Skocz do zawartości
MiKo

WAŻNE INFORMACJE SERWISOWE F650 I F650GS (wątek w budowie)

Recommended Posts

ZBIÓR WAŻNYCH INFORMACJI SERWISOWYCH TAKICH JAK SPOSOBY DEMONTAŻU, MONTAŻU, MOMENTY ŚRUB, KLEJE ITP ITD ETC

dopisywał, redagował i uzupełniał będę tu ja na podstawie sugestii i podsyłanych materiałow na PW głownie od Jarka, ale też od każdego z Was ;)

------------------------------------------------------------------------

Sprzęgło i regulacja dźwigienki - F i GS

http://faq.f650.com/...justmentFAQ.htm

------------------------------------------------------------------------

Wahacz:

Do wahacza wchodzą 4 łożyska HK 2216 - ( cena w sklepie łożyskowym "Stożek" to 14,60.- )

Uszczelniacze filcowe ( z tworzywa ) można kupić na sztuki - do wahacza potrzebujemy 4 - w BMW kosztują ok. 6,50 za sztukę - zamiennikÓw ( filcowych ) raczej brak. Można użyć simeringa 22x28x4 jako zamiennika - cena za sztukę ( "Stożek") to 2,77.- ( ilość taka sama jak "filcowych"*** )

Sworznie raczej nie występują jako zamienniki -wahacz potrzebuje 2 takie sztuki ;)

*** - pisząc filcowe mam na myśli tworzywo podobne do filcu - takie obecnie one są ;)

To sobie jeszcze dodam:

Łożyska osadzamy 4mm w głąb wahacza - raczej nie więcej - zbyt głębokie osadzenie będzie powodować łatwiejsze przedostawanie się brudu, natomiast zbyt "wysokie" utrudni montaż - jedno i drugie nie jest właściwe ;)

Kiwaczka - https://www.bmwautop...oa-elem-zm-kier

1. Mocowanie łącznikÓw:

Łożysko igiełkowe 18x24x16 - 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1816

Simering - 18x24x3 - 2 szt

Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )

2. Mocowanie amortyzatora:

Łożysko igiełkowe 18x24x16 - 1 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1816

Simering - 18x24x3 - 2 szt

Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )

3. Mocowanie do ramy:

Łożysko igiełkowe 22x28x16 - 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 2216

Simering - 22x28x4 - 2 szt

Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )

4. Łączniki https://www.bmwautop...ec-z-mocowaniem :

Łożysko igiełkowe 18x24x12- 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1812

Simering - 18x24x3 - 4 szt

Tulejki - 2 szt - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski )

kiwaczka1n.JPG

kiwaczka2n.JPG

Amortyzator

F650

- gÓrna śruba/nakrętka: 50Nm

- dolna śruba: 30Nm

GS/Dakar

- gÓrna śruba/nakrętka: 58Nm + 45 stopni (zalecana nowa śruba i nakrętka)

- dolna śruba: 47Nm

CS

- gÓrna śruba/nakrętka: 58Nm + 45 stopni (zalecana nowa śruba i nakrętka)

- dolna śruba: 41Nm

Łączniki/dźwignie (kiwaczka)

F650

- kiwaczka do łącznikÓw: 80Nm

- kiwaczka do ramy: 50Nm

- łączniki do wahacza: 50Nm

GS/Dakar

- kiwaczka do łącznikÓw: 71Nm

- kiwaczka do ramy: 58Nm + 45st.

- łączniki do wahacza: 41Nm

CS

- kiwaczka do łącznikÓw: 41Nm

- kiwaczka do ramy: 58Nm + 45st.

- łączniki do wahacza: 41Nm

Wahacz: 100Nm

zębatka przÓd -

F650 − 100 Nm

F650GS - 60 Nm ( EDIT: serwisówka - Tightening torques:

Central nut on mainshaft

(clean thread + Loctite 243)........................ 140 Nm

CS - nie dotyczy

oś koła tylnego -

F650 − 100 Nm

F650 GS - 100 Nm

CS - 160 Nm i Optimoly TA

------------------------------------------------------------------------

Łożyska w kołach F650GS:

Koło tylne

Łożyska:

- 2 szt 6203 2RS C3 -piasta koła 17X40X12

- 2 szt 6204 2RS C3 -zabierak 20x47x14

Uszczelniacz:

- 2 szt AS30X40X7 uszczelniacze z dodatkową wargą ( przeciwpyłową ) - materiał NBR

Koło przód

Łożyska:

- 2 szt 6203 2RS C3 17X40X12

Uszczelniacz:

- 1 szt. AS25X40X7 uszczelniacze z dodatkową wargą ( przeciwpyłową ) - materiał NBR

* łożyska w klasie C3 niekoniecznie wymagane, mogą ewentualnie być bez tej klasy

------------------------------------------------------------------------------------------

Ilość oleju w lagach:

Olej 10W

F650 - 600ml

F650 lowered (obniżany) - 650ml

F650GS - 600ml

F650GS Dakar - 550ml

------------------------------------------------------------------------------------------

12 11 070 Montaż iskrownika elektromagnetycznego

12 11 070 Montaż koła magnesowego

Uwaga: powierzchnie stożka na wale korbowym i piaście oraz nakrętka musza być czyste i odtłuszczone.

* nanieś cienką warstwę Loctite 648 na stożek piasty magnesowej,

* naoliw wolne koło w obudowie wolnego koła,

[zdjęcie E110370]

* nasuń koło magnesowe (8) na wał korbowy, wpust czÓłenkowy i rowek powinny być w jednej linii.

* obrÓć koło przekładniowe rozrusznika w kierunku odwrotnym do ruchu wskazÓwek zegara, aby umozliwić wślizgnięcie się wolnego koła na kołnierz koła zębatego wolnego koła.

* wyczyść [i odtłuść] gwinty na wale korbowym i w nakrętce.

* nasuń podkładkę, zabezpiecz nakrętkę z pomocą Loctite 243 i dokręć [180 Nm].

------------------------------------------------------------------------------------------

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozważania o luzie zaworowym w zależności od modelu i rocznika - materiał w wersji roboczej - przygotowywany przy pomocy Alika

11/99 (strona 6):

http://home.otc-mc.o...c/F650GS_EU.pdf

http://faq.f650.com/...ical_data_1.jpg

0,10-0,15 mm inlet

0,25-0,30 mm exhaust

07/2001:

http://faq.f650.com/...ervice_data.jpg

0,03-0,11 mm inlet

0,25-0,33 mm exhaust

w fiszkach online modele z jedną świecą mają taki obrazek:

cid:part1.04020601.04010505@gmail.com

a modele z 2 świecami taki:

cid:part2.01030200.09040404@gmail.com

i do tego info: 2-świeczkowy silnik - kompatybilność części:

cid:part3.01080104.07000901@gmail.com

uwaga na wielkości dostępnych płytek regulacyjnych - zaczynają się od 2,30 mm - kończą na 3,00 mm

w modelach jedno świecowych z dużymi płytkami na szklankach - płytki zaczynają się od wielkości 2,00 mm.

Płytki są kompatybilne z modelami CS 2 02 2003, GS 00 2001-04, GS Dakar 00 2001-04.

Wyszukiwanie po n-rze części płytki dużej w wielkości 2,00 mm w sieci pokazuje szerszą listę kompatybilnych modeli:

http://www.bmwstore....tka-wyrownawcza

Na liście są także modele serii K.

Idąc dalej tu roczniki:

https://www.dropbox....%2022.56.57.png

Małe płytki w tym samym miejscu mają podają taką kompatybilność:

https://www.dropbox....%2022.59.09.png

Podsumowanie: wygląda na to, że zmiana w głowicach nastąpiła w modelu 2003/04 - co dziwne biuletyn techniczny, który Ci podesłałem wcześniej już w 2001 roku zmieniał specyfikację ustawienia luzu zaworowego...

W manualu do CS-a już w 2001 roku podawali wartość tą niską - 0,03-0,11 mm...

https://www.dropbox....%2023.02.40.png

Co dziwniejsze - obrazek przy regulacji zaworów wewnątrz tegoż manuala jest zdjęcie dużych płytek:

https://www.dropbox....%2023.06.08.png

Inny dokument - z 8.7.2001 roku a dotyczący roku modelowego 2002, wspomina także o owym zmniejszonym luzie granicznym... https://www.dropbox....%2023.18.56.png

jest tam mowa również o rezygnacji z pomiaru zaworów w ramach serwisu po 1000 km.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.

×