Jagna 2 844 Zgłoś ten post Napisano 2 Sierpień 2010 Mam pytanie dot. obniżanej kanapy. Są takie akcesoryjne (Touratech, Wunderlich) o niebotycznych cenach. Na ebayu niemieckim sporo jest takich"Original BMW". A ja mam wątpliwości - czy nowy, fabrycznie obniżony miał inną kanapę? Czy tylko obniżone zawieszenie? Kotś wie? Bo niektórzy piszą "kanapa niska, 780 mm" , czyli dla nich ta normalna jest niska. Nie chciałabym sprowadzić sobie przez pomyłkę drugiej takiej samej jak już mam :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 19 Luty 2017 (edytowane) Witam, chciałem zapytać jaka jest różnica w prześwicie w standardowym F650gs a tym z obniżonym zawieszeniem czyli wsadzonym krótszym amorkiem?? dzieki za odpowiedz Edytowane 19 Luty 2017 przez luka.kanty Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 19 Luty 2017 Na podstawie danych z modelu G 650 GS: standardowa wysokość kanapy: 780 mm, z obniżonym zawieszeniem: 750 mm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 19 Luty 2017 Interesuje mnie prześwit ponieważ mam wersje obniżona i nie wiem czy jest sens zmienić amorek i stopki żeby go doprowadzić do normalnej wysokości. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 19 Luty 2017 A wygodnie Ci na nim? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 19 Luty 2017 Nie zwróciłem uwagi, że chodzi o prześwit. Ja swój podwyższałem ale czy warto to nie wiem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 9 godzin temu, manioora napisał: A wygodnie Ci na nim? Wygodnie jest, przerabiałem kanapę to odrazu ja lekko podwyższyłem, Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 (edytowane) 17 godzin temu, ARG napisał: Nie zwróciłem uwagi, że chodzi o prześwit. Ja swój podwyższałem ale czy warto to nie wiem A dlaczego podwyższałes ?? I jak przerabiałeś to co wymieniałes?? Amorek napewno a co ze stopka boczna i centralna ?? Edytowane 20 Luty 2017 przez luka.kanty Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 Po sezonie doszedłem do wniosku, że jednak może być nieco wyższy. To był mój 1 sezon na moto a za wysoki nie jestem. Wymieniałem tylny amortyzator, kilka elementów w przednim zawieszeniu: tuleje i coś co bmw nazywa bodajże "przewodem" (taki element przez który przepływa olej) no i oczywiście stopkę boczną i centralną (są różne). Potem doszedłem do wniosku, że i tak się toto do jazdy w terenie nie nadaje ;). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 13 minut temu, ARG napisał: Po sezonie doszedłem do wniosku, że jednak może być nieco wyższy. To był mój 1 sezon na moto a za wysoki nie jestem. Wymieniałem tylny amortyzator, kilka elementów w przednim zawieszeniu: tuleje i coś co bmw nazywa bodajże "przewodem" (taki element przez który przepływa olej) no i oczywiście stopkę boczną i centralną (są różne). Potem doszedłem do wniosku, że i tak się toto do jazdy w terenie nie nadaje ;). Do jazdy w teren nie będę mojej F-ki zabierał. Kupiłem ja z myślą o jeździe po mieście czasami dalszy wyjazd no i żadko wypad do lasu. Tylko ze mam wzrost 183 cm dlatego się zastanawiam czy czasem jej nie podnieść trochę czy sobie odpuścić i pomyśleć o drugim moto. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 Jeżeli planujesz trzymać ten motek dłużej i masz tylny amor z pewnego źródła to można zaryzykować (pozostałe części są względnie tanie). Jeśli planujesz wymianę na inny to szkoda sensu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 A powiedz mi jeszcze co konkretnie trzeba kupić żeby go doprowadzić do stanu normalnego ?? - amorek - stopka boczna - stopka centralna i co jescze ?? popatrze za częściami może powoli będę coś zbierał. Widziałem amorki po 200zl oddał bym do regeneracji ( 300 zł ) i za 500 zł miał bym w pełni sprawny jak nowy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 Jak jeździsz po mieście, to po co chcesz przerabiać? Pisałeś, że Ci wygodnie... Co chcesz zyskać (na ulicy) montując inny amor? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 20 Luty 2017 (edytowane) 4 godziny temu, luka.kanty napisał: A powiedz mi jeszcze co konkretnie trzeba kupić żeby go doprowadzić do stanu normalnego ?? - amorek - stopka boczna - stopka centralna i co jescze ?? popatrze za częściami może powoli będę coś zbierał. Widziałem amorki po 200zl oddał bym do regeneracji ( 300 zł ) i za 500 zł miał bym w pełni sprawny jak nowy. Części nr. 5, 7 i 9 z załączonego obrazka: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_0540-rurka-pionowaamortsprez/i51603/r2007/m06 Edytowane 20 Luty 2017 przez ARG Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 Czy wymiana tych elementów nie spowodowała zmniejszenia ugięcia wstępnego teleskopu? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 Te a nie inne rzeczy wymieniałem bo tak przewiduje producent. Regulacja napięcia wstępnego nie służy do ustawiania prześwit/wysokości kanapy i nie ma tu nic do rzeczy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 Może się nie rozumiemy- podwyższyłeś Twój motocykl przez wymianę elementów 5, 7 i 9? Nie wymieniałeś kolumny teleskopu ani goleni, więc aby uzyskać efekt podwyższenia przed zabiegiem kolumna wchodziła w goleń bardziej (ugięcie wstępne) a po zabiegu mniej. U siebie zrobiłem taki eksperyment- dołożyłem do poz. 5 dodatkowe 3 cm (dodatkową tulejką), przez co zlikwidowałem prawie ugięcie wstępne teleskopu. W pierwszym wrażeniu miałem odczucie pewniejszego prowadzenia, ale w pewnych warunkach drogowych- na górskich serpentynach- motocykl prowadził się gorzej. Stąd pytanie o Twoją przeróbkę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 (edytowane) Miałem na myśli świadomą zmianę nastawy poprzez regulację. Na ile zmienia się napięcie sprężyny nie wiem, różne są zarówno sprężyna jak i elementy wpływające na całkowitą długość układu przewód/sprężyna/tuleja. W każdym razie wymieniłem te elementy, które zalecał serwis. Zresztą z zamieszczonego wcześniej rys. również wynika iż pozostałe elementy są jednakowe w obu rodzajach zawieszenia. Edytowane 21 Luty 2017 przez ARG Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jagna 2 844 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 (edytowane) Nie mierzyłam dokładnie. ale różnica w prześwicie wynosiła ok 3 cm. Z obniżonym zahaczałam o co wyższe krawężniki w mieście. Ty mając 183 cm chyba masz kolana pod uszami bo ja mam 158 i miałam (fakt, z niska kanapą) całe stopy na ziemi. Wymieniając amor zwykły na obniżony nie wymieniałam ani stopki, ani centralki. Nie było takiej potrzeby. Ciut wpuściłam w lagi tylko. Edytowane 21 Luty 2017 przez Jagna Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 50 minut temu, Jagna napisał: Wymieniając amor zwykły na obniżony nie wymieniałam ani stopki, ani centralki. Nie było takiej potrzeby. Ciut wpuściłam w lagi tylko. Dlatego jak bym musiał wymieniać sam amor tylny to bym jeszcze to zrobił, ale jeszcze robić przód i wymieniać stopki to za dużo kasy trzeba będzie dołożyć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jagna 2 844 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 A jesteś pewien, że masz inną stopkę? Oraz centralke? A co chcesz z przodu robić, bo nie rozumiem? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 690 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2017 Teraz, Jagna napisał: A jesteś pewien, że masz inną stopkę? Oraz centralke? A co chcesz z przodu robić, bo nie rozumiem? Ja myślę, że chłopakowi się nudzi, bo zima trwa. A co do Twoich pytań, to np jeżeli o mnie chodzi: to stopę mam od urodzenia tę samą, a z przodu chcę robić to, do czego mnie stworzył ten, o którym tu nie rozmawiamy 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2017 (edytowane) 18 godzin temu, Jagna napisał: A jesteś pewien, że masz inną stopkę? Oraz centralke? A co chcesz z przodu robić, bo nie rozumiem? Stopki bym zostawił do sprawdzenia, ale wg katalogu są różne między normalna wersja a obniżona. A z przodu znaczy się w przednich skórkach trzeba by wymienić sprężyny, tulejki i jesCze jakiś przewod wewnętrzny ( ale pytanie czy trzeba to wymienić czy wystarczy sam amorek tylny i tez będzie dobrze ??) tu by jakiś fachowiec się wypowiedział. Edytowane 22 Luty 2017 przez luka.kanty Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2017 (edytowane) Imo wszystkie informacje nt. zmiany wysokości dostałeś, rzeźb jak uważasz. Edytowane 22 Luty 2017 przez ARG Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
luka.kanty 1 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2017 a mam jeszcze takie pytanko, przy modyfikacji przedniego zawieszenia co zyskujemy ?? Przecież tam sie wymienia sprężyny, tulejki i ten przewód ( nazwa z katalogu BMW) ale przecież tłoczysko i cylinder zostaje ten sam wiec przednie amorki się nie wydłuża. Dobrze główkuje czy sie mylę ?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach