Skocz do zawartości
Jagna

Jak niski może być GS, czyli problemy niskiej kobiety

Recommended Posts

Mam pytanie dot. obniżanej kanapy. Są takie akcesoryjne (Touratech, Wunderlich) o niebotycznych cenach. Na ebayu niemieckim sporo jest takich"Original BMW". A ja mam wątpliwości - czy nowy, fabrycznie obniżony miał inną kanapę? Czy tylko obniżone zawieszenie? Kotś wie? Bo niektórzy piszą "kanapa niska, 780 mm" , czyli dla nich ta normalna jest niska. Nie chciałabym sprowadzić sobie przez pomyłkę drugiej takiej samej jak już mam :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam, chciałem zapytać jaka jest różnica w prześwicie w standardowym F650gs a tym z obniżonym zawieszeniem czyli wsadzonym krótszym amorkiem?? 

dzieki za odpowiedz

Edytowane przez luka.kanty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na podstawie danych z modelu G 650 GS: standardowa wysokość kanapy: 780 mm, z obniżonym zawieszeniem: 750 mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Interesuje mnie prześwit ponieważ mam wersje obniżona i nie wiem czy jest sens zmienić amorek i stopki żeby go doprowadzić do normalnej wysokości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie zwróciłem uwagi, że chodzi o prześwit. Ja swój podwyższałem ale czy warto to nie wiem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, manioora napisał:

A wygodnie Ci na nim?

Wygodnie jest, przerabiałem kanapę to odrazu ja lekko podwyższyłem, 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 godzin temu, ARG napisał:

Nie zwróciłem uwagi, że chodzi o prześwit. Ja swój podwyższałem ale czy warto to nie wiem :)

A dlaczego podwyższałes ?? 

I jak przerabiałeś to co wymieniałes?? Amorek napewno a co ze stopka boczna i centralna ?? 

Edytowane przez luka.kanty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po sezonie doszedłem do wniosku, że jednak może być nieco wyższy. To był mój 1 sezon na moto a za wysoki nie jestem. Wymieniałem tylny amortyzator, kilka elementów w przednim zawieszeniu: tuleje i coś co bmw nazywa bodajże "przewodem" (taki element przez który przepływa olej) no i oczywiście stopkę boczną i centralną (są różne). Potem doszedłem do wniosku, że i tak się toto do jazdy w terenie nie nadaje ;).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 minut temu, ARG napisał:

Po sezonie doszedłem do wniosku, że jednak może być nieco wyższy. To był mój 1 sezon na moto a za wysoki nie jestem. Wymieniałem tylny amortyzator, kilka elementów w przednim zawieszeniu: tuleje i coś co bmw nazywa bodajże "przewodem" (taki element przez który przepływa olej) no i oczywiście stopkę boczną i centralną (są różne). Potem doszedłem do wniosku, że i tak się toto do jazdy w terenie nie nadaje ;).

Do jazdy w teren nie będę mojej F-ki zabierał. Kupiłem ja z myślą o jeździe po mieście czasami dalszy wyjazd no i żadko wypad do lasu. Tylko ze mam wzrost 183 cm dlatego się zastanawiam czy czasem jej nie podnieść trochę czy sobie odpuścić i pomyśleć o drugim moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli planujesz trzymać ten motek dłużej i masz tylny amor z pewnego źródła to można zaryzykować (pozostałe części są względnie tanie). Jeśli planujesz wymianę na inny to szkoda sensu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A powiedz mi jeszcze co konkretnie trzeba kupić żeby go doprowadzić do stanu normalnego ?? 

- amorek

- stopka boczna 

- stopka centralna

i co jescze ??

popatrze za częściami może powoli będę coś zbierał. Widziałem amorki po 200zl oddał bym do regeneracji ( 300 zł ) i za 500 zł miał bym w pełni sprawny jak nowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak jeździsz po mieście, to po co chcesz przerabiać?

Pisałeś, że Ci wygodnie... Co chcesz zyskać (na ulicy) montując inny amor?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, luka.kanty napisał:

A powiedz mi jeszcze co konkretnie trzeba kupić żeby go doprowadzić do stanu normalnego ?? 

- amorek

- stopka boczna 

- stopka centralna

i co jescze ??

popatrze za częściami może powoli będę coś zbierał. Widziałem amorki po 200zl oddał bym do regeneracji ( 300 zł ) i za 500 zł miał bym w pełni sprawny jak nowy.

Części nr. 5, 7 i 9 z załączonego obrazka:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_0540-rurka-pionowaamortsprez/i51603/r2007/m06

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Te a nie inne rzeczy wymieniałem bo tak przewiduje producent. Regulacja napięcia wstępnego nie służy do ustawiania prześwit/wysokości kanapy i nie ma tu nic do rzeczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może się nie rozumiemy- podwyższyłeś Twój motocykl przez wymianę elementów 5, 7 i 9? Nie wymieniałeś kolumny teleskopu ani goleni, więc aby uzyskać efekt podwyższenia przed zabiegiem kolumna wchodziła w goleń bardziej (ugięcie wstępne) a po zabiegu mniej. U siebie zrobiłem taki eksperyment- dołożyłem do poz. 5 dodatkowe 3 cm (dodatkową tulejką), przez co zlikwidowałem prawie ugięcie wstępne teleskopu. W pierwszym wrażeniu miałem odczucie pewniejszego prowadzenia, ale w pewnych warunkach drogowych- na górskich serpentynach- motocykl prowadził się gorzej. Stąd pytanie o Twoją przeróbkę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem na myśli świadomą zmianę nastawy poprzez regulację. Na ile zmienia się napięcie sprężyny nie wiem, różne są zarówno sprężyna jak i elementy wpływające na całkowitą długość układu przewód/sprężyna/tuleja. W każdym razie wymieniłem te elementy, które zalecał serwis. Zresztą z zamieszczonego wcześniej rys. również wynika iż pozostałe elementy są jednakowe w obu rodzajach zawieszenia.

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie mierzyłam dokładnie. ale różnica w prześwicie wynosiła ok 3 cm.

Z obniżonym zahaczałam o co wyższe krawężniki w mieście.

Ty mając 183 cm chyba masz kolana pod uszami ;) bo ja mam 158 i miałam (fakt, z niska kanapą) całe stopy na ziemi. 

Wymieniając amor zwykły na obniżony nie wymieniałam ani stopki, ani centralki. Nie było takiej potrzeby. Ciut wpuściłam w lagi tylko.

Edytowane przez Jagna

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
50 minut temu, Jagna napisał:

Wymieniając amor zwykły na obniżony nie wymieniałam ani stopki, ani centralki. Nie było takiej potrzeby. Ciut wpuściłam w lagi tylko.

Dlatego jak bym musiał wymieniać sam amor tylny to bym jeszcze to zrobił, ale jeszcze robić przód i wymieniać stopki to za dużo kasy trzeba będzie dołożyć. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jesteś pewien, że masz inną stopkę? Oraz centralke? A co chcesz z przodu robić, bo nie rozumiem? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Jagna napisał:

A jesteś pewien, że masz inną stopkę? Oraz centralke? A co chcesz z przodu robić, bo nie rozumiem? 

Ja myślę, że chłopakowi się nudzi, bo zima trwa. A co do Twoich pytań, to np jeżeli o mnie chodzi: to stopę mam od urodzenia tę samą, a z przodu chcę robić to, do czego mnie stworzył ten, o którym tu nie rozmawiamy :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
18 godzin temu, Jagna napisał:

A jesteś pewien, że masz inną stopkę? Oraz centralke? A co chcesz z przodu robić, bo nie rozumiem? 

Stopki bym zostawił do sprawdzenia, ale wg katalogu są różne między normalna wersja a obniżona. A z przodu znaczy się w przednich skórkach trzeba by wymienić sprężyny, tulejki i jesCze jakiś przewod wewnętrzny ( ale pytanie czy trzeba to wymienić czy wystarczy sam amorek tylny i tez będzie dobrze ??) tu by jakiś fachowiec się wypowiedział. 

Edytowane przez luka.kanty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

5tdIy659Zxlu4jDyl_0eT63sxdmXB3i4toWc21gC

5cn1vP7hsIOUc3_4iahWFiYH3XMDtHOdjUTkYyQp

Imo wszystkie informacje nt. zmiany wysokości dostałeś, rzeźb jak uważasz.

 

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a mam jeszcze takie pytanko, przy modyfikacji przedniego zawieszenia co zyskujemy ?? Przecież tam sie wymienia sprężyny, tulejki i ten przewód ( nazwa z katalogu BMW) ale przecież tłoczysko i cylinder zostaje ten sam wiec przednie amorki się nie wydłuża. Dobrze główkuje czy sie mylę ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×