ZBIÓR WAŻNYCH INFORMACJI SERWISOWYCH TAKICH JAK SPOSOBY DEMONTAŻU, MONTAŻU, MOMENTY ŚRUB, KLEJE ITP ITD ETC
dopisywał, redagował i uzupełniał będę tu ja na podstawie sugestii i podsyłanych materiałow na PW głownie od Jarka, ale też od każdego z Was ;)
------------------------------------------------------------------------
Sprzęgło i regulacja dźwigienki - F i GS
http://faq.f650.com/...justmentFAQ.htm
------------------------------------------------------------------------
Wahacz:
Do wahacza wchodzą 4 łożyska HK 2216 - ( cena w sklepie łożyskowym "Stożek" to 14,60.- )
Uszczelniacze filcowe ( z tworzywa ) można kupić na sztuki - do wahacza potrzebujemy 4 - w BMW kosztują ok. 6,50 za sztukę - zamiennikÓw ( filcowych ) raczej brak. Można użyć simeringa 22x28x4 jako zamiennika - cena za sztukę ( "Stożek") to 2,77.- ( ilość taka sama jak "filcowych"*** )
Sworznie raczej nie występują jako zamienniki -wahacz potrzebuje 2 takie sztuki ;)
*** - pisząc filcowe mam na myśli tworzywo podobne do filcu - takie obecnie one są ;)
To sobie jeszcze dodam:
Łożyska osadzamy 4mm w głąb wahacza - raczej nie więcej - zbyt głębokie osadzenie będzie powodować łatwiejsze przedostawanie się brudu, natomiast zbyt "wysokie" utrudni montaż - jedno i drugie nie jest właściwe ;)
Kiwaczka - https://www.bmwautop...oa-elem-zm-kier
1. Mocowanie łącznikÓw:
Łożysko igiełkowe 18x24x16 - 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1816
Simering - 18x24x3 - 2 szt
Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )
2. Mocowanie amortyzatora:
Łożysko igiełkowe 18x24x16 - 1 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1816
Simering - 18x24x3 - 2 szt
Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )
3. Mocowanie do ramy:
Łożysko igiełkowe 22x28x16 - 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 2216
Simering - 22x28x4 - 2 szt
Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )
4. Łączniki https://www.bmwautop...ec-z-mocowaniem :
Łożysko igiełkowe 18x24x12- 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1812
Simering - 18x24x3 - 4 szt
Tulejki - 2 szt - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )
Amortyzator
F650
- gÓrna śruba/nakrętka: 50Nm
- dolna śruba: 30Nm
GS/Dakar
- gÓrna śruba/nakrętka: 58Nm + 45 stopni (zalecana nowa śruba i nakrętka)
- dolna śruba: 47Nm
CS
- gÓrna śruba/nakrętka: 58Nm + 45 stopni (zalecana nowa śruba i nakrętka)
- dolna śruba: 41Nm
Łączniki/dźwignie (kiwaczka)
F650
- kiwaczka do łącznikÓw: 80Nm
- kiwaczka do ramy: 50Nm
- łączniki do wahacza: 50Nm
GS/Dakar
- kiwaczka do łącznikÓw: 71Nm
- kiwaczka do ramy: 58Nm + 45st.
- łączniki do wahacza: 41Nm
CS
- kiwaczka do łącznikÓw: 41Nm
- kiwaczka do ramy: 58Nm + 45st.
- łączniki do wahacza: 41Nm
Wahacz: 100Nm
zębatka przÓd -
F650 − 100 Nm
F650GS - 60 Nm ( EDIT: serwisówka - Tightening torques:
Central nut on mainshaft
(clean thread + Loctite 243)........................ 140 Nm
CS - nie dotyczy
oś koła tylnego -
F650 − 100 Nm
F650 GS - 100 Nm
CS - 160 Nm i Optimoly TA
------------------------------------------------------------------------
Łożyska w kołach F650GS:
Koło tylne
Łożyska:
- 2 szt 6203 2RS C3 -piasta koła 17X40X12
- 2 szt 6204 2RS C3 -zabierak 20x47x14
Uszczelniacz:
- 2 szt AS30X40X7 uszczelniacze z dodatkową wargą ( przeciwpyłową ) - materiał NBR
Koło przód
Łożyska:
- 2 szt 6203 2RS C3 17X40X12
Uszczelniacz:
- 1 szt. AS25X40X7 uszczelniacze z dodatkową wargą ( przeciwpyłową ) - materiał NBR
* łożyska w klasie C3 niekoniecznie wymagane, mogą ewentualnie być bez tej klasy
------------------------------------------------------------------------------------------
Ilość oleju w lagach:
Olej 10W
F650 - 600ml
F650 lowered (obniżany) - 650ml
F650GS - 600ml
F650GS Dakar - 550ml
------------------------------------------------------------------------------------------
12 11 070 Montaż iskrownika elektromagnetycznego
12 11 070 Montaż koła magnesowego
Uwaga: powierzchnie stożka na wale korbowym i piaście oraz nakrętka musza być czyste i odtłuszczone.
* nanieś cienką warstwę Loctite 648 na stożek piasty magnesowej,
* naoliw wolne koło w obudowie wolnego koła,
[zdjęcie E110370]
* nasuń koło magnesowe (8) na wał korbowy, wpust czÓłenkowy i rowek powinny być w jednej linii.
* obrÓć koło przekładniowe rozrusznika w kierunku odwrotnym do ruchu wskazÓwek zegara, aby umozliwić wślizgnięcie się wolnego koła na kołnierz koła zębatego wolnego koła.
* wyczyść [i odtłuść] gwinty na wale korbowym i w nakrętce.
* nasuń podkładkę, zabezpiecz nakrętkę z pomocą Loctite 243 i dokręć [180 Nm].
------------------------------------------------------------------------------------------