Skocz do zawartości
Jagna

Jak niski może być GS, czyli problemy niskiej kobiety

Recommended Posts

Dzięki za miłe słowa w powitalni :lol: .

Mam pytanko do tych z obniżonym zawieszeniem/kanapą. Jaką macie teraz wysokość siodła?

Bo ja jestem lekko podłamana - mam problem z utrzymaniem YBR 250 na kursie... A ma toto 805 mm w siodle. Swobodnie (czyli jedną pełną stopą+ druga na paluszkach) czuję się dopiero na YBR 125, która ma podobno 780 mm. A F 650 GS z obniżonym zawieszeniem ma 790 lub 765. Dla mnie to istotna różnica - każdy cm. Szczególnie, że GS jest "nieco" cięższy niż yamaszka na której się uczę. Wybieram się na "próby wysokościowe" do dealera BMW, ale obawiam się, że obniżonych zawieszeń to oni na stanie nie mają... :evil:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zwykły GS ma 78cm więc jak je obniżają to mają jeszcze mniej, dasz radę :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam

Dakar 870 mm

Zwykły GS standard 780 mm

obnizony 750 mm

Pozdrawiam KLOD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Klod, ale jako obniżony masz na myśli obniżone siodło czy zawieszenie czy jedno i drugie?

Bo taki właśnie maksymalnie poobniżany zakupiliśmy dla mojej lepszej połówki. Nie pamiętam wysokości siodła, ale coś mi się wydaje że mogło to być 72 cm. Obniżone zawieszenie jednak strasznie kaleczy ten motocykl i jazda we dwójkę jest męczarnią a osłona silnika bardzo się przydaje na każdej kamienistej drodze. Natomiast do latania solo przez kobietkę wagi piórkowej wciąż będzie ok.

Jagienka, dla porównania powiem Ci, że moja małżonka ma 164 i też słabo sięgała na YBR250. Na "damskim" GSie siedziała już wygodniej i mogła podeprzeć się całymi stopami. Jeśli zabraknie Ci 2-3 cm to zawsze można bardziej wpuścić lagi w półki - odrobinę można zyskać :lol:

Ja tam teraz tylko podwyższam:D i siodło, i zawiechę :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czy mógłby ktoś fachowym okiem zerknąć na:

http://otomoto.pl/bmw-f-bmw-f-650-gs-id ... 92738.html

oraz

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =131508702

Oba już obniżone :lol:

Mam spore wątpliwości co do ściągania z Włoch...

Będę wdzięczna za wszelkie komentarze :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten Włoch wygląda bardzo dobrze i przebieg może być prawidłowy. Jeżeli ma książkę to raczej sprzedawca nie kłamie. Wydechy nie są nazbyt przepalone i motocykl nie wygląda na zbytnio zużyty z zewnątrz. Jedyne co jest dziwnym to śrub przy filtrze oleju, jest jakaś wystająca i dziwna (chyba, że 2 sparki tak mają :lol: ) Najlepiej obejrzeć osobiście.

A ten Niemiec trochę drogi (dochodzą koszty sprowadzenia, jest rok starszy i ma większy przebieg), ale zastrzeżeń tam raczej nie będzie. Prywatny sprzedawca z Niemiec na 99% Cię nie oszuka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dłuższa śruba właśnie przy pokrywce filtru oleju to klema "0" - w innym miejscu jest śrubka z gumową nasadką - to klema "+" - w nowszych modelach służy to do ładowania aku bez rozbiórki :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten Niemiec wyglada na model przed zmianą na 2spark - wnosze po błotniku przednim, bo zdjecia sa kiepskie i niewiele widac. Jednak Niemcy to pewnosc, popieram sledziuja.

Co do Włocha - slyszalem, ze 90% włochow ma krecone liczniki, dlatego ludzie nie lubia moto z Włoch, ale jesli ten faktycznie ma ksiazke, to moze i przebieg jest oryginalny. Ten jest juz 2 spark, czyli po zmianie kosmetycznej i silnikowej - na 2 swiece. Jesli chodzi o zdjecia to stan jest super extra jak dla mnie. Ja mam GSa z 2004 z UK i takiego stanu motocykla bym sobie życzył. Ładny zadabany motor, wiec jesli mialbym wybrac to skłaniał bym sie ku włochowi. Ale wiadomo, najlepiej sama obejrzyj i wez kogos, kto chlodno spojrzy na transakacje, a nie bedzie sie napalał. :lol:

Zycze powpodzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W tym "Włochu" coś mi nie gra z naciągiem łańcucha. 8 tysi a on na samym początku, przy takim przebiegu był by już wymieniony? Poza tym to ładniutki.

powodzenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dla mnie podejrzane we Włochu jest to, że nie posiada żadnych nalepek (serwisówek) na wahaczu, chyba w modelach po 2004 roku też tam powinny być? (chodzi mi o info na temat naciągu łańcucha i ciśnienia w kołach).

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

właśnie !!! to to ! dokładnie na zdjęciach z bliska wyglądają dla mnie jak świeżo odmalowane srebrnym sprayem, razem ze śrubami tylnego koła :lol: ale pomyślałem że mam obsesje i że nie wszędzie musi być koniecznie błoto :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też mi coś w nim brzydko pachnie, ale bez obejrzenia na żywo to tylko gdybanie...

Oczywiście nie zdziwiłbym się gdyby jednak wszystko było ok.

Gdzieś na forum już o tym czytałem, ale nie potrafię już do tego wrócić - jak mocno można obniżyć Dakara samą kanapą, zawiasem lub łącznie - seria z tego co pamiętam ma ~87cm ?

Czy może niepotrzebnie panikuje i 180cm plus ta wysokość jest ok ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pędzelek, paleta cz-b akwarelek i jechane ;)

1071774882_2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a to naklejka imitująca karbon ;) na allegro można kupić, w poprzednim sprzęcie całą owiewkę przednią tym obkleiłem i farba nie schodzi w 100% wodoodporna :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak to robiłeś, że tak dokładnie Ci to wyszło? Jakaś metoda? ;) Bo akurat przypadkiem parę tygodni temu kupiłem rolkę takiej foli w Lidlu w jakiejś przecenie, może się nada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to jest naklejka zrobiona z folii termokurczliwej, nic trudnego -chęci, opalarka i 6 z techniki w podstawówce wystarczą ;) a zapomniałem dodać że tarłem tą naklejkę jak muchy zmywałem w poprzedni sprzęcie i dalej jak nowa :D nawet po roku czasu :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A Włoch się już sprzedał - nawet nie zdążyłam przyjrzeć mu się osobiście. Może się pojawi na forum za jakiś czas? Co do braku naklejki: sprzedający stwierdził, że zeszła w trakcie mycia karcherem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Co do braku naklejki: sprzedający stwierdził, że zeszła w trakcie mycia karcherem ;)

eee! z tego mi tu wynika tyle tylko, że pinokio-sprzedający ma bardzo długi nos :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A Włoch się już sprzedał - nawet nie zdążyłam przyjrzeć mu się osobiście. Może się pojawi na forum za jakiś czas? Co do braku naklejki: sprzedający stwierdził, że zeszła w trakcie mycia karcherem ;)

ja jeszcze nie sprzedałem :D jak coś zapraszam, myję go karcherem i moje naklejki się nie zmywają :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wracam do tematu z powodu nabycia eFki :D niestety nie obniżonej.

Będę wdzięczna za porady jak mogę (i za ile mniej więcej) ją obniżyć.

Pierwsze to oczywiście siedzenie, ale co można zrobić z zawieszeniem?

Jeździć się na niej da, ale chciałabym poczuć się nieco bardziej pewnie , tudzież komfortowo. Przepychanie moto do tyłu na paluszkach wygląda przekomicznie :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratki z okazji nabycia eFki. Nie pękaj, z tym da się żyć. Ja ze swoim tez miałem problem na początku zanim go ogarnąłem. Po prostu trzeba tak "szczwanie" parkować żeby było później łatwo wyjechać :D

To by mogło pomóc : http://www.koubalink.com/bmwdakar.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×