub wiecej) poukladanych w okreslonej kolejnosci. Urzadzenie wtedy wyznacza sobie trase odcinkami od punktu do punktu po istniejacych drogach zawartych na mapie zainstalowanej w urzadzeniu. Jesli wyrysujesz sobie droge w google i przeniesiesz juz po kolejnych konwersjach jako trase do garmina (zbior punktow) to odbiornik nalozy go na siatke drog mapy w urzadzeniu. Wtedy najkrotszymi odcinkami drogi wyrysuje trase od punktu do punktu (najkrotsza droga). Lub innymi drogami ale tutaj wchodzi znowu kategoryzacja drog wiec nie bede dodatkowo mieszal. Jesli punkty nie pokryja sie z liniami drog (lub obszarem w poblizu tej drogi bo jesli bedzie blisko to przyciagnie) to masz problem. Wiele zalezy od samej mapy. Jesli chcesz nawigowac wedlug drog (powtarzam tych co sa na mapie w urzadzeniu) to typowy Garmin jest dla Ciebie. Jesli nie to pozostaje Ci odbiornik z obsluga nawigowania po sladzie co jest bardzo rzadka opcja. Nawet Montana tego nie ma tylko ktorys "morski" model.

Najlepiej jest zaczynajac planowanie trasy uzywac skonwertowanej trasy badz rysowac trase od poczatku na komputerze. Wtedy unikniemy sytuacji braku pokrycia punktu z droga. Sa programy np BaseCamp czy starszy MapSource, ktore pracuja na mapach tych samych co w urzadzeniu.

A z ciekawości, jak to wygląda? Załóżmy , że mam wgraną trasę. Jadę nią ale mylę wjazd/zjazd i skręcam w niewłaściwą drogę. Czy taki garmin (np62) kieruje mnie jak typowa nawigacja, tzn. aktualizuje miejsce i znajduje dogodny powrót na zaplanowaną trasę?

Tak, jesli nawigujesz po drogach.

Pisałem na szybko wiec momentami moze byc nieskładnie :) Tak w ogole to wypad na www.garniak.pl :-D Tam masz wszystko :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Garmin MONTANA spełni wszystkie twoje oczekiwania z wyjątkiem jednego ceny. Używam jej od 1,5 roku. Jest bajecznie prosta jeśli chodzi o projektowanie tras ( na kompie) , potem wczytujesz wszystko do urządzenia. Trasę można projektować również bezpośrednio na urządzeniu, choć trwa to nieco dłużej ale też jest to proste.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Śmigałem troszkę z 60csx ale dla mnie za mały poza tym z nowymi mapami już procesor nie wyrabiał przesiadłem sie na jakiegoś zwykłego samochodowego + etui nie zdawało egzaminu obsługa w rękawicach męczarnia podczas jazdy poza asfaltem całe etui latało jak wściekłe przesiadłem się ostatnio na zumo 660 i poczułem wreszcie ulgę i komfort obsługi na moto.

Wszystkie garminy obsługuje na kompie MapSource/BaseCamp wszystko ładnie idzie zaplanować wyznaczyć

Moim zdaniem szukaj czegoś z serii ZUMO można trafić w dobrych pieniądzach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a co byście polecali do prezentacji śladu GPS?

chciałbym go wczytać do ładnie wyglądającej mapy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a co byście polecali do prezentacji śladu GPS?

chciałbym go wczytać do ładnie wyglądającej mapy

A możesz dokładniej sprecyzować o jaką prezentację chodzi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A możesz dokładniej sprecyzować o jaką prezentację chodzi?

np do opisu relacji z wyjazdu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mua eksportuje do googleearth. Całkiem zgrabny efekt.

Edytowane przez Arthur71

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moim zdaniem najlepsze są Moje mapy Google. https://www.google.pl/maps/d/?err=1 możesz utworzyć lub wgrać mapę a następnie udostępnić ją wybranym osobom lub wszystkim. Do tego ładne ich publikowanie na www. U mnie działają super. Pozdr. Krzysiek

cychug.com

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moim zdaniem najlepsze są Moje mapy Google. https://www.google.pl/maps/d/?err=1 możesz utworzyć lub wgrać mapę a następnie udostępnić ją wybranym osobom lub wszystkim. Do tego ładne ich publikowanie na www. U mnie działają super. Pozdr. Krzysiek

cychug.com

problemem jest limit 5 MB dla pliku, w przypadku już choćby ponadtygodniowej wyprawy (w moim przypadku) ta opcja odpada

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

problemem jest limit 5 MB dla pliku, w przypadku już choćby ponadtygodniowej wyprawy (w moim przypadku) ta opcja odpada

Zawsze ślad można podzielić na kilka dni i prezentować każdy osobno albo wyrzucić połowę zbędnych punktów. Wszystko zależy od metody zapisu i zmiany interwału. 5Mb jak na gpx to jest naprawdę dużo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×